Nozem, hier bijna 10 1/2 jaar

Tapas, van haar heb ik bijna alleen maar racefoto's dus het was even zoeken, maar toch gelukt!

Mojo, maandje geleden ongeveer, hij was toen ruim 4 maanden oud
Moderator: moderatorteam

Oeps... voelde me zoooo onbegrepenInge O schreef:wou je iets kwijt, mal?

Ja dan vallen die korte pootjes en dat lange lijf wel weer extra opmalinois schreef:Wel leuk t (ook logische grote) verschil te zien tussen t draven van Apple en Xavi. Xavi raakt met zn achterpoten bijna zn voorpoten en bij Apple zit er zeeen van ruimte tussen. Foto heb ik wel van Xavi zal hem vanavond er opzetten... filmpje is dan een heeeeel langzame ontspannen drafje...

hoe hardmalinois schreef:Xavi draaft heel veel... loopt ook naast de fiets heel lang in draf met gemiddeld 17 km per uur. Xito had dat niet die zat heel snel in galop.
pom vindt het al snel niet meer zo bijster boeiend, dus met een UV-examen doe ik haar denk ik geen plezierElly* schreef:Mijn labrador die ik vroeger had was ook niet zo heel snel. Tijdens het UV-examen liep ze achter de Tervuerens en de shelties die veel eerder "thuis" waren. Alleen de flatcoated bleef nog een eind achter haar, maar ze heeft het UV-diploma wel zonder problemen verkregen.
het is ook niet de afstand waar ik me zorgen om maakMarjoleine schreef:O, Chaconne loopt die afstand makkelijk hoor. Maar het gaat haar met name om de reis en niet om de aankomst
Mooi!DeDiana schreef:En hier ook Mila (we waaiden bijna weg tijdens het maken van het filmpje). Eerst in slowmotion, daarna gewoon.
http://youtu.be/c3MARPTh9e0
Haha, Izzy d'r poten zijn een stuk langer maar die heeft weer korte zin en gaat dus ook niet zo snelApple schreef:Mooi!DeDiana schreef:En hier ook Mila (we waaiden bijna weg tijdens het maken van het filmpje). Eerst in slowmotion, daarna gewoon.
http://youtu.be/c3MARPTh9e0![]()
Ik denk dat Apple in draf misschien 7km p/u loopt ofzo

Nee, dat snap ik en dat bedoel ik dus ook: ze redt dat prima maar niet in de beoogde tijd, gok ik.sbientje schreef:het is ook niet de afstand waar ik me zorgen om maakMarjoleine schreef:O, Chaconne loopt die afstand makkelijk hoor. Maar het gaat haar met name om de reis en niet om de aankomst
Apple schreef:Mooi!DeDiana schreef:En hier ook Mila (we waaiden bijna weg tijdens het maken van het filmpje). Eerst in slowmotion, daarna gewoon.
http://youtu.be/c3MARPTh9e0![]()
Ik denk dat Apple in draf misschien 7km p/u loopt ofzo

Het hangt deels ook van de bouw af.Paisley schreef:Ik zit me ook te bedenken dat het per hond heel erg verschilt bij welke snelheid ze in draf overgaan. Ik had hiervoor een herder/lab kruising en die trippelde in een minidrafje naast me als ik stevig doorliep. Bij Mayke moet ik echt gaan rennen voor ze vanuit een telgang in draf overgaat. Ik denk rond de 7 km/u als ondergrens.
Komt het bij de DH dan door de sterke hoeking? Het viel mij op dat bij de ringtraining er in staptempo door heel veel honden in telgang gelopen wordt, sommige zelfs nog in draftempo. Die moesten dan echt een hupje maken om te gaan draven. Wij kregen de opmerking dat Tay minder training nodig zou hebben, omdat hij uit zichzelf netjes stapt en draaft. Tay loopt alleen in telgang als hij moe is, of als ik echt heel traag loop.Marjoleine schreef:Het hangt deels ook van de bouw af.
Apple zal zelden of nooit telgangen. Kortbenen doen dat sowieso veel minder.
Kortgebouwde honden doen het juist heel snel, gestrekte honden tellen veel minder.
Maar korte honden die ook steil zijn (terriers bv) tellen weer minder snel dan korte honden met meer hoeking.
En windhonden waar je langzaam mee loopt tellen weer wel, vanwege die sterke hoeking.
Door de ongelijke hoeking en de sterke hoeking achter, ja.TessaThomas schreef:Komt het bij de DH dan door de sterke hoeking? Het viel mij op dat bij de ringtraining er in staptempo door heel veel honden in telgang gelopen wordt, sommige zelfs nog in draftempo. Die moesten dan echt een hupje maken om te gaan draven. Wij kregen de opmerking dat Tay minder training nodig zou hebben, omdat hij uit zichzelf netjes stapt en draaft. Tay loopt alleen in telgang als hij moe is, of als ik echt heel traag loop.
Luca is ook vrij kort, Csiva ook trouwens. Dan is telgang snel makkelijker.Machie schreef:Hier kunnen ze alle 3 prima telgangen. Maar Dumas doet het zelden. Omdat hij een korte drafpas heeft. Luca doet het geregeld omdat ons wandeltempo te hoog is voor stap, maar te traag is voor draf. Ook Csiva telgangt veel. Ook vanwege het wandeltempo. Lopen ze los, zullen ze alle 3 niet telgangen.
Twee redenen dus om te telgangen.Machie schreef:Ze zijn alle 2 net niet meer vierkantCsiva is 2 cm langer dan hoog en Luca 3 of 4 cm langer dan hoog.
edit. volgens mij zijn ze ook qua hoeking niet helemaal in balans. Achter meer gehoekt dan voor, denk ik...
Hier doen/deden de honden van schoonouders het(Berners, husky, bouviers en wat kruisingen). De bouvier van mijn ouders stapte en die twee gekken hier ook bijna altijd.Inge O schreef:van alle honden die ik ooit heb gehad is er maar eentje die telgangt in stap en dat is mafjeMarjoleine schreef: Maar er zijn verdraaid weinig honden die stappen, hoor. De meeste gaan gewoon in telgang.
.
Doe eens een filmpje?TessaThomas schreef:Hier doen/deden de honden van schoonouders het(Berners, husky, bouviers en wat kruisingen). De bouvier van mijn ouders stapte en die twee gekken hier ook bijna altijd.Inge O schreef:van alle honden die ik ooit heb gehad is er maar eentje die telgangt in stap en dat is mafjeMarjoleine schreef: Maar er zijn verdraaid weinig honden die stappen, hoor. De meeste gaan gewoon in telgang..