Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ella haar operatie vandaag aan PL
Moderator: moderatorteam
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
Ella haar operatie vandaag aan PL
Ella is vandaag eindekijk geopereerd aan haar PL-pootje. Ging niet helemaal zoals we verwacht hadden.
Ze stond om 12:00 uur in de planning, gebracht om 11:00 uur.
Normaal gesproken ben ik er erbij wanneer 1 van mijn honden onder narcose gaat, maar met haar leek mij dat geen strak plan. Het is een hondje die je heel voorzichtig moet aanpakken. Zoniet, blijft ze een enorme hekel aan je houden.
Wij zouden gebeld worden na de operatie en wanneer wij haar op konden halen; Eind van de middag.
Om 16:40 hadden we nog steeds niets gehoord. Heb zelf maar gebeld. We waren enorm bang dat er iets was misgegaan met de narcose.
Ohhhh, er is een spoedgeval tussendoor gekomen en ze wordt zo meteen geopereerd....GRRR.....
Om 5 uur lag ze op de operatietafel en om 18:00 uur kon ik haar al weer ophalen?!
Gelukkig was het graad 3 ipv 4. Ze ligt nu nog te suffen maar ik ben reuzeblij dat ze weer thuis is!
4 Weken absolute benchrust, daarna weer rustig opbouwen.
Normaal gesproken ben ik er erbij wanneer 1 van mijn honden onder narcose gaat, maar met haar leek mij dat geen strak plan. Het is een hondje die je heel voorzichtig moet aanpakken. Zoniet, blijft ze een enorme hekel aan je houden.
Wij zouden gebeld worden na de operatie en wanneer wij haar op konden halen; Eind van de middag.
Om 16:40 hadden we nog steeds niets gehoord. Heb zelf maar gebeld. We waren enorm bang dat er iets was misgegaan met de narcose.
Ohhhh, er is een spoedgeval tussendoor gekomen en ze wordt zo meteen geopereerd....GRRR.....
Om 5 uur lag ze op de operatietafel en om 18:00 uur kon ik haar al weer ophalen?!
Gelukkig was het graad 3 ipv 4. Ze ligt nu nog te suffen maar ik ben reuzeblij dat ze weer thuis is!
Laatst gewijzigd door Asterix op 24 okt 2014 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
Re: Ella haar operatie vandaag aan PL
Fijn dat alles goed is gegaan en je meisje. Verwen haar maar lekker
- Asterix
- Zeer actief
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- Asterix
- Zeer actief
Ik hoop het maar, de benchrust. Dat is/was iets waar we ons het meeste zorgen om ma(a)k(t)en.Pepie schreef:Fijn dat ze weer thuis is.Zou het lukken met de benchrust?
Heb nog om een lichte sedatie gevraagd maar volgens de orthopeed kunnen honden ook daardoor van over de rooie raken.
Met een kong oid is ze niet te paaien. Ze geeft amper om eten. We merken het wel.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Asterix
- Zeer actief
De arme is nu helemaal bij kennis en jankt af en toe. Net met haar even in de tuin geweest waar ze niets heeft gedaan 
Over een paar weken kan ze volgende weer, daar houd ik mij maar aan vast.

-
Sterre
Och wat sneu. Sterkte de komende tijd.Asterix schreef:De arme is nu helemaal bij kennis en jankt af en toe. Net met haar even in de tuin geweest waar ze niets heeft gedaan
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Misschien met denkspelletjes zodat ze toch vermoeid raakt.Asterix schreef:Ik hoop het maar, de benchrust. Dat is/was iets waar we ons het meeste zorgen om ma(a)k(t)en.Pepie schreef:Fijn dat ze weer thuis is.Zou het lukken met de benchrust?
Heb nog om een lichte sedatie gevraagd maar volgens de orthopeed kunnen honden ook daardoor van over de rooie raken.
Met een kong oid is ze niet te paaien. Ze geeft amper om eten. We merken het wel.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Asterix schreef:De arme is nu helemaal bij kennis en jankt af en toe. Net met haar even in de tuin geweest waar ze niets heeft gedaan
Ja hoor dat gaat vast wel lukken.
Wij moesten Toots om 08:30 brengen en werden om 09:30 gebeld dat alles goed was gegaan en we hem weer konden halen.
Ik schrok me kapot toen we hem haalde. Heel zijn pootje gewikkeld in hard verband. Ik mocht er ook bij blijven bij de narcose alleen ik kan niet tegen naalden dus ik viel bijna flauw toen ben ik in de wachhtkamer gaan zitten, kwam de arts naar buiten had hij de verdoving in zijn vinger gespoten omdat Toots zijn poot weg trok, dus liep de da met naald en al door de wachtkamer toen ben ik maar naar huis gegaan want ik was even weg gezakt door die naald en de assistente begreep gelukkig dat dat niet handig was.Ik had dus ook niet verwacht zo snel weer gebeld te worden.
En ja het revalidatie proces was even vervelend voor Toots maar is het uiteindelijk welnwaard geweest.
Toots heeft nu alleen nog maar een lelijk litteken niet mooi maar ook niet erg. En hij kan alles weer. Al doet hij zich nog steeds wel eens aanstellen
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
- Aantal honden: 3
Wat konden jullie de honden alweer snel halen
Ik moest Bros brengen om 8:30 en ik werd pas om een uur of 2 gebeld dat alles was goed gegaan.
En dat ik hem na nog eens 4 uur wachten kon ophalen als hij helemaal bij kennis was.
1 van de langste dagen van mijn leven.
@Asterix....ik had al veel eerder aan de telefoon gehangen denk ik
geduld is niet mijn sterkste kant.
Gelukkig is alles goed gegaan en kan ze nu lekker (rustig) weer bijkomen.
En dat ik hem na nog eens 4 uur wachten kon ophalen als hij helemaal bij kennis was.
@Asterix....ik had al veel eerder aan de telefoon gehangen denk ik
Gelukkig is alles goed gegaan en kan ze nu lekker (rustig) weer bijkomen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Bij ons duurde het wachten lang na de casteratie Toen moest ik Toots om dezelfde tijd brengen en kon ik hem pas halen om 15:30 uur. Ik denk dat ze mogelijk ook een spoed geval o.i.d hadden ''heb hier niet naar gevraagt'' Maar dan zit je dus wel echt in spanning.
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Asterix schreef:Ella is vandaag eindekijk geopereerd aan haar PL-pootje. Ging niet helemaal zoals we verwacht hadden.
Je zou het zelf als het iets met spoed was geweest ook fijn gevonden hebben als dat eerst doorgang vond denk ik
Was ze goed wakker met ophalen? Het kan nl wel hoor. Laatst met sterilisatie om 9 uur sedatie gespoten en om 1030 liep ze de auto in (nadat ze al een tijdje iedereen in de buurt van haat hok aan het uit kafferen was)
Hoop dat de revalidatie goed verloopt.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Wij brachten Nikkie om 07:00 uur en konden haar pas om vier uur halen.
Fijn dat het goed is gegaan.
Fijn dat het goed is gegaan.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
- Asterix
- Zeer actief
Is ook zo hoor, dat spoedgeval. Het was een hond met een gebroken pootcrutz schreef:Je zou het zelf als het iets met spoed was geweest ook fijn gevonden hebben als dat eerst doorgang vond denk ikAsterix schreef:Ella is vandaag eindekijk geopereerd aan haar PL-pootje. Ging niet helemaal zoals we verwacht hadden.
Was ze goed wakker met ophalen? Het kan nl wel hoor. Laatst met sterilisatie om 9 uur sedatie gespoten en om 1030 liep ze de auto in (nadat ze al een tijdje iedereen in de buurt van haat hok aan het uit kafferen was)
Hoop dat de revalidatie goed verloopt.
Nee, ze was niet goed wakker maar wakker genoeg. Naderhand ben ik allang blij dat ze daar niet meer in een bench hoefde te zitten. Ze had er tenslotte al vanaf ca 10:45 tot ca 17:00 gezeten.
Nu is ze een frisse hoen
Ze is gelukkig rustig in gezelschap. Als ze alleen met Maatje in de kamer is, begint ze te 'janken'. Daarvan had ik juist gehoopt dat ze enige steun aan hem kon ontlenen.
Het worden dus 4 a 6 lange weken. Na 4 weken mag ze nog niet springen e.d. Alleen wandelen opbouwen, niet rennen.
Bedankt iedereen voor de beterschapswensen!
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Fijn dat het goed is gegaan!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
O ja Toots leek wel High hahaha hij was helemaal in de wolken door de medicijnen die hij bij de da had gehad. T'is dat het zo'n zielig gezicht was met dat pootje anders hadden we waarschijnlijk heel hard kunnen laggen.
- Asterix
- Zeer actief
Tja, sedatie krijgt ze niet helaas. Zo vit en vitaal ca 12 uur na de operatie.toots schreef:O ja Toots leek wel High hahaha hij was helemaal in de wolken door de medicijnen die hij bij de da had gehad. T'is dat het zo'n zielig gezicht was met dat pootje anders hadden we waarschijnlijk heel hard kunnen laggen.
Ik heb nog wel Tramadol liggen van Maatje zijn laatste operatie maar die weegt 36 kg.
Denk dat ik de bewuste orthopeed even ga mailen. Schat van een vrouw die (ook) in het weekend terug mailt. We hebben nog wel een bench in de grootste maat, (was voor de Hummer, onze laatste D.dog) maar denk dat zij daarin teveel 'vrijheid' heeft. Springen en heen en weer lopen.
Begrijp best dat je hond niet 24-uur per dag een beetje kan sederen voor zo'n lange tijd. Al was het alleen maar voor 's nachts.
Ze heeft nu als pijnstilling 24 mg. Metacam in tablet vorm, voor 2 weken.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Asterix schreef:Tja, sedatie krijgt ze niet helaas. Zo vit en vitaal ca 12 uur na de operatie.toots schreef:O ja Toots leek wel High hahaha hij was helemaal in de wolken door de medicijnen die hij bij de da had gehad. T'is dat het zo'n zielig gezicht was met dat pootje anders hadden we waarschijnlijk heel hard kunnen laggen.
Ik heb nog wel Tramadol liggen van Maatje zijn laatste operatie maar die weegt 36 kg.
Denk dat ik de bewuste orthopeed even ga mailen. Schat van een vrouw die (ook) in het weekend terug mailt. We hebben nog wel een bench in de grootste maat, (was voor de Hummer, onze laatste D.dog) maar denk dat zij daarin teveel 'vrijheid' heeft. Springen en heen en weer lopen.
Begrijp best dat je hond niet 24-uur per dag een beetje kan sederen voor zo'n lange tijd. Al was het alleen maar voor 's nachts.
Ze heeft nu als pijnstilling 24 mg. Metacam in tablet vorm, voor 2 weken.
O Toots heeft alleen die medicijnen gekregen nog in de kliniek. En voor thuis gewoon pijn medicatie.
Toots ging echt zingen zo high was hij
Wij hadden trouwens wel een ren gehuurt ''2e hands kopen had goedkoper geweest'' maar we wilde het ding niet houden we hebben al zoveel troep. Toots is de eerste 2 dagen in een bench geweest die we mochten lenen. De twee weken daarop in de ren we hebben een hele gladde vloer dus dat moest wel, en in die ren hadden we gewoon goedkoop vloer bedekking gelegd wij hebben er veel aan gehad want meneer Toots had zelf een dag na de operatie het gevoel dat hij alles weer kon. Na 10 dagen ging het verband er af en wilde wij het nog een paar daagjes aanzien met de ren maar de da wilde hem er ook uit hebben toen en het ging eigenlijk heel goed dus toen hebben we hem uit de ren gelaten, dat was nog wel uitkijken want Toots wilde toen de bank op en af springen en dat mocht nog niet. Maar hij moest juist al wel weer lopen aan de riem. Dus hielden we de ren er nog wel bij en als meneer te gek werd ging hij er wel weer even in.
O ja de Da die Toots heeft geopereerd die was juist van mening dat gewoon een beetje lopen juist wel goed was, springen natuurlijk niet. Wij hebben een grote ren gehuurd die 4x4 was zodat hij dus wel de vrijheid had maar niet uit kon glijden.
Veel suc6 want de revalidatie was hier ondaks dat het super is gegaan wel het zwaarst
- Asterix
- Zeer actief
Toots, ik was eigenlijk best wel bang, na mislukte ervaringen gelezen te hebben, dat het ook mis ging.
We hebben ons strikt aan de regels gehouden en ze mag nu bijna alles weer. Behalve wild spelen maar dat deed ze toch nooit
Botten zitten weer goed aan elkaar! Met 12 weken zijn de botten echt goed vastgegroeid. We gaan nu de 8e week in.
Er zitten 2 pinnen in haar poot. Eventueel kan ze daar last van krijgen maar daar gaan we niet vanuit.
Zij blij, wij blij

We hebben ons strikt aan de regels gehouden en ze mag nu bijna alles weer. Behalve wild spelen maar dat deed ze toch nooit
Er zitten 2 pinnen in haar poot. Eventueel kan ze daar last van krijgen maar daar gaan we niet vanuit.
Zij blij, wij blij
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Wat fijn dat het goed gegaan is.
Bij haas voelde je een pin zitten (zat een bobbel) ze kreeg er ook last van.
Deze is verwijderd, andere hebben ze laten zitten.
Wel vond ik het in het begin best eng om haar te laten spelen en rond rennen.
- Asterix
- Zeer actief
Maar die revalidatie duurt niet zo lang toch?esenhazel schreef:Wat fijn dat het goed gegaan is.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Asterix schreef:Toots, ik was eigenlijk best wel bang, na mislukte ervaringen gelezen te hebben, dat het ook mis ging.
We hebben ons strikt aan de regels gehouden en ze mag nu bijna alles weer. Behalve wild spelen maar dat deed ze toch nooitBotten zitten weer goed aan elkaar! Met 12 weken zijn de botten echt goed vastgegroeid. We gaan nu de 8e week in.
Zij blij, wij blij![]()
Wat fijn.
Toots heeft met de kou wel dat hij zijn pootje zo nu en dan op tild.
Volgens de da voeld hij dan gewoon kou.
Maar wij hebben geen spijt en we zien hou gelukkig hij is een wereld van verschil.
Ben blij dat bij jullie ook alles goed is nu
- esenhazel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Revalideren bestond bij ons uit het opbouwen met wandelen.
Eerste paar dagen ging dat moeizaam, Haas sliep toen wel veel. Haar conditie was 0.
Eerste paar dagen ging dat moeizaam, Haas sliep toen wel veel. Haar conditie was 0.