Ik zoek dus zeg maar het type 'grote broer'.
En dat blijkt nog helemaal niet mee te vallen! Honderden advertenties heb ik al bekeken, en slechts een enkeling heeft op papier de juiste eigenschappen maar die zijn dan ook zo weg. Punt is: ik woon in Frankrijk en ga straks voor 2 weken naar Nl en zou er dan graag een mee willen nemen. In Frankrijk zijn herplaats herders nl relatief zeldzaam (die leg je aan de ketting en je hebt er geen omkijken naar
Nu zag ik een hond die in alle opzichten zeer geschikt lijkt, maar die toch wel een serieus aandachtspuntje heeft: hij vertoont vrij extreme territoriale aggressie wat inhoudt dat hij door het dak gaat als de deurbel gaat (die heb ik niet dus da's alvast een plus
Ik woon in het bos en hier komt misschien 1 persoon in de week. Die dient dan te stoppen bij de poort van het erf, zodat ik maatregelen kan nemen. Liever nog train ik hem zodanig dat hij cool is als ik zeg dat het goed is natuurlijk. Daarom denk ik dat hij hier wel op zijn plaats zou kunnen zijn.
Buiten zijn Eigen territorium schijnt het een lieve hond te zijn voor iedereen (zelfs voor die buurman)
Maar misschien onderschat ik het probleem en kan ik me er beter niet aan wagen. Wat denken jullie? Niet aan beginnen of is dit gedrag prima om te buigen? Ik heb hem dus nog niet zelf gezien, ik ga puur uit van wat het asiel me heeft verteld.