En met "co-assistentjes" die mogen oefenen op een infuusCKS schreef:Nope, universitair ziekenhuis, dus 24 uur per dag zijn er artsen bij haar. (het is nu 20 voor 3´s ochtends waarom dacht je dat ik wakker ben? Heb nu nachtdienst). Snuitje is binnen 5 secondes los, dit is dus geen reëel risico.Zamunda schreef: Als dit hondje bijv. een keer voedsel opgeeft dan kan dat het bekje niet uit en zal het beestje stikken en het risico dat dit hondje een verstikkingsdood sterft vind ik een onaanvaardbaar risico hier.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat te doen met zo'n pup?
Moderator: moderatorteam
-
Marion.
Re: Wat te doen met zo'n pup?
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Wat een naar topic. Maanden heb je niets te vertellen en dan zo'n voorspelbaar topic.
Maar ik denk maar zo dat t je om deze aandacht te doen is dus ben ik stom dat ik reageer.
Je bent als hond toch altijd maar overgeleverd aan de mens. Dit hondje had helaas dubbelop pech zelfs.
Maar ik denk maar zo dat t je om deze aandacht te doen is dus ben ik stom dat ik reageer.
Je bent als hond toch altijd maar overgeleverd aan de mens. Dit hondje had helaas dubbelop pech zelfs.
- *Esther
- Zeer actief
En hoe krijg je die tape eraf?
Met n ferme ruk zodat we weer bij t begin zijn.
Áls je dan weldoener wilt spelen, zet dan de reguliere middelen in die wat kosten ja. Dit is kleutergefröbel met kosteloos materiaal.
Met n ferme ruk zodat we weer bij t begin zijn.
Áls je dan weldoener wilt spelen, zet dan de reguliere middelen in die wat kosten ja. Dit is kleutergefröbel met kosteloos materiaal.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Tja dat is in ZuidEuropa niet anders, maar de overkill aan kansarme en gehandicapte honden is daar gewoon te groot om onder de streep te kunnen zeggen dat er een goede kans voor het pupje zou zijn.CKS schreef:Mexico heeft 116 miljoen inwoners en daar zitten arme sloebers bij maar ook Carlos Slim, de rijkste man ter wereld. En je hebt hele rijke mensen die geen zak om hun dieren geven en hele arme mensen die al hun munten bij elkaar schrapen om hun hond of kat de aller, allerbeste zorg te kunnen geven. Letterlijk mensen die hun afgereden kevertje verkopen om de behandeling van de hond te kunnen betalen (letterlijk meegemaakt zo). Mandy is een schatje van een pup, vrolijk, lief en ziet er schattig uit. Huisje hiervoor vinden wordt geen probleem.dat zou me ook nog het meeste zorgen baren.

- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Heel triest, om dat pupje zo te laten leven, zonder operatie kan dit toch nooit iets worden
Als een mens gebeten word en gescheurde kaken heeft of dergelijke worden deze toch ook niet met duketape
aan elkaar gebonden met de hoop dat het dichtgroeit, waarom zou het dan bij een hond wel zou zijn als alles aan flarden is
Ben nu niet iemand die vlug laat inslapen, maar dit hondje verdiend dat wel.
Geef da beestje aub een spuitje
Als een mens gebeten word en gescheurde kaken heeft of dergelijke worden deze toch ook niet met duketape
aan elkaar gebonden met de hoop dat het dichtgroeit, waarom zou het dan bij een hond wel zou zijn als alles aan flarden is
Ben nu niet iemand die vlug laat inslapen, maar dit hondje verdiend dat wel.
Geef da beestje aub een spuitje
- Paisley
- Zeer actief
Nouja in veel landen is een goede operatie ook voor mensen onbetaalbaar en dan wordt het lang niet zo mooi, maar groeit het wel vast.schelsey schreef: aan elkaar gebonden met de hoop dat het dichtgroeit, waarom zou het dan bij een hond wel zou zijn als alles aan flarden is
Een kennis van me heeft een kromme arm door een meervoudige breuk. De los zittende stukjes bot zijn in de jaren na het ongeluk eruit gezweerd, maar hij heeft nog steeds zijn arm. Wat denk je wat er met een straatarme mexicaan gebeurt als hij zoiets oploopt? In arme landen zie je veel mensen met afwijkingen waarvan je weet dat ze in een rijk land als nederland onzichtbaar zouden zijn geheeld, maar daar was geen geld voor.

-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
In laten slapen want deze mensen hebben ook het geld niet om hem straks de juiste nazorg te geven en ook niet om 'dure' blikvoeing te kopen als hij geen gewone brokken kan eten.
Toevallig hier vandaag nog iemand in de praktijk met een spaniel met een gecompliceerde gebroken voorpoot. Omdat de baas aangaf niet veel geld (beschikbaar) te hebben is er voorgesteld om dan in plaats van platen, pennen en schroeven de poot te amputeren omdat het beestje dan in elk geval nog een prettig leven kan hebben.
Toevallig hier vandaag nog iemand in de praktijk met een spaniel met een gecompliceerde gebroken voorpoot. Omdat de baas aangaf niet veel geld (beschikbaar) te hebben is er voorgesteld om dan in plaats van platen, pennen en schroeven de poot te amputeren omdat het beestje dan in elk geval nog een prettig leven kan hebben.
Sandra

-
Marion.
Te laat. Beestje is allang "gered". Zonder operatie, want daar heeft ook Cees geen geld voor blijkbaar. Maar ducttape doet ook zijn werk.empyree schreef:In laten slapen want deze mensen hebben ook het geld niet om hem straks de juiste nazorg te geven en ook niet om 'dure' blikvoeing te kopen als hij geen gewone brokken kan eten.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik wel, en ik had hem in laten slapen, omdat ik niet van experimenteren houd met zo'n gecompliceerde breuk....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
- Paisley
- Zeer actief
Aan de andere kant, zonder 'experimenten' is de hele (dieren)geneeskunde nog blijven hangen bij geneeskrachtige kruiden, kompressen en op hoop van zegen.fes/lou schreef:Ik wel, en ik had hem in laten slapen, omdat ik niet van experimenteren houd met zo'n gecompliceerde breuk....

- dagmar88
- Zeer actief
Nee, dan is bekken dichtplakken inderdaad wel een vooruitgang.Paisley schreef:Aan de andere kant, zonder 'experimenten' is de hele (dieren)geneeskunde nog blijven hangen bij geneeskrachtige kruiden, kompressen en op hoop van zegen.fes/lou schreef:Ik wel, en ik had hem in laten slapen, omdat ik niet van experimenteren houd met zo'n gecompliceerde breuk....
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, vooral uit het oogpunt van diervriendelijkheid, want he, inslapen kan altijd nog he......als ducttape niet werkt.....
- Paisley
- Zeer actief
Naast het geven van zonde voeding, 24/dag zorg, pijnbestrijding, antibiotica en een veilige plek zonder rondstruinende pitbulls.dagmar88 schreef:Nee, dan is bekken dichtplakken inderdaad wel een vooruitgang.Paisley schreef:Aan de andere kant, zonder 'experimenten' is de hele (dieren)geneeskunde nog blijven hangen bij geneeskrachtige kruiden, kompressen en op hoop van zegen.fes/lou schreef:Ik wel, en ik had hem in laten slapen, omdat ik niet van experimenteren houd met zo'n gecompliceerde breuk....

- Paisley
- Zeer actief
Zonde voeding, zonde van de voeding. Niet van genoten, niet doorgeslikt en toch binnenKells schreef: Sondevoeding.![]()

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Gezien de manier waarop het om het snuitje is geplakt, denk ik niet dat daar verband onder zit. En aangezien het kaakje ook absoluut niet mag bewegen, denk ik dat je zo vast mogelijk moet fixeren, en dat is met alleen ducttape, anders komt er altijd ruimte tussen..
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
Schijnbaar gaat het om een niet zo'n geliefde forummer en dan is alles wat hij/zij doet per definitie al fout
Ik denk dat deze man best wel weet wat hij doet.. hij is dierenarts en zit er met zijn neus bovenop.. en weet ook vast wel wanneer iets genoeg is
Ik denk dat deze man best wel weet wat hij doet.. hij is dierenarts en zit er met zijn neus bovenop.. en weet ook vast wel wanneer iets genoeg is

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik vind dat sommige wel erg overdreven reageren.
Wat is er op tegen dat het hondje zijn kaak met ducttape gefixeerd is?
Heb wel vaker in documentaires over dierenartsen in andere landen gezien dat er met allerlei hulpmiddelen honden geholpen werden.
Hij zal vast wel weten wat hij doet.
Heb wel vaker in documentaires over dierenartsen in andere landen gezien dat er met allerlei hulpmiddelen honden geholpen werden.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Kells schreef:Bij zo'n jonge hond zou het prima kunnen werken om de breuken alleen te fixeren. Botweefsel groeit bij zulke jonge dieren vrij snel aan. Het hondje lijkt geen pijn te lijden en heeft het de komende weken ongemakkelijk. Maar wat zijn een paar weken op een heel honden leven?fes/lou schreef:Ik wel, en ik had hem in laten slapen, omdat ik niet van experimenteren houd met zo'n gecompliceerde breuk....
Inderdaad, anders moeten wij onze honden ook maar geen zware pijnlijke operaties laten ondergaan, dan hebben ze het ook even een paar weken zwaar.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
B.v. overgeven en in haar braaksel stikken. Zoals eerder genoemd.gonnie schreef:Ik vind dat sommige wel erg overdreven reageren.
Kan het pupje wel 24/7 in de gaten gehouden worden. Maar wordt dat ook werkelijk gedaan? Neem aan dat er niemand precies 24/7 pup direkt in de gaten gehouden wordt en stikken is zo gebeurd.
Ik denk daar anders over, dat kan.gonnie schreef:Heb wel vaker in documentaires over dierenartsen in andere landen gezien dat er met allerlei hulpmiddelen honden geholpen werden.
In zichzelf geloven iiggonnie schreef:Hij zal vast wel weten wat hij doet.
Voor mij is het water naar de zee brengen, hoe goed bedoeld ook.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Mixed feelings.
Aan de ene kant denk ik: Had die klapkaak het karwei dan maar afgemaakt, aan de andere kant vraag ik me af hoe het nu is met het hondje. Volgens mij zat er een snuitje onder de tape. Maar heel eerlijk gezegd, ik had hem dus voor die 12 euro laten inslapen.
Aan de ene kant denk ik: Had die klapkaak het karwei dan maar afgemaakt, aan de andere kant vraag ik me af hoe het nu is met het hondje. Volgens mij zat er een snuitje onder de tape. Maar heel eerlijk gezegd, ik had hem dus voor die 12 euro laten inslapen.

Groetjes,
Sandra
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Gedaan en heb ook gelezen dat er meer tegenstanders zijn dan voorstanders. Maar "Hup afspuiten" oidKells schreef:Lees het hele topic eens Asterix!Asterix schreef:B.v. overgeven en in haar braaksel stikken. Zoals eerder genoemd.gonnie schreef:Ik vind dat sommige wel erg overdreven reageren.
Kan het pupje wel 24/7 in de gaten gehouden worden. Maar wordt dat ook werkelijk gedaan? Neem aan dat er niemand precies 24/7 pup direkt in de gaten gehouden wordt en stikken is zo gebeurd.Ik denk daar anders over, dat kan.gonnie schreef:Heb wel vaker in documentaires over dierenartsen in andere landen gezien dat er met allerlei hulpmiddelen honden geholpen werden.In zichzelf geloven iiggonnie schreef:Hij zal vast wel weten wat hij doet.Stel dat op wonderbaarlijke wijze het pupje er weer HELEMAAL bovenop komt. Wie gaat er dan de komende 12? jaar voor zorgen?
Voor mij is het water naar de zee brengen, hoe goed bedoeld ook.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Bij mensen met gebroken kaken en/of jukbeenderen en/of oogkassen wordt vaak eigenlijk niet veel anders gedaan: bij een operatie wordt eea gefixeerd met ijzerdraad. Nah, een externe fixatie met dukttape, dat je op elk gewenst moment kunt aanpassen, is misschien niet zo'n gek idee. Ik was ook voor inslapen, maar als het dier geen onnodige pijn lijdt en de boel snel redelijk netjes aanelkaar groeit, is het het proberen wel waard, toch? Honden zijn zo flexibel en passen zich zo snel aan, dat moeten we (ik) niet onderschatten.gonnie schreef:Ik vind dat sommige wel erg overdreven reageren.
Ben erg benieuwd hoe het afloopt.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- kipo
- Zeer actief
Die ducttape zit dus duidelijk niet direkt op het hondje geplakt.CKS schreef: Nope, universitair ziekenhuis, dus 24 uur per dag zijn er artsen bij haar. (het is nu 20 voor 3´s ochtends waarom dacht je dat ik wakker ben? Heb nu nachtdienst). Snuitje is binnen 5 secondes los, dit is dus geen reëel risico.
CKS heeft dit dus niet in zijn eentje zo bedacht, ook een orthopeed denkt dat dit kans van slagen heeft . Bovendien gebeurt het hier ook, dat een dier mogelijk of zelfs waarschijnlijk beter geopereerd was, maar er -vaak om financiële redenen- een andere manier geprobeerd wordt, denk aan spalken van gebroken poten.CKS schreef:. Operatie is zeker een optie hoor, maar niet opereren is dat ook. Overigens zou ook na de operatie waarschijnlijk het bekkie dichtgehouden moeten worden en sondevoeding gegeven moeten worden. En ja, dit is met de orthopeed besproken en als opereren een betere optie geweest was dan hadden we dus heus gedaan![]()
Ik geloof niet dat dit hondje nu lijdt, de pijnstilling die genoemd werd, is daar echt wel afdoende voor en ik denk zomaar dat ze nu meer liefde en aandacht krijgt dan ze tot nu toe gehad heeft.
Nogmaals, ik ben geen tegenstander van inslapen in dit soort gevallen, maar ik heb gemakkelijk praten, want ik hoef het niet te doen en ik denk dat als je dit maar vaak genoeg voor je kiezen krijgt, je er zo nu en dan gewoon genoeg van hebt.
- dagmar88
- Zeer actief
Kells schreef:Ik denk dat je gelijk hebt.Limanade schreef:Schijnbaar gaat het om een niet zo'n geliefde forummer en dan is alles wat hij/zij doet per definitie al fout
Apart dat jullie dat zo goed voor een ander kunnen invullen. Zou wel handig zijn dat verder door te trekken.
Honden die 20/24 in de bench zitten, de hele dag een tt dragen, grauwend op andere honden afstormen. Allemaal populariteitswedstrijdjes wanneer daar wat van gezegd wordt.
Voor mij moeten de ernst van de verwonding en duur van de revalidatie opwegen tegen het eindresultaat.
Dus een gebroken poot of opgevreten sok verhelp je.
Dit is een extreme verwonding, genezen zal vast niet vlug gaan en het eindresultaat is gokken.
Denk dat wanneer dit hier in de krant zou staan of het bij je eigen hond geopperd werd door je DA de reacties niet van de lucht zouden zijn.
Een pup hoort een veilige basis te hebben en van daar uit met zijn/haar bek de wereld te ontdekken.
Gedrogeerd en in elkaar geplakt in een kooitje liggen staat daar heel ver vanaf.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik zou niet weten waarom wij het vanaf een foto beter zouden kunnen beoordelen dan meerdere dierenartsen
daar die er met hun neus bovenop zitten
Zolang het hondje pijnvrij gehouden wordt en hun een reële kans zien op genezing en een volwaardig leven, lijkt
mij hier niets op tegen.
Al helemaal niet als ze ook nog straks - als de verwondingen hopelijk goed genezen - op zoek gaan naar een fijne baas.
Ik hoop dat we over een tijdje foto's zien van een genezen en vrolijk snoetje, succes

daar die er met hun neus bovenop zitten
Zolang het hondje pijnvrij gehouden wordt en hun een reële kans zien op genezing en een volwaardig leven, lijkt
mij hier niets op tegen.
Al helemaal niet als ze ook nog straks - als de verwondingen hopelijk goed genezen - op zoek gaan naar een fijne baas.
Ik hoop dat we over een tijdje foto's zien van een genezen en vrolijk snoetje, succes
- CKS
- Zeer actief
Nee, uiteraard niet! Ik heb het snuitje geschoren, anatomisch correct dicht gedaan, paar gaasjes eromheen om speeksel + evt ander vocht op te vangen, vervolgens een dun laagje elastisch verband en daarna een soort muilbandje gemaakt van ducttape, omdat ik geen passend muilkorfje had liggen. De ducttape is dus dubbel, de eerste laag met de plakkende kant naar boven en de tweede laag met de plakkende kant naar binnen. De plakkende kant van de ducttape heeft dus op geen enkel moment contact gemaakt met het hondje. Pfffff... Intussen is de geknutselde muilband overigens vervangen door een stoffen exemplaar.kipo schreef: Die ducttape zit dus duidelijk niet direkt op het hondje geplakt.
Inderdaad plus dat de kosten niet eens meespeelden! In eerste instantie was het de bedoeling een extern fixatieapparaat te maken. Alleen na de zaak goed bekeken te hebben, en gezien de leeftijd van het hondje, hebben we besloten dat dit gewoon de betere optie was. Voor de operatie hadden we alleen wat pinnen, wat chirurgisch ijzerdraad en odontologisch acrilicum nodig, die paar tientjes aan kosten had ik graag over gehad voor de ervaring om zoiets te doen. Alleen niet ten koste van de gezondheid van het hondje dus de operatie geannuleerd en gespalkt. De suggestie dat we haar niet geopereerd hebben omdat ik de kosten er niet voor over zou hebben, zegt gelukkig meer over degeen die zoiets durft te beweren dan over mij.CKS heeft dit dus niet in zijn eentje zo bedacht, ook een orthopeed denkt dat dit kans van slagen heeft . Bovendien gebeurt het hier ook, dat een dier mogelijk of zelfs waarschijnlijk beter geopereerd was, maar er -vaak om financiële redenen- een andere manier geprobeerd wordt, denk aan spalken van gebroken poten.
Ik ook niet hoor, ik snap prima dat de euthanasie om economische redenen vaak gewoon de enige optie is. Laatst nog een volwassen hond met bekkenbreuk ingeslapen, daar was ook prima wat aan te doen maar dat zou a. te duur worden en b. er was geen eigenaar en voor een grote volwassen hond een huis zoeken is erg lastig. Dus spuitje. Dat ik dit puppie niet heb ingeslapen was omdat de functionele prognose goed is, er makkelijk een huisje gevonden kan worden voor haar, en omdat ik het een ongelovelijk schatje vind. In die volgorde.Nogmaals, ik ben geen tegenstander van inslapen in dit soort gevallen, maar ik heb gemakkelijk praten, want ik hoef het niet te doen en ik denk dat als je dit maar vaak genoeg voor je kiezen krijgt, je er zo nu en dan gewoon genoeg van hebt.
Zou jij mij eens willen vertellen waar je deze kolder vandaan hebt? Ja, pup zit in een kooitje want ik kan haar moeilijk de ganse dag los in de kliniek hebben lopen. Maar daar wordt ze minstens 5 keer per dag uitgehaald om gevoerd te worden, ze wordt uitgelaten op het grasveldje achter de kliniek, er wordt met haar gespeeld en ze wordt half doodgeknuffeld door de co-assistenten waaraan ze is 'overgeleverd'dagmar88 schreef: Gedrogeerd en in elkaar geplakt in een kooitje liggen staat daar heel ver vanaf.
Nog zo'n pareltje. Het maakt in ieder geval duidelijk waarom de de ex-eigenaresse de waarheid niet kon zeggen. Loopt men hier ook al te blaten over dat wij zouden experimenteren... Spalken, en dat is precies wat hier gedaan is, wordt al duizenden jaren gedaan om bepaalde botbreuken te stabiliseren. Was dit een volwassen of oude hond geweest dan was dit alleen niet genoeg geweest maar wegens de leeftijd van de pup heeft dit goede kans van slagen. Of is er met mij ook 'geëxperimenteerd' toen ik gips kreeg na een armbreuk als kind?fes/lou schreef:Ik wel, en ik had hem in laten slapen, omdat ik niet van experimenteren houd met zo'n gecompliceerde breuk....
Verder vind ik het niveau van veel opmerkingen van bepaalde mensen (goddank niet iedereen!) hier echt opmerkelijk, om me voorzichtig uit te drukken. 'Overgeleverd aan co-assistenten'. Ja hoor, toen ik geboren werd kon ik al infusen aanleggen en daarom ben ik nooit co-assistent geweest zeker
Dat stikken is ook echte kolder. De absolute minimumbezetting is hier 2 interns, twee R1 en één R2, en dat is alleen 's nachts en zondags. Normaal loopt er iets van 50 tot 70 man rond, soms zelfs meer. De honden worden 24 per dag in de gaten gehouden (ze zijn letterlijk nooit alleen) dus zóu ze een keer overgeven dan is dat in een seconde opgemerkt en opgelost.
Maar goed. Over een dag of wat gaat het muilkorfje af, wordt ze weer even verdoofd en gaan we kijken hoe het gaat. Ben benieuwd.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
-
nyckle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Ik denk, dat je ook even met je collegae moet overleggen, of het nu wel zo professioneel is om dit op het HF te zetten. Een ding hoop ik wel. Jou nooit als DA te krijgen voorgeschoteld.
Ik vind het in elk geval onprofessioneel. Ik denk ook, dat als je collegae er achter komen dat je zoiets in de openbaarheid zet je een ruim onvoldoende krijgt.
Ik vind het in elk geval onprofessioneel. Ik denk ook, dat als je collegae er achter komen dat je zoiets in de openbaarheid zet je een ruim onvoldoende krijgt.
-
Lemuria
Ethiek...tja, wat de 1 aanvaardbaar vindt, vindt de ander totaal gestoord. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik hiervan moet vinden. Aan de ene kant bewonderenswaardig dat hij er z'n tijd en geld in legt, aan de andere kant...komt dit nog 100% goed? En wat doet dit met een pup van 3 maanden. Continue in een kennel, met pijn (zoals gezegd, hij is BIJNA 100% pijnvrij) en geen externe prikkels. Niet normaal kunnen eten en continue een snuitje om.
Tja, hij is gered. Weet niet of ik het zou doen als ik in zijn schoenen stond. Er is maar zoveel wat je kunt doen in zo'n land, er is zoveel ellende, dan moet je realistisch zijn. Maar misschien dat dit hondje een succesverhaal kan worden. We gaan het horen.
Ennieweetjes, dit is wel een bevestiging dat, als ik ooit een dier laat afspuiten, ik erbij blijf tot het echt gebeurd is en ik heb kunnen horen dat er geen hartslag meer is.
Tja, hij is gered. Weet niet of ik het zou doen als ik in zijn schoenen stond. Er is maar zoveel wat je kunt doen in zo'n land, er is zoveel ellende, dan moet je realistisch zijn. Maar misschien dat dit hondje een succesverhaal kan worden. We gaan het horen.
Ennieweetjes, dit is wel een bevestiging dat, als ik ooit een dier laat afspuiten, ik erbij blijf tot het echt gebeurd is en ik heb kunnen horen dat er geen hartslag meer is.
Laatst gewijzigd door Lemuria op 21 okt 2014 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- CKS
- Zeer actief
Is in ruim een week een goede kilo aangekomen, is in bad geweest, heeft geen vlooien meer, heeft een paar honderd anaconda's uitgepoept na haar ontwormingskuurtje, speelt, slaapt, de nare lucht uit haar bekkie is volledig verdwenen (ik heb dus goede hoop dat de infectie helemaal onder controle is). Ze liep te klieren met haar voedingssonde en de muilkorf dus ze heeft nu ook een kap om. Ze lijkt absoluut geen pijn meer te hebben, en ze weet precies hoe laat ze eten krijgt. Dat krijgt ze uiteraard op vaste tijden en als we het even te druk hebben en we zijn 10 minuten te laat dan wordt er uitgebreid geprotesteerd door aan het hek te rammelen. Oh en ze probeert tegenwoordig te blaffen, dit is voor het eerst[Sandra] schreef:En hoe is het nu met het hondje zelf?