Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Striktere regels op invoer

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Striktere regels op invoer

Ongelezen bericht door malinois »

Maeve schreef:
bouvierpoedel schreef:
sbientje schreef:Ik geef deze een schoppie..

Heb dus onder andere een duitse fokker op het oog voor mn pup volgend jaar.. Maar had nog niet echt aan die rabiesregels gedacht. Nu wel.. Heb hier overigens met die fokker nog niet over gesproken verder hoor. Ik begrijp dat de pup dus officieel tot 15 weken daar moet blijven, ok. Voor die grenscontrole ben ik niet zo bang, maar wat als ik met 9 weken mijn pup wil laten enten? Kom ik bij de DA, hee, een chip uit het buitenland.. geen rabies.. word er dan een of andere autoriteit ingeschakeld? Of gaat het zo ver niet? Ik zou het jammer vinden om een pup tot 15 weken bij de fokker te moeten laten ook, maar goed, daar kom ik nog wel overheen wellicht..

Wat een stomme regel weer..
Jij rijd met je netjes ingeénte pupje van 15 weken de grens over naar Nederland en gelijkertijd loopt er frank en vrij een vos of das dezelfde grens over. :LOL:
Ja, dat weten we allemaal maar daar heeft Sbientje niet zoveel aan :19: Ik vind het een idiote regel.
Zou de vraag eens voorleggen aan de Raad, maar ook aan de fokker.
De raad heeft al bij t ministerie aangegeven dat dit bij fci stamboomhonden niet zou moeten gelden maar daar wil t ministerie niets van weten. Ze bijven t proberen maar denken niet dat ze dit er door gaan krijgen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef::U: Kan me er wel wat bij voorstellen. Je buurvrouw zal maar zo'n leuke besmette/van besmetting verdachte Bulgaarse pup hebben gekocht.
Die vos wordt niet uitgelaten op de plaatselijke schijtstrook en hoeft ook niet met je hond te snuffelen of speels in je handen te bijten.
Denk dat ik mijn kwartetje toch maar ga laten inenten.

Daarbij zou het heel mooi zijn als dit de import en verkoop van veel te jonge pups uit oost europa iets in kan perken.
Ja maar dat doet t niet want de grenzen blijven open... ;)
T is een papieren regeltje...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

malinois schreef:
dagmar88 schreef::U: Kan me er wel wat bij voorstellen. Je buurvrouw zal maar zo'n leuke besmette/van besmetting verdachte Bulgaarse pup hebben gekocht.
Die vos wordt niet uitgelaten op de plaatselijke schijtstrook en hoeft ook niet met je hond te snuffelen of speels in je handen te bijten.
Denk dat ik mijn kwartetje toch maar ga laten inenten.

Daarbij zou het heel mooi zijn als dit de import en verkoop van veel te jonge pups uit oost europa iets in kan perken.
Ja maar dat doet t niet want de grenzen blijven open... ;)
T is een papieren regeltje...
Het zal toch ergens moeten beginnen.
Uilskuikens met een zieke broodfokpup hebben zo misschien een ingang om de verkoper aan te laten pakken.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tara schreef: En voor al diegenen die echt te goeder trouw zijn en willen investeren in het ras waar ze aan verknocht zijn werpt dit enorme barrières op. Ik zou op die manier waarschijnlijk niet meer aan een goede importpup kunnen komen, de spoeling is al dun, maar wordt op die manier nog veel dunner. Mevrouw Dijksma zou er beter aan doen zich eens bezig te gaan houden met dingen waar ze wél verstand van heeft. Ik word onderhand echt niet goed van al die beleidsmakers die nauwelijks weten wat ze aan het doen zijn.

:mrgreen: Beetje gemeen om haar in een uitkering te duwen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”