Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Deze keer was ik de klos. Jullie hadden gelijk.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Re: Deze keer was ik de klos. Jullie hadden gelijk.

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Prima dat je dat niet door wilt zetten...
Maar dan ook ophouden met "klagen"
want dat brengt je dus nergens
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

gonnie schreef:Ik wil ook geen aangifte doen. Al kan ik het wel als het moet.

Volgens de agente was het niet nodig omdat er een rapport is opgemaakt.
En heb navraag gedaan, er is inderdaad een rapport opgesteld.

Dus ik vind het wel goed zo.
Heel begrijpelijk. In feite ligt er al een melding, het is immers al bekend bij de politie. Dus bij een onverhoopt volgend akkefietje waarbij de politie wordt betrokken, zullen ze jouw verhaal er wel in meenemen.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

mercedes2803 schreef:Prima dat je dat niet door wilt zetten...
Maar dan ook ophouden met "klagen"
want dat brengt je dus nergens

Klagen nogal liefst, ik klaag niet. Ik wilde sommige alleen laten weten dat ze gelijk hadden.
[Sandra] schreef:
gonnie schreef:Ik wil ook geen aangifte doen. Al kan ik het wel als het moet.

Volgens de agente was het niet nodig omdat er een rapport is opgemaakt.
En heb navraag gedaan, er is inderdaad een rapport opgesteld.

Dus ik vind het wel goed zo.
Heel begrijpelijk. In feite ligt er al een melding, het is immers al bekend bij de politie. Dus bij een onverhoopt volgend akkefietje waarbij de politie wordt betrokken, zullen ze jouw verhaal er wel in meenemen.
Precies.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Liesbeth schreef:
toots schreef:Als Gonnie geen aangiften wil doen is dat haar zaak.
Echter geen aangiften willen doen of geen aangiften kunnen doen is iets anders.
Al is het niet Gonnie die zegt geen aangiften te kunnen doen.
Nee, ik zei dat en ik heb artikel 425 WvS bekeken en dan kan je inderdaad concluderen dat het wél mogelijk is.

Artikel 425

Met hechtenis van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft:

1°. hij die een dier op een mens aanhitst of een onder zijn hoede staand dier, wanneer het een mens aanvalt, niet terughoudt;

2°. hij die geen voldoende zorg draagt voor het onschadelijk houden van een onder zijn hoede staand gevaarlijk dier.

Maar er is een kanttekening aan lid 2. Namelijk de vraag of die hond (op dát moment) gezien kon worden als een gevaarlijk dier.

Daar kan je heel lang over discussiëren en daar ga ik niet aan beginnen :neenee: .

Gonnie heeft er (nu) geen behoefte aan om aangifte te doen en ik sta daar volledig achter.
Een gevaarlijk dier is het pas als het zo aangemerkt is door de gemeente.

Ik begrijp je wel Gonnie, hopelijk blijft ze zo netjes rekening houden met jou!
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Liesbeth schreef:
Nee, ik zei dat en ik heb artikel 425 WvS bekeken en dan kan je inderdaad concluderen dat het wél mogelijk is.

Artikel 425

Met hechtenis van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft:

1°. hij die een dier op een mens aanhitst of een onder zijn hoede staand dier, wanneer het een mens aanvalt, niet terughoudt;

2°. hij die geen voldoende zorg draagt voor het onschadelijk houden van een onder zijn hoede staand gevaarlijk dier.

Maar er is een kanttekening aan lid 2. Namelijk de vraag of die hond (op dát moment) gezien kon worden als een gevaarlijk dier.

Daar kan je heel lang over discussiëren en daar ga ik niet aan beginnen :neenee: .

Gonnie heeft er (nu) geen behoefte aan om aangifte te doen en ik sta daar volledig achter.
Even los van Gonnie maar puur over dat gevaarlijk dier.

Als jij door een hond gebeten wordt is de keuze aan jou als burger of je aangifte wilt doen of melding en na de melding kun je nog kiezen als de afspraken niet na geleeft worden die je afgesproken hebt met de eigenaar, die melding om te zetten in een aangifte dat heb ik dus ook gedaan een aantal dagen na mijn melding destijds.

Of het dier gevaarlijk is dat is een taak voor de politie om uit te zoeken dat kun je immers niet altijd weten.
Maar de hond heeft echt gebeten en zou jij als gebetene mogen zien als gevaarlijk je hoeft niet te verwachten dat elke hond die je tegen komt een stuk uit je been bijt iig. en je hebt als burger het recht om hier aangiften van te mogen doen ook al heeft de politie hier geen zin in. en als je dit wilt zijn ze verplicht de aangifte dus daadwerkelijk op te nemen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

TessaThomas schreef:
Liesbeth schreef:

Artikel 425

Een gevaarlijk dier is het pas als het zo aangemerkt is door de gemeente.
Dus dan is er in Gonnie's geen grond waarop je aangifte kunt doen begrijp ik?
TessaThomas
Zeer actief

Zamunda schreef:
TessaThomas schreef: Een gevaarlijk dier is het pas als het zo aangemerkt is door de gemeente.
Het ligt iets ingewikkelder. Probleem is dat het ene politiekorps wel aangifte aanneemt, de ander niet. Ik zou aangifte doen op basis van lid 1. De eigenaresse heeft de hond niet opgehitst, maar ook niet tegengehouden.

De hond zou nu door de burgemeester aangemerkt kunnen worden als gevaarlijk dier (in de ene gemeente moet je het zelf doorgeven, in de andere doet de politie dat), maar in sommige gevallen kan de hond als gevaarlijk dier aangemerkt worden, zonder eerdere (gemelde) incidenten. Dat laatste is wel zeldzaam. Bij een gevaarlijk dier komt meestal de muilkorf en aanlijnplicht kijken.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

TessaThomas schreef:
Zamunda schreef:
TessaThomas schreef: Een gevaarlijk dier is het pas als het zo aangemerkt is door de gemeente.
Het ligt iets ingewikkelder. Probleem is dat het ene politiekorps wel aangifte aanneemt, de ander niet. Ik zou aangifte doen op basis van lid 1. De eigenaresse heeft de hond niet opgehitst, maar ook niet tegengehouden.

De hond zou nu door de burgemeester aangemerkt kunnen worden als gevaarlijk dier (in de ene gemeente moet je het zelf doorgeven, in de andere doet de politie dat), maar in sommige gevallen kan de hond als gevaarlijk dier aangemerkt worden, zonder eerdere (gemelde) incidenten. Dat laatste is wel zeldzaam. Bij een gevaarlijk dier komt meestal de muilkorf en aanlijnplicht kijken.
Hoop dat dat gebeurt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
WesleyS
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder

Ongelezen bericht door WesleyS »

:blah: :blah: :blah:
Afbeelding Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Wat blah, blah, blah?
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
TessaThomas
Zeer actief

Rare reactie?

Maar goed, bovenstaande uitleg heeft verder niks te maken met jou, Gonnie. Ben je haar alweer tegengekomen?
gonnie
Zeer actief

Ja, toen we van de dierenarts afkwamen stonden we in de portiek op de lift te wachten, het was ook nogal druk voor onze lift, mijn man stond net voor haar lift met Jarah en ik zei nog tegen Gerard kijk uit dat Boy er niet in staat, maar Gerard stond een beetje te dromen en hoorde me niet, toen haar lift open ging stond zij er dus in met Boy, ik riep Gerard dat we het trappenhuis in moesten want we konden door de drukte niet snel onze eigen lift in en wilde het risico niet lopen dat Boy ons achterna de lift in zou gaan, want Boy was weer alle moeite aan het doen om los te komen ze kon hem amper houden hij kwam tijdens het springen helemaal boven haar uit, wij snel het trappenhuis in dus, en ik zei tegen Gerard dat we maar naar de eerste verdieping moesten lopen want het is een glazen deur en ik zag hem er in gedachte al door heen komen.

Dus nou stuur ik maar vaker sms'jes als we naar buiten gaan op een andere tijd.

Deze week is Boy er niet omdat haar lift gerepareerd word, dus dat wordt een lekker ontspannen weekje.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

gonnie schreef:Ja, toen we van de dierenarts afkwamen stonden we in de portiek op de lift te wachten, het was ook nogal druk voor onze lift, mijn man stond net voor haar lift met Jarah en ik zei nog tegen Gerard kijk uit dat Boy er niet in staat, maar Gerard stond een beetje te dromen en hoorde me niet, toen haar lift open ging stond zij er dus in met Boy, ik riep Gerard dat we het trappenhuis in moesten want we konden door de drukte niet snel onze eigen lift in en wilde het risico niet lopen dat Boy ons achterna de lift in zou gaan, want Boy was weer alle moeite aan het doen om los te komen ze kon hem amper houden hij kwam tijdens het springen helemaal boven haar uit, wij snel het trappenhuis in dus, en ik zei tegen Gerard dat we maar naar de eerste verdieping moesten lopen want het is een glazen deur en ik zag hem er in gedachte al door heen komen.

Dus nou stuur ik maar vaker sms'jes als we naar buiten gaan op een andere tijd.

Deze week is Boy er niet omdat haar lift gerepareerd word, dus dat wordt een lekker ontspannen weekje.
Als je je eigen post terugleest, vind je het dan ook niet heel erg de omgekeerde wereld dat jij nu steeds degene bent met ogen op steeltjes die zich in allerlei bochten wringt om te voorkomen dat die dog nog een keer de fout in kan gaan? Ik vind dat in ieder geval wel. Te idioot voor woorden dat die buurvrouw blijkbaar zonder enige gêne gewoon mét hond in de lift staat en het zich uit de voeten maken aan jou overlaat... :roll:
TessaThomas
Zeer actief

Oh, niet fijn! :schrik: Het lijkt me doodeng om te weten dat hij veel te sterk voor haar is. Laten we hopen dat ze zich keurig aan jullie afspraken houdt en wat meer gaat beseffen dat haar hond de dader is en zij dus geen slachtoffer
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 27 okt 2014 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Wat een gedoe... waar je trek in hebt zeg. Ik zou me vreselijk beperkt voelen in mn dagelijks leven op deze manier...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gonnie
Zeer actief

Ja, het is lastig. Maar goed we hadden afgesproken om het te laten weten als ik buiten de tijden die ik op gegeven had naar buiten zou gaan en dat was ik totaal vergeten.

En ik kan me natuurlijk makkelijker uit de voeten maken dan zij, zij moest alle mogelijke moeite doen om hem te houden. Ik ga er niet op staan te wachten tot hij weer los breekt, nou had ik de gelegenheid om ergens naar toe te vluchten. En er stonden zoveel mensen op onze lift te wachten dat ik helemaal geen zin had om te kijken of ze hem wel kon houden. Voor hetzelfde geld waren we de lift in gegaan en kwam hij er ook in tussen al die mensen in een kleine ruimte is het natuurlijk wel zeker dat er weer wat gebeurd.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
WesleyS
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder

Ongelezen bericht door WesleyS »

Mijn 3x :blah: ging over het feit dat ik me niet voor kon stellen dat hier nog steeds een theekransje over gehouden werd.
Gonnie gaat haar weg, iedereen heeft ondertussen al verteld wat ze er van vonden - in de afgelopen 17 pagina's zie ik een continu herhaling van hetzelfde... het is nog erger dan goede tijden ;).

Leuk om met rechtsartikelen te gaan smijten, zolang gonnie geen verdere actie wil ondernemen is het wachten tot zij dit wel doet of wat er verder uit voortvloeit.

Ik vind niet dat iemand gebeten moet worden door andermans hond.
Ik vind echter ook dat zoals gesteld wordt door Longfields iemand (gonnie) zich niet in bochten moet wringen voor een hond.
Het is echter aan ons allen om gonnie's wens omtrent het niet verder gaan met deze 'zaak' te respecteren.

Betekend echter dan wel dat alles wat erover gezegd is gezegd is en de kous daarmee af. Want gonnie heeft het een plekje kunnen geven (door het van zich af te schrijven). Dan is het volgens mij klaar toch? Dan kan iedereen hier zijn of haar mening willen geven en het zielig of juist terecht vinden maar dat verandert niks aan de situatie en iemand dwingen tot het nemen of zetten van een bepaalde stap lijkt me helemaal niet gewenst.
Afbeelding Afbeelding
gonnie
Zeer actief

WesleyS schreef:Mijn 3x :blah: ging over het feit dat ik me niet voor kon stellen dat hier nog steeds een theekransje over gehouden werd.
Gonnie gaat haar weg, iedereen heeft ondertussen al verteld wat ze er van vonden - in de afgelopen 17 pagina's zie ik een continu herhaling van hetzelfde... het is nog erger dan goede tijden ;).

Leuk om met rechtsartikelen te gaan smijten, zolang gonnie geen verdere actie wil ondernemen is het wachten tot zij dit wel doet of wat er verder uit voortvloeit.

Ik vind niet dat iemand gebeten moet worden door andermans hond.
Ik vind echter ook dat zoals gesteld wordt door Longfields iemand (gonnie) zich niet in bochten moet wringen voor een hond.
Het is echter aan ons allen om gonnie's wens omtrent het niet verder gaan met deze 'zaak' te respecteren.

Betekend echter dan wel dat alles wat erover gezegd is gezegd is en de kous daarmee af. Want gonnie heeft het een plekje kunnen geven (door het van zich af te schrijven). Dan is het volgens mij klaar toch? Dan kan iedereen hier zijn of haar mening willen geven en het zielig of juist terecht vinden maar dat verandert niks aan de situatie en iemand dwingen tot het nemen of zetten van een bepaalde stap lijkt me helemaal niet gewenst.

Zo dat heb je even goed samengevat.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Nou Gonnie, ik moet eerlijk zeggen dat ik je wel snap, hoor. Iedereen kan wel zeggen dat het haar probleem is maar kennelijk ziet ze dat zelf anders. En als die hond bijt is het ook jouw probleem, ik denk toch zomaar dat je daar niet op zit te wachten. Maar goed, het is wel een heel vervelende situatie! Tenzij ze op de één of andere manier gedwongen kan worden om die muilkorf om te doen, zie ik de situatie zo 123 niet veranderen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Lijkt net of jij nu de schuldige bent Gonnie.
Eigenlijk zou zij alles moeten doen om te voorkomen dat haar hond iets doet.
Dus ook jou even SMSen om door te geven dat zij naar buiten gaat met hond ipv jij .
Je maakt jezelf wel heel erg ondergeschikt aan de hele situatie.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat is maar net hoe je er zelf in zou staan, Gonnie ziet t anders ( en ik persoonlijk zou t net zo zien als Gonnie), ze weet nu tenminste wel dat als ze t bekend heeft gemaakt en ze gaat dat ze die hond niet tegenkomt, dat heeft niet met ondergeschikt te maken maar met overleg.gewoon samen t beste maken van de situatie.
gonnie
Zeer actief

O maar nu we elkaar onverwachts bij de lift tegen kwamen sms't zij me ook hoor of ze met haar hond naar buiten kan.

Het werkt nu goed dus ik hoop dat het zo blijft. Ik vind het niet echt leuk, want in principe houd ik er niet zo van dat iemand precies weet hoe lang we van huis zijn. Maar het is even niet anders. Zo Dog zal ook zo oud niet worden dus dan is het probleem vanzelf opgelost.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
S@ndr@
Zeer actief

een jaar of 7 ongeveer hoe oud is hij nu dan
gonnie
Zeer actief

Ik denk dat hij ongeveer 6 jaar is.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
S@ndr@
Zeer actief

dan is t te overzien,... :wink:
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Ik ging toch echt niet nog een jaar lang elke keer smsen wanneer ik naar buiten ga met de honden. Laat haar maar altijd de trap nemen in het vervolg zodat jij gewoon met de lift kunt.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Roompie schreef:Ik ging toch echt niet nog een jaar lang elke keer smsen wanneer ik naar buiten ga met de honden. Laat haar maar altijd de trap nemen in het vervolg zodat jij gewoon met de lift kunt.

Dat dus. Al heeft de trap nemen verder geen zin want ze kont hem dan alsnog buiten tegen.

Maar echt niet dat ik zo rekening ging houden met het probleem vd buurvrouw die er op deze wijze mijn probleem van maakt
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

gonnie schreef:
En ik kan me natuurlijk makkelijker uit de voeten maken dan zij, zij moest alle mogelijke moeite doen om hem te houden. Ik ga er niet op staan te wachten tot hij weer los breekt, nou had ik de gelegenheid om ergens naar toe te vluchten. En er stonden zoveel mensen op onze lift te wachten dat ik helemaal geen zin had om te kijken of ze hem wel kon houden. Voor hetzelfde geld waren we de lift in gegaan en kwam hij er ook in tussen al die mensen in een kleine ruimte is het natuurlijk wel zeker dat er weer wat gebeurd.
Natuurlijk ga je daar niet op lopen wachten Gonnie, dat zou ik ook niet doen. Maar ook uit dit stukje blijkt dat jij duidelijk veel meer je best doet om de situatie waar je in hebt gezeten te voorkomen dan de persoon die ervoor verantwoordelijk is en dat is toch echt de buurvrouw!
Dat zij behalve de afspraak om elkaar te sms'en als je op afwijkende tijden naar buiten gaat met de hond of honden helemaal niets doet om herhaling te voorkomen. Een anti trektuig, halti of gentle leader om je dog die blijkbaar niet dusdanig luistert dat je hem onder controle hebt te kunnen houden op zijn minst. Een muilkorf als je met je hond naar buiten gaat lijkt me een nog veiligere en voor de buurvrouw zelf ook een meer geruststellende oplossing. Ik begrijp werkelijk waar niet waarom een eigenaar van een hond die een mens toch behoorlijk heftig gebeten heeft zonder enige maatregel bij de hond zelf doorgaat alsof er niks gebeurd is. Zou daar als ik in jouw schoenen stond toch echt iets aan willen doen, wellicht door een muilkorfgebod af te dwingen via de wijkagent.
Ik zou me geen moment gerust voelen zo lang die hond er nog was, want net zo goed als jij zelf een sme'je sturen kan vergeten kan de buurvrouw dat ook. En dan ben je zelf misschien niet op tijd uit het zicht van die hond.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

De vraag is ook niet of t weer een keer verkeerd gaat maar wanneer. Want dat is een feit. Er komt een moment van onoplettendheid, materiaalpech of wat dan ook en dan is t weer raak. Zij houdt t probleem in stand door geen maatregelen te nemen (korf/prikker/halti of wat dan ook).
Ik zou gillend gek worden als ik zo moest leven en piekerde er ook niet over om van haar probleem de mijne te maken en mijn honden en mij zo te moeten beperken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
gonnie
Zeer actief

O, dat denk ik ook wel dat het weer een keer gebeurd, maar dan wel weer met mij of mijn honden.
Tegenover anderen heb ik hem nooit zo zien doen.

Maar goed hij is toch best al oud, ik zei wel 6 jaar, maar kan ook ouder zijn. De tijd gaat zo hard en ach als we het met sms'jes kunnen regelen vind ik het wel best.

Het is gewoon een beetje rekening met elkaar houden. En ja, soms moet de een wat meer rekening met de ander houden is ook zo erg niet.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”