Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
gedver rode traanstrepen
Moderator: moderatorteam
- majelle
- Zeer actief
gedver rode traanstrepen
Bikkel (boxer) heeft aan een kant steeds een traanstreep. Ik maak het steeds droog maar vaak zit er zo'n rode streep die ook aardig in het haar gaat zitten, dus de haren verkleuren zo erg dat ik ze niet meer wit krijg.
Weet iemand hoe je dit kunt voorkomen.
groetjes majelle
Weet iemand hoe je dit kunt voorkomen.
groetjes majelle
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- majelle
- Zeer actief
bij een dierenzaak vragen naar vloeistof om dit weg te halen is van jeanpeau zwarte flesje, werkt perfect
meestal zaken die tentoonstellingsmateriaal verkopen hebben dat wel, anders moet je eens naar het beestenspul bellen tennisstraat rotterdam.
www.beestenspul.com
meestal zaken die tentoonstellingsmateriaal verkopen hebben dat wel, anders moet je eens naar het beestenspul bellen tennisstraat rotterdam.
www.beestenspul.com
- majelle
- Zeer actief
heb ik het weer verkeerd :cry2: , denk elke keer dat ik het wel uit me hoofd weet, effe onze hond erbij pakken.
http://www.beestenspul.net
dat is het sorry... :ok:
dat is het sorry... :ok:
speurneus carola schreef:heb ik het weer verkeerd :cry2: , denk elke keer dat ik het wel uit me hoofd weet, effe onze hond erbij pakken.
dat is het sorry...
DANK JE

- Ursula
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
heb dit toevallig gisteren getypt voor mezelf...... is een verhaaltje over het reinigen van ogen. heb er ff een stukje uitgehaald.
Bij sommige honden is er geen traanbuis aanwezig. Overtollig traanvocht glijdt dan via de binnenooghoek weg langs de neus naar beneden. Over de neus kunnen zich zogenaamde traanstrepen ontwikkelen. In deze gevallen is wat extra aandacht nooit weg; reinig de binnenooghoeken en de neus wat vaker. Vuil in de ooghoeken kunt u het best met een steriel gaasje (watten kunnen pluizen) weghalen. Dep het gaasje in gekookt, lauw water en veeg het vuil uit de binnenste ooghoek in de richting van de neus. Een traanstreep kunt u op dezelfde manier behandelen; hiervoor zijn ook speciale oogcleaners te koop.
Bij sommige honden is er geen traanbuis aanwezig. Overtollig traanvocht glijdt dan via de binnenooghoek weg langs de neus naar beneden. Over de neus kunnen zich zogenaamde traanstrepen ontwikkelen. In deze gevallen is wat extra aandacht nooit weg; reinig de binnenooghoeken en de neus wat vaker. Vuil in de ooghoeken kunt u het best met een steriel gaasje (watten kunnen pluizen) weghalen. Dep het gaasje in gekookt, lauw water en veeg het vuil uit de binnenste ooghoek in de richting van de neus. Een traanstreep kunt u op dezelfde manier behandelen; hiervoor zijn ook speciale oogcleaners te koop.

groetjes
caroline, whooper en orbis
-
- Zeer actief
- majelle
- Zeer actief
Ik heb het al een keer aan de da gevraagd. Zij denkt dat het komt omdat zijn kop zo in de groei is dat af en toe zijn oogleden hangen. Nu heeft ie weer zo'n periode dat zijn onderste oogleden wat hangen. Er zijn ook boxers die dat altijd hebben als ze volwassen zijn maar zijn ouders hadden het niet. Dus wie weet groeien zijn oogleden ook wel goed. Omdat ze dus zo hangen komt er volgens de da vuil in vooral als het waaierig is. Mijn vorige boxer had dit niet maar die had ook niet zoveel wit op zijn kop.
Ik zal het in de gaten houden en ik ga dat spul ook wel kopen. Tis bij hem geen streepje maar een grote rode vlek waarschijnlijk omdat ik het zo wegveeg.
groetjes majelle
Ik zal het in de gaten houden en ik ga dat spul ook wel kopen. Tis bij hem geen streepje maar een grote rode vlek waarschijnlijk omdat ik het zo wegveeg.
groetjes majelle
wat vaker een beetje oogzalf erin doen helpt ook, gaat irritatie tegen door wind en vuil waardoor er minder traanvocht wordt aangemaakt waardoor je weer minder strepen krijgt. ik had een veels te vette labrador uit het asiel gehaald, die had ook van die openstaande oogleden, daar deed ik elke ochtend een klein beetje zalf in. nu dat is zeker 10 kilo is afgevallen zijn ze oogleden weer mooi gesloten en heeft ie er geen last meer van.
beestenspul heeft zoveel artikelen dat ze regelmatig de site verfrissen, gewoon nog een keer proberen of ze even bellen, misschien sturen ze het wel op.
beestenspul heeft zoveel artikelen dat ze regelmatig de site verfrissen, gewoon nog een keer proberen of ze even bellen, misschien sturen ze het wel op.
-
- Actief
- Contacteer:
- majelle
- Zeer actief
Nou tis bijna weg. Vaseline hielp niet maar ik heb een goedje bij Jetty Verhulst vandaan. Niet ring 5 want dat was uitverkocht maar een ander simpel spulletje. Weet niet hoe het heet want Bikkel heeft het plastic flesje kapot gebeten. Maar het wordt echt na een week veel minder.
Ga van de week weer een flesje halen want je moet het wel bijhouden.
groetjes majelle
Ga van de week weer een flesje halen want je moet het wel bijhouden.
groetjes majelle
-
- Actief
- Contacteer:
- majelle
- Zeer actief
een product van Ring 5 is heel goed en bij jetty verhulst in den haag te krijgen.
Ik gebruik nu (had geen tijd om erheen te gaan) diamond eye van vitacoat dat werkt voor de mijne ook goed.
Heb ooit eens ergens gelezen dat maizenapoeder op de vacht smeren ook helpt zodat het er niet in kan trekken.
Maar bovengenoemde middelen werken goed maar je moet het wel iedere dag bijhouden.
groetjes majelle
Ik gebruik nu (had geen tijd om erheen te gaan) diamond eye van vitacoat dat werkt voor de mijne ook goed.
Heb ooit eens ergens gelezen dat maizenapoeder op de vacht smeren ook helpt zodat het er niet in kan trekken.
Maar bovengenoemde middelen werken goed maar je moet het wel iedere dag bijhouden.
groetjes majelle
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Maizenapoeder helpt om het droog te maken niet om het er niet in te trekken. Ik maak een van de ogen van onze pups hiermee droog en daarna smeer ik het in. Maar ik heb nog geen een merk gevonden dat echt goed traansmeer verwijderd.majelle schreef:een product van Ring 5 is heel goed en bij jetty verhulst in den haag te krijgen.
groetjes majelle
Maria
- majelle
- Zeer actief