Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup met kaak uit de kom, advies gevraagd!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

TheLovelyBitch
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Herder
Aantal honden: 1

Pup met kaak uit de kom, advies gevraagd!

Ongelezen bericht door TheLovelyBitch »

Hallo!

We hebben onze Nykai (Zwitserse Herder) nu alweer even en hebben al heel wat meegemaakt...
Hij is onlangs flink ziek geweest (virus) en zijn kaak was enkele dagen uit de kom omdat de dierenarts dit pas na aandringen wilde onderzoeken :boos:
Nu is woensdag de 27ste zijn kaak terug gezet, en mag hij niet meer met tennisballen en kluifjes spelen en kauwen :(:
Hij had nog 3 dagen pijnstilling en was daarna weer zijn oude zelf, maar vandaag begint hij weer te piepen (5 dagen ong na pijnstilling) wel is hij nog steeds actief en niet zo lamlendig als hij eerste keer was...
Nu wil ik niet gelijk terug naar de dierenarts vliegen, ik heb daar al een flink portie van mijn vriend zijn salaris kunnen inleveren...

Zou hij nu nog pijn kunnen hebben? Misschien overbelast? Ik laat hem niet te veel doen, maar hou maar eens een pup van 7 maanden in bedwang :bounce: adhd type zeg maar!
Zal ik er vanuit gaan dat hij gewoon even weer wat rust nodig heeft? Tijdens het eten van zijn brokken heeft hij geen pijn gehad... (eerste keer dus wel)

Alvast bedankt :)
Afbeelding
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Re: Pup met kaak uit de kom, advies gevraagd!

Ongelezen bericht door wiebel »

ik denk zeker als zijn kaak een paar dagen uit de kom is geweest dit echt nog wel even pijn doet. alle pezen en spieren zijn alle tijd op een onnatuurlijke manier gestrekt.
kan je niet alleen even telefonisch overleggen met je dierenarts? kost niks.

beterschap!
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
TheLovelyBitch
Actief

Ja, dat kan inderdaad, maar onze dierenarts is nogal van de "ah dat komt wel goed" en "oh nee zou het even afwachten"..
Omdat hij nu dus ongelijk had met het even afwachten vertrouw ik er niet zo sterk meer op, misschien maar eens een andere kliniek raadplegen...
Afbeelding
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef

Ongelezen bericht door wiebel »

TheLovelyBitch schreef:Ja, dat kan inderdaad, maar onze dierenarts is nogal van de "ah dat komt wel goed" en "oh nee zou het even afwachten"..
Omdat hij nu dus ongelijk had met het even afwachten vertrouw ik er niet zo sterk meer op, misschien maar eens een andere kliniek raadplegen...
ik zou gewoon even rond bellen naar andere dierenartsen voor advies, kan je meteen kijken of je daar wel een goed gevoel bij hebt en dan evt overstappen.

mag hij trouwens een periode niet meer met ballen spelen en kauwen? of helemaal niet meer? ik zou het juist rustig opbouwen nadat hij er geen pijn meer aan heeft en vooral hem zelf laten bepalen wat kan.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
TheLovelyBitch
Actief

Volgens de arts ballen nooit meer :( kluifje na 3 weken
Afbeelding
TheLovelyBitch
Actief

Een kaak uit de kom blijft altijd gevoelig zeggen ze, dus hoe rustig je het ook opbouwt kan hij over de grens gaan, en dan heb je kans dat het gelijk weer raak is! We hebben maar een frisbee gekocht om het ballengooien te compenseren, voor een bal moet zijn kaak te ver uit elkaar.
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dee »

TheLovelyBitch schreef:Een kaak uit de kom blijft altijd gevoelig zeggen ze, dus hoe rustig je het ook opbouwt kan hij over de grens gaan, en dan heb je kans dat het gelijk weer raak is! We hebben maar een frisbee gekocht om het ballengooien te compenseren, voor een bal moet zijn kaak te ver uit elkaar.
Wat een ellende :(: . Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou wel een andere da zoeken denk ik.
Ik ren ook niet voor alles gelijk naar de da, maar dit zou me geen fijn gevoel geven.
Kijk je wel uit met de frisbee? Misschien overbodig te zeggen en ja, je moet toch wat. Maar hij is nog in de groei toch?
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Ik zelf heb regelmatig mijn kaak uit de kom. Ik kan hem zelf terug zetten. Als het vaker gebeurt doet het geen pijn meer omdat je ruimtein je pezen hebt, maar daardoor gebeurt het dus ook te makkelijk.
Ik kan me voorstellen dat het idd vaker gaat gebeuren en dat je moet leren hem zelf terug te zetten. Al hoop ik dat zijn pezen weer mooi kort worden want hij zit immers nog in de groei
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
TheLovelyBitch
Actief

Hij is absoluut nog in de groei, dus ik hoop inderdaad dat het grootste gevaar "eruit groeit"... tot nu toe gaat alles prima, met de frisbee gaat ook goed. die gooien wij op de grond, zodat hij hem niet uit de lucht probeert te vangen!
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

TheLovelyBitch schreef:Een kaak uit de kom blijft altijd gevoelig zeggen ze, dus hoe rustig je het ook opbouwt kan hij over de grens gaan, en dan heb je kans dat het gelijk weer raak is! We hebben maar een frisbee gekocht om het ballengooien te compenseren, voor een bal moet zijn kaak te ver uit elkaar.
Dat klopt, toch kan het wel beter worden hoor.
Veel kleine kauwspullen geven, dan worden die pezen weer wat sterker.

Kaak uit de kom kan echt wel even pijnlijk of in ieder geval vervelend zijn voor hem.
Ik heb er zelf 1,5 jaar mee gelopen, een kaak die bij het minste uit de kom schoot. Even voorzichtig doen met de mond open. Ook met die frisbee inderdaad oppassen.

Sterkte!
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

denk je niet dat een hond die een frisbee wil pakken zijn bek net zo ver opendoet als een hond die een bal wil pakken? volgens mij maakt dat niet zo heel veel verschil?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”