Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
2x2 methode
Moderator: moderatorteam
- maaiike17
- Actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 1
2x2 methode
Ik ben met Dexter bezig om de paaltjes aan te leren via de 2x2 methode. Hij is nu zover dat hij 4 paaltjes goed doet. Nu is mijn vraag hoe nu verder? Ik hoor en zie namelijk verschillende aanpakken. Ik hoor van mensen die per 2 door gaan naar 6 paaltjes om er dan later 6 achter te zetten. Ik zie ook mensen die er op een afstandje nog 4 palen achter gaan zetten en dan steeds dichterbij. Hoe hebben jullie dit gedaan en wat is handig?
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Re: 2x2 methode
Ik heb eerst geprobeerd om van 4 naar 6 paaltjes te gaan. Dat deed ik door een paar meter voor de 4 paaltjes die hij al goed kende 2 paaltjes te zetten, en dat steeds dichter bij elkaar ze zetten.
Maar toen de paaltjes bijna op de goede plek stonden snapte hij het niet meer. Het lukte me niet om dat op te lossen dus toen ben ik overnieuw begonnen met eerst alleen 4 paaltjes, en toen dat weer goed ging ben ik 2 keer 4 paaltjes gaan doen, op zo'n 5 meter van elkaar en dat steeds dichter bij elkaar zetten.
Dat had hij zo door, dus voor ons werkte die methode beter.
Daarna op dezelfde manier eerst 4 paaltje en 5 meter verderop 8 plaatjes en dat steeds dichter bij elkaar zetten.
Volgens mij doet Susan Garret (die de methode heeft bedacht) trouwens wel van 4 paaltjes naar 6 paaltjes en dan naar 12.
Maar toen de paaltjes bijna op de goede plek stonden snapte hij het niet meer. Het lukte me niet om dat op te lossen dus toen ben ik overnieuw begonnen met eerst alleen 4 paaltjes, en toen dat weer goed ging ben ik 2 keer 4 paaltjes gaan doen, op zo'n 5 meter van elkaar en dat steeds dichter bij elkaar zetten.
Dat had hij zo door, dus voor ons werkte die methode beter.
Daarna op dezelfde manier eerst 4 paaltje en 5 meter verderop 8 plaatjes en dat steeds dichter bij elkaar zetten.
Volgens mij doet Susan Garret (die de methode heeft bedacht) trouwens wel van 4 paaltjes naar 6 paaltjes en dan naar 12.
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Misschien heb je hier iets aan, eerste PDF:
http://www.cleanrun.com/index.cfm?fusea ... ory_id=457
- maaiike17
- Actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Daar heb ik zeker wat aan! Dank je!Linsey schreef:Misschien heb je hier iets aan, eerste PDF:
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb telkens met twee uitgebreid. Eerst 4 recht en daarna twee er voor. Die twee nieuwe zette ik eerst schuin en dan steeds rechter. Pas als die recht stond weer er twee bij.
Als je het met delen wilt doen zou ik eerst tot zes doen, omdat ze dan meer de beweging onder de knie krijgen.
Als je het met delen wilt doen zou ik eerst tot zes doen, omdat ze dan meer de beweging onder de knie krijgen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
- Aantal honden: 2
Diesel traint sinds kort agility en ik heb voor hem nu thuis een zelfgemaakte slalom. Een lange lat met gaten erin gemaakt, waar de paaltje in kunnen staan. Paaltje zijn stukjes van die plastic buizen voor elektrische kabels, gelijk 6 achter elkaar met 60 cm ertussen. Ik ben gewoon gaan oefenen met hem om hierdoor te slalommen, beetje sturen met een voertje en later met mijn hand. Na 2 dagen liep hij zonder al te veel aanwijzingen door de paaltjes heen!
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ook zo!Lysette schreef:Ik heb telkens met twee uitgebreid. Eerst 4 recht en daarna twee er voor. Die twee nieuwe zette ik eerst schuin en dan steeds rechter. Pas als die recht stond weer er twee bij.