Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Niet poepen als het regent
Moderator: moderatorteam
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Niet poepen als het regent
Jet dus, Otto poept wel. Maar die poept wel vaker zo van: Laat ik het nu maar vast even doen.
Met Jet ben ik vandaag 4 keer de deur uitgeweest, maar ze weigert dus gewoon te schijten als het regent.
En uw hond?
Met Jet ben ik vandaag 4 keer de deur uitgeweest, maar ze weigert dus gewoon te schijten als het regent.
En uw hond?

Groetjes,
Sandra
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Re: Niet poepen als het regent
riet geeft niks om regen, die poept een keer per dag op haar vaste plekje in het park.[Sandra] schreef:Jet dus, Otto poept wel. Maar die poept wel vaker zo van: Laat ik het nu maar vast even doen.
En uw hond?
binnen vindt ze de wind die om het huis waait eng, buiten kan ze juist genieten als het hard waait, dan loopt ze met van die halve oogjes en haar oren opzij dapper te stappen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Lut gaat altijd graag mee, weer of geen weer.
Fleurtje de dwergteckel? Alleen als ze zin heeft. Nat gras en motregen is haar al te veel. Dan krijgt ze natte voetjes en dat voelt koud aan. Dan kijkt ze me heel zielig aan en begint te bibberen. Overduidelijk bibberen zodat ik het goed zie hoe erg ze het heeft. Ze verzet geen stap meer totdat ik haar draag. De laatste paar dagen doe ik dat ook en draag haar tot in het gras. Daar poept of plast ze en dan draag ik haar verder, want ik moet met Lut echt wel een langere route maken.
Als het droog weer is, zijn er geen problemen.
Fleurtje de dwergteckel? Alleen als ze zin heeft. Nat gras en motregen is haar al te veel. Dan krijgt ze natte voetjes en dat voelt koud aan. Dan kijkt ze me heel zielig aan en begint te bibberen. Overduidelijk bibberen zodat ik het goed zie hoe erg ze het heeft. Ze verzet geen stap meer totdat ik haar draag. De laatste paar dagen doe ik dat ook en draag haar tot in het gras. Daar poept of plast ze en dan draag ik haar verder, want ik moet met Lut echt wel een langere route maken.
Als het droog weer is, zijn er geen problemen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
lets have fun
Wij gaan gewoon niet weer naar binnen voordat er gescheten is
Desnoods ga ik er een half uur naast staan met mijn paraplu, maar we gaan niet naar binnen.
Gut, ik klink natuurlijk weer vreselijk streng, maar het is wel waar
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Boomer heeft geen regelmaat in poepen, dus als hij het niet doet, wacht hij maar tot de volgende ronde.
Juma ook trouwens.
Juma ook trouwens.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
lets have fun schreef:Wij gaan gewoon niet weer naar binnen voordat er gescheten isDesnoods ga ik er een half uur naast staan met mijn paraplu, maar we gaan niet naar binnen.
Zo dacht ik er ook altijd over, mijn eerste Pinscher wilde ook nooit wat doen als het regende, ik dacht nou je zal het toch niet winnen, heb anderhalf uur buiten gelopen in de gietende regen, had geen droog draadje meer aan mijn lijf en uiteindelijk heeft ze toch niks gedaan.
Dat doe ik dus niet meer.
Twee van de drie doen alles zo snel mogelijk en keren gelijk om, maar er is er altijd wel een die er geen zin in heeft. Nou als ze geplast hebben vind ik het wel best.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
JBK
Die van mij don't give a shit
Weer of geen weer, er moet gepoept. Truus poept sowieso altijd, ook al hoeft ze niet. Dan komt er zo'n minikeutel
Weer of geen weer, er moet gepoept. Truus poept sowieso altijd, ook al hoeft ze niet. Dan komt er zo'n minikeutel
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik doe juist andersom. Ik loop het rondje, en als je niet poept/plast heb je pech. Ga je het maar ophouden tot de volgende keer. Heb geen tijd om daar te staan (en geen zin).lets have fun schreef:Wij gaan gewoon niet weer naar binnen voordat er gescheten isDesnoods ga ik er een half uur naast staan met mijn paraplu, maar we gaan niet naar binnen.
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Mijn grote, stoere Zwitserse Berghond poept ook liever niet als het regent. Ze wil haar voetjes liefst droog houden.
Terwijl ze als het warm is juist gek is op pootje baden...
Vanwege haar darmaandoening blijf ik altijd wel een poosje doorlopen tot ze het wel doet.
Terwijl ze als het warm is juist gek is op pootje baden...
Vanwege haar darmaandoening blijf ik altijd wel een poosje doorlopen tot ze het wel doet.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Ik blijf ook niet doorlopen tot ze een keer heeft gepoept. Wel geef ik, als het weer het toelaat, zeg maar, een keer extra de gelegenheid. Gisteren eind van de middag bleef het even droog, maar toen wilde ze ook niet. Nou ja, een enkele keer slaat ze een dag over, dan doet ze het de volgende ochtend. Nu dus ook 

Groetjes,
Sandra
-
Gijsstabij
Gisteren heb ik 4 keer gewandeld in de regen, gijsmaakt het niet uit. Tenzij hij al geen zin had om uberhaupt te lopen, maar als hij wakker is dan stappen we lekker in de regen
en door alle plassen lopen met de tong erdoor...
Heb poepen heeft niet echt regelmaat, maar als we gelopen hebben en hij heeft ruim de kans gehad maar niks gedaan dan gaan we weer naar binnen en houd hij het netjes op tot de volgende keer
In de stromende regen naar buiten gaan gaat niet van harte, maar als we eenmaal buiten zijn en het gaat stortregenen loopt hij gewoon door
en door alle plassen lopen met de tong erdoor...
Heb poepen heeft niet echt regelmaat, maar als we gelopen hebben en hij heeft ruim de kans gehad maar niks gedaan dan gaan we weer naar binnen en houd hij het netjes op tot de volgende keer
In de stromende regen naar buiten gaan gaat niet van harte, maar als we eenmaal buiten zijn en het gaat stortregenen loopt hij gewoon door
-
Sita
- Zeer actief
Hier vinden ze het geen probleem om naar buiten te gaan met regen. Dus loop de normale rondjes met ze en dan doen ze alles of niet. Ik hou het niet bij of ze alles hebben gedaan, zo niet dan wacht je maar totdat we weer naar buiten gaan.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Csiva vind plassen in de regen al te veel van het goede 
-
teckeltoos
- Zeer actief
Nee hoor.....Sarah heeft geen problemen met poepen als het buiten hoost.
Als ik even de kamer verlaat schijt ze gewoon binnen.
Als ik even de kamer verlaat schijt ze gewoon binnen.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Pom geeft er niet zo om. 1 keer gehad dat ze buiten kwam en even heeft geplast en toen snel weer naar binnen vluchtte, maar toen kwam de regen ook bijna horizontaal, en hard! dat was echt niet grappig meer. Ik maak er verder geen probleem van hoor. Als ik merk dat ze niet zoveel zin heeft gaan we ook naar binnen. Ik loop daar voor haar, niet voor mezelf. Als ze het anders binnen zou doen werd het een ander verhaal, maar dat doet ze werkelijk nooit dus kan mij het schelen 
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Finn geeft er niks om. Hij loopt zelfs de tuin in als het regent, wat die andere twee nooit doen. Wel is hij door zijn hele korte concentratieboog soms zo snel afgeleid dat hij gaat zitten om te poepen, iets lekkers ruikt en dan weer verder loopt zonder te poepen 
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Het maakt mijn dames niet uit wat voor weer het is, wandelen is altijd leuk.
Die hebben net zoveel lol als ik een uur door de stromende regen loop hoor, en poepen doen ze dan ook gewoon.
Die hebben net zoveel lol als ik een uur door de stromende regen loop hoor, en poepen doen ze dan ook gewoon.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Mijn 4-tal heeft lak aan het weer gelukkig, wind, regen, sneeuw, alles is geweldig
De enige die hier een vast poeppatroon heeft is Max, die poept 2 keer per dag, het eerste rondje en het laatste rondje. De rest poept 1 keer per dag, meestal 's morgens in het bos
De enige die hier een vast poeppatroon heeft is Max, die poept 2 keer per dag, het eerste rondje en het laatste rondje. De rest poept 1 keer per dag, meestal 's morgens in het bos
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ushi en Pasha houden niet van lopen in de regen en weten niet hoe snel ze moeten plassen en poepen, omdat we dan meestal wel weer naar huis gaan.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Mowgli geeft er niets om, maar Balou gaat het liefst gelijk rechtsomkeert om een cadeautje op de mat achter te laten.
. Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
Tiny
- Zeer actief
Ligt er een beetje aan hoe hard het regent, bij een flinke hoosbui wil ze niet eens plassen. Gelukkig kan ze dat op commando dus dat is dan wel gedaan. Als ze de hele dag nog niet gepoept heeft loop ik 's avonds wel wat langer door, ik vind het fijner dat ze met lege darmen gaat slapen.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Mijn hond wil niet eens naar buiten als het regent
Met heel veel overredingskracht wil ze misschien toch een klein plasje doen, maar daarna houdt het echt op 

-
Lemuria
Gaat niet gebeuren niet. Zo baas, zo hond. Ik schijt toch ook niet in de regen?
Als ze het kan ophouden, dan wachten we dus gewoon tot de regenbui over is getrokken. Lukt dat echt niet en zie ik haar onrustig drentelen, dan duw ik haar naar buiten tot ze het gedaan heeft, en dan rap naar binnen.
Als ze het kan ophouden, dan wachten we dus gewoon tot de regenbui over is getrokken. Lukt dat echt niet en zie ik haar onrustig drentelen, dan duw ik haar naar buiten tot ze het gedaan heeft, en dan rap naar binnen.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Maakt de "dames"niks uit.
Belle had volgens betrouwbare bron een bloedhekel aan regen.
Dag één kwamen we er al achter dat de bron een bloedhekel heeft aan regen
- Zamunda
- Zeer actief
Piep wil ook niet, lekkere druifLuna87 schreef:Mijn hond wil niet eens naar buiten als het regentMet heel veel overredingskracht wil ze misschien toch een klein plasje doen, maar daarna houdt het echt op
Hier heeft de bron ook een bloedhekel aan regenSuske schreef:Maakt de "dames"niks uit.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Ik ook hoor.Zamunda schreef:Piep wil ook niet, lekkere druifLuna87 schreef:Mijn hond wil niet eens naar buiten als het regentMet heel veel overredingskracht wil ze misschien toch een klein plasje doen, maar daarna houdt het echt op
.
Hier heeft de bron ook een bloedhekel aan regenSuske schreef:Maakt de "dames"niks uit.
Dag één kwamen we er al achter dat de bron een bloedhekel heeft aan regen.
Alleen geef ik daar niet mijn bloedje en alles daarvan de schuld
- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Tommy heeft geen problemen met regen en doet wat hij moet doen.
Ik heb er meer moeite mee, gelukkig is mijn wc lekker warm en droog
Ik heb er meer moeite mee, gelukkig is mijn wc lekker warm en droog

-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Hier ookZamunda schreef:Piep wil ook niet, lekkere druifLuna87 schreef:Mijn hond wil niet eens naar buiten als het regentMet heel veel overredingskracht wil ze misschien toch een klein plasje doen, maar daarna houdt het echt op
.

- Zamunda
- Zeer actief
Ikke welSuske schreef:Ik ook hoor.Zamunda schreef:Piep wil ook niet, lekkere druifLuna87 schreef:Mijn hond wil niet eens naar buiten als het regentMet heel veel overredingskracht wil ze misschien toch een klein plasje doen, maar daarna houdt het echt op
.
Alleen geef ik daar niet mijn bloedje en alles daarvan de schuld
Nee hoor, in de eerste week ging ik braaf met de druif naar buiten met regen. Zodra we bij de straat kwamen probeerde ze zich met alle macht uit de halsband te wurmen, woedend was ze
- Zamunda
- Zeer actief
Haha, ja daar ben ik ook heel blij meeLuna87 schreef:Hier ookZamunda schreef:Hier heeft de bron ook een bloedhekel aan regen.
En daarom ben ik blij dat Luuntje er zo'n hekel aan heeft, ik hoef me niet schuldig te voelen als we niet naar buiten gaan
Althans, dat wás zo. Ik heb er namelijk een enorme partypooper bij, want de man met de dikke zwarte jas maakt het hol uit dat het regent dus die wil wel