Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spreek je iemand aan over zijn haar hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Dinos

Spreek je iemand aan over zijn haar hond?

Ongelezen bericht door Dinos »

Wij hebben een voorbeeld maar zou graag van jullie weten ja of nee.

Als je mensen met hond ,pup ,herpl maakt niet uit ziet en vaag kent en je ziet dat dit niet lang goed gaat omdat ze niet weten wat ze in huis hebben .
De hond wordt niet verwaarloosd in de zin van eten en niet mishandeld.
Je ziet dat de hond lichamelijk en geestelijk zijn ei niet kwijt kan, en het is dus wachten op frustratie en
ander gedrag van hond wat dus ook gebeurt.
Zouden jullie deze mensen aanspreken (niet de les lezen ) en proberen te helpen op welke manier dan ook, b.v aanbieden de hond samen uit te laten of zelf mee te nemen en uit te laten?
Of zeggen jullie nee dat gaat je geen klote aan en waar zou je je mee bemoeien.

Onze keuze is al gemaakt maar was benieuwd hoe jullie er over denken.
Neeltje

Re: Spreek je iemand aan over zijn haar hond?

Ongelezen bericht door Neeltje »

Dat dus, waar bemoei je je mee.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik zou in een gesprek wel een opmerking kunnen maken dat het een hond is met een grote behoefte aan beweging hè. En dat ze toch zulke leuke sporten/trainingen hebben om te doen. Als je daar toch foto's of filmpjes van ziet word je dolletjes enthousiast, je zou eens moeten kijken, echt wat voor jou en je hond!
Iets in die trant denk ik.
Chris78
Actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chris78 »

Je moet wel verdomd zeker weten dat je er niet mijlenver naast zit als je je met iemand anders z'n hond bemoeit.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik hou niet van ongevraagd advies geven of krijgen.
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Nope.
Alleen als er direct dan wel indirect om gevraagd word.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Je kunt niet in iemands woonkamer/kop kijken, dus waar zou ik me tegenaan gaan bemoeien? Heb destijds ook op m'n club van verschillende mensen gehoord dat ik stapelgek was dat ik een Amstaff had gehaald.
Je moet wel best arrogant zijn als je denkt te weten wat een ander aan kan :ok: En dan nog, waar zou ik mee kunnen helpen? Ik ben geen gedragstherapeut.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Nee. Enkel als ik de persoon écht goed ken en het duidelijk gevaarlijk zou gaan aflopen voor hond of mens.
WesleyS
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder

Ongelezen bericht door WesleyS »

Ik kan zelden mijn mond houden - want dat doet iedereen al. Het blijft de verantwoordelijkheid van de geleider... maar als ik echt ongelukkige dieren tref en dat baseer je niet op slechts 1 x zien. Ik geef dit dan ook altijd aan, dat het iemand zijn of haar keuze is wel of niet naar mij te luisteren.

Ik ben wel iemand die ongevraagd advies geeft omdat als niemand die mensen adviseert... ze soms ook niet beter zullen weten - Ik geef ze meestal zelfs advies waar advies te halen (niet bij mezelf).
Afbeelding Afbeelding
Inne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Inne »

Ik zou in een gesprek wel vragen stellen en het gesprek op activiteiten brengen. Het gaat om je houding. Geen bemoeizucht maar een open en geinteresseerd zijn. Geen oplossingen aandragen en denken dat je alles weet. Maar wie weet kun je iemand een stukje op weg helpen.
Afbeelding
Madison

Boris, voor altijd in mijn hart
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Nee, ik spreek niemand aan op zijn/haar hond.
Al zijn er situaties die ik verdrietig vind om aan te zien.
Mensen die hier jaren geleden woonden zijn terugverhuisd naar hier.
Ze hebben destijds 3 keer een hond gehad die telkens werd herplaatst na een jaar of 3.
Geen probleemhonden.
Nu zijn ze terug en hebben een RR aangeschaft.
Beide werken, beestje zit heel de dag in de bench, gordijnen dicht vanwege prikkels :(
Komt niet verder dan 'rondje blok', en ja dat vind ik heel lastig om aan te zien.
Mooie jonge hond, die niet krijgt wat hij nodig heeft. Hij ziet er goed uit hoor, qua voeding ontbreekt het hem aan niets...
Mijn hart breekt, maar ik bemoei me er niet mee.
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

labje schreef:Nee, ik spreek niemand aan op zijn/haar hond.
Al zijn er situaties die ik verdrietig vind om aan te zien.
Mensen die hier jaren geleden woonden zijn terugverhuisd naar hier.
Ze hebben destijds 3 keer een hond gehad die telkens werd herplaatst na een jaar of 3.
Geen probleemhonden.
Nu zijn ze terug en hebben een RR aangeschaft.
Beide werken, beestje zit heel de dag in de bench, gordijnen dicht vanwege prikkels :(
Komt niet verder dan 'rondje blok', en ja dat vind ik heel lastig om aan te zien.
Mooie jonge hond, die niet krijgt wat hij nodig heeft. Hij ziet er goed uit hoor, qua voeding ontbreekt het hem aan niets...
Mijn hart breekt, maar ik bemoei me er niet mee.
Woon je soms bij mij in de buurt hihi, nou ja eigenlijk is het zo lachwekkend niet want deze mensen hebben ook een enorme ridgeback, prachtige hond en ziet er ook goed uit maar komt ook alleen maar rondje blok.
Zo goed ken ik die mensen niet en praat nooit met ze dus ik bemoei me er beter ook niet mee.
Verder ga ik mee met Inne en Manu, als ik de mensen zou kennen dan zou ik er een praatje mee maken in de zin van och wat een leuke hond, ja daar ben je wel druk mee want het zijn nogal honden die graag werken enz.
Zo heb ik een keer een gesprekje gehad met een mevrouw met een briard die met Rasta aan het spelen was.
Ze vertelde dat ze problemen had met borstelen en altijd met klitten zat, toen vertelde ik haar dat ik dat herkende en wat ik voor borstel ik nu gebruik en dat ie goed beviel.
Die mevrouw tevreden, hondjes tevreden, prima.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik heb een buurhondje hier een tijdje af en toe meegenomen met uitlaten. Maar ik trok dat niet, zo'n overenergieke, ongeleide stuiterbal erbij. De hele buurt klaagt s zomers over het gehuil van het hondje dat uren alleen zit en verder niet wordt uitgelaten. Maar ik bemoei me er verder ook niet mee. Heb wel s een balletje opgegooid dus, vandaar dat uitlaten, maar verder ook niet.

Edit: zelfde verhaal als van labje, treurig hondje en je hart breekt.
Dinos

Inge O schreef:nee, dat doe ik niet. doe ik zelfs niet bij mijn pups : hun hond, hun manier van omgaan ermee.

maar als ze me om advies vragen kunnen ze beter een weekje uittrekken :engel: .
Neem aan dat jullie v.t.v aspirant kopers spreken en voorlichten over ras in zover dat bij koper nog niet bekent is.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Niet om dat soort dingen. Wel als iemand er zelf over begint. Tijdje geleden hier in de straat een jong stel met kinderen en baby op komst, en xxl pitbull pup erbij. Vrouw sprak mij zelf aan want het liep zo lastig met kinderwagen en pupje die niet naar haar luisterde. Dan leg ik wel uit van ja het is ook nog een baby en het kost veel tijd om te leren. En ik zeg dan ook eerlijk als je daar nu al gefrustreerd van raakt, hoe ga je dat doen als hij 30 kilo is en nog niet luistert. Pupje was twee week later weer weg.

Maar dat soort dingen zou ik echt niet zomaar zelf zeggen als diegene er zelf niet over begint.
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Chris78 schreef:Je moet wel verdomd zeker weten dat je er niet mijlenver naast zit als je je met iemand anders z'n hond bemoeit.
Dit dus :ok: daarbij vraag ik me altijd af hoe mensen weten hoe ver een ander loopt met zijn hond. Ik zit namelijk niet de hele tijd voor het raam te koekeloeren. Ik zie dus helemaal niet wie waar, wanneer en hoe lang loopt met zijn hond. Een ander ziet ook niet hoe ver ik met Luna loop. Of mensen moeten elkaar volgen. En wie zegt dat die mensen die de hele dag werken niet 's ochtends voor dag en dauw op staan om een uur met de hond te lopen? Wie zegt dat de hond niet met een hus mee gaat? Wie zegt dat ze niet gelijk bij thuiskomst met de hond op pad gaan?

Dus nee, ik bemoei me niet ongevraagd met een ander.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Normaal gesproken niet, maar als iemand over de hond begint en raad vraagt dan wil ik best mijn licht er over laten schijnen.

Jaren geleden heeft de kleuterjuf van mijn jongste zoon een Dobermann teef onder haar hoede gekregen. Man en zoon wilden die graag, maar de meeste zorg kwam op haar neer :19: .
Het was hun eerste hond en ik heb haar met sommige dingen geholpen. Maar dat was dus wel als zij daar om vroeg.

Bij mijn buren zie ik binnenkort ook dingen minder goed gaan met hun hond, maar daar bemoei ik me niet mee. Die ontloop ik, als het even kan.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Dinos

Sorry, kleine aanvulling hond komt zelden buiten en poept op achterplaats omdat ze angstig is.?
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Dinos schreef:poept op achterplaats omdat ze angstig is.?
Hoe weet je dat?
Dat er oorzakelijk verband tussen die twee zaken bestaat bedoel ik?
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

luna2906 schreef:
Chris78 schreef:Je moet wel verdomd zeker weten dat je er niet mijlenver naast zit als je je met iemand anders z'n hond bemoeit.
Dit dus :ok: daarbij vraag ik me altijd af hoe mensen weten hoe ver een ander loopt met zijn hond. Ik zit namelijk niet de hele tijd voor het raam te koekeloeren. Ik zie dus helemaal niet wie waar, wanneer en hoe lang loopt met zijn hond. Een ander ziet ook niet hoe ver ik met Luna loop. Of mensen moeten elkaar volgen. En wie zegt dat die mensen die de hele dag werken niet 's ochtends voor dag en dauw op staan om een uur met de hond te lopen? Wie zegt dat de hond niet met een hus mee gaat? Wie zegt dat ze niet gelijk bij thuiskomst met de hond op pad gaan?

Dus nee, ik bemoei me niet ongevraagd met een ander.
Helemaar waar hoor!
Je weet het vaak niet en hebt er dan ook geen oordeel over te vellen.
In mijn bovenstaande post gaat het wel degelijk zo, en dat begroot me vreselijk voor de hond.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik ben overigens zelf niet van de ongevraagde adviezen. Gewoon omdat het meestal een averechts effect heeft.
De heel enkele keer dat iets me echt te ver gaat, en ik de indruk heb dat ik misschien iets zou kunnen betekenen, begin ik in eerste instantie nooit over honden.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Dinos

Jaap* schreef:
Dinos schreef:poept op achterplaats omdat ze angstig is.?
Hoe weet je dat?
Dat er oorzakelijk verband tussen die twee zaken bestaat bedoel ik?
Nee weten wij niet maar geeft eigenaar aan hond poept niet buiten omdat ze bang is.
Nu ga ik al beetje naar meer info die wij hebben.
En snap dat er meer vragen zijn ,maar wou het zo simpel mogelijk houden in topic, vandaar de summiere info, omdat ik benieuwd ben of mensen wel of niet zouden reageren, en neem van mij aan
Eigenaars weten niet welk ras hoe groot het wordt , karakter etc etc.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik bemoei me niet met de honden van anderen, tenzij iemand mij iets vraagt. Er zijn al zo enorm veel "deskundigen" die zich geroepen voelen om anderen ongevraagd adviezen te geven.

In een noodsituatie zal ik wel ingrijpen zonder eerst iemand aan te spreken.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik spreek niemand aan over zijn honden. Zeker niet als ik de mensen niet of nauwelijks ken. Trouwens ook niet bij bekenden of ze moeten er specifiek om vragen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nee. Alleen als iemand er zelf naar vraagt.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Ik doe t ook niet, tenzij iemand er idd echt om vraagt. En dan nog ben ik terughoudend
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

2x op één avond. de ene persoon was mijn zus. Die zonder hondenervaring een pup had gekregen van persoon nummer 2, die net haar mechelse herder van 4 maanden had weggedaan omdat hij één van haar kinderen in het gezicht had gebeten. Mijn zus had een teef, zij had een reu, nestgenootjes van 6-7 weken. Kruising amerikaanse bulldog x kangal x boerboel. Bij mijn zus gaat het tot nu toe goed. Ze is dol op de hond en het ziet er hoopvol uit (nu 6 maanden). Ze doet in ieder geval erg haar best om het goed te laten gaan. Bij persoon nummer 2 zit de hond tijdelijk niet, want zij heeft geen huis meer en ze zit (met kinderen) tijdelijk bij haar oma. Het is een familie van korte generatie-intervallen, dus de oma is zo oud als mijn moeder. Dat scheelt (voor oma). Als zij de hond weer terug neemt hoop ik voornamelijk dat haar kinderen niet weer de lul worden van haar keuze van honden. De ene is in ieder geval al voor het leven getekend.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik geef alleen wat leuke ideeën (zoals hersenwerk of een uitlaatdienst) als ik met de mensen ook over andere dingen praat.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nee ik vind t verschrikkelijk dat ongevraagd bemoeien

Alleen als iemand om advies vraagt anders niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Vanaf de zijlijn staan betweteren heb ik een hekel aan, dat doe ik niet, maar met een ander in gesprek raken over honden gebeurt me wel eens en in zo'n gesprek kan ik ook best eens aangeven hoe ik tegen een en ander aankijk.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”