Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaring operatie aan hak?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Re: Ervaring operatie aan hak?

Ongelezen bericht door Dee »

Eigenlijk moet je ff een nieuwe pup bestellen, voor de puptijd.
Deze is al geen pup meer. :wink:

Wat een zorg toch met dit meisje. Niet leuk dat het nou weer gaat ontsteken. Dat ze er niet op leunt, zou dat ook niet een beetje gewenning kunnen zijn inmiddels? Denk het niet eigenlijk, met dat ik het typ. Met jullie band zit het wel goed, maar de manier waarop is een beetje jammer. :flower:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

He jakkie dat het ook nog gaat ontsteken :ugh: ik hoop dat het ijzer er snel uit mag!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Balen dat de wondjes zijn gaan ontsteken. Umi ging idd aan het einde vd constructie met pennen er ook minder op staan wat ik me kan herinneren. Na het verwijderen heeft het nog een dag of 3-5 geduurd voor ze haar poot weer volledig ging gebruiken.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Dee schreef:Eigenlijk moet je ff een nieuwe pup bestellen, voor de puptijd.
Deze is al geen pup meer. :wink:

Wat een zorg toch met dit meisje. Niet leuk dat het nou weer gaat ontsteken. Dat ze er niet op leunt, zou dat ook niet een beetje gewenning kunnen zijn inmiddels? Denk het niet eigenlijk, met dat ik het typ. Met jullie band zit het wel goed, maar de manier waarop is een beetje jammer. :flower:
Ja, deze is al versleten voor ik 'm goed en wel had kunnen gebruiken :hmmm:

Maarrrr, het is (om maar iets positiefs te noemen inderdaad) wel goed voor onze band. Als ik frons weet ze al of dat is omdat ik geirriteerd ben of dat het goed-gemutst is. Als zij bibbert, weet ik of het door kou of door pijn is. Ze heeft ook geleerd dat een high-five geven een directe methode is om vrouwtje weer blij te maken, dus als ze iets doet wat in haar ogen toch misschien wel fout was (bijvoorbeeld rennen in huis), dan komt ze me highfiven :mann:
Lemuria

crutz schreef:Balen dat de wondjes zijn gaan ontsteken. Umi ging idd aan het einde vd constructie met pennen er ook minder op staan wat ik me kan herinneren. Na het verwijderen heeft het nog een dag of 3-5 geduurd voor ze haar poot weer volledig ging gebruiken.
Ja nou, het probleem is dat, elke keer als ze er weer op wou leunen, ze op 1 of andere reden er een dreun tegen kreeg. Ze is 1x in een bocht uitgegleden en op d'r (goede, dat dan weer wel) poot gevallen, een andere keer was ze voor d'r bench aan het rollen met de poten in de lucht en kletste ze met het ijzer tegen de bench aan :schrik:

Ik mag verder gewoon de poot buigen en dat doet geen pijn. Pas als ik de wondjes wil verzorgen, geeft ze wat signalen dat het niet tof voelt. Maar er is dus nog hoop dat ik ooit weer een échte, 4-potige hond heb dus :D
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding

Umi net na de operatie en hoe ze 9 weken rondgelopen heeft.
Lemuria

Ahw, arm ding :( Lijkt wel erg op hoe Izzy's breuk is gerepareerd, maar dan iets hoger op de poot. Alles goed gekomen? :)
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Lemuria schreef:Ahw, arm ding :( Lijkt wel erg op hoe Izzy's breuk is gerepareerd, maar dan iets hoger op de poot. Alles goed gekomen? :)

ja alles goedgekomen, moet ook nog ergens de rontgen van de breuk hebben maar kan die nu natuurlijk niet vinden :ugh:

dit was eind januari 2006 en inmiddels is het haast november 2014 en still up and running. Alleen sinds 2 jaar een knieband blessure incl athrose aan de andere zijde als deze breuk en daar nu voor op de pijnstilling
uiteindelijk ontstaan door trauma (heb het zien gebeuren, ze was uit logeren bij vrienden om bouwterrein te bewaken en het nachthok dat ze hadden was erg glad en daar sprong ze op en af en gleed weg) en niet voldoende rust daarna omdat ze apporteren zo leuk vond zeiden ze :ugh: ze hebben dus dagelijks 3 kwartier met haar met een balletje gespeeld, goed bedoeld, maar niet oke....

ach was wrs toch een plek die dus al eerder een opdonder gehad had door overbelasting tijdens de herstel periode en inmiddels is mevrouw 11 jaar oud
Lemuria

Ze hebben een hond met gebroken poot nog 3 kwartier laten apporteren? Tjeses. Nou dat had ik met Izzy niet meer moeten proberen, die weigerde pertinent nog een stap te zetten. Laat staan dat ze ergens achteraan wenste te rennen...Fijn dat het goed gekomen is, dat geeft de burger moed :ok:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Lemuria schreef:Ze hebben een hond met gebroken poot nog 3 kwartier laten apporteren? Tjeses. Nou dat had ik met Izzy niet meer moeten proberen, die weigerde pertinent nog een stap te zetten. Laat staan dat ze ergens achteraan wenste te rennen...Fijn dat het goed gekomen is, dat geeft de burger moed :ok:
nee, dat was behoorlijk wat jaren later, ze was 2 toen ze haar poot brak (overigens in de KNPV training op de klimschutting, kier in de schutting waar ze in bleef haken en daardoor achterover viel met een poot die nog vast zat) en toen heb ik haar direct naar de auto gedragen en naar de DA gereden en is ze de volgende ochtend in Eersel geopereerd. Ze bleef na de val ook doodstil liggen en raakte niet in paniek, hierdoor is alles netjes op zijn plaats gebleven anders had het niet eens gefikst kunnen worden.

die knieband is dus 7 jaar later gebeurd, maar wrs (volgens de DA) omdat het door de breuk destijds een zwakkere plek is geworden. De knieband is naar alle waarschijnlijkheid op dat moment gewoon verrekt geweest, maar doordat ze haar daarna dagelijks 3 kwartier hebben laten apporteren in de 6 weken dat ze daar zat is er athrose gevormd helaas en ja, ze is zo bal gek dat ze dus met een zware knieblessure doorgaat
Lemuria

crutz schreef: nee, dat was behoorlijk wat jaren later, ze was 2 toen ze haar poot brak (overigens in de KNPV training op de klimschutting, kier in de schutting waar ze in bleef haken en daardoor achterover viel met een poot die nog vast zat) en toen heb ik haar direct naar de auto gedragen en naar de DA gereden en is ze de volgende ochtend in Eersel geopereerd. Ze bleef na de val ook doodstil liggen en raakte niet in paniek, hierdoor is alles netjes op zijn plaats gebleven anders had het niet eens gefikst kunnen worden.

die knieband is dus 7 jaar later gebeurd, maar wrs (volgens de DA) omdat het door de breuk destijds een zwakkere plek is geworden. De knieband is naar alle waarschijnlijkheid op dat moment gewoon verrekt geweest, maar doordat ze haar daarna dagelijks 3 kwartier hebben laten apporteren in de 6 weken dat ze daar zat is er athrose gevormd helaas en ja, ze is zo bal gek dat ze dus met een zware knieblessure doorgaat
Ik denk dat ik meer over de zeik zou zijn dan de hond als ik d'r zo achterover zou zien vallen met die poot in die schutting :80: Gotsamme zeg...
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Waar ik vooral van over de zeik was was dat ik jaren later nog weer foto's vt terrein zag en dat er nog niks aan gedaan was :cry:
Lemuria

crutz schreef:Waar ik vooral van over de zeik was was dat ik jaren later nog weer foto's vt terrein zag en dat er nog niks aan gedaan was :cry:
Oef...
Lemuria

Maandag om 10.30uur komt het uur van de waarheid! Röntgenfoto's maken en kijken of het allemaal goed is gegaan...Dan mag de externe fixatie er ook eindelijk van af en kan ze weer normaal liggen zonder zo'n blok plastic aan d'r poot :cheer:
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Spanneeeend! Einde in zicht :cheer:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Spannend. Werd hier destijds nog weekje extra na de controle foto
Lemuria

-Lilo- schreef:Spanneeeend! Einde in zicht :cheer:
Ja misschien wel, misschien niet. We gaan maandag horen of alles goed geheeld is :wink: Af en toe denk ik dat het goed zit, maar soms kan ze me zo erbarmelijk aankijken en rillend tegen me aan liggen dat ik er een hard hoofd in heb. Maar ik heb besloten positief te denken: vanaf maandag kunnen we gaan revalideren!
Lemuria

crutz schreef:Spannend. Werd hier destijds nog weekje extra na de controle foto
We zijn maandag ook in totaal 9 weken bezig :wink: Ook een weekje extra voor de zekerheid EN omdat ik nu 1,5 week een baantje heb om een deel van de kosten terug te verdienen. Dus maandag was de eerste mogelijkheid om uberhaupt naar de dierenarts te gaan :8):
Lemuria

Morgen is D-day. Ben al de hele dag onrustig en stressed-out, en aangezien Izzy dat voelt, is zij ook druk. Ben benieuwd of ik kan slapen straks :schrik:
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Succes voor straks.
Hoop dat alles in orde is en jullie weer wat beter uit de voeten kunnen.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Heel veel succes straks, mijn duimen draaien!
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Succes straks ik duim voor jullie!! :ok: :ok:
Afbeelding
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Succes lemuria! We duimen!
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Duimen draaien, veel succes straks :ok:
Afbeelding
Lemuria

Bedankt :love:
We worden zo opgehaald en dan gaat het eindelijk gebeuren...Heb 3 uur geslapen, barstensvol zenuwen. We gaan het zien :wink:
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Succes. :ok: :ok:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

duimen draaien voor jullie :)
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

succes !!
Lemuria

We zijn al terug :D In principe is het bot goed teruggegroeid, maarrrr het heeft iets te veel z'n best gedaan. Er zitten wat botwoekeringen waardoor ze een deel van haar poot niet 100% kan buigen. Waarschijnlijk liep ze er daarom nauwelijks op. De hak zelf is goed genezen, dus in principe kán ze weer gewoon leren lopen. Ook heeft ze natuurlijk, door het weinige bewegen, spierdystrofie en als gevolg dáárvan osteoporose. Oftewel, het lichaam begon het bot af te breken aangezien de poot tóch niet gebruikt wordt. :roll:

Is wat aan te doen gelukkig :cheer: We gaan naar fysiotherapie, vandaag om 15.30uur hebben we de eerste sessie. En die ellendige fixatie is er af, dus ze kan weer gewoon liggen zonder dat er 4 centimeter aan pinnen en plastic tussen haar poot en de grond zitten.
sonj@
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising

Ongelezen bericht door sonj@ »

Wat fijn dat het ijzerwerk verwijderd is.
Succes met de fysio.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”