Joy is nu dertien maanden en ik twijfel of ze voor het eerst loops is of niet. Ze markeert niet, heeft niet echt een gezwollen vulva en luistert net zo goed als anders. Wel lag er vanmorgen een druppel bloed op de grond en was ze niet echt haar vrolijke zelf, maar ik dacht dat dat laatste kwam doordat ze brokken in plaats van kvv (wat veel lekkerder is natuurlijk
Eergisteren wilde een reu tot twee keer toe op haar. Joy is geen snauwerd en liet het nu ook gewoon toe. Heb de reu eraf gehaald en vroeg me toen wel af of ze lekker rook voor de reu of dat hij een beetje wilde patsen. Zijn eigenaar dacht dat het domineren was.
Bij mijn vorige teef zaten de bloeddruppels letterlijk op het behang, daar was geen twijfel mogelijk. Maar nu weet ik het niet! En ik móét het weten, omdat we de eerste week van november een interne trainingsweek van de hulphondenschool hebben waar ze niet welkom is als ze loops is...
Is er een betrouwbare methode om na te gaan of een teef loops is? Ik zal de tissuetest nog een paar keer herhalen, maar stel nou dat ze gewoon nauwelijks bloedt?
En dan het verhaal van de reu die erop zat: moet ik me daar nog zorgen om maken? Het duurde maar kort en voor zover ik toen wist, was ze niet loops. Ben gek op puppies, maar NIET van mijn teef