Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Deze mooie ram mag een aantal maanden bij onze ooien verblijven.
Ongeveer 20 minuten na zijn aankomst begon hij al met zijn werk.
En nu een kleine 5 maanden wachten op lammetjes.
Nee, hebben we vorig jaar ook niet gedaan. We vinden het niet mooi uitzien en wij gebruiken maar 1 ram. Hij hoeft maar 9 ooien te dekken.
Dit jaar hebben we hem op de borst een beetje blauw gemaakt.
Maar hij had het al direct heel erg druk, dus we gaan er van uit dat hij ze wel allemaal zal dekken.
Paisley schreef:Mooi! Wat doen jullie eigenlijk met de wol van jullie schapen?
Ik heb een spinnewiel gekocht, dus ik ga proberen te spinnen en ik ga volgend jaar vachtvilten.
Tot nu toe heb ik alle wol altijd weggegeven, maar dat doe ik dus niet meer.
LongFields schreef:O wow, wat een mooierd zeg!
Zo te zien heb je Drentse Heideschapen?
Ja, een prachtig en heel makkelijk ras.
Ik vind ze ook heel erg mooi, (her)kende ze voorheen niet maar sinds ik met Mojo bij de schapen train ken ik ze.
Wij hebben enkele jaren terug ook veel getraind met Drentjes en toen verliefd op het ras geworden. En toen besloten om er zelf aan te schaffen.
Sinds dit jaar ben ik stamboekfokker, dus we hebben nu ook een goedgekeurde ram.
Ik heb een spinnewiel gekocht, dus ik ga proberen te spinnen en ik ga volgend jaar vachtvilten.
Oh wat heerlijk! Ben gek op wol. Maar wol van drentse heideschapen is echte prikwol toch? Wat maak je ervan als je het hebt gesponnen?
Oh wat heerlijk! Ben gek op wol. Maar wol van drentse heideschapen is echte prikwol toch? Wat maak je ervan als je het hebt gesponnen?
Geen idee, ik wil het gewoon eens gaan proberen.
Ik denk dat de meeste vachten gebruikt worden om te vachtvilten.
Ik gaf de wol andere jaren aan iemand die er wol van spon en die dan met natuurlijke verf kleurde.
Ze had gretige aftrek en was de wol zo kwijt.
Maar ik heb geen idee wat er moet die wol verder gedaan werd.
Mooie ram! Ik houd er wel van als schapen niet standaard wit gekleurd zijn
Ik vind heideschapen zelf niet erg lekker spinnen, want de lange haren zijn heel glad. Binnenkort doe ik een nieuwe poging met wol waar ik de dekharen zoveelmogelijk uitgetrokken heb. Het is een sterke wol, dus geschikt voor tasjes en zo. Op de huid dragen is niet zo geschikt.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne. Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
We hebben er nog meer.
De jonge rammen van dit jaar staan in een andere wei en de jonge ooien van dit jaar (die mogen nog niet worden gedekt) staan ook in een andere wei.
We hebben er nu dus 18 in totaal.
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...