Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vreemde zwelling bij Biko, weet nu wat het is.
Moderator: moderatorteam
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Vreemde zwelling bij Biko, weet nu wat het is.
Biko heeft een grote zwelling hoog aan de binnenkant van zijn achterpoot ter grootte van ongeveer een flinke tennisbal (hoop dat het op de foto een beetje te zien is). Het doet kennelijk geen pijn want ik kan er gewoon aankomen, hij heeft geen verhoging, het voelt ook niet warm aan en ik kan niets van een wondje ontdekken. Hij eet goed en rent als een gek. Ik ontdekte het vrijdagavond maar omdat hij totaal geen last aangeeft en niet ziek oogt, besloot ik het even af te wachten tot maandag. Aangezien het niet minder is geworden, wordt er morgen door de da naar gekeken. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? En voor de lolbroeken onder ons: dit heeft niets met zwellichamen te maken.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Vreemde zwelling bij Biko
Heeft hij zijn ballen nog?
En zitten die beide waar ze horen?
- alm@
- moderator
Hij is heel fanatiek, struikelt over zijn eigen poten in de haast en maakt dan ook wel eens een koprol dus een verstuiking is best mogelijk. Maar gaan ze dan niet hinken? Ik merk helemaal niets aan hem.

- alm@
- moderator
Hij heeft zijn ballen nog maar 1 is niet ingedaald. Maar die ene kan toch niet in zijn poot gezakt zijn?ranetje schreef:Heeft hij zijn ballen nog?

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
maupie had dit ter hoogte van haar knie, echt een enorme bult. Was een vetbult waarschijlijk maar we hebben m nooit aan laten prikken omdat ze toen overal van die bulten kreeg.. nooit last van gehad ook, terwijl het toch echt op een knettervreemde plek zat.. Hoe voelt het? is het hard of zacht?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik kan het op de foto niet zo goed zien, maar het klinkt zoals jij het beschrijft als een hele flinke bult zeg! Vreemd dat die er ineens zit, zou mij persoonlijk wel wat ongerust maken. Goed dat je ermee naar de dierenarts gaat, die kan vast wat meer uitsluitsel geven dan wij van achter ons beeldscherm.
Als het een zwelling was van een kneuzing zou je toch wel verwachten dat hij er pijn aan zou hebben, maar uit ervaring van mijn eigen Laekense weet ik dat die erg hard zijn voor zichzelf en eigenlijk zelden pijn aangeven.
Succes bij de DA morgen, ik ga duimen dat het iets onschuldigs is!
Als het een zwelling was van een kneuzing zou je toch wel verwachten dat hij er pijn aan zou hebben, maar uit ervaring van mijn eigen Laekense weet ik dat die erg hard zijn voor zichzelf en eigenlijk zelden pijn aangeven.
Succes bij de DA morgen, ik ga duimen dat het iets onschuldigs is!
- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
Momo had zoiets op zijn hals, bleek iets raars te zijn, vet- en ontstekingscellen. Het verminderde met AB, maar ging niet weg, laten uithalen. Was niets kwaadaardigs.
Ik hoop dat het meevalt voor Biko, ik zou er toch ook een DA laten naar kijken .
Ik hoop dat het meevalt voor Biko, ik zou er toch ook een DA laten naar kijken .
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

-
Jessica3787
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Terriermixje
Misschien toch die bal die hem problemen veroorzaakt, of een onwijze lymfeklierzwelling? Succes bij de da!
- alm@
- moderator
Het zit mij ook niet lekker Suzanne. Ik ontdekte het vrijdagavond maar het kan er wel wat langer hebben gezeten omdat ik vorige week weg was en Biko thuis was gebleven. Eigenlijk dacht ik aan een abces omdat het vrij zacht aanvoelt maar dan zou je onderhand de rijping moeten zien en voelen (warm). Misschien is het wel een steek. Ik heb de afgelopen dagen al heel wat koninginnewespen (of bijen) het huis uit gemept die een plekje voor de winter zoeken. Ze zijn vrij sloom en lopen ook over de grond. Enfin vanaf een beeldscherm is het inderdaad lastig er iets zinnigs over te zeggen, maar je weet maar nooit of iemand dit herkent 

- alm@
- moderator
Het voelt vrij zacht aan. Maar een vetbult zit er toch niet ineens? Ik voel heel regelmatig de honden na op bultjes (op het fobische af) maar hier heb ik niet eerder iets van gezien of gevoeld.sbientje schreef:maupie had dit ter hoogte van haar knie, echt een enorme bult. Was een vetbult waarschijlijk maar we hebben m nooit aan laten prikken omdat ze toen overal van die bulten kreeg.. nooit last van gehad ook, terwijl het toch echt op een knettervreemde plek zat.. Hoe voelt het? is het hard of zacht?

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
nou bij ons zat ie er ook ineens, of zo leek het iig :Salm@ schreef:Het voelt vrij zacht aan. Maar een vetbult zit er toch niet ineens? Ik voel heel regelmatig de honden na op bultjes (op het fobische af) maar hier heb ik niet eerder iets van gezien of gevoeld.sbientje schreef:maupie had dit ter hoogte van haar knie, echt een enorme bult. Was een vetbult waarschijlijk maar we hebben m nooit aan laten prikken omdat ze toen overal van die bulten kreeg.. nooit last van gehad ook, terwijl het toch echt op een knettervreemde plek zat.. Hoe voelt het? is het hard of zacht?
- alm@
- moderator
Nee ik ook niet. Ik heb een half jaar geleden een hond verloren aan een bult dus ik krijg hier de zenuwen vanthom schreef:Ik hou niet van vreemde bulten, mijn duimen draaien voor Biko.

- Tineke
- Zeer actief
Nou ja we hebben elkaar al gesproken natuurlijk maar komt goed is vast iets onschuldigs wat ik je bromalm@ schreef:Nee ik ook niet. Ik heb een half jaar geleden een hond verloren aan een bult dus ik krijg hier de zenuwen vanthom schreef:Ik hou niet van vreemde bulten, mijn duimen draaien voor Biko.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik heb geen idee, maar ik ga wel hard duimen dat het iets onschuldigs is

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Vreemd!
Zeker dat het zo zacht is.
Zolang hij zelf nog normaal is zou ik me nog even niet al te veel zorgen maken voor nu.
Je leest wel eea over testikel torsie maar dat zal wel veel meer pijn doen gok ik zo.
Sterkte en succes!
Zeker dat het zo zacht is.
Zolang hij zelf nog normaal is zou ik me nog even niet al te veel zorgen maken voor nu.
Je leest wel eea over testikel torsie maar dat zal wel veel meer pijn doen gok ik zo.
Sterkte en succes!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Hm vreemd... kan de foto ook niet echt plaatsen hoe alles precies zit zeg maar... zou er zeker mee naar de da gaan. Ik duim voor hem!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- alm@
- moderator
Het is ook lastig te fotograferen. Als hij ligt zakt de zwelling een beetje weg en staand is niet te doen. Vanmiddag heeft hij als een malloot gerend, gespeeld en gebald en ik merk helemaal niets aan hem. Nou ja we wachten het maar even af. Dank voor de duimpjesmalinois schreef:Hm vreemd... kan de foto ook niet echt plaatsen hoe alles precies zit zeg maar... zou er zeker mee naar de da gaan. Ik duim voor hem!

- alm@
- moderator
In ieder geval vorige week maandag (ben een midweekje weggeweest zonder hem). Hij wil graag op zijn buik gekroeld worden dus zoiets zie je dan meteen. Manlief was het ook niet opgevallen.Cleva schreef:Weet je toevallig nog wanneer hij hem niet had?

- alm@
- moderator
Mij ook eerlijk gezegd. Als ik die bult bevoel doet het mij het meest denken aan een abces. Vreemd is dan wel weer dat de huid mooi roze is, niet warm en ik geen wondje kan ontdekken. Het kan ook gewoon vocht zijn. Nou ja we horen het morgen eind van de middag.Cleva schreef:Oke, dan mogen we er gevoeglijk vanuit gaan dat het niet heel, heel erg eng is. Dat is een beste bult. Tumorieus gesproken lijkt dat me onwaarschijnlijk.alm@ schreef:In ieder geval vorige week maandag (ben een midweekje weggeweest zonder hem). Hij wil graag op zijn buik gekroeld worden dus zoiets zie je dan meteen. Manlief was het ook niet opgevallen.Cleva schreef:Weet je toevallig nog wanneer hij hem niet had?

- ranetje
- Zeer actief
Je had het over hoog in zijn poot en daardoor kreeg ik even beeld van dicht bij zijn lies.alm@ schreef:Hij heeft zijn ballen nog maar 1 is niet ingedaald. Maar die ene kan toch niet in zijn poot gezakt zijn?ranetje schreef:Heeft hij zijn ballen nog?
Ik zou het nog niet helemaal uitsluiten.
Ik denk dat het op een foto wel te zien is?
Moest er aan denken omdat een draadhaar hier in de buurt iets dergelijks had.
De bal zat bij die hond in zijn lies en waar die bult bij Biko zit is me op de foto niet helemaal duidelijk
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat had ik ook... ik zie ook niet helemaal hoe ik de foto moet zienranetje schreef:Je had het over hoog in zijn poot en daardoor kreeg ik even beeld van dicht bij zijn lies.alm@ schreef:Hij heeft zijn ballen nog maar 1 is niet ingedaald. Maar die ene kan toch niet in zijn poot gezakt zijn?ranetje schreef:Heeft hij zijn ballen nog?
Ik zou het nog niet helemaal uitsluiten.
Ik denk dat het op een foto wel te zien is?
Moest er aan denken omdat een draadhaar hier in de buurt iets dergelijks had.
De bal zat bij die hond in zijn lies en waar die bult bij Biko zit is me op de foto niet helemaal duidelijk

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Teken hem dan es uit
ik zie de bult maar waar zit de rest?

- alm@
- moderator
Op zijn bovenbeen iets onder de rand van zijn lies zit het. Zou dat zo plotseling kunnen dan dat die niet ingedaalde bal op die manier gaat opspelen?

- ranetje
- Zeer actief
Ik ben ruwharen gewend, heb ook 3 ruwhaar reuen gehad, maarCleva schreef:Je zult wel ruwharen gewend moeten zijn. Ik zag hem meteen.malinois schreef: Dat had ik ook... ik zie ook niet helemaal hoe ik de foto moet zien
- ranetje
- Zeer actief
Ik weet het niet.alm@ schreef:Op zijn bovenbeen iets onder de rand van zijn lies zit het. Zou dat zo plotseling kunnen dan dat die niet ingedaalde bal op die manier gaat opspelen?
Laat de DA dat maar bepalen, maar neem het eventueel mee in de suggesties als hij ook niet direct weet wat het moet voorstellen.
- alm@
- moderator
Het is bekend daar maar voor de zekerheid zal ik het nog even meldenranetje schreef:Ik weet het niet.alm@ schreef:Op zijn bovenbeen iets onder de rand van zijn lies zit het. Zou dat zo plotseling kunnen dan dat die niet ingedaalde bal op die manier gaat opspelen?![]()
Laat de DA dat maar bepalen, maar neem het eventueel mee in de suggesties als hij ook niet direct weet wat het moet voorstellen.

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik heb echt geen idee, maar ga wel meeduimen dat het niets ernstigs is!

-
Aniway
Succes morgen met Biko.