Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Castratie. Een andere duit in het zakje.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Re: Castratie. Een andere duit in het zakje.

Ongelezen bericht door Hippo »

Ik ben heel blij dat we Hippo op 8 maanden hebben laten castreren, die werd vanaf een maand of 6 ineens onuitstaanbaar door zijn hormonen voor ons, zichzelf en de omgeving. Na zijn castratie duurde het misschien nog 2 weken en toen was de ellende weer voorbij. Klappertanden, schuimbekken, plotselinge ernstige agressie tegen elke andere hond en werkelijk met geen mogelijkheid te corrigeren. Na de castratie gedraagt hij zich uitstekend naar andere honden, zit prachtig in zijn bespiering en piest nog gewoon overal tegenaan :mrgreen: Geen moment spijt gehad van zijn castratie.

Onze vorige mechelreu hebben we niet gecastreerd en onze huidige mechel Oscar(14mnd) zal ook niet gecastreerd worden. Net als wat al eerder is gezegd, als ze zichzelf niet dwars zitten, dan is er voor mij geen reden om ze te castreren.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ranetje schreef: Ik heb idioot genoeg wel altijd veel meer problemen met het castreren van een reu dan van een teef :U:
Waarschijnlijk vanwege het uiterlijk.
dat heb ik ook, alleen niet vanwege het uiterlijk maar meer door de veranderingen in gedrag.
ik wil een reu mét reuengedrag, daar hou ik van en daarom ben ik ook meer een reuen- dan een tevenmens.

en toch heb ik nu een teef en zal ik waarschijnlijk alleen nog maar teven hebben.
de meeste honden die bij de dh rescue aangeboden worden zijn al gecastreerd -zo niet heb je een castratieverplichting- en aangezien ik geen gecastreerde reu wil blijven de teven over ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Salamor
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Thai Ridgeback dog

Ongelezen bericht door Salamor »

Ik heb Amor eind juli chemisch laten castreren, niet voor zijn gedrag of karakter, maar voor onze Sally die in september loops moest worden en ik geen nestje wens. Ik ben nu nog hard aan het twijfelen of ik hem permanent laat castreren of telkens chemisch, wat toch ook niet goed kan zijn lijkt mij :U:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Salamor schreef:Ik heb Amor eind juli chemisch laten castreren, niet voor zijn gedrag of karakter, maar voor onze Sally die in september loops moest worden en ik geen nestje wens. Ik ben nu nog hard aan het twijfelen of ik hem permanent laat castreren of telkens chemisch, wat toch ook niet goed kan zijn lijkt mij :U:

Ik denk dat jij je echte 'welkom op hondenforum' nu gaat krijgen. Ik hoop maar dat je al meegelezen hebt voordat je je aanmeldde.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Als ik moet kiezen tussen reu of teef castreren zou ik voor de teef kiezen :)
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Machie schreef:Als ik moet kiezen tussen reu of teef castreren zou ik voor de teef kiezen :)
ik ook, denk ik. Of de reu moet echt een vervelend mannetje zijn :)
Salamor
Vaste gebruiker

kipo schreef:
Salamor schreef:Ik heb Amor eind juli chemisch laten castreren, niet voor zijn gedrag of karakter, maar voor onze Sally die in september loops moest worden en ik geen nestje wens. Ik ben nu nog hard aan het twijfelen of ik hem permanent laat castreren of telkens chemisch, wat toch ook niet goed kan zijn lijkt mij :U:

Ik denk dat jij je echte 'welkom op hondenforum' nu gaat krijgen. Ik hoop maar dat je al meegelezen hebt voordat je je aanmeldde.
ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar begrijp je antwoord niet zo, kan je mij eens nader inlichten, ben maar een dom belgje, en dan nog blond ook :scratch:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

chemisch castreren is idd niet zo`n goed plan en zeker niet als je t iedere loopsheid wilt doen, ik zou dan trouwens de teef castreren- want ook ik heb daar dan net weer minder problemen mee dan met t castreren van een reu.
of 1 van beiden ergens laten logeren- is misschien ook een optie
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Salamor schreef:
kipo schreef:

ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar begrijp je antwoord niet zo, kan je mij eens nader inlichten, ben maar een dom belgje, en dan nog blond ook :scratch:
Er worden hier nogal eens felle meningen gegeven wat menig nieuwkomer weer doet weggaan. :wink:
Castratie omdat je een reu teef combinatie hebt valt dan bij veel mensen ook niet goed en reacties als "dan had je maar geen reu erbij moeten nemen" paseren dan de revu. :mrgreen:

Wat ik zelf ook wel begrijp want je reu kan er niks aan doen dat hij reu is en bij een teef hoort nou eenmaal loopsheid. Maar een reu is huis hebben die over de zeik gaat omdat je teef loops is zou ik niks vinden.. en altijd gescheide houden lijkt me ook niks. Maargoed ik heb er dan ook geen teef bij :F:
Afbeelding
Afbeelding
Salamor
Vaste gebruiker

S@ndr@ schreef:chemisch castreren is idd niet zo`n goed plan en zeker niet als je t iedere loopsheid wilt doen, ik zou dan trouwens de teef castreren- want ook ik heb daar dan net weer minder problemen mee dan met t castreren van een reu.
of 1 van beiden ergens laten logeren- is misschien ook een optie
Nee, dat dacht ik ook, prikpil vind ik ook maar niks en zou toch wel graag 1x een verantwoord nestje fokken met haar, maar niet met mijn reu. Qua karakter en lijn past hij perfect bij haar, maar hij heeft een schoonheidsfoutje dat niet meer zal goedkomen, zijn rechteroor heeft een knik.
Hoewel hij de eerste is in zijn lijn en mijn da zegt dat het niet erfelijk is, omdat ze tenslotte alle 2 al recht gestaan hebben en het door spelen komt, wil ik hem niet gebruiken. Dus ga ik op zoek naar een geschikte dek reu, al zal dat niet makkelijk zijn, maar ik heb tijd, ze is momenteel nog maar 22 maanden oud :-)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Hylos schreef:
Salamor schreef:
kipo schreef:

Er worden hier nogal eens felle meningen gegeven wat menig nieuwkomer weer doet weggaan. :wink:
Castratie omdat je een reu teef combinatie hebt valt dan bij veel mensen ook niet goed en reacties als "dan had je maar geen reu erbij moeten nemen" paseren dan de revu. :mrgreen:

Wat ik zelf ook wel begrijp want je reu kan er niks aan doen dat hij reu is en bij een teef hoort nou eenmaal loopsheid. Maar een reu is huis hebben die over de zeik gaat omdat je teef loops is zou ik niks vinden.. en altijd gescheide houden lijkt me ook niks. Maargoed ik heb er dan ook geen teef bij :F:
teven zijn niet het hele jaar door loops he, dus altijd is wel een beetje overdreven ;)

en verder vind ik nog steeds van alles van mensen die om dit soort flutredenen castreren, al dan niet chemisch, maar ben ik al sinds een tijdje opgehouden te proberen ze tot andere gedachten te brengen.
vechten tegen de bierkaai is dat en het levert geen donder op.
dus wat mij betreft castreert iedereen maar zoveel als ie wil, dat ze er maar erg gelukkig mee worden :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Salamor
Vaste gebruiker

Hylos schreef:
Salamor schreef:
kipo schreef:

Aaah dankjewel :ok: , ik weet dat het er hier nogal stormig aan toe kan gaan hoor :D .
Op aanraden van mijn fokster heb ik een reu genomen, omdat onze Sally nogal pittig van karakter is en een reu naar een teef toe meestal onderdanig is.
Ik wou een kamaraadje voor haar, maar ook een man voor haar, dus heb ik effe moeten zoeken natuurlijk. Maar het lot heeft besloten (zie mijn vorige post) dat hij gewoon kamaraadje blijft en geen loverboy :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb altijd intacte reuen bij een intacte teef gehad. Nu nog steeds...en er wordt echt niks gedekt zonder mijn toestemming. Ik vind t dus ook een flutreden maar goed...
Wat Renee-uk zegt zeg maar...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Salamor
Vaste gebruiker

haha inderdaad, al een geluk dat een thai maar 1x per jaar loops wordt. Dus optie uit logeren hou ik nog ff bij :-)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Welja, en dat oor is geen reden hem niet in te zetten lijkt me. Als de rest goed past? Zo groot is dat ras niet. Gewoon pakken wat kan, en niet om zoiets uitsluiten.
Maar goed, dat is mijn mening.
Ik zou niet castreren, scheiden is maar een weekje. Dat moet toch lukken.

Ik vind castreren vanwege schijndracht ook onzin trouwens, en zeker voor een sporthondje.
Ik heb een hondje gekend dat hoog in de agility liep op landelijk niveau (België), die werd gecastreerd omdat ze ook een dekreu hadden en ze dat onhandig vonden.
Dat hondje leverde op het parcours 5 seconden in!! En dat is niet meer teruggekomen.
Dus nee, juist voor sporthondjes zou ik nooit castreren, dat scheelt echt té veel.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

renee-uk schreef: teven zijn niet het hele jaar door loops he, dus altijd is wel een beetje overdreven ;)

en verder vind ik nog steeds van alles van mensen die om dit soort flutredenen castreren, al dan niet chemisch, maar ben ik al sinds een tijdje opgehouden te proberen ze tot andere gedachten te brengen.
dus wat mij betreft castreert iedereen maar zoveel als ie wil, dat ze er maar erg gelukkig mee worden :ok:
Ja, dat is ook zo! Dat was overdreven en meer vanuit mezelf gekeken. Ik zou panisch oplettend worden want ik zou écht geen oeps nestje willen.
Afbeelding
Afbeelding
Salamor
Vaste gebruiker

Marjoleine schreef:Welja, en dat oor is geen reden hem niet in te zetten lijkt me. Als de rest goed past? Zo groot is dat ras niet. Gewoon pakken wat kan, en niet om zoiets uitsluiten.
Nou, dat is ongeveer hetzelfde wat mijn da zei, maar ik heb ook nog zoiets, het is een schoonheidsfout en vinden mensen dat misschien niet leuk.
Bij veel fokkers worden de oren al getaped vanaf 7 weken, om zeker te zijn dat ze recht gaan staan. Bij het nest van Sally, alsook dat van Amor werd er niks getaped, dus ik weet het niet meer :U:
Salamor
Vaste gebruiker

Hylos schreef:
renee-uk schreef: teven zijn niet het hele jaar door loops he, dus altijd is wel een beetje overdreven ;)

Ja, dat is ook zo! Dat was overdreven en meer vanuit mezelf gekeken. Ik zou panisch oplettend worden want ik zou écht geen oeps nestje willen.
Ik wil zeer zeker ook geen oeps nestje en zit nog serieus met twijfel in verband met permanente castratie, wat als Sally een gespleten loopsheid heeft?
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Salamor schreef:
Marjoleine schreef:Welja, en dat oor is geen reden hem niet in te zetten lijkt me. Als de rest goed past? Zo groot is dat ras niet. Gewoon pakken wat kan, en niet om zoiets uitsluiten.
Nou, dat is ongeveer hetzelfde wat mijn da zei, maar ik heb ook nog zoiets, het is een schoonheidsfout en vinden mensen dat misschien niet leuk.
Bij veel fokkers worden de oren al getaped vanaf 7 weken, om zeker te zijn dat ze recht gaan staan. Bij het nest van Sally, alsook dat van Amor werd er niks getaped, dus ik weet het niet meer :U:
Nou, dat staan die oren omdat ze getaped zijn geweest.
Ik zou hem inzetten als hij verder gezond is en het een goede hond is. Je moet geen goede genen weggooien om zoiets, zeker niet als het alleen maar uiterlijk is.

edit: gespleten loops is loopsheid. Dat merk je. Echt waar.

Afbeelding

Salamor
Vaste gebruiker

Marjoleine schreef:
Salamor schreef:
Nou, dat staan die oren omdat ze getaped zijn geweest.
Ik zou hem inzetten als hij verder gezond is en het een goede hond is. Je moet geen goede genen weggooien om zoiets, zeker niet als het alleen maar uiterlijk is.

edit: gespleten loops is loopsheid. Dat merk je. Echt waar.
Qua karakter passen ze perfect bij elkaar. Sally is een pittige tante, Amor is een doetje, heel zachtaardig en erg onderdanig. Qua lijn ook super, geen enkele voorouder in 4 generaties zijn bij elkaar terug te vinden. Qua bouw, ook super, Sally is nipt oké wat de minimum grootte betreft, Amor is gemiddeld tot groot. Enkel het oor, en het feit dat ik een zwarte reu wilde (wat hij ook was bij geboorte tot ongeveer zijn 16 weken, dan begon hij te veranderen van kleur), hebben over mijn besluit beslist om hem niet te gebruiken.

Wat de gespleten loopsheid betreft, heb hier al veel over dit fenomeen (wist niet dat het bestond) gelezen en ben dan ook bang dat ik het niet zou opmerken
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Miranda schreef:
Maeve schreef: snap ik ook niet waarom je je aangesproken zou voelen :19:
Omdat je behoorlijk stellig was met weinig nuance ;)
Ik weet wel dat je het zo niet bedoelde, maar zo kwam het wel over.
Oh. Dat vind ik ook wel weer meevallen eigenlijk :scratch:
Dus een hond die zichzelf in de weg zit vanwege de hormonen, die laat ik castreren. Maar ik heb het nog nooit meegemaakt. Ik vraag me soms wel eens af of het niet heel afhankelijk is van hoe de eigenaar er mee omgaat. Er zijn heus gevallen waarbij de hond écht last heeft van zijn hormonen hoor, maar ik zie dat soort gevallen ook heel vaak bij dezelfde eigenaar.
Veel genuanceerder gaat het niet worden hoor :mrgreen:
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Salamor schreef:Qua karakter passen ze perfect bij elkaar. Sally is een pittige tante, Amor is een doetje, heel zachtaardig en erg onderdanig. Qua lijn ook super, geen enkele voorouder in 4 generaties zijn bij elkaar terug te vinden. Qua bouw, ook super, Sally is nipt oké wat de minimum grootte betreft, Amor is gemiddeld tot groot. Enkel het oor, en het feit dat ik een zwarte reu wilde (wat hij ook was bij geboorte tot ongeveer zijn 16 weken, dan begon hij te veranderen van kleur), hebben over mijn besluit beslist om hem niet te gebruiken.
Hij is seal, dat wordt zwart geboren. Dat wordt vaak niet herkend, het is een mengvorm eigenlijk van rood en zwart. Met jouw teefje zal hij rood, zwart en seal geven denk ik.
Als je even zoekt op seal komt er een topic naar boven hierover.
Wat de gespleten loopsheid betreft, heb hier al veel over dit fenomeen (wist niet dat het bestond) gelezen en ben dan ook bang dat ik het niet zou opmerken
Dat merk je, echt. En anders je reu wel ;) En net als bij een normale loopsheid zijn ze niet binnen een tiende seconde dekrijp dan, dus nog steeds geen reden tot zorg ;)

Afbeelding

Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Het is in de "gewone" mensenwereld niet meer dan normaal om een teefje voor of direct na haar eerste loopsheid en een reu rond een jaar te castreren.
Als ik hier niet verdwaald geraakt was was het met Suske ook zo gegaan denk ik.
Nu zie ik het wel.
Die paar weken per jaar komen we wel door.
Schijnzwangerschap heb ik nog nooit iets van gemerkt.
Komt misschien omdat ze teveel op een jongetje lijkt :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Salamor
Vaste gebruiker

Marjoleine schreef:
Salamor schreef:Qua karakter passen ze perfect bij elkaar. Sally is een pittige tante, Amor is een doetje, heel zachtaardig en erg onderdanig. Qua lijn ook super, geen enkele voorouder in 4 generaties zijn bij elkaar terug te vinden. Qua bouw, ook super, Sally is nipt oké wat de minimum grootte betreft, Amor is gemiddeld tot groot. Enkel het oor, en het feit dat ik een zwarte reu wilde (wat hij ook was bij geboorte tot ongeveer zijn 16 weken, dan begon hij te veranderen van kleur), hebben over mijn besluit beslist om hem niet te gebruiken.
Hij is seal, dat wordt zwart geboren. Dat wordt vaak niet herkend, het is een mengvorm eigenlijk van rood en zwart. Met jouw teefje zal hij rood, zwart en seal geven denk ik.
Als je even zoekt op seal komt er een topic naar boven hierover.
Dat merk je, echt. En anders je reu wel ;) En net als bij een normale loopsheid zijn ze niet binnen een tiende seconde dekrijp dan, dus nog steeds geen reden tot zorg ;)
Hey Marjolein, wat supertof, dat wist ik niet van die seal kleur, hij neigt idd. soms naar rood (zijn mama was rood, papa zwart en naargelang de lichtinval is hij lichtrood/donkerblauw). Ik leer hier enorm bij, echt, dankjewel!! Ik wou een zwarte omdat rood en zwart de originele kleuren bij thais zijn en als je deze kleuren neemt/en of mixt je minder kans hebt op erfelijke kwalen die bij dit ras gangbaar zijn, zoal dermoid sinus (bij de fawnkleurige redelijk voorkomend) en huidproblemen (bij de blauwkleurige echt wel redelijk veel voorkomend). Ik zal seffens nog eens zoeken op de seal kleur hier :E:

Ik ben echt hard aan het twijfelen om hem permanent te castreren hoor Marjolein, maar ik moet je bekennen dat ik hem voor sally haar afgelopen loopsheid echt tijdig heb laten chemisch castreren en toen sally loops werd, had hij inderdaad geen interesse in haar, wat ze ook deed om hem te verleiden, dus ik was er zowat gerust in, tot op dag 14. We zaten na het eten in de veranda een sigaretje te roken (we roken niet in huis) toen ik inees gejank hoorde vanuit de woonkamer. Ik sprong recht en vloog de huiskamer in, daargekomen zag ik dat ze vasthingen :oeps: . Lichtelijk in paniek riep ik mijn man erbij. Ze hebben zowat een kwartiertje vastgehangen. Ik was in alle staten, en vooral bang dat Sally zwanger ging zijn. Heb onmiddellijk nadat ze los waren gebeld met mijn da, die me tenslotte beloofd had dat hij totaal geen interesse ging tonen in haar als ze loops was. Hij zei dat in al die jaren nog nooit gehoord te hebben en zei dat hij de firma ging contacteren waar hij het product bestelde en me zo snel als mogelijk iets zou laten weten.
De firma gaf als antwoord dat ze het ook nog nooit niet meegemaakt hadden, maar aangezien ik zeker op tijd was om de chip te laten inbrengen, en zijn testikels verkleind waren, ze de kans op zwangerschap zeer klein achtten. 100% zekerheid konden ze niet geven welliswaar. Ik was er echt niet goed van, Sally nog maar 21 maand, Amor nog geen jaar + zijn oorprobleem en wist niet goed wat te doen, vanalles opgezocht op internet. Vanalles en nog wat gelezen, alsook de morning after pil, met mijn da overlegt en tot het besluit gekomen dat we gingen wachten tot dag 28 na de dekking om een echo te laten nemen vooraleer we haar rommel gingen inspuiten. En ben maar wat blij dat ik gewacht heb tot dan, want ze was gelukkig niet drachtig!!
Dus als mijn reu al dekt met die chip in hem, hoe kan ik dan zeker zijn van die 1/10e sec rijpheid, dat hij haar nog niet gedekt heeft voor ik het opmerk dat ze loops is bij een gespleten loopsheid bvb. Ze zijn altijd samen :U: . Sorry hoor, ben misschien een beetje te achterdochtig, maar toch beter voorkomen dan genezen, dunkt me :roos:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Amor weet dus kennelijk precies wanneer de dekrijpe periode is aangebroken :ok:

Aangezien operatief gecastreerde reuen ook nog wel eens dekken (ik ken er die dat deden) dan zie ik niet waarom een met een prik of chip gecastreerde reu dat niet zou kunnen eigenlijk? :denken:

Dan neem je toch op de hoogtijdagen een van de twee mee naar buiten als je een sigaretje gaat roken? :D
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Salamor
Vaste gebruiker

ranetje schreef:Amor weet dus kennelijk precies wanneer de dekrijpe periode is aangebroken :ok:

Aangezien operatief gecastreerde reuen ook nog wel eens dekken (ik ken er die dat deden) dan zie ik niet waarom een met een prik of chip gecastreerde reu dat niet zou kunnen eigenlijk? :denken:

Dan neem je toch op de hoogtijdagen een van de twee mee naar buiten als je een sigaretje gaat roken? :D
Amor blijkbaar wel, maar mijn da blijkbaar niet, want het eerste wat hij zei is, ooh, de 14e dag, dat kan geen kwaad normaal gezien, is de laatste dag van haar loopsheid :denken: (ben al veranderd van da hoor)
Salamor
Vaste gebruiker

Tja, ik vind dan toch dat da's geen 100% zekerheid mogen geven bij zulkse castratie, aangezien ze bij de firma ook geen 100% garantie konden geven dat Sally niet drachtig was. Gelukkig is het bij Sally goed afgelopen, maar voor tzelfde zat ik met een serieus probleem :roll:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Salamor schreef:
ranetje schreef:Amor weet dus kennelijk precies wanneer de dekrijpe periode is aangebroken :ok:

Aangezien operatief gecastreerde reuen ook nog wel eens dekken (ik ken er die dat deden), zie ik niet waarom een met een prik of chip gecastreerde reu dat niet zou kunnen eigenlijk? :denken:

Amor blijkbaar wel, maar mijn da blijkbaar niet, want het eerste wat hij zei is, ooh, de 14e dag, dat kan geen kwaad normaal gezien, is de laatste dag van haar loopsheid :denken: (ben al veranderd van da hoor)
Waaaaaaaaaaaaaat :eek:
Is die DA al afgestudeerd?
Een teef is 3 weken loops (min of meer).
En veel teven zijn juist vanaf de 14e dag dekrijp.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Oh, dat heb ik meerdere DA's horen zeggen hoor. En ook: "van dag 7 tot 11 uit elkaar houden en daarna is het wel voorbij, helemaal niet zo moeilijk." Als ik me daar aan had gehouden was Coda al 2 keer mamma geworden :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Maeve schreef:Oh, dat heb ik meerdere DA's horen zeggen hoor. En ook: "van dag 7 tot 11 uit elkaar houden en daarna is het wel voorbij, helemaal niet zo moeilijk." Als ik me daar aan had gehouden was Coda al 2 keer mamma geworden :mrgreen:
Nou idd Xena is altijd vrij laat dekrijp en de moeder van Xavi was dat ook. Rond dag 11 is er nog niks aan de hand..
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”