Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

dilemma hond met issue

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

dilemma hond met issue

Ongelezen bericht door lucie »

we overwegen een derde hond erbij te nemen, een die een aanvulling zou kunnen zijn op onze meisjes. Ik denk aan een (puntoor) herder, reu met een kalme energie omdat de dames dat ook hebben. Enige waaksheid wordt gewaardeerd, want ik ben heel veel alleen in het grote donkere dierenbos, en aan mijn meisjes heb ik weinig in dat opzicht; ze slaan aan maar dat is alles, die zijn veel te zachtaardig. Belangrijk vind ik dat de hond er geen enkel probleem mee heeft zijn plek en aandacht te moeten delen met de dames. Veel opvanghonden die hier de afgelopen jaren over de vloer zijn geweest, hadden daar nl wel nogal problemen mee, wat zich uitte in min of meerdere mate van claimgedrag. Denk aan vastgekleefd daar gaan waar ik loop, aan mn voeten liggen terwijl ik kook, zich er tussen wurmen als een ander aandacht krijgt of naast mijn bed proberen te liggen ipv op zn Eigen bed. Dit heb ik uiteraard steeds gecorrigeerd, maar daar ben ik nu wel een beetje klaar mee :Q:
Ik zoek dus zeg maar het type 'grote broer'.

En dat blijkt nog helemaal niet mee te vallen! Honderden advertenties heb ik al bekeken, en slechts een enkeling heeft op papier de juiste eigenschappen maar die zijn dan ook zo weg. Punt is: ik woon in Frankrijk en ga straks voor 2 weken naar Nl en zou er dan graag een mee willen nemen. In Frankrijk zijn herplaats herders nl relatief zeldzaam (die leg je aan de ketting en je hebt er geen omkijken naar :jank: ).

Nu zag ik een hond die in alle opzichten zeer geschikt lijkt, maar die toch wel een serieus aandachtspuntje heeft: hij vertoont vrij extreme territoriale aggressie wat inhoudt dat hij door het dak gaat als de deurbel gaat (die heb ik niet dus da's alvast een plus :tongue: ) maar die ook een keer stevig heeft gebeten toen de buurman onaangekondigd binnenkwam. Het gezin waar hij toen was geplaatst was bang dat op een dag een vriendje van hun kind zou worden gepakt (terecht lijkt me) en heeft hem toen terug gebracht. Hond kwam uit een inbeslagname.
Ik woon in het bos en hier komt misschien 1 persoon in de week. Die dient dan te stoppen bij de poort van het erf, zodat ik maatregelen kan nemen. Liever nog train ik hem zodanig dat hij cool is als ik zeg dat het goed is natuurlijk. Daarom denk ik dat hij hier wel op zijn plaats zou kunnen zijn.
Buiten zijn Eigen territorium schijnt het een lieve hond te zijn voor iedereen (zelfs voor die buurman)

Maar misschien onderschat ik het probleem en kan ik me er beter niet aan wagen. Wat denken jullie? Niet aan beginnen of is dit gedrag prima om te buigen? Ik heb hem dus nog niet zelf gezien, ik ga puur uit van wat het asiel me heeft verteld.
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: dilemma hond met issue

Ongelezen bericht door Laura84 »

Als ik je hoor praten moet ik aan rex denken, een x herder die in bergen op zoom zit in het asiel
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
lucie
Zeer actief

is 'em niet... maar ken je die hond persoonlijk? zo ja, wat zou jij dan adviseren?
Afbeelding
lucie
Zeer actief

heb net even Rex bekeken; er staat hoe lief hij is, vooral voor inbrekers :wink:
denk daarom dat bedoelt dat deze hond voldoet aan de eigenschappen die ik zoek? Ik dat geval ben ik zeker geinteresseerd :lol1:
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Nee, ik ken hem niet persoonlijk maar hij kwam langs op de herplaatssite van de hh en in zijn omschrijving klonk hij als een heerlijke sukkel. Een kennis van mij is hem tegen gekomen en heeft heeft hem op de site geplaatst omdat ie zo'n dodo is.

Kan alleen haar omschrijving niet delen, zit op mn telefoon
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Inge O schreef:hoe het zit met z'n claimgedrag weten we niet uit je verhaal met die territoriale agressie (en hoe hij zich gedraagt buiten zijn erf) zou ik niet zitten. verschillende van mijn honden zijn net zo (geweest) en zolang vreemden niet zomaar bij jou naar binnen kunnen is er geen probleem.

wel rekening mee houden dat dit soort honden vaak wel de neiging heeft om heel snel ook andere plekjes waar jullie samen gaan zitten als territorium te claimen (bv. op een terrasje) maar dat is prima in de hand te houden met appèl en verantwoordelijkheid nemen over hoe je hond in elkaar zit.

als appèl hebben op een hond voor jou makkelijk is zie ik geen probleem, als dat voor jezelf een sterk aandachtspunt is zou ik het niet doen.
claimgedrag (tov andere honden, want daar gaat het met name om) weet ik natuurlijk niet. mijn man is volgende week in Nederland en gaat dan alvast kennismaken. maar volgens het asiel is hij niet erg uit op aandacht, hij wil best een knuffel, maar dat is alles. Hij schijnt erg goed met andere honden om te gaan. Ik heb zelf precies zo'n type herder gehad die best aandacht en een knuffel wilde, maar nooit plakte, niet per se op de bank hoefde en niet al te veel poespas. Dat lijkt deze ook te doen en zou perfect zijn.

Wat je dan schrijft, snap ik niet helemaal: "uit je verhaal met die territoriale agressie (en hoe hij zich gedraagt buiten zijn erf) zou ik niet zitten"
Zie je dit niet zitten? of denk je dat het best te handelen valt, zoals ik opmaak uit de rest van je bericht?
Anyway, denk idd dat je daar alert op moet zijn dat hij niet mij gaat claimen buitenshuis, maar denk dat ik dat wel aankan eigenlijk.
Hoe heb jij het aangepakt met jouw honden? Is dit weer goedgekomen of krijg je het er nooit helemaal uit?
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Laura84 schreef:Nee, ik ken hem niet persoonlijk maar hij kwam langs op de herplaatssite van de hh en in zijn omschrijving klonk hij als een heerlijke sukkel. Een kennis van mij is hem tegen gekomen en heeft heeft hem op de site geplaatst omdat ie zo'n dodo is.

Kan alleen haar omschrijving niet delen, zit op mn telefoon
zo'n goedsul is natuurlijk ideaal, alleen heb ik al twee van die schetebollen :F: aan de andere kant, drie blaffende honden kunnen natuurlijk wel heel gevaarlijk lijken :wink:
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ik denk niet dat je moet verwachten dat je dit eruit krijgt, zeker niet als je zo weinig bezoek (en dus kans om te oefenen) krijgt. Maar met voldoende appél op de hond hoeft dat geen enkel probleem te zijn. Daarin ga ik volledig met IngeO mee.
lucie
Zeer actief

kun je zo'n hond wel leren van je bezoek af te blijven, dus omdat jij dat zegt (en met instructies naar de bezoeker toe uiteraard)? Ik zou het geen probleem vinden de hond in een bench te zetten als de meteropnemer komt bv, maar soms heb ik hier logees en dan wil ik natuurlijk dat ie gewoon rond kan lopen .
Overigens hoorde ik tevens het verhaal van iemand die bij de familie op bezoek kwam, geen aandacht aan de hond gaf en rustig op de bank kon gaan zitten :19:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Is Fax van Maart niks?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
lucie
Zeer actief

malinois schreef:Is Fax van Maart niks?
Waar kan ik die vinden?
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Nanna schreef:Ik zou een berghond nemen.
Geen schreeuwerds maar superwaaks en als er stront aan de knikker is staan ze er ook.
Plus dat die prima tevreden zijn met een eigen plek en je niet de hele tijd nalopen.
heb ik hier een tijdje gehad, een Turkse. Maar niks eigen plek hoor, hij wilde er ALTIJD bij zijn, vond het vreselijk op zichzelf... totdat je de poort opendeed, dan nam hij de benen :O:
Dankzij het opvangwerk heb ik heel wat verschillende honden/rassen over de vloer gehad, en de herders blijken toch het beste bij ons te passen. Houd niet zo van dat eigenzinnige... Maar het moet dus ook geen hielenlikker zijn, dus daarom dat het niet meevalt de juiste match te vinden :mrgreen:
Overigens maak ik er geen halszaak van hoor, 2 honden is ook leuk!
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Mijn 3 mechelaars zijn ook overdreven waaks op eigen terrein. Nu zullen ze niet zomaar iemand bijten, zeker niet als we er gewoon bij zijn. Maar als we er niet zijn dan kan er beter niemand binnen komen. Maar die hebben daar dan ook niets te zoeken dus dat is niet erg. Als mensen eenmaal binnen zijn en ze even hebben kennis gemaakt dan zijn ze lief en is er niks meer aan de hand. Zo te lezen is dat met de hond die jij op het oog hebt ook een beetje zo?

Als je de hond de eerste paar keren als er iemand komt aan de riem houd en corrigeert als hij wil aanvallen dan moet dat er denk ik wel uit te krijgen zijn. En anders als je iemand verwacht de hond even apart houden. Ik vind het wel prettig dat ze zo waaks zijn. Wij wonen ook achteraf met veel bomen en ik vind het in mijn eentje doodeng en ben erg blij met mijn hondjes.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Misschien zijn rassen als een hovawart of een beauceron meer wat voor jullie? De laatste moeten ook makkelijk in Frankrijk te krijgen zijn.

En anders iets als Bob? Hij is waken gewend

BOB - x MECHELSE HERDER - REU - 7 jr

I-bob is een ongecastreerde reu die op 4 okt. 7 jaar wordt.
Hij heeft altijd op terrein gelopen als "waakhond".
Hij kent de basis commando's.
Hij is een zeer vriendelijke en enthousiaste hond met veel energie!
Stokken, balletjes en dat soort dingen vind ie helemaal leuk! werkt graag voor je en is dan ook graag met de baas bezig.
Hij houdt van aandacht! Eigenlijk vindt ie iedereen leuk en aardig,
maar mocht het punt erop aankomen dat ie zijn werk moet doen als waakhond dan doet hij dat ook netjes.

I-bob kan samen met andere honden (heeft samen geleefd met easy),
is katten en paarden gewend.

Ook kan hij samen met kinderen, maar voor kleinere kinderen is hij iets te enthousiast.

Meer Info: Nanja, Tel: 06-41795969 / 06-53960165 Tilburg

http://bh-herplaatsing.tornarsuk.nl/#post90" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
lucie
Zeer actief

Yara schreef:Mijn 3 mechelaars zijn ook overdreven waaks op eigen terrein. Nu zullen ze niet zomaar iemand bijten, zeker niet als we er gewoon bij zijn. Maar als we er niet zijn dan kan er beter niemand binnen komen. Maar die hebben daar dan ook niets te zoeken dus dat is niet erg. Als mensen eenmaal binnen zijn en ze even hebben kennis gemaakt dan zijn ze lief en is er niks meer aan de hand. Zo te lezen is dat met de hond die jij op het oog hebt ook een beetje zo?

Als je de hond de eerste paar keren als er iemand komt aan de riem houd en corrigeert als hij wil aanvallen dan moet dat er denk ik wel uit te krijgen zijn. En anders als je iemand verwacht de hond even apart houden. Ik vind het wel prettig dat ze zo waaks zijn. Wij wonen ook achteraf met veel bomen en ik vind het in mijn eentje doodeng en ben erg blij met mijn hondjes.
en zijn jouw honden buiten hun omgeving goed benaderbaar?
ja die waaksheid is misschien wel de hoofdreden dat we er nog een bij willen. Op zich heb ik het reuze makkelijk zo. 2 brave lieve meisjes, kan ik alles mee doen en overal mee naar toe. Het meest ingrijpende wat ik moet doen is Lizz de windhond aanlijnen als we tijdens wandeling een dorpje naderen, omdat er kippen/katten kunnen rondlopen.
En bang ben ik eigenlijk nooit, ook al zou ik kunnen gaan gillen zonder dat iemand me hoort. Maar toch vond ik het altijd wel prettiger als ik een stoere witte herder, mastif, of waakse berner sennen ( 3 van de opvanghonden) bij me had. Ook als we met de camper op pad gaan en in de middle of nowhere overnachten (en ja, da gaat best 3 grote honden in een camper :lol1: )
Maar het moet natuurlijk niet uit de klauwen lopen met die waaksheid :neenee:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Inge O schreef:
lucie schreef:
Inge O schreef:hoe het zit met z'n claimgedrag weten we niet uit je verhaal met die territoriale agressie (en hoe hij zich gedraagt buiten zijn erf) zou ik niet zitten. verschillende van mijn honden zijn net zo (geweest) en zolang vreemden niet zomaar bij jou naar binnen kunnen is er geen probleem.

wel rekening mee houden dat dit soort honden vaak wel de neiging heeft om heel snel ook andere plekjes waar jullie samen gaan zitten als territorium te claimen (bv. op een terrasje) maar dat is prima in de hand te houden met appèl en verantwoordelijkheid nemen over hoe je hond in elkaar zit.

als appèl hebben op een hond voor jou makkelijk is zie ik geen probleem, als dat voor jezelf een sterk aandachtspunt is zou ik het niet doen.
claimgedrag (tov andere honden, want daar gaat het met name om) weet ik natuurlijk niet. mijn man is volgende week in Nederland en gaat dan alvast kennismaken. maar volgens het asiel is hij niet erg uit op aandacht, hij wil best een knuffel, maar dat is alles. Hij schijnt erg goed met andere honden om te gaan. Ik heb zelf precies zo'n type herder gehad die best aandacht en een knuffel wilde, maar nooit plakte, niet per se op de bank hoefde en niet al te veel poespas. Dat lijkt deze ook te doen en zou perfect zijn.

Wat je dan schrijft, snap ik niet helemaal: "uit je verhaal met die territoriale agressie (en hoe hij zich gedraagt buiten zijn erf) zou ik niet zitten"
Zie je dit niet zitten? of denk je dat het best te handelen valt, zoals ik opmaak uit de rest van je bericht?
Anyway, denk idd dat je daar alert op moet zijn dat hij niet mij gaat claimen buitenshuis, maar denk dat ik dat wel aankan eigenlijk.
Hoe heb jij het aangepakt met jouw honden? Is dit weer goedgekomen of krijg je het er nooit helemaal uit?
sorry, ik was een woordje vergeten, ik bedoelde 'zou ik niet mee zitten' :mrgreen: .

nee, dat is het juist, het is niet iets wat je eruit krijgt (net zoals je er bij een jachthond ook niet de lust om te jagen uitkrijgt) maar wat je door je er bewust van te zijn en op te letten én vooral ook door appèl onder controle kunt houden. mijn honden kennen perfect mijn grenzen (hoever ze daarin kunnen gaan dus) maar toch moet ik zélf ook in de gaten houden dat ze dit soort gedrag zouden kunnen vertonen en erop anticiperen en zo één keer in het jaar gaat er wel eens ietsje mis maar dan nooit erge dingen natuurlijk maar wel dingen waarvoor ik mezelf even vervloek.
klinkt logisch, bedankt :ok:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Valerie schreef:Misschien zijn rassen als een hovawart of een beauceron meer wat voor jullie? De laatste moeten ook makkelijk in Frankrijk te krijgen zijn.

En anders iets als Bob? Hij is waken gewend

BOB - x MECHELSE HERDER - REU - 7 jr

I-bob is een ongecastreerde reu die op 4 okt. 7 jaar wordt.
Hij heeft altijd op terrein gelopen als "waakhond".
Hij kent de basis commando's.
Hij is een zeer vriendelijke en enthousiaste hond met veel energie!
Stokken, balletjes en dat soort dingen vind ie helemaal leuk! werkt graag voor je en is dan ook graag met de baas bezig.
Hij houdt van aandacht! Eigenlijk vindt ie iedereen leuk en aardig,
maar mocht het punt erop aankomen dat ie zijn werk moet doen als waakhond dan doet hij dat ook netjes.

I-bob kan samen met andere honden (heeft samen geleefd met easy),
is katten en paarden gewend.

Ook kan hij samen met kinderen, maar voor kleinere kinderen is hij iets te enthousiast.

Meer Info: Nanja, Tel: 06-41795969 / 06-53960165 Tilburg

http://bh-herplaatsing.tornarsuk.nl/#post90" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
helaas zijn mijn dametjes iets te gevoelig voor een energieke spring in 't veld. vooral de 11 jarige Lizzy gaat zich dan terug trekken en dart wil ik net voor haar. daarom valt het niet mee de juiste match te vinden; leuke honden genoeg, maar de dames hebben hier ook inspraak :wink:
Beaucerons zijn geweldig maar liggen hier evenmin voor het oprapen! Erfhonden leven hier ook echt op het erf (of aan de ketting) en worden heel zelden herplaatst. maar bedankt voor het meedenken!
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Inge O schreef:
lucie schreef:
Beaucerons zijn geweldig
ik denk niet dat die geschikt zijn als je niet van stalken houdt :oeps: .
ik bedoelde eigenlijk ook om te zien... nee, geen stalkers meer, ik kan best alleen naar de wc :engel:
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Hier 5 Duitsers , wat Ziva zou doen weet ik niet , wrs niets en de 2 jongsten zijn net 4 mnd die vinden iedereen nog leuk ;)

Kenji en Kyto laten echt geen vreemden binnen , schromen ook niet om te bijten
Mensen die ze goed kennen zoals mijn ouders en schoonouders kunnen dat wel

Maar kom je op visite of kom ik je op straat tegen is er niets aan de hand
Je kan gewoon binnen komen en dan zitten ze op schoot om te knuffelen ( een enkele uitzondering daargelaten , maar dan ben je niet te vertrouwen )

Zo kan t natuurlijk ook zijn en mss is dat bij die hond ook wel zo

Als ik daar woonde en op zoek was geweest naar een hond had ik die hond gelijk gaan halen

Owja dat steeds achter je kont aan lopen is echt des herders , hier doen ze t allemaal
Logee die hier nu zit ook ;)
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Misschien zie je hier wat tussen?

http://www.hollanderhuis.nl/mix.htm

http://www.duitseherderherplaatsing.com/page5.php

http://www.adorablewhitepearl.be/index.php?a=10&b=0

https://www.facebook.com/HerplaatsingBelgischeHerders

Verder zou ik gewoon bij honden kijken die je aanspreken. Mijn vorige stafford moest weg omdat ze te druk was. Ik heb 1000den staffords gezien en werkelijk nog nooit zo een rustig exemplaar als zij was.
Wellus
Actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder langhaar
Hollandse Herder korthaar

Ongelezen bericht door Wellus »

Dit is de Rex waar Laura had over had:
https://www.facebook.com/groups/436082603176573/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pauline
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pauline »

lucie schreef: In Frankrijk zijn herplaats herders nl relatief zeldzaam
dit snap ik niet helemaal, ik heb laatst wat op de Franse versie van dierenasiels.com zitten kijken http://www.spa.asso.fr/adopter-animaux" onclick="window.open(this.href);return false; en daar heb ik toch best wat herders bij gezien. Duitse herders, beaucerons, mechelaars, en kruisingen daarvan.

Ik zag dat iemand de link naar mijn site al had gegeven (zie ook m'n onderschrift) daar staan ook een paar reuen op, in Nederland.
lucie
Zeer actief

** Angela ** schreef:Hier 5 Duitsers , wat Ziva zou doen weet ik niet , wrs niets en de 2 jongsten zijn net 4 mnd die vinden iedereen nog leuk ;)

Kenji en Kyto laten echt geen vreemden binnen , schromen ook niet om te bijten
Mensen die ze goed kennen zoals mijn ouders en schoonouders kunnen dat wel

Maar kom je op visite of kom ik je op straat tegen is er niets aan de hand
Je kan gewoon binnen komen en dan zitten ze op schoot om te knuffelen ( een enkele uitzondering daargelaten , maar dan ben je niet te vertrouwen )

Zo kan t natuurlijk ook zijn en mss is dat bij die hond ook wel zo

Als ik daar woonde en op zoek was geweest naar een hond had ik die hond gelijk gaan halen

Owja dat steeds achter je kont aan lopen is echt des herders , hier doen ze t allemaal
Logee die hier nu zit ook ;)
Interessant en fijn dat je reageert. Hoe geef jij aan je honden aan dat alles ok is? De hond die ik op het oog heb, beet wel de buurman die hij al kende. Echter stond deze ineens zonder te bellen binnen, en dat pikte de hond niet.
Ik denk dat het gedrag best te handelen is, als ik hem maar wel aan zn verstand kan peuteren dat IK bepaal of iemand Welkom is. Dus ben ik vooral benieuwd hoe je dat aan zou pakken.

De hond in kwestie zit trouwens in Nederland hoor, als je wilt weten om welke het gaat stuur ik je graag een pb'tje.

En wb het 'plak'gedrag: ik heb herders (of kruisingen ervan) meegemaakt die het heel erg deden, maar ook die wel graag in je buurt bleven zonder te kleven. Mijn vorige en huidige herder zijn daar voorbeelden van. Ze zijn erg op mij gericht (wat ik een prettige herder-eigenschap vind) maar zolang ze weten waar ik ben en dat er niks te verwachten valt, vinden en vonden ze het prima op het erf te liggen of in een andere ruimte dan waar ik ben. Ik ben het grootste deel van de dag thuis, en veel buiten aan het werk. Dat mijn honden in de buurt zijn, desnoods ouwehoerend met een balletje, vind ik helemaal prima. Maar ajb niet iédere stap :eek:
Tevens heb ik hier heel wat niet-herders gehad die toch vreselijk plakten :S: Ik vind het nog gevaarlijk ook, vooral als ik bij de paarden ben (en ik neem ze altijd graag mee naar de wei, vandaar).
De hond in kwestie wil af en toe een knuffel, zegt men, en vindt verder alles best. Dat zou prima passen bij mijn twee knuffelbeertjes :lol1:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Valerie schreef:Misschien zie je hier wat tussen?

http://www.hollanderhuis.nl/mix.htm

http://www.duitseherderherplaatsing.com/page5.php

http://www.adorablewhitepearl.be/index.php?a=10&b=0

https://www.facebook.com/HerplaatsingBelgischeHerders

Verder zou ik gewoon bij honden kijken die je aanspreken. Mijn vorige stafford moest weg omdat ze te druk was. Ik heb 1000den staffords gezien en werkelijk nog nooit zo een rustig exemplaar als zij was.
ken ze, bijna, allemaal :F:
ik kijk iedere dag. maar ga pas over een MAAND naar Nederland, dus heel veel zin heeft het eerlijk gezegd nog niet, al dat speurwerk. Maar vind het wel leuk om bij te houden wat er zoal voorbij komt.
Helaas zijn de herders die het beste zouden passen ook vaak snel weg (nou ja, fijn voor hun natuurlijk!)
De herder waar ik het hier over heb is natuurlijk iets moeilijker, vandaar dat ik het daar wèl alvast naar heb geinformeerd.
Ik kan dus zelf nog niet gaan kijken. Mijn man wel, want die werkt in Nl; hij gaat volgende week kennismaken :ok:
Want ik ben het met je eens dat een tekstje en een telefonisch gesprek nog lang niet alles zegt. Overigens zat mijn supergemakkelijkelieve Amber 4 maanden in het asiel zonder dat er iemand voor haar kwam :U:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Wellus schreef:Dit is de Rex waar Laura had over had:
https://www.facebook.com/groups/436082603176573/" onclick="window.open(this.href);return false;
had ik inmiddels gezien ja :ok:
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Pauline schreef:
lucie schreef: In Frankrijk zijn herplaats herders nl relatief zeldzaam
dit snap ik niet helemaal, ik heb laatst wat op de Franse versie van dierenasiels.com zitten kijken http://www.spa.asso.fr/adopter-animaux" onclick="window.open(this.href);return false; en daar heb ik toch best wat herders bij gezien. Duitse herders, beaucerons, mechelaars, en kruisingen daarvan.

Ik zag dat iemand de link naar mijn site al had gegeven (zie ook m'n onderschrift) daar staan ook een paar reuen op, in Nederland.
Tja, tuurlijk zijn er best herders die herplaatst worden. Maar weet je hoe groot Frankrijk is :schrik: 500km rijden om kennis te maken met een potentiele kandidaat vind ik toch wat veel (maar als ik zeker weet dat ik de juiste gevonden heb zou dat een kleine moeite zijn, dat dan weer wel ). In Nederland (en Be) is grofweg 20%van de asielhonden op http://www.dierenasiels.com" onclick="window.open(this.href);return false;, herder. Dat is dus veel keuze op een Klein oppervlak :wink:
Geloof me, ik zit in het rescue wereldje, ben lid van heel wat Fb groups mbt herplaatsers in het algemeen en herders in het byzonder, ken de asielen in mijn Eigen en aangrenzende departement goed en de spoeling is echt dun. Tel daar mijn Eisen bij op en ik kan lang wachten :tongue: . Dus als ik dan toch in Nederland ben...
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Inge O schreef:
lucie schreef:Ik denk dat het gedrag best te handelen is, als ik hem maar wel aan zn verstand kan peuteren dat IK bepaal of iemand Welkom is. Dus ben ik vooral benieuwd hoe je dat aan zou pakken.
ik ben angela niet maar voor hoe ik het zie is dat tamelijk simpel : door te maken dat er nooit iemand in z'n uppie bij jou naar binnen kan (ook niet op het erf).
daar kan ik me alleen maar bij aansluiten.
ik ben angela ook niet, maar heb wel zulke honden gehad.
jan was er ook zo een ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

lucie schreef:kun je zo'n hond wel leren van je bezoek af te blijven, dus omdat jij dat zegt (en met instructies naar de bezoeker toe uiteraard)? Ik zou het geen probleem vinden de hond in een bench te zetten als de meteropnemer komt bv, maar soms heb ik hier logees en dan wil ik natuurlijk dat ie gewoon rond kan lopen .
Ik denk dat je er met een flinke waker wel rekening mee moet houden dat dat weleens niet samen zal kunnen (dus dat die hond misschien niet vrij over het terrein kan lopen op de dagen dat je logees hebt). Dus daar moet je je misschien wat meer in verdiepen om een goede afweging te maken. Inge O kan je daar trouwens veel meer over vertellen (o.a. iets over wartjes en schilders, wat best goed ging ;) ).

Mijn eigen ervaring:
Mijn hond is best een waker. Ik kan haar wel vertellen om in mijn bijzijn van het bezoek af te blijven en dan wil ze ook best even een aai en vooral wat lekkers, maar dat wil nog niet zeggen dat ze het bezoek ook accepteert als ik er niet bij ben. Als mensen hier al even zijn dan kan ik haar op die dag oha gerust bij het bezoek achterlaten. Maar gaat bezoek vervolgens aan de wandel verder het terrein op dan zal ze toch weer reageren en dan is het beter als ik daar bij ben.
De volgende dag reageert ze sowieso weer op de logees, dus ik moet er eerst weer even bij zijn en vertellen dat ze hen met rust moet laten.

Ik kan me dus voorstellen dat een flink grotere waker lang niet altijd zonder toezicht los kan lopen op het terrein als je logees hebt. Dat begeleiden en/of wegsluiten moet je m.i. wel willen als je voor een flinke waker kiest.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nee
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:
Nee
Ik heb al contact gehad met Maart inmiddels
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”