Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dierenasiel de Crull als broodfokker

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Dierenasiel de Crull als broodfokker

Ongelezen bericht door iones »

http://www.tubantia.nl/regio/twenterand ... -1.4577913" onclick="window.open(this.href);return false;

Dierenasiel De Crull in Den Ham in opspraak door verkoop puppy’s

©Lenneke Veerbeek
Dierenasiel de Crull

DEN HAM - Dierenasiel De Crull aan Linderdam Zuid in Den Ham is in opspraak geraakt door een advertentie op Marktplaats waarin door De Crull kruising labrador pups worden aangeboden.

De Facebook Community ‘Help, ik mis mijn huisdier’ vindt dat een asiel niet met dieren zou moeten fokken en verzamelt momenteel klachten en bewijzen tegen het asiel over de huisvesting en toestand van de dieren en de verkoop van puppy’s.

Verkoop
Volgens De Crull is de verkoop van de kruising labrador pups a 350 euro per stuk, geen activiteit van het asiel. ,,We hebben een dierenpension, een asiel en een kennel. En via die kennel bieden we nu een nestje pups aan,’’ vertelt medewerker Kevin. Op de eigen site vermeldt het asiel alleen de pension- en asielfunctie. De facebookcommunity vraagt de leden om informatie over en bewijzen voor de vermeende handelswijze aan te dragen.

Verbeterpunten
,,Die mensen zitten een beetje achter de computer en beweren van alles en nog wat. Maar hoe het werkelijk zit, weten ze niet. Want ze hebben niet de ballen om hier te komen. Ze moeten eens ophouden met hun gezeik,’’ zegt Kevin. ,,Pas geleden hebben we hier de Algemene Inspectie op bezoek gehad. Er is een aantal verbeterpunten genoemd en daar werken we aan. We kunnen niet alles tegelijk, daar is geen budget voor.’’

Opbrengsten
De Crull vangt asieldieren op voor de gemeenten Twenterand, Hellendoorn, Tubbergen en Dinkelland. ,,Als het hier zo slecht was, waren we wel gedwongen geweest om de zaak dicht te doen, toch? Maar we zijn gewoon open,’’ aldus de medewerker. Hij zegt niet te weten hoeveel fokhonden in de kennel worden gehouden. Wat er met de opbrengsten gebeurt is hem eveneens niet bekend. ,,We fokken met eigen dieren, niet met die uit het asiel.’’ De tegenstanders vinden dat een opvangcentrum niet met dieren moet fokken omdat uit de opvang blijkt dat er al meer dan genoeg dieren in ons land zijn. ,,Dat zijn dan dezelfde mensen die een asielhond uit Spanje meenemen in plaats van uit Nederland waar genoeg asieldieren zitten. Dat mag dan wel?’’ Een woordvoerder van de gemeente Twenterand zegt dat de gemeente De Crull betaalt voor de opvang van zwerfdieren. ,,Zij leveren de afgesproken dienst. Er zijn geen incidenten bekend. Mocht er iets anders niet in de haak zijn, dan is dat een kwestie voor de Algemene Inspectiedienst.’’

Dit is toch wel godsgeklaagd he! En dan commentaar leveren op mensen die honden halen uit Spanje van een stichting die zwerfhonden opvangt en een tehuis willen bieden, omdat ze zelf doodordinair geld willen verdienen! Ze stellen hun geldelijk gewin boven het welzijn van dieren. En dát is nou de mentaliteit van de Crull!
:boos:
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Re: Dierenasiel de Crull als broodfokker

Ongelezen bericht door lucie »

geen woorden voor, echt walgelijk :ugh:
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Nou die vent komt lekker sympathiek over zo zeg. Dat had hij wel even anders aan kunnen pakken.

Wel gek dat hij niet weet hoeveel fokdieren ze hebben. Of waar de opbrengst heen gaat.
Maar over welzijn van de pups lees ik niets. Dus echt een oordeel over dit artikel heb ik niet.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

sukkel...

"Die mensen zitten maar een beetje achter de computer en weten niet wat er hier gebeurt"

Oh ja joh ?
Nou die AID hebben ze een jaar of 8 terug via mij ook al op hun dak gehad :ok:
Mooi om te horen dat ze er pas ook weer geweest zijn want ik liep er toen tegenaan dat ik als eerste en enige een officielle AID melding had gedaan :ugh:
Ik heb met eigen ogen gezien hoe het er daar aan toe gaat
OOK hoe het met de pensionhonden - kennelhonden - hun eigen labjes - en asielhonden zit...
Afgedankt Fok spul gaat gewoon een drempeltje verder richting asielhokken...beetje rommelen met de papieren en niemand die het bewijzen kan natuurlijk. Maar ik weet wat ik hoorde van de beroepskracht en wat vrijwilligers.
En dan hoeven we het nog niet te hebben over de beroepskracht die me vertelde dat ze een binnengebracht jong lab teefje meteen op gereserveerd zet omdat ze anders de drempel over gaat richting fok hokken.

Het meest schandalige vind ik nog steeds dat werkelijk de hele regio, iedereen die ook maar IETS met dieren doet, zijn mond vol heeft van de eigenaar en zijn hufterigheid, maar dat niemand er toe komt om daar actie op te ondernemen en degenen die het wel doen vangen bot.
Ik kreeg na maanden een uitgebreid telefoontje van de AID dat ze er geweest waren en dus een terugkoppel verhaal
Op zich heel netjes hoor, maar ze konden niets tot weinig.
Ik had aangegeven of ze de administratie op konden vragen met betrekking tot het hondje dat ik gemeld had.
Ik ben namelijk nog steeds intens nieuwsgierig wie de rekeningen gelapt heeft van de dierenarts en wat het verhaal is geweest dat er opgehangen is naar de eigenaar.
En de gemeente hoeft ook niet te doen of ze gek zijn want jaren terug heeft een groep vrijwilligers , de dierenambu uit die regio die ook zaken doen met Noordbroek Almelo en daar wel over te spreken zijn, en de dierenbescherming de boel zefls DAAR aangezwengeld omdat daar de centen vandaan komen natuurlijk

De ex beroepskracht die er met een hoop bombarie vertrok is tegenwoordig een eigen opvang begonnen in Balkbrug.
Opvang Koningen.
Gelukkig weet de dierenambu haar ook te vinden en vangt ze dus ook op.
Maar ja... de gemiddelde boer die daar rondloopt vindt Koningen maar een sneue jankdoos die ook weleens buitenlandertjes in de opvang heeft zitten en dweept dus met de Crull mee.

Nah goed..
Dit is het zoveeeeelste bericht op rij over die toko daar.
Ik zeg rook en vuur, maar de Gemeente wil er niet aan of zo
Doodzonde.
Vooral voor de dieren aldaar, want je zult er maar terecht komen als hond of kat :cry:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik heb een kwaaie email naar ze gestuurd. En ook gereageerd op het krantenbericht. Dan kan iedereen lezen op internet hoe er over ze gedacht wordt. Via de krant kun je mensen bereiken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
mercedes2803
Zeer actief

Ik heb ook geregaeerd , email bevestigd, maar zie nog niets...
traagggggggg
Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tallie »

Walgelijke tent. Ik heb in mijn tijd bij de dierenambulance regelmatig met papierwerk gesjoemeld zodat gevonden dieren er niet naartoe hoefden, waarom hier niets aan gedaan wordt is mij een raadsel.
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
mercedes2803
Zeer actief

De eigenaar zit vuistdiep bij de gemeente...
EN daarbij...niemand doet concreet echt iets.
Of steekt zijn kop in het zand.
vrijwilligers en ex vrijwilligers zijn bang of zo en durven zelfs op internet hun verhaal niet te doen van dode honden, gewonde dieren, in laten slapen van gezonde dieren, etc
Tja...en waarvoor ?
Ik moet de dag nog meemaken dat hij voor mijn deur staat en ik heb toch echt een AID klacht gedaan met naam en toenaam want dat kan niet anoniem.
Ik woonde 20 km verderop en heb een naam die amper voorkomt, maar het heeft mij niet tegengehouden in elk geval
Maar goed, mijn karakter zit me ook mee want ik had hem de hele straat doorgerost als hij aan mijn deur had gestaan , zo boos was ik indertijd wel en nog steeds trouwens.
mercedes2803
Zeer actief

En je hart krijst echt van het huilen als je ziet wat er nu in het asiel ziet :jank:

happers, angsthappers, afstandshonden die overstuur zijn dat ze in het asiel zitten, een Spaanse DOVE HOND die via een stichting is geplaatst maar nu daar zit

Echt...je hond kan nog beter 14 uur per dag alleen in een bijkeuken zitten wachten op een nieuwe baas dan dat je hem hier naartoe brengt.

verstand van gedrag is er amper, de honden die geplaatst worden en weer terug komen zijn er veel...
gewoon kattenslopende honden meegeven en zeggen dat ze met katten overweg kunnen en het dan maar raar vinden dat die mensen
huilend de hond terug komen brengen.
rampzalig plaatsingsbeleid
en ?

Gewoon half zieke en onverzorgde honden meegeven.
Op tubantia schrijft iemand het ook dat ze een zieke hond meekreeg die klauwen geld gekost heeft en waar haar dierenarts schande van spreekt.
Zo weet ik ook van een Sharpei die daar vandaan kwam en van alles mankeerde, vieze oren van hier tot Tokio had en waar ze eerst twee keer mee naar een dierenarst zijn gegaan
Je hoorde ze er eigenlijk niet over dat ze dat schandalig vonden, maar ik zat echt met kromme tenen de mail te lezen van die mensen.
Gelukkig schreven ze hartstikke lief en blij over de Sharpei en hoe blij ze met haar waren dus dat deed me goed, maar god, ik zat weer te koken toen ik las wat er allemaal geconstateerd was bij de dierenarts toen ze haar ophaalden.

Maar ja...die mensen gaan geen melding maken bij de AID, ook die mensen met de kattensloper niet...
En de mevrouw op tubantie met de zieke hond heeft ws geen melding gemaakt.
Als er eens een melding of vier binnenkomt van dit soort zaken krijgen ze vast weer een tik op de vingers en verbeterpunten
Zoals ze die volgens dit artikel al gehad hebben.

Man...geen budget?
Rot toch op...
Het feit dat een lab van de eigenaar een keeshondje door de tralies van het buitenhok kon trekken aan zijn strot zegt dat het niet deugdelijk is.
dat had hij allemaal al 1000 x aan kunnen pakken met extra gaas door de tralies spannen
Misschien eens wat minder geld in zijn toko stoppen idd?
maar ja.... hij krijgt elke keer de tijd om verbeterpunten aan te brengen en gooit het op budget.
En tja...een jonge reu gewoon het speelveld opschoppen tussen andere reuen ...
Dan is het niet zo raar dat die jonge hond aan stukken getrokken wordt toch ? dood...
maar ja... dat is een verhaal wat ik nu al 4 keer gehoord heb van verschillende ex vrijwilligers die het niet hardop durven te herhalen
Ik heb vier keer hetzelfde verhaal gehoord, tot in details dus het klopt,. dat weten zelfs mensen buiten het asiel en er wordt niet geheimzinnig over gedaan, maar tja..kan gebeuren he?
mercedes2803
Zeer actief

Zit ik me gewoon weer pisnijdig te maken he :gvd: :cry:

wat moet er nu terecht komen van bvb die staff van 1.5 ...of die happende Cocker ? Of die dove spaanse ?
Overa is wel IETS mee....
Voor de honden daar is het rampzalig als mensen er niet meer komen voor een hond, maar kom je er wel voor een hond dan krijg je een verhaal wat half klopt en is het maar zien waar het schip strandt...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”