Dus er zit wel levenslust in, heel mooiCKS schreef:Is in ruim een week een goede kilo aangekomen, is in bad geweest, heeft geen vlooien meer, heeft een paar honderd anaconda's uitgepoept na haar ontwormingskuurtje, speelt, slaapt, de nare lucht uit haar bekkie is volledig verdwenen (ik heb dus goede hoop dat de infectie helemaal onder controle is). Ze liep te klieren met haar voedingssonde en de muilkorf dus ze heeft nu ook een kap om. Ze lijkt absoluut geen pijn meer te hebben, en ze weet precies hoe laat ze eten krijgt. Dat krijgt ze uiteraard op vaste tijden en als we het even te druk hebben en we zijn 10 minuten te laat dan wordt er uitgebreid geprotesteerd door aan het hek te rammelen. Oh en ze probeert tegenwoordig te blaffen, dit is voor het eerst[Sandra] schreef:En hoe is het nu met het hondje zelf?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat te doen met zo'n pup?
Moderator: moderatorteam
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Re: Wat te doen met zo'n pup?

Groetjes,
Sandra
- CKS
- Zeer actief
De prognose is goed, verder raad ik je aan je glazen bol te raadplegen.Lemuria schreef:komt dit nog 100% goed?
GEEN PIJN. Gewoon niet. Geen onzin praten svp. NIET continue in een kennel, en weet ik hoeveel artsen en co-assistenten die met haar bezig zijn en zelfs andere honden waar ze contact mee heeft. Hoezo geen externe prikkels.En wat doet dit met een pup van 3 maanden. Continue in een kennel, met pijn (zoals gezegd, hij is BIJNA 100% pijnvrij) en geen externe prikkels.
Voor drie weken. Hoeveel is dat, op 12 of 14 jaar?Niet normaal kunnen eten en continue een snuitje om.
Weet je, dit is een kinderachtige, misselijkmakende, maar vooral onverdiende sneer naar mij toe. Weet je, als jij gewoon netjes voor je huisdieren zorgt en ze normale medische zorg voor ze regelt (en dan hebben we het absoluut niet over extreme dingen als expermentele operaties of chemotherapieprotocollen) maar gewoon waar een dier recht op heeft dan is zoiets natuurlijk helemaal nooit aan de orde. Maar dat was hier gewoon niet het geval, sterker nog, aan de meest basale vereisten werd niet voldaan. Oftewel, zelfs als het hondje niet gebeten was had de dierenbescherming het diertje kunnen onteigenen wegens ondervoeding, slechte zorg (vlooien en parasieten) en het los op straat laten lopen (mag niet hier). Ze zou zelfs door de hondenmepper gevangen en geëlectrocuteerd kunnen worden, gewoon wegens het los lopen. Ik ben er van overtuigd dat ze ergens wel het beste met haar voorhad, daarom is ze naar ons gegaan en niet direct naar de hondenmepper (waar ze haar gratis afgemaakt hadden, no questions asked). Als ik eerlijk had kúnnen zijn (afstandsverklaring laten tekenen) dan had ik dat gedaan. Dat kon helaas niet om de redenen die ik al genoemd had.Ennieweetjes, dit is wel een bevestiging dat, als ik ooit een dier laat afspuiten, ik erbij blijf tot het echt gebeurd is en ik heb kunnen horen dat er geen hartslag meer is.
Dat jij n.a.v. dit verhaal blijkbaar bang bent dat een dierenarts jouw hond stiekum niet inslaapt zegt dus alweer meer over jou dan over dierenartsen in het algemeen of mij in het bijzonder.
Laatst gewijzigd door CKS op 21 okt 2014 03:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Ik denk, dat iedereen raar zou piepen, als een dokter zoiets over een patiënt op een forum zou zetten. Vooral als blijkt, dat vooral naar voren komt dat vrouw dokter geweldig is in het redden.
Wil je de naam van de kliniek er even bijschrijven? Lijkt me leuk voor je collegae om te weten hoe geweldig je bent.
Wil je de naam van de kliniek er even bijschrijven? Lijkt me leuk voor je collegae om te weten hoe geweldig je bent.
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Ik denk dat jij niet zo moet zeikennyckle schreef:Ik denk, dat iedereen raar zou piepen, als een dokter zoiets over een patiënt op een forum zou zetten. Vooral als blijkt, dat vooral naar voren komt dat vrouw dokter geweldig is in het redden.
En beter moet gaan lezen.. want vrouw dokter is een man en werkt ergens aan de andere kant van de wereld waar geen hond (jaja) weet, laat staan kan lezen, wat er hier op het hondenforum word neer gezet
Daarbij denk ik dat menig collegae hetzelfde zou doen.. ook hier in nederland
Juist door artsen zoals TS is de medische dierenwereld zo ver als hij nu is.. door grenzen te verleggen word er geleerd
Zo zie ik het.. en zolang het beestje geen pijn heeft en er verder weinig last van heeft zie ik er geen probleem in
Maar ja zoals ik al eerder zei.. het gaat hier om een niet geliefde forummer he.. als het een geliefd forummer was geweest waren de reacties heel anders geweest

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Ik denk dat limanade voor een aantal mensen hier de spijker op zijn kop slaat. Als het hondje wel ingeslapen was dan was CKS waarschijnlijk gierig geweest en had hij j best net kunnen doen of het hondje ingeslapen was om haar vervolgens te helpen...
Ik ben erg benieuwd naar het vervolg!

-
Neeltje
Inderdaad helemaal. Wat je dan ook doet, het is nooit goed. Vind het ook zo mooi hoe mensen hier iets kunnen beoordelen, zonder het dier überhaupt in levende lijve te hebben gezien en precies weten wat er zou moeten gebeuren en wat TS doet is allemaal verkeerd. Zegt meer over hun dan over TS.M@scha schreef:Ik denk dat limanade voor een aantal mensen hier de spijker op zijn kop slaat. Als het hondje wel ingeslapen was dan was CKS waarschijnlijk gierig geweest en had hij j best net kunnen doen of het hondje ingeslapen was om haar vervolgens te helpen...
-
nyckle
- Zeer actief
Daarom heeft het ook helemaal geen zin.Neeltje schreef:Inderdaad helemaal. Wat je dan ook doet, het is nooit goed. Vind het ook zo mooi hoe mensen hier iets kunnen beoordelen, zonder het dier überhaupt in levende lijve te hebben gezien en precies weten wat er zou moeten gebeuren en wat TS doet is allemaal verkeerd. Zegt meer over hun dan over TS.M@scha schreef:Ik denk dat limanade voor een aantal mensen hier de spijker op zijn kop slaat. Als het hondje wel ingeslapen was dan was CKS waarschijnlijk gierig geweest en had hij j best net kunnen doen of het hondje ingeslapen was om haar vervolgens te helpen...
-
cindymaes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
Onze kat heeft ook zijn kaak gebroken gehad, deze hebben ze ook niet geopereerd maar gefixeerd, omdat er een te groot risico was om in het kleine kaakje te gaan boren etc. Het is allemaal zo fragiel, dat er een grotere kans was dat ze meer schade zouden toebrengen.
Na 3 weken, heeft hij nog 6 weken geweekte brokjes gegeten, en nu is er niets meer aan de hand.
En oh ja, dit was vele malen duurder dan de operatie, dat is een operatie en hup naar huis.
Nu was het bijna 3 weken intern, met 24/7 toezicht en verzorging....
Na 3 weken, heeft hij nog 6 weken geweekte brokjes gegeten, en nu is er niets meer aan de hand.
En oh ja, dit was vele malen duurder dan de operatie, dat is een operatie en hup naar huis.
Nu was het bijna 3 weken intern, met 24/7 toezicht en verzorging....

- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Limanade schreef:Ik denk dat jij niet zo moet zeikennyckle schreef:Ik denk, dat iedereen raar zou piepen, als een dokter zoiets over een patiënt op een forum zou zetten. Vooral als blijkt, dat vooral naar voren komt dat vrouw dokter geweldig is in het redden.
Wil je de naam van de kliniek er even bijschrijven? Lijkt me leuk voor je collegae om te weten hoe geweldig je bent.![]()
En beter moet gaan lezen.. want vrouw dokter is een man en werkt ergens aan de andere kant van de wereld waar geen hond (jaja) weet, laat staan kan lezen, wat er hier op het hondenforum word neer gezet
Daarbij denk ik dat menig collegae hetzelfde zou doen.. ook hier in nederland
Juist door artsen zoals TS is de medische dierenwereld zo ver als hij nu is.. door grenzen te verleggen word er geleerd
Zo zie ik het.. en zolang het beestje geen pijn heeft en er verder weinig last van heeft zie ik er geen probleem in
Precies!
En wat maakt dat uit zeg dat het op een hondenforum staat, dit is echt zoeken naar een stok
Fijn om te lezen dat het goed met haar gaat en zij jullie al begint te commanderen
-
Ikke93
- Zeer actief
Ik denk als het pupje op de foto een stoffen snuitje om had gehad inplaats van een opmaat gemaakt snuitje van ducktape de reacties ook al heel anders waren geweest.. Terwijl het helemaal geen verschil maakt natuurlijk.
Ik zou juist graag CKS als dierenarts hebben omdat hij out of the box denkt. Ik denkt dat dit heel belangrijk is in de diergeneeskunde.
Ik duim dat het pupje er helemaal boven op komt!
Ik zou juist graag CKS als dierenarts hebben omdat hij out of the box denkt. Ik denkt dat dit heel belangrijk is in de diergeneeskunde.
-
nyckle
- Zeer actief
Hoe ver moet men dat tegenwoordig uit de doos? Honden op wieltjes enz?Ikke93 schreef:Ik denk als het pupje op de foto een stoffen snuitje om had gehad inplaats van een opmaat gemaakt snuitje van ducktape de reacties ook al heel anders waren geweest.. Terwijl het helemaal geen verschil maakt natuurlijk.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
nyckle schreef:Hoe ver moet men dat tegenwoordig uit de doos? Honden op wieltjes enz?Ikke93 schreef:Ik denk als het pupje op de foto een stoffen snuitje om had gehad inplaats van een opmaat gemaakt snuitje van ducktape de reacties ook al heel anders waren geweest.. Terwijl het helemaal geen verschil maakt natuurlijk.
Dat kunnen mensen zelf wel bepalen toch? Wat voor jou niet acceptabel is kan dat voor een ander wel zijn.....
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Daar gaat het toch helemaal niet over. Het gaat over een pupje met - volgens de dierenartsen aldaar - een zeer goede kans opnyckle schreef:Hoe ver moet men dat tegenwoordig uit de doos? Honden op wieltjes enz?Ikke93 schreef:Ik denk als het pupje op de foto een stoffen snuitje om had gehad inplaats van een opmaat gemaakt snuitje van ducktape de reacties ook al heel anders waren geweest.. Terwijl het helemaal geen verschil maakt natuurlijk.
herstel.
Dat het pupje dan tijdelijk ongemak ervaart, tja dat is niet anders. Het hondje krijgt goede pijnstilling, dus verrekt niet van de pijn.
Mijn hond heeft ook ongemak ervaart toen ze een ED operatie kreeg en 10 weken nauwelijks iets mocht
Als het zo experimenteel is dat de pup zou lijden, veel pijn zou hebben en de kans op herstel minimaal was, dan geef ik je gelijk,
maar dat is hier allemaal niet aan de orde zoals TS het schrijft.
Dat hij het op het forum schrijft, ach, het is aan de andere kant van de wereld zo ongeveer en bovendien is het niet ongewoon dat
(dieren)artsen over hun casus schrijven.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
nyckle schreef:Hoe ver moet men dat tegenwoordig uit de doos? Honden op wieltjes enz?Ikke93 schreef:Ik denk als het pupje op de foto een stoffen snuitje om had gehad inplaats van een opmaat gemaakt snuitje van ducktape de reacties ook al heel anders waren geweest.. Terwijl het helemaal geen verschil maakt natuurlijk.
ja hoor. dat heb ik hier ook al bejubeld zien worden. ik weet er te weinig van, maar mijn eerste reactie is

-
Ikke93
- Zeer actief
Ik vind honden op wieltjes niet out of the box denken.. Aangezien dit al heel veel gedaan word.nyckle schreef:Hoe ver moet men dat tegenwoordig uit de doos? Honden op wieltjes enz?Ikke93 schreef:Ik denk als het pupje op de foto een stoffen snuitje om had gehad inplaats van een opmaat gemaakt snuitje van ducktape de reacties ook al heel anders waren geweest.. Terwijl het helemaal geen verschil maakt natuurlijk.
Maar met weinig middelen een hondje op knappen vind ik wel out of the box denken.
En aan het verhaal van cindymaes te lezen kan dit een heel grote kans op succes hebben.
Overigens vind ik een paar weken minder comfortabele levensomstandigheden niet opwegen tegen een leven lang geluk..
Ik vraag me trouwens ook af wat dat hondje van te voren voor levensomstandigheden had.. die waren niet al te goed zo te horen. Dan kan hij beter in een dierenartsenpraktijk liggen met volop aandacht.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Meen je dit nou...
Dat dit hondje serieus zn hele leven lang sondevoeding moet krijgen en zn bek dicht geplakt moet hebben
Dat dit hondje serieus zn hele leven lang sondevoeding moet krijgen en zn bek dicht geplakt moet hebben
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat staat toch nergens?Apple schreef:Meen je dit nou...
-
Ikke93
- Zeer actief
Dat is toch enkel nu die paar weken? Het snuitje mocht er toch binnenkort alweer af..Apple schreef:Meen je dit nou...
Daarna zal hij wel nog een poosje geweekte brokjes moeten eten denk ik.. Maar over zn hele leven lang sondevoeding heb ik nog niks gelezen hoor!
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Apple schreef:Meen je dit nou...

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Wie zegt dan dat dit goed komt, weet TS zelf ook niet.
En wat is dan de volgende stap, een hond levenslang op sondevoeding zetten
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Dat is een conclusie die jij nu trekt, maar nergens gemeld. Ik vermoed dan weer dat als het niet goed geneest en het hondje niet zelfstandig zal blijken te kunnen eten, ze alsnog ingeslapen zal worden. Een hondje een permanent nieuw thuis geven wat niet normaal zelfstandig kan eten lijkt me in landen als Mexico ondoenlijk. In Nederland zou je dat ook niet moeten willen trouwens.Apple schreef:Wie zegt dan dat dit goed komt, weet TS zelf ook niet.![]()
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Apple schreef:Wie zegt dan dat dit goed komt, weet TS zelf ook niet.![]()
Nee, je weet niet alles 100% zeker met medische zaken, ehhh zelfs in het hele leven weet je dingen niet zeker
De verwachting is dat het goedkomt en het pupje krijgt TIJDELIJK sondevoeding.
Ik ga er zomaar vanuit dat als blijkt dat het niet goedkomt, ze het pupje alsnog een zachte dood geven.
Wat is hier zo vreselijk anders aan dan een operatie aan een milt, aan het hondje wat een jaar geleden in Frankrijk helemaal
opengescheurd werd door een andere hond en met 'op hoop van zegen' aan elkaar gelapt is en een tijd later weer helemaal
goed rondliep?
Zolang de verwachting is dat het goedkomt, zolang een hond pijnvrij gehouden wordt met pijnstilling, zie ik niet in wat
hier nu zo vreselijk aan is. In tegenstelling zelfs: ze doen hun uiterste best voor het hondje, juist omdat ze denken dat
het in orde kan komen.
Ik zou dat ook doen voor mijn hond, zolang hij geen vreselijk pijn heeft en zolang de verwachtingen goed zijn en nee,
garanties heb je nu eenmaal niet.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Dat iemand inhoudelijke vragen heeft mbt de behandeling of de integriteit vind ik tot daaraantoe, maar waarom csk er zo nodig met veel gezeur de máát over moet worden genomen snap ik niet.
Alsof je maar verantwoording hebt af te leggen tegenover elke willekeurige zuurpruim.
Ik vind het in ieder geval een vindingrijke manier om de pup uit een destructieve situatie te halen, en ik hou van MacGyver oplossingen.
Succes Jabberjaw!
Alsof je maar verantwoording hebt af te leggen tegenover elke willekeurige zuurpruim.
Ik vind het in ieder geval een vindingrijke manier om de pup uit een destructieve situatie te halen, en ik hou van MacGyver oplossingen.
Succes Jabberjaw!
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Het verschil is dan toch duidelijk, dit hondje heeft geen baas...
Als een baas die keuze maakt, zou het alsnog niet de mijne zijn waarschijnlijk, maar dan weet je wel dat de hond straks in goede handen is.
Dit hondje heeft geen baas, waar komt het dan straks te zitten.
Daarnaast vind ik het ook onfatsoenlijk iemand voor te liegen door te zeggen dat de hond word ingeslapen voor 12 Euro, om het vervolgens toch in leven te houden.
Als een baas die keuze maakt, zou het alsnog niet de mijne zijn waarschijnlijk, maar dan weet je wel dat de hond straks in goede handen is.
Daarnaast vind ik het ook onfatsoenlijk iemand voor te liegen door te zeggen dat de hond word ingeslapen voor 12 Euro, om het vervolgens toch in leven te houden.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Ik denk niet dat er dierenartsen zijn die een hondje oplappen om die vervolgens weer de straat op te schoppen, daar wordt vast een lief baasje voor gezocht.Apple schreef:Het verschil is dan toch duidelijk, dit hondje heeft geen baas...

-
Lemuria
Wow. Mijn bericht was niet eens zo negatief bedoelt, ik gaf gewoon mijn mening. Je weet wel, iets dat in Nederland gewoon mag. Maar jij geeft me wel een bepaalde bevestiging over je karakter. Zodra er ook maar kritiek LIJKT te worden gegeven, val jij (uitgebreid) aan. Dus het gaat je vooral om de oh's en ah's. Nou, bekijk het je dan ook maar lekker, nep-SamaritaanCKS schreef:(...)
-
Neeltje
Dat dus. En dan wordt er keer op keer op het forum gezegd dat er niet met twee maten wordt gemeten?????????Inge O schreef:wat een heisa om drie keer niks. daarmee bedoel ik niet wat de pup heeft want dat is natuurlijk ernstig genoeg maar nu zou je eens de openingspost weg moeten denken en vervangen door iemand anders van het forum die hier oehh en ahh en
komt vertellen dat z'n pup is aangereden of gebeten en dat hij daarom in het ziekenhuis ligt waar ze gaan proberen om zijn kaak te herstellen - de blijken van medeleven zouden niet aan te slépen zijn en op een paar uitzonderingen na zou iedereen het prima vinden dat de ts in kwestie dat allemaal 'over heeft voor de pup'.
en wat de vooruitzichten van dit pupje betreft : kan iemand - om nu maar even een ander triest voorbeeld te noemen - met 100% zekerheid zeggen hoe het de pup van lemuria zal vergaan qua genezing? zeg haar dat dan even, daar doe je haar vast een groot plezier mee.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Er zit nogal een verschil tussen een gezonde pup en een pup zonder fatsoenlijke onderkaak, of is dat allemaal hetzelfde?Inge O schreef:zullen we dan maar alle asielpuppies gaan euthanaseren?Apple schreef:
en daar hebben ze dan het begrip 'dilemma' voor uitgevonden : ze kunnen het daar in de kliniek niet maken om te zeggen dat ze de pup helemaal gratis weer op gaan lappen en ze kunnen het naar hun gevoel ook niet maken om hem te euthanaseren omdat hij blijkbaar nog een zeer goede kans heeft - tja, dan rest er alleen nog een leugen om bestwil.Daarnaast vind ik het ook onfatsoenlijk iemand voor te liegen door te zeggen dat de hond word ingeslapen voor 12 Euro, om het vervolgens toch in leven te houden.
Ik vraag me af voor wie zn bestwil die keuze dan is gemaakt aangezien zoals gezegd, hondje gewoon geen eigenaar heeft.
Maar mij prima hoor, dan gaan we toch met alles willens en wetens tot het uiterste.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Stel je niet zo aan. Het is een jonge hond, en een functionele kaak, die open en dicht kan en kan kauwen, lijkt mij helemaal niet zo onmogelijk dat het 'het uiterste' isApple schreef:Maar mij prima hoor, dan gaan we toch met alles willens en wetens tot het uiterste.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Apple zeikt gewoon om het zeiken.. ze kan natuurlijk nu niet toe gaan geven dat ze ongelijk heeft en/of (in het verleden) onenigheid heeft gehad met TS en daarom zo reageerd

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!