Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wijze les voor beginnende eigenaar met apporterende hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Wijze les voor beginnende eigenaar met apporterende hond

Ongelezen bericht door _Leonie »

Zonnetje schijnt, mooie herfstochtend. Ik naar de grote vijver met een duur waterspeeltje, want ben reuze trots dat Ayleen uit het water apporteert. (Dat driekwart van de honden in Nederland dat doen, maakt niet uit)
Vol goede moed smijt ik een paar keer dat ding in het water, Ayleen driftig er achter aan. Met een blij hoofd gooi ik hem dan eens wat verder: dat kan ze zat!
Heel rap zwemt ze naar het ding toe, netjes in een rechte lijn. Ik glunder me een ongeluk.
Tot: de lange lijn stopt. Nét voor het ding. Ayleen hapt op een paar akelige centimers mis, en draait zich acuut om. Als je er niet bij kan, kan je er niet bij. Dus dan kan je er nooit bij. Nu niet, nooit niet.
Ik probeer nog met wijzen en motiverend te brullen. 'Toe dan! Voooorrruiiiitt! Apport Ayleen, APPORT!' De moed zakt me al snel in de schoenen, en na tien minuten wil het nog niet.
Teleurgesteld ben ik naar huis gegaan. Ayleen was ook teleurgesteld. Maar niet teleurgesteld genoeg om nog een keer dat eindje te zwemmen.

Hopelijk vind ik hem vanmiddag.En anders maak ik vast een andere hond blij.
Een wijze les: houd in het begin, áltijd het speeltje aan de lange riem. En niet aan de hond.

Dag, mooi (en te duur) ding. Eenzaam en alleen in de vijver. Het ga je goed... :blauwoog:
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Wijze les voor beginnende eigenaar met apporterende hond

Ongelezen bericht door Gimmick »

Even een steen ernaast gooien en dan hopelijk trapt je hond erin en apporteerd het speeltje als nog...

Maar voor nu balen van het speeltje...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
_Leonie
Zeer actief

Gimmick schreef:Even een steen ernaast gooien en dan hopelijk trapt je hond erin en apporteerd het speeltje als nog...

Maar voor nu balen van het speeltje...
Er drijft daar een steen, drie takken en iets wat op een stuk riet lijkt. Maar nee, volgens Ayleen kon je daar gewoon níet komen. :tongue:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Kan ze niet los als je haar laat apporteren dan?
Zonde van het speeltje, die zal inmiddels wel geapporteerd zijn door een andere hond vermoed ik.
_Leonie
Zeer actief

Inge O schreef: maar waarom zwemt ze aangelijnd :denken: ?
Er loopt een weg langs het losloopgebied (heel handig), en ben als de dood dat ze in een gekke 5 minuten bui de weg op rent.
_Leonie
Zeer actief

Tara schreef:
_Leonie schreef: Er drijft daar een steen
:80: Het is een wónder!

:LOL:
Oh wat dom. Ja, die drijft daar vast niet meer. :mrgreen:
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Een vijver hè?
Twee stappen mee het water in en ze had er bij gekund :mrgreen:

Als het echt een duur ding was had ik het geloof ik gedaan. Zou het niet kunnen verdragen dat die in verkeerde handen zou vallen :80:
Of tussen de verkeerde tanden :schrik:

Wij hebben het ook een keer gehad, toen Vriend net kon zwemmen. Hij zag ineens geen bodem meer en durfde niet verder. Ik heb toen heel geduldig gewacht tot de tennisbal (zo'n goedkope waar ik er nog 20 van thuis had liggen :oohja: ) door de wind naar de andere kant van de vijver was gedreven.

Staat er geen lekkere briesje bij jou? Tennisbal mee en naast het duren ding gooien, wie weet haalt ze hem dan alsnog.

En anders, sterkte met het verlies van je dure ding :roos:
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

Gelukkig heb ik wonderKay die gaat altijd als ik het hem vraag. Maar ook hier dure en nieuwe speeltjes verdwenen in het water. De safestick bijvoorbeeld. Die drijft prima, maar niet als je border collie sneller is dan jij gooit en hem zo de modder in duwt en je hem ook niet meer terug vind (en er dus zelf inloopt. Dag speeltje van een paar dagen oud haha)
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Herkenbaar.. Alleen mik ik altijd alle dure, leuke, net-nieuwe-speeltjes in de enige hoge boom in de omtrek :ugh:
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

Onze eerste frisbee gooide ik zo het kanaal in die vervolgens langzaam zonk. Dat verdrietige hoofd van haar vergeet ik nooit weer.
Zo'n geknoopt balletje met touw er aan vond ze ook geweldig, die kwam natuurlijk hoog in een boom te hangen.

Tegenwoordig koop ik van dat soort speelgoed meteen maar twee dezelfde. :D
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

:goeie: mooi verhaal :ok: Wel zonde van het dure speeltje. Hopelijk dobbert het vandaag nog vrolijk rond...
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
mijn goldens
Zeer actief

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Haha herkenbaar, ook hier. Maar wel balen van je speeltje.

Een vriendin heeft ruim 2 maanden geleden een speeltje (rode vuurtoren) in een boom gegooid.
Takken en ik weet niet nog meer er naar toe gegooid, maar mocht niet baten.......
Elke keer als we daar gingen lopen, hing dat stomme ding in de boom.
Tot afgelopen zondag! Er waren veel blaadjes afgevallen en mijn man had een grote, lange stok gevonden.
Een paar keer hard geslaan en hij viel eruit. Gelijk mijn vriendin geappt; we hebben hem!
Was toch een speeltje van 15.00, baasje en hondjes zijn weer blij!
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Een andere wijze les is ook dat je ook je vriend die waterpolo speelt niet een bal te ver laat gooien op een open water. Je hond gaat er wel achteraan maar te ver is toch te ver en dan moet de hond de keuze maken, of de bal of terug.. Gelukkig koos in ons geval de hond voor terug te gaan want denk dat ze anders het terugzwemmen niet gered had.

Op de kant daarna stond een heel sip hondje mijn vriend aan te kijken of we misschien nog een bal hadden.. :(
Afbeelding
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Ahhh al die arme hondjes ;)

Ik moet ook eerlijk toegeven dat mijn motoriek me ook regelmatig in de steek laat. Dan wil ik mijn wubba kong op mijn aller aller verste gooien in het bos om hem net iets te laat los te laten waardoor ik hem recht omhoog gooi tussen de takken. Tot nu toe is het altijd gelukig om het speeltje terug te krijgen.

Met apporteren vanuit het water waarschuw ik ook altijd iedereen die mee is. Ja mag gooien, maar als hij hem niet meer ophaalt is het of zwemmen, of een nieuw speeltje kopen. En ook hier een reuzetrotste baas dat mijn uber slimme hond kan apporteren vanuit het water (idd maakt het mij ook niet uit dat zo ongeveer alle honden dat kunnen ;))
_Leonie
Zeer actief

Oooooh gelukkig zijn er meer mensen. :mrgreen:
In de boom is ook herkenbaar: mijn vaders gezicht toen hij op de fiets, met een grote ladder, aan kwam fietsen. Ik die ladder op, en een hyper hond onder aan de boom. :LOL:
Heb beloofd nu op open velden te gooien.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Hilde redt je wel :mrgreen: iets met een speeltje van beau, bussloo, Lola en 'die is gek, vandaag zwem ik niet'.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

:LOL: Zo herkenbaar!

Morris ziet soms gewoon het speeltje niet liggen in het water en dan kan hij er vlakbij zijn om zich dan toch maar om te draaien en terug te zwemmen.
Of hij zit nog in de 'oeh mijn ballen worden koud ik loop eerst nog een kwartier heen en weer tot ik het lef heb er helemaal in te gaan'-fase waardoor het speeltje langzaam maar zeker steeds verder weg drijft...
en ik sta maar wanhopig aan de kant te roepen :mrgreen:
Neem nu vaak maar gewoon een paar tennisballen mee. Dan is het iets minder erg als er weer eentje langzaam wegdrijft op het kabbelende water :mrgreen:

Soms hebben we mazzel en komen we een 'alles apporteren en kunnen vinden'-hond tegen die dan zonder problemen het speeltje even ophaalt.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

nomo schreef::LOL: Zo herkenbaar!

Morris ziet soms gewoon het speeltje niet liggen in het water en dan kan hij er vlakbij zijn om zich dan toch maar om te draaien en terug te zwemmen.
Of hij zit nog in de 'oeh mijn ballen worden koud ik loop eerst nog een kwartier heen en weer tot ik het lef heb er helemaal in te gaan'-fase waardoor het speeltje langzaam maar zeker steeds verder weg drijft...
Neem nu vaak maar gewoon een paar tennisballen mee. Dan is het iets minder erg als er weer eentje langzaam wegdrijft op het kabbelende water :mrgreen:

Soms hebben we mazzel en komen we een 'alles apporteren en kunnen vinden'-hond tegen die dan zonder problemen het speeltje even ophaalt.
een Pom :P
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

_Leonie schreef:Heb beloofd nu op open velden te gooien.
Geloof mij, als ik in de buurt ben, presteer ik het dan nog om in een boom te gooien :engel:
Hopelijk heb jij meer geluk :mann: :mrgreen:
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

sbientje schreef:
nomo schreef::LOL: Zo herkenbaar!

een Pom :P
Dan wil ik een Pom!
Ik heb alleen een Morris die weer met een blije bek bij me komt staan. Jij hebt de bal hè?! Gooi maar baasje! Gooi dan... gooi maar! Toe maar! bal bal bal Gooooooi dan! :jump1: :jump1:
Terwijl ik sta te roepen en gebaren dat de bal dáár ligt! Pak die bal nou domme hond. In het water! Toe dan! :boos:
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Mocht het een troost zijn,het heeft 5 jaar geduurd voor ik mijn mooie drijvende apportblok terug had.
Ik gooide hem voor mijn graag zwemmende en alles aporterende hond in het kanaal voor de deur.Ze kwam heel trots met een tak terug :denken: ,Maar mijn mooie blok dreef er nog en ze weigerde het te halen.Door de jaren heen zagen we het blok overal in het kanaal drijven,behalve daar waar wij bij konden.
Onder tussen is de hond overleden.
Maar van de zomer kwam ineens onze nieuwe herder met het blok uit het water :D Het is van fluo oranje verkleurd naar een soort rare kleur rose.Maar wel degelijk ons blok,met de naam van onze oude hond er nog op .
Onze herder nu vind het een reuze leuk blok want hij speelt er vol trots iedere dag mee.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

-Lilo- schreef:Hilde redt je wel :mrgreen: iets met een speeltje van beau, bussloo, Lola en 'die is gek, vandaag zwem ik niet'.
Ja doehoei! Mijn laarzen zijn volgens mij nog een ruime maand nat van binnen geweest, ondanks bij de verwarming zetten etc. Dat was één keer en niet nog een keer :mrgreen:
Afbeelding
River8
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door River8 »

:LOL: echt te leuk alle verhalen :goeie:
komt ook akelig bekend voor - zonder pa met ladder op de fiets die me komt redden dan. ik hang manmoedig zelf in die boom met een springende "toe dan, toe dan" hond eronder.

wat mij daarnaast zeer regelmatig overkomt: het speeltje in het hoge gras gooien.....terwijl je hond totaal de verkeerde kant op kijkt. ben je toch zeker 15 lang het gras aan het platstampen op ongeveer de plek waar je denk dat t ding is neergekomen....terwijl hondlief m dan ongeveer 10m verderop vindt :oohja:

tot nu toe maar 1 keer speeltje echt kwijt geweest. op een grote open plek hem ik m finaal verkeerd in de bramenstruiken kunnen werken. terwijl je dan op een afstandje staat te turen om de plaats waar ie neerkomt in je geheugen te prenten zodat je linea recta naar de plek toe kan lopen om m zo te vinden, ben je bijna geneigd jezelf een klopje op de rug te geven mompelend "ja...dat is ECHT knap". uiteraard niet gevonden - Riv en ik zijn subliem op elkaar ingespeeld als het op verdwenen speeltjes aankomt. maar stuur je geliefde hondje maar eens met die poezelige pootjes een doornenbosje in :schrik:

vond t wel stoer dat ik al een reserve had gekocht - zal mij toch niet gebeuren het favo speeltje kwijt te raken en niet aan een nieuwe te kunnen komen in hoge nood :pffff: . het reserve speeltje lag netjes in de kast thuis op ons lag te wachten. jammer dat het Duitse bramenstruiken waren waar speeltje nummer 1 in was beland....
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Hilde schreef:
-Lilo- schreef:Hilde redt je wel :mrgreen: iets met een speeltje van beau, bussloo, Lola en 'die is gek, vandaag zwem ik niet'.
Ja doehoei! Mijn laarzen zijn volgens mij nog een ruime maand nat van binnen geweest, ondanks bij de verwarming zetten etc. Dat was één keer en niet nog een keer :mrgreen:
Het ergste is nog dat jij de tweede bent die ik natte voeten heb bezorgd, hahaha. Een paar maanden voor jou, ging iemand met hoge (maar niet hoog genoeg, zo bleek :p) laarzen het water in om Lola's 1-week-eerder gezonken dummy te pakken. Overigens was dat niet mijn idee, maar nadrukkelijk haar eigen plan, haha.

Lola bedankt alle helden uit de grond van haar hart :mrgreen:
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg

Ongelezen bericht door Nerazi »

Gelukkig ben ik zo snugger dat ik gewoon een heel spoor achterlaat van balletjes van de Action :mrgreen: dure speeltjes daar begin ik nog niet aan met haar :8):
WesleyS
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder

Ongelezen bericht door WesleyS »

M@rleen schreef:Herkenbaar.. Alleen mik ik altijd alle dure, leuke, net-nieuwe-speeltjes in de enige hoge boom in de omtrek :ugh:
Dit klinkt dan weer super herkenbaar... had ik eindelijk een kong die mijn mechelaar niet sloopte... hing hij bovenin de boom.... ben je er toen ingeklommen? :blont:
Afbeelding Afbeelding
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Je kan hem altijd nog als vermist opgeven!
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

beatje schreef:Mocht het een troost zijn,het heeft 5 jaar geduurd voor ik mijn mooie drijvende apportblok terug had.
Ik gooide hem voor mijn graag zwemmende en alles aporterende hond in het kanaal voor de deur.Ze kwam heel trots met een tak terug :denken: ,Maar mijn mooie blok dreef er nog en ze weigerde het te halen.Door de jaren heen zagen we het blok overal in het kanaal drijven,behalve daar waar wij bij konden.
Onder tussen is de hond overleden.
Maar van de zomer kwam ineens onze nieuwe herder met het blok uit het water :D Het is van fluo oranje verkleurd naar een soort rare kleur rose.Maar wel degelijk ons blok,met de naam van onze oude hond er nog op .
Onze herder nu vind het een reuze leuk blok want hij speelt er vol trots iedere dag mee.
jee, dat is bijzonder :80:
wat leuk zeg trouwens dat jullie herder er nu zo blij mee is en het ding een tweede leven heeft gekregen
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

River8 schreef::LOL: echt te leuk alle verhalen :goeie:
komt ook akelig bekend voor - zonder pa met ladder op de fiets die me komt redden dan. ik hang manmoedig zelf in die boom met een springende "toe dan, toe dan" hond eronder.

wat mij daarnaast zeer regelmatig overkomt: het speeltje in het hoge gras gooien.....terwijl je hond totaal de verkeerde kant op kijkt. ben je toch zeker 15 lang het gras aan het platstampen op ongeveer de plek waar je denk dat t ding is neergekomen....terwijl hondlief m dan ongeveer 10m verderop vindt :oohja:

tot nu toe maar 1 keer speeltje echt kwijt geweest. op een grote open plek hem ik m finaal verkeerd in de bramenstruiken kunnen werken. terwijl je dan op een afstandje staat te turen om de plaats waar ie neerkomt in je geheugen te prenten zodat je linea recta naar de plek toe kan lopen om m zo te vinden, ben je bijna geneigd jezelf een klopje op de rug te geven mompelend "ja...dat is ECHT knap". uiteraard niet gevonden - Riv en ik zijn subliem op elkaar ingespeeld als het op verdwenen speeltjes aankomt. maar stuur je geliefde hondje maar eens met die poezelige pootjes een doornenbosje in :schrik:

vond t wel stoer dat ik al een reserve had gekocht - zal mij toch niet gebeuren het favo speeltje kwijt te raken en niet aan een nieuwe te kunnen komen in hoge nood :pffff: . het reserve speeltje lag netjes in de kast thuis op ons lag te wachten. jammer dat het Duitse bramenstruiken waren waar speeltje nummer 1 in was beland....
Lig hier echt dubbel, wat een herkenning :LOL:

Vooral die met hoog nat gras. En die met ballen aan een touw in bomen en ze met lange stokken of een ladder eruit halen hahaha
Dat ze niet opletten gebeurd hier overigens alleen met Hippo of als Hippo erbij is. Want überfanatieke mechel Oscar is dan zó bang dat Hippo misschien eerder is dat hij dan wel eens naar Hippo kijkt ipv naar waar ik de bal in-het-te-hoge-gras gooi en ze dus de verkeerder kant op rennen. Vervolgens loop je naar de plek met 2 van die ADHD'ers om je heen die met van die radarstaarten aan het zoeken slaan.

Ik gooi overigens alleen nog met van die vrij dure foamballen ten behoud van hun tanden, dus zeker dat ik ga zoeken tot we 'm hebben :mrgreen: . En ik heb met mijn mechels het tegenover gestelde van het water apport. Helaas al een keer of 4 gehad dat ik vol enthousiasme een bal aan een touw en 1x een frisbee het water in gooide en dat het speeltje vervolgens bleek te zinken als een baksteen :oohja: . Dan sta je daar aan de kant met een hond die echt niet te water uit gaat voordat hij hem heeft gevonden. Met de frisbee was gelukkig redelijk ondiep water, meneer ging zelfs constant met zijn kop onder water duiken om 'm te zoeken. Na 5 minuten snorkelen en voor mij angstaanjagende momenten verder had hij hem hoor... Helemaal trots

1x in de zee gehad met onze vorige mechel, ben toen (met 10 graden ofzo) dus maar zonder schoenen en een opgerolde broek een eind het water in gelopen en hem al schreeuwend duidelijk gemaakt dat hij moest komen zónder bal, toen kwam hij. Pfoe was bang dat hij zou zinken na minutenlang zwemmend in een golvende zee :ugh: . De rest van de wandeling heeft hij gestrest achterom gekeken naar de plek waar de bal vermist raakte. Voor mij dus geen zinkende ballen meer :ok: Dan nog liever een speeltje achter laten dan je hond verliezen!
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Ik heb er ook geen geluk mee. Pas weer een bal verdronken in het haringvliet. Gooien met slingerspeeltjes doe ik helemaal niet meer. Of ze hangen in een boom, of ik gooi ze meters ver een prutgracht in, omdat ik ze op een totaal verkeerd moment loslaat.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”