Tja, als er veel mensen zijn die iets hebben, dan wordt het opgenomen in het ziekenfondspakket. Maar aangezien maar een procent of 5 van de mensen met diabetes het hebben zoals Naomi, dan is dat te weinig. Onbegrijpelijk, maar waar.

Ze gaan dus aan het werk om te zien of een deel het geld bij elkaar gesprokkeld kan worden en ze straks kan starten met de training. Zoals ze nu leeft is echt geen doen hoor. Een activiteit als stofzuigen, boodschappen doen, enz is voor de meeste mensen heel gewoon. Voor Naomi betekent dit echter dat 1 zo'n activiteit zo'n grote schommeling teweeg brengt dat zij weer erg moet bijsturen en verder niets meer kan. Ze komt bijna geen deur uit. Mensen willen haar niet alleen, zonder haar man, op de koffie hebben want .... stel dat ze een hypo of hyper krijgt ... misschien moeten we de pomp wel uitschakelen ... misschien moet er wel een spuit gezet worden ... of 112 gebeld worden... Dat wordt op een gegeven moment een eenzaam bestaan hoor als steeds meer "vrienden" je daarom laten vallen.
Ik heb haar de volgende dag ge-emaild en gevraagd of ze nog nadelige gevolgen had gehad van zo'n hele dag ergens anders zijn. Dit was (een deel van) haar antwoord:
Wat betreft de gevolgen, ik heb vooral een ongelofelijk fijne dag gehad dankzij jullie. Ik kan je denk ik niet uitleggen hoe fijn. En ik heb het contact met jouw fantastische hondendames als heel kalmerend ervaren.
Wat Shima deed voor mij en wat ze liet zien dat was zo geweldig, daardoor had ik het gek genoeg veel makkelijker met controleren en bijsturen. Ze gaf me me naast het accurate aanduiden, het gevoel van hè ik let wel op je.
Daardoor heb je het idee de last wat te delen, het heeft mij in elk geval aan den lijve doen ondervinden wat het voor mij zou gaan betekenen om straks een eigen maatje te hebben die dit gaat doen.
Ook heeft ze ervoor gezorgd dat de verschillen in waardes relatief klein zijn gebleven waardoor ik vandaag redelijk makkelijk op de rit ben gebleven en weinig tot niet heb hoeven bijstellen. Terwijl normaal een doorbreking van mijn normale ritme zorgt voor minimaal 1 ontregelde dag.
De hele dag op zich heeft me weer even wat extra moed gegeven door te zetten en vol te houden.
Deze jonge vrouw heeft gewoon zo'n hond nodig. Mijn man en ik hebben besloten de pup te doneren, zodat ze daar geen geld aan hoeft uit te geven. De rest van het geld moet met gezamenlijke inzet gespaard worden. Er wordt 22 november een sponsorloop georganiseerd van Assen naar Emmen, dus wie een steentje wil bijdragen... graag! 1 persoon gaat deze route skaten en een ander gaat hardlopen. Je kunt een bedrag per km inzetten of een vast bedrag voor de hele loop. Meer info volgt.