Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Help, kruizing chi/papillon pup steeds misselijk smorgens
Moderator: moderatorteam
- Roompie
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Help, kruizing chi/papillon pup steeds misselijk smorgens
Mijn vriendin heeft een pup van nu 12 weken (opgehaald met 9 weken). Het ging allemaal geweldig. Pupje at goed, was speels, vrolijk. Echt zoals een pup hoort te zijn. Eten als een bootwerker, gewoon een superleuk pupje.
Maar sinds ongeveer 6 oktober wil pup Sofie niet meer eten s,morgens.
Ze is dan nog wel vrolijk maar gedurende de morgen kakt ze dan in en wordt vrij suf. De eerste keer dat dat gebeurde heeft mijn vriendin de dierenarts gebeld en die zei dat het waarschijnlijk de bloedsuikerspiegel was.
Dus mijn vriendin heeft Sofie een druppel druivensuikerwater gegeven en dat werkte. Sofie ging eten en er was niets meer aan de hand.
De volgende morgen weer hetzelfde liedje maar toen hielp druivensuiker niet meer. Dus gekookte kipfilet gegeven.
Dat werkte ook maar 1 dag. Sofie eet het wel maar ze pept er niet van op.
Mijn vriendin is al meerdere keren naar de dierenarts geweest, Sofietje is verder goed op gewicht en lijkt verder helemaal gezond).
Ze heeft RC meegekregen en Sofie heeft een spuit gehad. Weet niet precies wat voor spuit maar dat schijnt wel te werken. Nu net kreeg ik een wap van mijn vriendin dat Sofie dus weer niet wil eten en zelfs overgeeft (gal dus). Ze is ten einde raad want zo,n klein puppedup hoort niet zo 'ziek' te zijn.
Wie weet wat dit kan zijn en nog beter, hoe het overgaat??
Edit: spuit was tegen misselijkheid.
Maar sinds ongeveer 6 oktober wil pup Sofie niet meer eten s,morgens.
Ze is dan nog wel vrolijk maar gedurende de morgen kakt ze dan in en wordt vrij suf. De eerste keer dat dat gebeurde heeft mijn vriendin de dierenarts gebeld en die zei dat het waarschijnlijk de bloedsuikerspiegel was.
Dus mijn vriendin heeft Sofie een druppel druivensuikerwater gegeven en dat werkte. Sofie ging eten en er was niets meer aan de hand.
De volgende morgen weer hetzelfde liedje maar toen hielp druivensuiker niet meer. Dus gekookte kipfilet gegeven.
Dat werkte ook maar 1 dag. Sofie eet het wel maar ze pept er niet van op.
Mijn vriendin is al meerdere keren naar de dierenarts geweest, Sofietje is verder goed op gewicht en lijkt verder helemaal gezond).
Ze heeft RC meegekregen en Sofie heeft een spuit gehad. Weet niet precies wat voor spuit maar dat schijnt wel te werken. Nu net kreeg ik een wap van mijn vriendin dat Sofie dus weer niet wil eten en zelfs overgeeft (gal dus). Ze is ten einde raad want zo,n klein puppedup hoort niet zo 'ziek' te zijn.
Wie weet wat dit kan zijn en nog beter, hoe het overgaat??
Edit: spuit was tegen misselijkheid.
Laatst gewijzigd door Roompie op 11 okt 2014 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.

- Roompie
- Zeer actief
Re: Help, kruizing chi/papillon pup steeds misselijk smorgen
Er staat de hele dag door eten en Sofie eet dan dus ook de hele dag door. Ze krijgt Proplan puppie.

-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Bo geeft sochtends gal over en is misselijk als ze de dag ervoor te vroeg heeft gegeten.
Vaak geef ik haar voor ik ga slapen een boterham of handje brokken ofzo en dan is er niks aan de hand.
Wie weet is het zoiets?
Vaak geef ik haar voor ik ga slapen een boterham of handje brokken ofzo en dan is er niks aan de hand.
Wie weet is het zoiets?
- Roompie
- Zeer actief
Om 23u eet ze zelfs nog en om 7u s,morgens gaat mijn vriendin eruit. Sofie is dan dus wel vrolijk maar beneden aangekomen gaat ze dus niet eten. Wat ze dus in het begin wel direct deed.

- Roompie
- Zeer actief
Alleen s,morgens. Op het moment dat ze eet is het over. Maar ze eet dus niet (meer).Nanna schreef:Maar is ze alleen in de ochtend misselijk of de hele dag door?Roompie schreef:Er staat de hele dag door eten en Sofie eet dan dus ook de hele dag door. Ze krijgt Proplan puppie.

- Roompie
- Zeer actief
Dat dacht ik dus ook. Vandaar dat Sofie dus om 23u nog brokken krijgt. Of stukjes gekookte kipfilet.moniek&bo schreef:Bo geeft sochtends gal over en is misselijk als ze de dag ervoor te vroeg heeft gegeten.
Wie weet is het zoiets?
Maar ze wil nu ineens s,morgens niet meer eten vanwege de misselijkheid.

-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Zou het helpen als ze niet hele dag door kan eten maar gewoon in porties?
-
Safari
Moet je vriendin er 's nachts nog uit om het hondje te laten plassen? Zo ja laat haar dan eens wat (kleins) te eten geven.
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dan zou ik voor het slapen gaan een stukje brood met smeerworst of iets dergelijks geven, in brood zitten langer werkende koolhydraten en houden de suikerspiegel wat langer hoog.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Roompie
- Zeer actief
Dat zei de dierenarts ook. Dus dat doet mijn vriendin nu sinds 2 dagen. Leek goed te gaan maar de misselijkheid s,morgens blijft.moniek&bo schreef:Zou het helpen als ze niet hele dag door kan eten maar gewoon in porties?
Sofie plast op een puppypad s,nachts. En ze heeft dat al geprobeerd. Ze wil dan ook niet eten.Safari schreef:Moet je vriendin er 's nachts nog uit om het hondje te laten plassen? Zo ja laat haar dan eens wat (kleins) te eten geven.
Bruin brood of wit brood.Tiny schreef:Dan zou ik voor het slapen gaan een stukje brood met smeerworst of iets dergelijks geven, in brood zitten langer werkende koolhydraten en houden de suikerspiegel wat langer hoog.

- Roompie
- Zeer actief
Ik snap dus ook echt niet waarom het puppedupje niet wil eten? Zou ze dan s,nachts al misselijk worden?

-
Tiny
- Zeer actief
Witbrood.Roompie schreef:Dat zei de dierenarts ook. Dus dat doet mijn vriendin nu sinds 2 dagen. Leek goed te gaan maar de misselijkheid s,morgens blijft.moniek&bo schreef:Zou het helpen als ze niet hele dag door kan eten maar gewoon in porties?
Sofie plast op een puppypad s,nachts. En ze heeft dat al geprobeerd. Ze wil dan ook niet eten.Safari schreef:Moet je vriendin er 's nachts nog uit om het hondje te laten plassen? Zo ja laat haar dan eens wat (kleins) te eten geven.
Bruin brood of wit brood.Tiny schreef:Dan zou ik voor het slapen gaan een stukje brood met smeerworst of iets dergelijks geven, in brood zitten langer werkende koolhydraten en houden de suikerspiegel wat langer hoog.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
Tiny
- Zeer actief
Dat denk ik wel, het zou in ieder geval een reden kunnen zijn dat ze in de ochtend niet wil eten.Roompie schreef:Ik snap dus ook echt niet waarom het puppedupje niet wil eten? Zou ze dan s,nachts al misselijk worden?
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Roompie
- Zeer actief
Ok, ik zal het doorgeven.
Kan het geen kwaad dat zo,n pupje dus nu al 2 verschillende soorten brok heeft gehad, kipfilet, duivensuikerwater en dat astronautenvoer (hills)?
Kan het geen kwaad dat zo,n pupje dus nu al 2 verschillende soorten brok heeft gehad, kipfilet, duivensuikerwater en dat astronautenvoer (hills)?

- Roompie
- Zeer actief
Dus dan rond 23u dat witbrood geven? Of s,nachts dat ook nog aanbieden..Tiny schreef:Dat denk ik wel, het zou in ieder geval een reden kunnen zijn dat ze in de ochtend niet wil eten.Roompie schreef:Ik snap dus ook echt niet waarom het puppedupje niet wil eten? Zou ze dan s,nachts al misselijk worden?

-
Tiny
- Zeer actief
Nee hoorRoompie schreef:Ok, ik zal het doorgeven.
Ik gaf het ook rond 23 uur, heel soms hoorde ik hem in de nacht smakken en dan maakte ik nog een stukje klaar maar meestal was het eerste stukje voldoende om de ochtendmisselijkheid te laten verdwijnen.Roompie schreef:Dus dan rond 23u dat witbrood geven? Of s,nachts dat ook nog aanbieden..Tiny schreef:Roompie schreef:Ik snap dus ook echt niet waarom het puppedupje niet wil eten? Zou ze dan s,nachts al misselijk worden?
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
-
S@ndr@
- Zeer actief
dat zou zomaar kunnen - misselijk van de honger misschien, snachts ook gewoon zorgen dat er iets te eten staatRoompie schreef:Ik snap dus ook echt niet waarom het puppedupje niet wil eten? Zou ze dan s,nachts al misselijk worden?
- Roompie
- Zeer actief
Ok, dan wordt het dus dwangvoeren want ze wil uit zichzelf dus niet eten. En zal brinta/nutrix doorgeven. Oh moet je dat dan aanmaken met melk of gewoon water?
Dit is Sofie trouwens:

Dit is Sofie trouwens:

- Roompie
- Zeer actief
Dat staat er dus al maar ze eet daar niets van.S@ndr@ schreef:dat zou zomaar kunnen - misselijk van de honger misschien, snachts ook gewoon zorgen dat er iets te eten staatRoompie schreef:Ik snap dus ook echt niet waarom het puppedupje niet wil eten? Zou ze dan s,nachts al misselijk worden?

- Roompie
- Zeer actief
Dus s'avonds een stukje witbrood met leverpastei (?) geven en s,morgens brinta dwangvoeren.

-
Tiny
- Zeer actief
Roompie schreef:Dus s'avonds een stukje witbrood met leverpastei (?) geven en s,morgens brinta dwangvoeren.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- Roompie
- Zeer actief
Ok super!Tiny schreef:Roompie schreef:Dus s'avonds een stukje witbrood met leverpastei (?) geven en s,morgens brinta dwangvoeren.Met melk aanmaken want ook daarin zitten koolhydraten die wat langer werken, in water zitten er geen

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
een laag bloedsuikergehalte komt helaas regelmatig voor bij chi's, ik zou sávonds en smorgens onder dwang wat druivensuiker toedienen. En minimaal 5 x per dag een klein beetje laten eten.

-
Lizzie.
- Zeer actief
daarom is het verstandig dat er 5 maaltijden gegeven word en ik had er beter erbij moeten zetten dat je na druivensuiker toedienen ook ff gegeten moest wordenInge O schreef:druivensuiker 's avonds heeft geen zin, de bloedsuikerspiegel stijgt er maar heel kortstondig van en als er kort daarna niet weer wat gegeten wordt loop je zelfs het risico dat hij nog sneller daalt dan normaal.Lizzie. schreef:een laag bloedsuikergehalte komt helaas regelmatig voor bij chi's, ik zou sávonds en smorgens onder dwang wat druivensuiker toedienen. En minimaal 5 x per dag een klein beetje laten eten.

- Roompie
- Zeer actief
Ja dat wist ik al maar dat is dus juist het hele probleem. Sofie eet niet. Dus dat dwangvoeren is dus wat ze morgenvroeg gaat doen.Lizzie. schreef:daarom is het verstandig dat er 5 maaltijden gegeven word en ik had er beter erbij moeten zetten dat je na druivensuiker toedienen ook ff gegeten moest wordenInge O schreef:druivensuiker 's avonds heeft geen zin, de bloedsuikerspiegel stijgt er maar heel kortstondig van en als er kort daarna niet weer wat gegeten wordt loop je zelfs het risico dat hij nog sneller daalt dan normaal.Lizzie. schreef:een laag bloedsuikergehalte komt helaas regelmatig voor bij chi's, ik zou sávonds en smorgens onder dwang wat druivensuiker toedienen. En minimaal 5 x per dag een klein beetje laten eten.

-
Lizzie.
- Zeer actief
dat begreep ik, maar het niet willen eten komt door een te lage suikerspiegel en die kan je het snelt verhelpen met druivensuiker onder dwang toedienen. Dus geen wit brood of brinta ofzo iets. En daarna onder dwang ''normale''eten toedienen. Grote kans dat je het daarmee kan doorbreken.Roompie schreef:Ja dat wist ik al maar dat is dus juist het hele probleem. Sofie eet niet. Dus dat dwangvoeren is dus wat ze morgenvroeg gaat doen.Lizzie. schreef:daarom is het verstandig dat er 5 maaltijden gegeven word en ik had er beter erbij moeten zetten dat je na druivensuiker toedienen ook ff gegeten moest wordenInge O schreef:druivensuiker 's avonds heeft geen zin, de bloedsuikerspiegel stijgt er maar heel kortstondig van en als er kort daarna niet weer wat gegeten wordt loop je zelfs het risico dat hij nog sneller daalt dan normaal.Lizzie. schreef:een laag bloedsuikergehalte komt helaas regelmatig voor bij chi's, ik zou sávonds en smorgens onder dwang wat druivensuiker toedienen. En minimaal 5 x per dag een klein beetje laten eten.

- Roompie
- Zeer actief
Brokken kun je niet dwangvoeren toch? Daar zal ze toch op moeten kauwen.

-
Tiny
- Zeer actief
Het kan komen door een te lage suikerspiegel maar ik denk eerder dat het door de misselijkheid komt. En daar is dat stukje brood in de avond dan weer voor, zorgen dat de maag iets te doen heeft en door de koolhydraten in het brood zakt de suikerspiegel niet zo snel.Lizzie. schreef: dat begreep ik, maar het niet willen eten komt door een te lage suikerspiegel en die kan je het snelt verhelpen met druivensuiker onder dwang toedienen. Dus geen wit brood of brinta ofzo iets. En daarna onder dwang ''normale''eten toedienen. Grote kans dat je het daarmee kan doorbreken.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
&
Akira 16-08-2021
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
riet heeft iets vergelijkbaars, die heb ik in het begin ook 's morgens gedwangvoerd terwijl ze misselijk was en niet wilde eten.
dat is inmiddels gelukkig niet meer nodig maar ik zorg ervoor dat ze altijd wat in haar maag heeft en verdeel haar voer over 5 porties per dag, waarvan de eerste (meteen na het opstaan) en die van rond 5 uur 's middags de grootste zijn.
de rest bestaat uit een halve geroosterde boterham met een smeer paté rond het middaguur, anderhalve geroosterde boterham eveneens met een smeer paté na het laatste rondje 's avonds en voor we naar bed gaan twee droge creamcrackers.
sinds ik dat doe heeft ze nauwelijks nog last van ochtendmisselijkheid en/of zuurbranden.
de hoeveelheden die riet krijgt zijn natuurlijk veel te groot voor zo'n hummel als dit hondje, maar het principe is denk ik wel hetzelfde.
ik zou het in elk geval niet aan de hond zelf overlaten of ze al dan niet wil eten, maar haar gewoon aan bepaalde etenstijden wennen.
dat is inmiddels gelukkig niet meer nodig maar ik zorg ervoor dat ze altijd wat in haar maag heeft en verdeel haar voer over 5 porties per dag, waarvan de eerste (meteen na het opstaan) en die van rond 5 uur 's middags de grootste zijn.
de rest bestaat uit een halve geroosterde boterham met een smeer paté rond het middaguur, anderhalve geroosterde boterham eveneens met een smeer paté na het laatste rondje 's avonds en voor we naar bed gaan twee droge creamcrackers.
sinds ik dat doe heeft ze nauwelijks nog last van ochtendmisselijkheid en/of zuurbranden.
de hoeveelheden die riet krijgt zijn natuurlijk veel te groot voor zo'n hummel als dit hondje, maar het principe is denk ik wel hetzelfde.
ik zou het in elk geval niet aan de hond zelf overlaten of ze al dan niet wil eten, maar haar gewoon aan bepaalde etenstijden wennen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Lizzie.
- Zeer actief
ik zou ff vlees voeren dat kan je wel onder dwang voeren, vaak vinden ze dat ook lekkerderRoompie schreef:Brokken kun je niet dwangvoeren toch? Daar zal ze toch op moeten kauwen.