Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lelijk litteken
Moderator: moderatorteam
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Lelijk litteken
Chuck heeft een paar weken geleden zijn knie lelijk opengehaald. Zijn 7 nietjes in gegaan en is goed genezen.
Maar nu is het zo'n lelijk dik litteken. Hij heeft er zelf totaal geen last meer van gelukkig, maar het zit aan zijn "show kant" en het valt wel op. Kan ik er iets opsmeren?
Maar nu is het zo'n lelijk dik litteken. Hij heeft er zelf totaal geen last meer van gelukkig, maar het zit aan zijn "show kant" en het valt wel op. Kan ik er iets opsmeren?

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Dinos
Re: Lelijk litteken
Zal hem een worst zijn of het aan zijn show kant zit als hij er maar geen last van heeft.
Is show wereld zo star dat ze dit in beoordeling meenemen??
- *Esther
- Zeer actief
Misschien bio oil proberen?
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Hem niet en mij wel. Geen idee of het in de beoordeling meegenomen wordt, maar ik vind het lelijk, als je het niet erg vindt? DankjeDinos schreef:Zal hem een worst zijn of het aan zijn show kant zit als hij er maar geen last van heeft.

- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is een goede! Heb ik staan!*Esther schreef:Misschien bio oil proberen?

-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
*Esther schreef:Misschien bio oil proberen?
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
-
Dinos
Nee natuurlijk vindt ik dit niet erg, ieder zijn ding, ik ben geen show mens en al heeft mijn hond 3 poten als hij maar gelukkig is en een waardig bestaan heeft vindt ik het al goed.nathalie schreef:Hem niet en mij wel. Geen idee of het in de beoordeling meegenomen wordt, maar ik vind het lelijk, als je het niet erg vindt? DankjeDinos schreef:Zal hem een worst zijn of het aan zijn show kant zit als hij er maar geen last van heeft.
Al moet ik zeggen dat ik wel benieuwd zou zijn als ik een show zou lopen.
Je zou je hond kunnen laten tatoeëren, net als bij mensen die brandwonden hebben en b.v wenkbrauwen laten tatoeëren .
Heb je esthetisch weer perfecte hond.
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, dat zou kunnen. Misschien kunnen ze hem ook opereren zodat zijn litteken weer mooier wordt, maar daar heeft hij last van, dus dat doen we niet.
Overigens denk ik niet dat hij daardoor een lagere kwalificatie zou krijgen.
Overigens denk ik niet dat hij daardoor een lagere kwalificatie zou krijgen.

-
Dinos
In dat geval zou ik er niet veel aan doen of smeren zoals andere tips.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Litteken crème, zonder parfum, en verder zal het tijd nodig hebben.
Kan helaas wel 2 jaar duren.
Kan helaas wel 2 jaar duren.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Calendulacreme en daarmee masseren.
Dat werd mij geadviseerd door de plastisch chirurg. Het schijnt ook heel belangrijk te zijn, dat masseren, zodat je geen dikke bonken littekenweefsel krijgt die zich aan het onderhuidse weefsel hechten.
Mij heeft het altijd goed geholpen in elk geval, al kan dat toeval zijn. Ik gebruik het in elk geval nu ook weer voor die kattenbeten, de (inmiddels behoorlijk bekende) plastisch chirurg indachtig.
Ik hoorde laatst dat hij het nog steeds adviseert. Het effect zal dus echt wel positief zijn.
Dat werd mij geadviseerd door de plastisch chirurg. Het schijnt ook heel belangrijk te zijn, dat masseren, zodat je geen dikke bonken littekenweefsel krijgt die zich aan het onderhuidse weefsel hechten.
Mij heeft het altijd goed geholpen in elk geval, al kan dat toeval zijn. Ik gebruik het in elk geval nu ook weer voor die kattenbeten, de (inmiddels behoorlijk bekende) plastisch chirurg indachtig.
Ik hoorde laatst dat hij het nog steeds adviseert. Het effect zal dus echt wel positief zijn.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk dat er nog een hoop gaat gebeuren met dat litteken omdat het pas een paar weken geleden is. Het zit op de knie zeg je? Dan beweegt het genoeg en dan verwacht ik dat het sowieso wel glad wordt. Volgens mij is wat je nu ziet nog gewoon een stadium in de genezing en zeker niet het definitieve resultaat. 
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Het kan inderdaad heel lang duren, zou ook iets van bio oil gebruiken en dat in masseren.
Hoop dat het gewoon met de tijd mooi wegtrekt, niet dat het voor hem iets uitmaakt maar toch.
Ik baal ook van Kyra's poot waar een mega litteken zit wat nooit meer is weggegaan. Ze heeft er geen last van, maar het ziet er toch naar uit.
Hoop dat het gewoon met de tijd mooi wegtrekt, niet dat het voor hem iets uitmaakt maar toch.
Ik baal ook van Kyra's poot waar een mega litteken zit wat nooit meer is weggegaan. Ze heeft er geen last van, maar het ziet er toch naar uit.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Nou Toots heeft 3 jaar na de PL operatie nog steeds een litteken. En mooi is anders. Al is hij wel in de loop der maanden steeds iets vager geworden.
Ik zou niet weten wat je zou kunnen smeren. Maar wel rekening mee houden dat het mogelijk nooit meer weg gaat.
Dat is met een show hond wel erg jammer want je wilt je hond op zijn mooist showen. Suc6.
Ik zou niet weten wat je zou kunnen smeren. Maar wel rekening mee houden dat het mogelijk nooit meer weg gaat.
Dat is met een show hond wel erg jammer want je wilt je hond op zijn mooist showen. Suc6.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
De nietjes zijn er nu een dag of 10 uit en hebben er ook zolang ingezeten, dus er zal inderdaad nog veel gebeuren.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Tapas heeft naar aanleiding van haar operatie eind augustus waarbij een bultje van haar achterpoot weggehaald is ook nog een lelijk litteken op die poot. De huid is daar veel donkerder, zwart bijna, en het is wat stugger nog. Dat zal vast nog verder wegtrekken, maar duurt al best lang dus ik denk dat het wel logisch is dat het bij Chuck nog niet weggetrokken is. Mijn dierenarts adviseerde ook te smeren en in te masseren met calendulazalf.
-
jome
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ik zou het wel lekker in masseren met bio oil of calendula.
Hij heeft er nu geen last van, maar dat kan wel komen, ook al zit het op een beweeglijk stuk.
10 dagen is idd nog heel erg kort, zal nog flink bijtrekken
Hij heeft er nu geen last van, maar dat kan wel komen, ook al zit het op een beweeglijk stuk.
10 dagen is idd nog heel erg kort, zal nog flink bijtrekken
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
mijn dierenarts adviseerde honingzalf en dan een paar keer per dag inmasseren, al vanaf het moment dat de hechtingen er nog in zitten. Bij Siena is een week of 6 geleden een wrat op haar kop weggehaald, stuk of 5 hechtingen en dat ziet er inmiddels keurig uit.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik heb altijd begrepen dat honingzalf perfect is voor nog open wonden maar dat het op inmiddels dichte wonden/littekens niets meer toevoegt?
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Zo heb ik dat ook begrepen. Mij is vitamine E zalf geadviseerd maar eerlijk gezegd denk ik dat het eerder om de massage en het soepel houden van de huid gaat dan de substantie zelf die je erop smeert.LongFields schreef:Ik heb altijd begrepen dat honingzalf perfect is voor nog open wonden maar dat het op inmiddels dichte wonden/littekens niets meer toevoegt?

- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb net gemasseerd, hij vond het niet vervelend
Het zal inderdaad wel lang duren. Ushi is in maart aan haar poot geopereerd, toen alle hechtingen eruit getrokken en moest de gigantische open wond, zo genezen. Dat zag er heel lelijk uit en nu van de week viel het me ineens op dat het heel mooi weggetrokken is.
Het zal inderdaad wel lang duren. Ushi is in maart aan haar poot geopereerd, toen alle hechtingen eruit getrokken en moest de gigantische open wond, zo genezen. Dat zag er heel lelijk uit en nu van de week viel het me ineens op dat het heel mooi weggetrokken is.

- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
zou inderdaad kunnen, ik moest meteen beginnen ermee. Dan is mijn tip voor Nathalie een beetje mosterd na de maaltijdLongFields schreef:Ik heb altijd begrepen dat honingzalf perfect is voor nog open wonden maar dat het op inmiddels dichte wonden/littekens niets meer toevoegt?

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik heb ook steeds het advies gekregen om met calendulacrème te masseren.Marjoleine schreef:Calendulacreme en daarmee masseren.
Werkt goed
Het zal wel even duren, maar het werkt echt.
Ik begon daar mee als de wond goed gesloten was en zeker direct na het uithalen van de hechtingen.