Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help, kruizing chi/papillon pup steeds misselijk smorgens
Moderator: moderatorteam
- Roompie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Help, kruizing chi/papillon pup steeds misselijk smorgen
Sofie heeft vandaag tot na de middag niets gegeten (ja een paar likjes maar dat telt niet) dus is mijn vriendin weer naar de da geweest. Bloedsuikerspiegel is op dat moment gemeten en was wonder boven wonder uitstekend. Ze weegt bijna een kilo trouwens.
Dus nu krijgt ze bloedtesten want er wordt gedacht aan een maagvirus oid. Er is namelijk ook diarree bijgekomen.
Dus nu krijgt ze bloedtesten want er wordt gedacht aan een maagvirus oid. Er is namelijk ook diarree bijgekomen.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ze komt toch niet van een of andere schimmige broodfokker hoop ik 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Roompie
- Zeer actief
Nee gelukkig niet. Ik ben mee geweest met pupje ophalen. Ouders waren gewoon in huis en waren erg vriendelijke hondjes en goed gezond. Er was zelfs een hele kraamkamer met infraroodlampen en alles wat je maar nodig zou kunnen hebben aan spul bij een bevalling. Dat hebben broodfokkers toch niet?
Ze blijkt inderdaad een buikvirus te hebben. Gisteravond is mijn vriendin nog naar de da geweest. Sofie heeft antibiotica gekregen en dat slaat aan
Ze at vanmorgen weer als een bootwerker
Nu hopen dat dit zo doorgaat.
Ze blijkt inderdaad een buikvirus te hebben. Gisteravond is mijn vriendin nog naar de da geweest. Sofie heeft antibiotica gekregen en dat slaat aan
Nu hopen dat dit zo doorgaat.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Ik heb niet alles gelezen als dit al gezegd is dan sorry.
Toots heeft smorgen's misselijkheid/buikpijn als hij savond's te laat zijn laatste maaltje krijgt.
Ik probeer dit altijd anderhalf uur voor de laatste ronde te doen en de laatste ronde is 23,30 uur.
Ik gef Toots 3 x per dag eten. met een pup zou ik ook wel 5 x doen denk ik.
Toots kreeg een periode twee keer eten maar dat vond ik niks en met 3x een beetje doet hij er veel beter op.
O ik lees nu ook diaree enzo. Lijkt me idd wel echt iets dan.
Toots heeft smorgen's misselijkheid/buikpijn als hij savond's te laat zijn laatste maaltje krijgt.
Ik probeer dit altijd anderhalf uur voor de laatste ronde te doen en de laatste ronde is 23,30 uur.
Ik gef Toots 3 x per dag eten. met een pup zou ik ook wel 5 x doen denk ik.
Toots kreeg een periode twee keer eten maar dat vond ik niks en met 3x een beetje doet hij er veel beter op.
O ik lees nu ook diaree enzo. Lijkt me idd wel echt iets dan.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
Beide ouders waren in huis? En weet je zeker dat het echt de moederhond was, zag je dat ook in haar gedrag of zei de fokker dat alleen? En hoe zag die 'kraamkamer' eruit?Roompie schreef:Nee gelukkig niet. Ik ben mee geweest met pupje ophalen. Ouders waren gewoon in huis en waren erg vriendelijke hondjes en goed gezond. Er was zelfs een hele kraamkamer met infraroodlampen en alles wat je maar nodig zou kunnen hebben aan spul bij een bevalling. Dat hebben broodfokkers toch niet?

-
j.werkman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
Ik vind antibiothica bij een buikvirus een vreemde behandeling.
- Roompie
- Zeer actief
Moederhond had echt zo,n zoogbuikje (allemaal tietjes om het maar plat te zeggen). Ze was ook erg oplettend toen ik sofie oppakte van de grond.
Kraamkamer had een verhoogde werp'kist' zodat de fokster tijdens het bevallen niet hoefde te bukken zei ze. Daarboven hing dus die lamp. Ernaast stond een tafel met allemaal spullen waaronder een bakje waarop stond 'gesteriliseerde spullen, niet openmaken' en daar zag ik een schaartje in liggen en nog wat ander spul maar dat weet ik zo gauw niet meer. In de hoek stond een tafeltje met een vaste telefoon. Misschien om de da te bellen als het fout zou gaan? Maar dat is een aanname van mij. Er stond ook nog een kast met allemaal netjes opgevouwen handdoeken en washandjes.
Op de grond in de woonkamer stond ook een werpkist maar daar lagen dekens in.
Kraamkamer had een verhoogde werp'kist' zodat de fokster tijdens het bevallen niet hoefde te bukken zei ze. Daarboven hing dus die lamp. Ernaast stond een tafel met allemaal spullen waaronder een bakje waarop stond 'gesteriliseerde spullen, niet openmaken' en daar zag ik een schaartje in liggen en nog wat ander spul maar dat weet ik zo gauw niet meer. In de hoek stond een tafeltje met een vaste telefoon. Misschien om de da te bellen als het fout zou gaan? Maar dat is een aanname van mij. Er stond ook nog een kast met allemaal netjes opgevouwen handdoeken en washandjes.
Op de grond in de woonkamer stond ook een werpkist maar daar lagen dekens in.

- Roompie
- Zeer actief
Ja? Ik ben geen dierenarts dus dat zou ik niet weten. Het lijkt voor nu heel erg goed te gaan met sofie.j.werkman schreef:Ik vind antibiothica bij een buikvirus een vreemde behandeling.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
j.werkman schreef:Ik vind antibiothica bij een buikvirus een vreemde behandeling.
Hoezo?
Antibiotica lijkt mij juist goed om ervoor te zorgen dat bacterién niet de kans krijgen het hondje nog zieker te maken.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Een virus is ongevoelig voor AB.toots schreef:j.werkman schreef:Ik vind antibiothica bij een buikvirus een vreemde behandeling.
Hoezo?
Antibiotica lijkt mij juist goed om ervoor te zorgen dat bacterién niet de kans krijgen het hondje nog zieker te maken.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Klopt maar ik gok dat de reden voor de antibiotica is dat er niet ook nog een bacteriele infectie bij komt.Badu schreef:Een virus is ongevoelig voor AB.toots schreef:j.werkman schreef:Ik vind antibiothica bij een buikvirus een vreemde behandeling.
Hoezo?
Het komt echt vaak voor dat dierenartsen bij virussen ab voorschrijven dat doet die van ons ook.
En dat is niet omdat het geen nut heeft.
-
j.werkman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
Antibiothica verstrekt men als het nodig is.
Er is nog al veel te doen over het verstrekken van deze medicatie en de gevolgen die het nu heeft voor de werking hiervan als het wel nodig is. Terughoudendheid is geboden.
Er is nog al veel te doen over het verstrekken van deze medicatie en de gevolgen die het nu heeft voor de werking hiervan als het wel nodig is. Terughoudendheid is geboden.
- renee-uk
- Zeer actief
zoiets als een spalk om je arm als je je teen gebroken hebt?
want als je je teen breekt kun je misschien ook wel je arm breken?
want als je je teen breekt kun je misschien ook wel je arm breken?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Natuurlijk heeft het 'nut'... maar niet voor het medische probleemtoots schreef:Klopt maar ik gok dat de reden voor de antibiotica is dat er niet ook nog een bacteriele infectie bij komt.Badu schreef:Een virus is ongevoelig voor AB.toots schreef:j.werkman schreef:Ik vind antibiothica bij een buikvirus een vreemde behandeling.
Hoezo?
Het komt echt vaak voor dat dierenartsen bij virussen ab voorschrijven dat doet die van ons ook.
En dat is niet omdat het geen nut heeft.
- renee-uk
- Zeer actief
fijn trouwens dat het hondje opgeknapt is 

- Roompie
- Zeer actief
Dank je. Het is zo,n machtig leuk diertje en mijn vriendin is er ook zo zot mee. Nu natuurlijk morgen nog afwachten maar so far so good.renee-uk schreef:fijn trouwens dat het hondje opgeknapt is

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
j.werkman schreef:Antibiothica verstrekt men als het nodig is.
Ik ben geen arts. Maar snap vaak de keuze van een da wel zeker en bij pups.
Al vind ik dat er in sommigen gevallen ook zeker te snel naar ab gegrepen wordt.
En resistentie ligt natuurlijk op de loer.
Het snel roepen dat het een rare behandeling is vind ik wel net iets te makkelijk.
Omdat er dus een aantal factoren mee kunnen spelen.
Ik denk dat het het belangrijkste is dat het nu weer goed gaat met de pup.