Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tara schreef:Kelere!
Nee, ik heb er geen. Ik vind het leuk als mijn honden en ik malkander aan kunnen kijken, en ik vind het ook wel fijn als ze een beetje deugdelijk in elkaar steken. Beide criteria gaan voor de Dosa bepaald niet op.
Wat een zielepietjes toch
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Dinos schreef:
Kijk op het ogenblik naar de rhodesian steeds minder ridge en steeds forser maar ach u vraagt wij draaien.
en wat is er mis met minder ridge?
Hetzelfde als ze hovawart gaan fokken die niet meer actief is, er is niet voor niets een rasstandaard.
ja, juist, ik zie het, jij kent er iets van .
Ik ken er iets van?? Het gaat erom dat er wederom een ras naar zijn klote gefokt wordt.
Maar dat zal als ik jou zo hoor wel niet waar zijn mevr de fokker
Hier gaat het dus al mank fokkers die wel het beste weten en dus steeds zwaarder en groter gaan fokken.
Achja een ridge tot daaraan toe maar ik vind het van hele andere orde dan een hond met een paar vierkante meter vel overschot waarmee hij langs de straten moet zien te lodderen zonder dat hij kan zien waar hij zn uit gelubberde poten neerzet.
shinobi schreef:
Waarom denk je dat het ras een ridgeback heet?
vanwege die achterlijke streep haar. Maar waarom is er genoeg mis met zo'n hond als hij die streep haar niet heeft, zo vragen wij ons in gemoede af
Dat vind jij waarschijnlijk achterlijk, ik dus niet dat hoort bij het ras.
En ik zeg niet dat er genoeg mis met zo'n hond persoonlijk is er is wel wat mis als de hond zo gefokt is dat hij bijna geen ridge heeft.
Ik vind het meer achterlijk dat een Dosa een gedrocht word genoemd.
shinobi schreef:
vanwege die achterlijke streep haar. Maar waarom is er genoeg mis met zo'n hond als hij die streep haar niet heeft, zo vragen wij ons in gemoede af
En ik zeg niet dat er genoeg mis met zo'n hond persoonlijk is er is wel wat mis als de hond zo gefokt is dat hij bijna geen ridge heeft.
Nou, vindt jij die dosa dan het voorbeeld van een gezonde hond, het is een gedrocht. En de fokkers van die hond moeten hun ogen uit hun kop schamen.
Lijkt wel of hij in volle vaart tegen een muur geknald is.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou. Groetjes Gonnie. Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Dinos schreef:
Kijk op het ogenblik naar de rhodesian steeds minder ridge en steeds forser maar ach u vraagt wij draaien.
en wat is er mis met minder ridge?
genoeg
Licht eens toe als je wilt?
Zijn ze zonder die ridge gevoeliger voor aandoeningen?
Het gaat niet over een aandoeningen, het ras heet niet voor niks een ridgeback en ik persoonlijk zou het zonde vinden als dat het volgende ras is dat kapot gefokt word.
shinobi schreef:
Nou, vindt jij die dosa dan het voorbeeld van een gezonde hond, het is een gedrocht. En de fokkers van die hond moeten hun ogen uit hun kop schamen.
Lijkt wel of hij in volle vaart tegen een muur geknald is.
Ik weet niet of het een gezonde hond is, ik heb geen rontgen ogen.
Een dosa heeft rimpels voor 1 van zijn taken waarvoor hij gefokt is, dat er fokkers zijn die hem willen fokken met zoveel mogelijk rimpels voor de shows dat zegt nog niet dat het een slecht ras is.
En ik zal nooit een hond een gedrocht noemen.
shinobi schreef:
Het gaat niet over een aandoeningen, het ras heet niet voor niks een ridgeback en ik persoonlijk zou het zonde vinden als dat het volgende ras is dat kapot gefokt word.
Zolang jij vindt dat een Dosa geen gedrocht is zal het nog wel loslopen eer jij vindt dat een RR kapotgefokt is
Ik vind een Dosa geen gedrocht ik heb toch recht op me mening? Jij mag het toch ook normaal vinden als een ridgeback zo word gefokt dat het geen ridgeback meer is?
shinobi schreef:Het gaat niet over een aandoeningen, het ras heet niet voor niks een ridgeback en ik persoonlijk zou het zonde vinden als dat het volgende ras is dat kapot gefokt word.
Een ridge ontstaat door één lullige mutatie.
Omdat de honden die gebruikt werden om de standaard op te schrijven toevallig een ridge hadden. Een mutatie, niks meer en niet bepaald verantwoordelijk voor iets anders dan alleen die verkeerd groeiende baan haar.
Waarom zou een RR als hond minder waard zijn zonder die ridge?
Aangezien de ridge een verhoogde kans op SD geeft zou het zelfs eerder andersom kunnen zijn.
shinobi schreef:
Zolang jij vindt dat een Dosa geen gedrocht is zal het nog wel loslopen eer jij vindt dat een RR kapotgefokt is
Ik vind een Dosa geen gedrocht ik heb toch recht op me mening? Jij mag het toch ook normaal vinden als een ridgeback zo word gefokt dat het geen ridgeback meer is?
Een ridgeback zonder ridge is gewoon een prachtige atletische hond met alle eigenschappen van de ridgeback zonder die paar haren die de verkeerde kant op groeien. Een dosa is een hond die niets anders kan dan rond sjokken zonder hij weet waar hij naartoe gaat en wachten tot ie dood gaat, wat gelukkig niet zo lang duurt want ik kan me niet voorstellen dat die honden de 15 jaar halen.
shinobi schreef:Het gaat niet over een aandoeningen, het ras heet niet voor niks een ridgeback en ik persoonlijk zou het zonde vinden als dat het volgende ras is dat kapot gefokt word.
Een ridge ontstaat door één lullige mutatie.
Omdat de honden die gebruikt werden om de standaard op te schrijven toevallig een ridge hadden. Een mutatie, niks meer en niet bepaald verantwoordelijk voor iets anders dan alleen die verkeerd groeiende baan haar.
Waarom zou een RR als hond minder waard zijn zonder die ridge?
Aangezien de ridge een verhoogde kans op SD geeft zou het zelfs eerder andersom kunnen zijn.
Ik zeg niet dat een ridgeback zonder ridge minder waard is, ik hou van elke hond hoe hij of zij er ook uitziet want iedere hond heeft een goed hart.
Ik zal het nogmaals zeggen ik vind het zonde als een ras zo gefokt word dat het niet meer het ras is.
shinobi schreef:
Een ridgeback zonder ridge is gewoon een prachtige atletische hond met alle eigenschappen van de ridgeback zonder die paar haren die de verkeerde kant op groeien. Een dosa is een hond die niets anders kan dan rond sjokken zonder hij weet waar hij naartoe gaat en wachten tot ie dood gaat, wat gelukkig niet zo lang duurt want ik kan me niet voorstellen dat die honden de 15 jaar halen.
Hoor je mij zeggen dat een ridgeback zonder ridge geen atletische hond is? Maar owee als er met 1 van jullie geliefde rassen geknoeit word door fokkers.
Heb je wel eens een Dosa in het echt gezien dat je weet dat hij niks anders kan dan rond sjokken?
Er zijn niet veel grote rassen hoor die de 15 jaar halen.
Dinos schreef:Zolang fokkers denken dat ze voor god mogen spelen, en dit ook toegelaten wordt
Loopt de mens nog ver achter op het beest, zie mijn onderschrift.
Dat vinden ze niet erg, behalve dan als hun eigen ras aan de beurt is dan gaan ze piepen.
Een Ridgeback zonder ridge is denk ik gezonder dan met ridge.
zolang een Duitse Pinscher niet ongezond wordt als er iets uitgelokt wordt vind ik dat prima.
Ik vind het belangrijkste dat een hond gezond is en een goed karakter heeft.
Maar je kan mij niet wijsmaken dat een Dosa een gezond ras is.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou. Groetjes Gonnie. Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Dinos schreef:Zolang fokkers denken dat ze voor god mogen spelen, en dit ook toegelaten wordt
Dat vinden ze niet erg, behalve dan als hun eigen ras aan de beurt is dan gaan ze piepen.
Jij begrijpt Dinos volgens mij niet helemaal.
Ik snap echt niet dat jij denkt dat een Dosa een gezonde hond is.
En daar hoef je echt geen röntgenogen voor te hebben, je ziet zo al dat die hond niet gezond is en niet lekker in zijn vel zit, die hond straal een en al ellende uit.
gonnie schreef:Een Ridgeback zonder ridge is denk ik gezonder dan met ridge.
zolang een Duitse Pinscher niet ongezond wordt als er iets uitgelokt wordt vind ik dat prima.
Ieder ras is oorspronkelijk gezond, het zijn met name fokkers in het westen die de honden ongezond door fokken.
shinobi schreef:
Hoor je mij zeggen dat een ridgeback zonder ridge geen atletische hond is? Maar owee als er met 1 van jullie geliefde rassen geknoeit word door fokkers.
Heb je wel eens een Dosa in het echt gezien dat je weet dat hij niks anders kan dan rond sjokken?
Er zijn niet veel grote rassen hoor die de 15 jaar halen.
Het gaat mij erom dat hij gezonder is zonder ridge dan met. En over de Dosa - Om zulke honden te creëren kom je niet onder een ongelofelijke hoeveelheid inteelt uit. Naast de klachten die gepaard zijn met zijn extreme exterieur (oogklachten, smetplekken, huidklachten, gewrichtsproblemen, etc) zit je waarschijnlijk ook nog met een bak aan erfelijke afwijkingen. Als je dat allemaal een goed idee vindt, kun je maar beter zo'n pup kopen.
En nee ik heb hem nooit in het echt gezien en eigenlijk wil ik dat graag zo houden. Ik vind dit wel even genoeg Dosa voor de rest van mijn leven.
Jij begrijpt Dinos volgens mij niet helemaal.
Ik snap echt niet dat jij denkt dat een Dosa een gezonde hond is.
En daar hoef je echt geen röntgenogen voor te hebben, je ziet zo al dat die hond niet gezond is en niet lekker in zijn vel zit, die hond straal een en al ellende uit.
Dat is dus hetzelfde als iemand een topic opent over de Duitse Pincher en ik ga een foto plaatsen van een dikke volgemeste Duitse Pincher en dan zeggen dat het een ongezond ras is.
Ieder ras is oorspronkelijk gezond, het zijn met name fokkers in het westen die de honden ongezond door fokken.
Niet alleen de fokkers in het westen hoor, ook de fokkers in Japan. Overal ter wereld heb je slechte en goede fokkers.
Misschien een idee om je in hondenrassen en functionaliteit te verdiepen in plaats van andere mensen die er óók geen benul van hebben na te praten.
Het zijn natuurlijk de aziaten die al die rassen kapot gefokt hebben en sorry ik was even vergeten dat alleen jij en je vriendinnen hier benul hebben
shinobi schreef:
Het zijn natuurlijk de aziaten die al die rassen kapot gefokt hebben en sorry ik was even vergeten dat alleen jij en je vriendinnen hier benul hebben
Nou, het aardige is eigenlijk dat ik er helemaal niet zoveel benul van heb, net zoals de meeste mensen hier.
Maar erg veel benul heb je helemaal niet nodig om te constateren dat dit gedrocht niet gezond is. Smetplekken in die plooien, het beest zakt bijkans door zijn poten en kan volgens mij zijn kop niet eens meer torsen onder het gewicht van... ja, van wát eigenlijk?
Een hond die niet in staat is op een normale manier uit zijn ogen te kijken, op een normale manier voort te bewegen, op een normale manier hondse dingen te doen is gewoon geen gezonde hond. Ik denk dat de Engelse Bulldog er dan nog beter vanaf komt eerlijk gezegd.
Volgens jou ja, dat betekent nog niet dat het zo hoeft te zijn.
Je zal nog raar staan te kijken met je vooroordelen als je toevallig een keer iemand in NL ziet joggen met zijn Dosa.