Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

gedver rode traanstrepen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

majelle
Zeer actief

gedver rode traanstrepen

Ongelezen bericht door majelle »

Bikkel (boxer) heeft aan een kant steeds een traanstreep. Ik maak het steeds droog maar vaak zit er zo'n rode streep die ook aardig in het haar gaat zitten, dus de haren verkleuren zo erg dat ik ze niet meer wit krijg.
Weet iemand hoe je dit kunt voorkomen.

groetjes majelle
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Schoonmaken met kamillethee.
Bij Nika wordt het onder de ogen vooral droog door die tranen, dat smeer ik af en toe in met wat vaseline
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
majelle
Zeer actief

bedankt dat ga ik eens proberen

groetjes majelle
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

bij een dierenzaak vragen naar vloeistof om dit weg te halen is van jeanpeau zwarte flesje, werkt perfect

meestal zaken die tentoonstellingsmateriaal verkopen hebben dat wel, anders moet je eens naar het beestenspul bellen tennisstraat rotterdam.

www.beestenspul.com
majelle
Zeer actief

Goed bedankt ik ga het allemaal proberen want ik vind het echt een vies gezicht.

groetjes majelle
EvavT

Ongelezen bericht door EvavT »

www.beestenspul.com[/quote]

PAGE NOT BE FOUND??? :roll:
speurneus carola

heb ik het weer verkeerd :cry2: , denk elke keer dat ik het wel uit me hoofd weet, effe onze hond erbij pakken.

http://www.beestenspul.net

dat is het sorry... :ok:
EvavT

speurneus carola schreef:heb ik het weer verkeerd :cry2: , denk elke keer dat ik het wel uit me hoofd weet, effe onze hond erbij pakken.

http://www.beestenspul.net

dat is het sorry... :ok:

DANK JE :zwaai:
EvavT

Helaas is bovengenoemde site nog in aanbouw.... :cry: :zwaai:
Ursula
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ursula »

Majelle, bij Jetty v/d Hulst verkopen ze "Erase Tear Stain" van Ring 5, dat schijnt erg goed te werken. Misschien dat ze 't ergens anders ook wel verkomen, maar van haar weet ik het en het is in Den Haag.
Life is great with a Molosser by your side!!!

Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

heb dit toevallig gisteren getypt voor mezelf...... is een verhaaltje over het reinigen van ogen. heb er ff een stukje uitgehaald.

Bij sommige honden is er geen traanbuis aanwezig. Overtollig traanvocht glijdt dan via de binnenooghoek weg langs de neus naar beneden. Over de neus kunnen zich zogenaamde traanstrepen ontwikkelen. In deze gevallen is wat extra aandacht nooit weg; reinig de binnenooghoeken en de neus wat vaker. Vuil in de ooghoeken kunt u het best met een steriel gaasje (watten kunnen pluizen) weghalen. Dep het gaasje in gekookt, lauw water en veeg het vuil uit de binnenste ooghoek in de richting van de neus. Een traanstreep kunt u op dezelfde manier behandelen; hiervoor zijn ook speciale oogcleaners te koop.
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik haal ook mijn spullen bij Jetty maar je moet het ook even in de gaten houden, misschien dat hij last zijn van oog/ogen heeft. Tank heeft het namelijk nu ook weer heel erg en die heeft waarschijnlijk weer last van zijn ogen.
majelle
Zeer actief

Ik heb het al een keer aan de da gevraagd. Zij denkt dat het komt omdat zijn kop zo in de groei is dat af en toe zijn oogleden hangen. Nu heeft ie weer zo'n periode dat zijn onderste oogleden wat hangen. Er zijn ook boxers die dat altijd hebben als ze volwassen zijn maar zijn ouders hadden het niet. Dus wie weet groeien zijn oogleden ook wel goed. Omdat ze dus zo hangen komt er volgens de da vuil in vooral als het waaierig is. Mijn vorige boxer had dit niet maar die had ook niet zoveel wit op zijn kop.
Ik zal het in de gaten houden en ik ga dat spul ook wel kopen. Tis bij hem geen streepje maar een grote rode vlek waarschijnlijk omdat ik het zo wegveeg.

groetjes majelle
speurneus carola

wat vaker een beetje oogzalf erin doen helpt ook, gaat irritatie tegen door wind en vuil waardoor er minder traanvocht wordt aangemaakt waardoor je weer minder strepen krijgt. ik had een veels te vette labrador uit het asiel gehaald, die had ook van die openstaande oogleden, daar deed ik elke ochtend een klein beetje zalf in. nu dat is zeker 10 kilo is afgevallen zijn ze oogleden weer mooi gesloten en heeft ie er geen last meer van.

beestenspul heeft zoveel artikelen dat ze regelmatig de site verfrissen, gewoon nog een keer proberen of ze even bellen, misschien sturen ze het wel op.
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

smeer op het rode streepje eens vaseline dan wordt het ook minder. Iedere dag even schoonmaken let op dat je geen wattenbollen neemt maar makeup schijfjes die puizen niet zo en dan een beetje vaseline en klaar.

Groetjes Anneke :ok:
majelle
Zeer actief

Nou tis bijna weg. Vaseline hielp niet maar ik heb een goedje bij Jetty Verhulst vandaan. Niet ring 5 want dat was uitverkocht maar een ander simpel spulletje. Weet niet hoe het heet want Bikkel heeft het plastic flesje kapot gebeten. Maar het wordt echt na een week veel minder.
Ga van de week weer een flesje halen want je moet het wel bijhouden.

groetjes majelle
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

kun je achter de naam van het produckt achter komen?
het is wel interessant om te weten.
dankje
danja
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door danja »

waaar akn je dat op internet bestellen. Want een van mijn Maltezers heeft last van traanstrepen. Hij heeft ook een paar haren die er ingroeien. Dit moet ik nog even met mijn da overleggen of dit operatief verwijderd kan worden. En hoe heet het?????

Alvast bedankt Anneke :ok:
majelle
Zeer actief

een product van Ring 5 is heel goed en bij jetty verhulst in den haag te krijgen.
Ik gebruik nu (had geen tijd om erheen te gaan) diamond eye van vitacoat dat werkt voor de mijne ook goed.

Heb ooit eens ergens gelezen dat maizenapoeder op de vacht smeren ook helpt zodat het er niet in kan trekken.

Maar bovengenoemde middelen werken goed maar je moet het wel iedere dag bijhouden.

groetjes majelle
Maria
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maria »

majelle schreef:een product van Ring 5 is heel goed en bij jetty verhulst in den haag te krijgen.
Ik gebruik nu (had geen tijd om erheen te gaan) diamond eye van vitacoat dat werkt voor de mijne ook goed.

Heb ooit eens ergens gelezen dat maizenapoeder op de vacht smeren ook helpt zodat het er niet in kan trekken.

Maar bovengenoemde middelen werken goed maar je moet het wel iedere dag bijhouden.

groetjes majelle
Maizenapoeder helpt om het droog te maken niet om het er niet in te trekken. Ik maak een van de ogen van onze pups hiermee droog en daarna smeer ik het in. Maar ik heb nog geen een merk gevonden dat echt goed traansmeer verwijderd.

Maria
majelle
Zeer actief

jammer dat je nog niets gevonden hebt. Bij Bikkel is het zo goed als weg. Maar nogwel preventief smeren iedere dag anders is het zo weer terug
Oja koude thee zou ook helpen volgens de fokker maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd
Succes majelle
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”