Die moesten ze rollen zeker
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ze worden niet zo oud..
Moderator: moderatorteam
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Re: Ze worden niet zo oud..
56 kg ???
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Zo dan, 56 kg... Jade is 72 cm en weegt 42 kg. Zelfs die ik met haar grootte veel te zwaar als ze 56 zou wegen, laat staan een hond met formaatje Lab... Arm dier.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ah, wat zielig... dat is wel echt enorm zwaar. 
Hier liep ook iemand met een Ierse Setter die echt letterlijk tonnetje rond was. Het was een teef van 6 jaar, maar die kon alleen nog maar sjokken/waggelen. Ze is nog geen 7 geworden. Het baasje had altijd een hele zak van die kleine mergpijpjes voor honden bij zich, en hij trakteerde alle honden die hij tegenkwam. En dan niet één zo'n mergpijpje (wat ik al heel veel vind, gezien mijn beloningssnoepjes ter grootte van een erwtje), maar een hele hand vol. En dan was hij nog zwaar beledigd ook als ik zei dat Mila niets mocht hebben.
Ja, eigenlijk is dat heel gek.iones schreef:Het gekke is dat een hond die veel te mager is, daar kun je de dierenbescherming op af sturen. Maar een te dikke hond zal de dierenbescherming niet op af gaan, maar is net zo erg.
Hier liep ook iemand met een Ierse Setter die echt letterlijk tonnetje rond was. Het was een teef van 6 jaar, maar die kon alleen nog maar sjokken/waggelen. Ze is nog geen 7 geworden. Het baasje had altijd een hele zak van die kleine mergpijpjes voor honden bij zich, en hij trakteerde alle honden die hij tegenkwam. En dan niet één zo'n mergpijpje (wat ik al heel veel vind, gezien mijn beloningssnoepjes ter grootte van een erwtje), maar een hele hand vol. En dan was hij nog zwaar beledigd ook als ik zei dat Mila niets mocht hebben.
-
Zeeuwse labjes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retrievers
Dit is Saar afgelopen winter, dik 10 jaar en zo'n 32 kg. Als er een dummy te apporterern valt is ze nog altijd even bloedfanatiek als een paar jaar geleden.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
Niet? Dat is toch net zo goed mishandeling? Wat raar!iones schreef:Het gekke is dat een hond die veel te mager is, daar kun je de dierenbescherming op af sturen. Maar een te dikke hond zal de dierenbescherming niet op af gaan, maar is net zo erg.
- iones
- Zeer actief
Kijk maar naar te dikke paarden, evenzo.Gollum schreef:Niet? Dat is toch net zo goed mishandeling? Wat raar!iones schreef:Het gekke is dat een hond die veel te mager is, daar kun je de dierenbescherming op af sturen. Maar een te dikke hond zal de dierenbescherming niet op af gaan, maar is net zo erg.
paarden die in een wei staan waar niets te eten en te drinken valt, dan gaat men aan de bel trekken en dan komt de inspectie van de dierenbescherming.
Staat er een heel dik paard in een volle wei waar genoeg gras is, is er geen haan die er naar kraait. Maar de gevolgen kunnen hiervan ook vreselijk zijn. Als het paard hoefbevangen raakt, en het hoefbeen gaat kantelen en hij gaat om deze te ontlasten achterover staan op de voeten, en hij kan op een dag helemaal niet meer staan.... Eigenlijk nog veel riskanter dan te mager zijn. Maar geen haan die er naar kraait.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Misschien omdat de meeste mensen dat niet weten? Ik wist dat niet eigenlijk. Een hond die je om kan rollen is misschien wat duidelijker.iones schreef:Kijk maar naar te dikke paarden, evenzo.Gollum schreef:Niet? Dat is toch net zo goed mishandeling? Wat raar!iones schreef:Het gekke is dat een hond die veel te mager is, daar kun je de dierenbescherming op af sturen. Maar een te dikke hond zal de dierenbescherming niet op af gaan, maar is net zo erg.
paarden die in een wei staan waar niets te eten en te drinken valt, dan gaat men aan de bel trekken en dan komt de inspectie van de dierenbescherming.
Staat er een heel dik paard in een volle wei waar genoeg gras is, is er geen haan die er naar kraait. Maar de gevolgen kunnen hiervan ook vreselijk zijn. Als het paard hoefbevangen raakt, en het hoefbeen gaat kantelen en hij gaat om deze te ontlasten achterover staan op de voeten, en hij kan op een dag helemaal niet meer staan.... Eigenlijk nog veel riskanter dan te mager zijn. Maar geen haan die er naar kraait.
- iones
- Zeer actief
De algemene gedachtengang heerst nog dat dik zijn niet zielig is en mager zijn wel.
Bij magerte gaat duidelijk onverschilligheid gepaard. Niet kunnen of willen voldoen, het dier een primaire levensbehoefte ontzeggen en dat is duidelijk een kwalijke zaak. Bij dikzijn gaat de gedachte gepaard met het willen vervullen van de wensen van het dier, het baasje dat van zijn dier houdt en het net over zijn hart kan verkrijgen hem iets te ontzeggen.
Alleen kent het dier de gevolgen niet. Het baasje zou dan beter moeten weten.
Veel mensen hebben de kracht niet om ´nee` te zeggen, tegen hun dieren, of zelfs tegen hun kinderen. Met het gevolg tot ongelukkig voelen vanwege niet meer volledig kunnen functioneren, of zelfs ziek worden. Eigenlijk moeten die mensen op de eerste plaats harder worden naar zichzelf.
Bij magerte gaat duidelijk onverschilligheid gepaard. Niet kunnen of willen voldoen, het dier een primaire levensbehoefte ontzeggen en dat is duidelijk een kwalijke zaak. Bij dikzijn gaat de gedachte gepaard met het willen vervullen van de wensen van het dier, het baasje dat van zijn dier houdt en het net over zijn hart kan verkrijgen hem iets te ontzeggen.
Alleen kent het dier de gevolgen niet. Het baasje zou dan beter moeten weten.
Veel mensen hebben de kracht niet om ´nee` te zeggen, tegen hun dieren, of zelfs tegen hun kinderen. Met het gevolg tot ongelukkig voelen vanwege niet meer volledig kunnen functioneren, of zelfs ziek worden. Eigenlijk moeten die mensen op de eerste plaats harder worden naar zichzelf.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Hond uit mijn verhaal had zelfs doorlig- of smetplekken van het vet, tussen zijn vetlagen.Gollum schreef:Niet? Dat is toch net zo goed mishandeling? Wat raar!iones schreef:Het gekke is dat een hond die veel te mager is, daar kun je de dierenbescherming op af sturen. Maar een te dikke hond zal de dierenbescherming niet op af gaan, maar is net zo erg.
Maar omdat de vader op sterven lag, heb ik er niets mee gedaan. Hond stierf een paar weken later. ( gelukkig).
Maar inderdaad alles vanuit het idee van 'houden van'.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
56 kilo
die kon vast niet meer lopen dan!
Toen wij Max pas hadden (herplaatser) was het even zoeken naar het juiste voer voor hem, toen is hij te dik geworden, Max is een showlab die grof gebouwd is en hij is 70 cm schoft, hij woog toen 40 kilo en dat was echt veel te zwaar, met 56 had ik hem echt door de straat kunnen rollen
Nu is hij al jaren weer prachtig op gewicht, 32 kilo 
Toen wij Max pas hadden (herplaatser) was het even zoeken naar het juiste voer voor hem, toen is hij te dik geworden, Max is een showlab die grof gebouwd is en hij is 70 cm schoft, hij woog toen 40 kilo en dat was echt veel te zwaar, met 56 had ik hem echt door de straat kunnen rollen
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- iones
- Zeer actief
Onder het mom van ´houden van´ wordt dierenmishandeling inderdaad oogluikend toegestaan.
- samantha!
- Zeer actief
- Aantal honden: 6
56kg
Daar passen 2 van mijn labreuen in
- Lunatic
- Erelid
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Nou je het zegt, zo had ik er nog niet eens over nagedacht, Doran (27 kilo) en Zinzi (21 kilo) passen daar samen in en dan hou je nog 8 kilo over, dat is een flinke pup dussamantha! schreef:56kg![]()
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- dagmar88
- Zeer actief
Ken een golden die al voor haar eerste verjaardag zo dik was dat ze met goed fatsoen geen balletje meer kon apporteren.
Ze probeerde wel, maar lag na 20 meter op apegapen.
Ze probeerde wel, maar lag na 20 meter op apegapen.
-
Marion.
Ach, nou ja. Mijn teef is met haar 40 kilo toch maar mooi 13 jaar en 3 maanden oud geworden. En op de laatste dag wilde ze nog haar lange wandeling ondanks die bloedende tumor aan haar teen. En dat is toch echt best een leuke leeftijd voor een retriever. Want de meesten gaan gewoon wel voortijdig dood aan andere tumoren.
Dus stuur hier de dierenbescherming maar hoor. Mogen ze vertellen wat ik allemaal verkeerd doe.
Dus stuur hier de dierenbescherming maar hoor. Mogen ze vertellen wat ik allemaal verkeerd doe.
- Goldylocks
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labradors !
@Marion,ik heb ook zo,n zwaargewicht 43 kilo weegt meneer (labrador) hij word 9 straks in november ,nog nooit ziek zwak of misselijk geweest alleen tja ietwat te dik ja.
Hij eet slechts 400 gram kvv per dag met wat bonen ,soms een botje en ik loop zo,n 1 tot 2 uur per dag ,hij zwemt ook veel.Maar afvallen,neu..
Ik ging hem van de week maar weer eens wegen bij de Welkoop: 43 kilo dus..nog steeds.
Ik adviseer veel beweging zei de medewerker daar.
nou wat kun je dan nog meer doen.
Hij eet slechts 400 gram kvv per dag met wat bonen ,soms een botje en ik loop zo,n 1 tot 2 uur per dag ,hij zwemt ook veel.Maar afvallen,neu..
Ik ging hem van de week maar weer eens wegen bij de Welkoop: 43 kilo dus..nog steeds.
Ik adviseer veel beweging zei de medewerker daar.
Wie treurt om gisteren,geniet niet vandaag.
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Allemachtig, dat zijn 2 Labradors ineen! Het arme dier.