Ik vind dit overigens niet meer mooi, het moet wel normaal kunnen lopen ipv sluipen:

Gewoon zwart/wit met halflang haar, vind de eerder geplaatste echt heel mooi.

Moderator: moderatorteam
Ik vind het ook niet mooi, maar ik denk dat deze border wel behoorlijk is opgefohnt en opgeturkt. Een keer goed door de bagger zal heb iig goed doenNanna schreef:
Wat bedachten die fokkers eigenlijk toen ze het pure werkhondje gingen omvormen naar dit soort aanfluitingen![]()
Het is wel grappig dat herdermensen op een herdermanier naar alle honden kijken en groep 7-8 mensen op een groep 7-8 manier.Inge O schreef:ik was al afgehaakt op de kop en had de rest niet eens bekeken maar inderdaad, die achterhandhoeking, nog wat meer en hij zit op de knieën.
Nanna schreef:
Het woord Collie meer toevoegen aan de border?Inge O schreef:dat ze aan rasverbetering doen natuurlijkNanna schreef:Deze is mooi![]()
Wat bedachten die fokkers eigenlijk toen ze het pure werkhondje gingen omvormen naar dit soort aanfluitingen![]()
.
Ach, het wordt bij alle diersoorten gedaan. Dit is wat sommige fokkers van fretten hebben gemaakt, oorspronkelijk toch ook een werker:Nanna schreef:Wat bedachten die fokkers eigenlijk toen ze het pure werkhondje gingen omvormen naar dit soort aanfluitingen![]()
Die kan ik ook wel waarderenNanna schreef:Deze is mooi![]()
![]()
Doet hij ook, laatste WK 9e plaatsNanna schreef:Ja, die vind ik ook mooi. Die zie ik wel bij de schapen hoor.
In tegenstelling tot die halve sint bernards.
Jij bent wat gewend als het gaat om vachtjes, maar ik vind Amerikaanse collie's ook haarballen.Nanna schreef:Het Engelse type is de haarbal, de Amerikanen láng niet. Die hebben veel minder ondervacht.Paisley schreef: Ik heb dat ook een beetje met de schotse collie. Hij zou goed bij me passen kwa karakter maar zo´n haarbal zit ik echt niet op te wachten.
Glenn heeft een yankenvacht en met hem kan ik volstaan met een kwartiertje kammen en borstelen per week
Das bijna een Beardie.Nanna schreef:Deze is mooi![]()
Je bedoeld dat je ook wel aan het lijntje wil lopen van deze meneer.Alex schreef:Nanna schreef:![]()
Maar die honden zijn ook leuk
ik vind zijn ogen ook te klein maar vind zijn snuit ook wel erg bulky moet ik zeggen.. beetje too much dan weer. GuttegutMarjoleine schreef:Ik vind deze hond dan weer wel een mooie voorsnuit hebben. Alleen vind ik de ogen veel te klein.
Tis altijd wat
Dat zeg iksirene schreef:Ik vind het bijna ontbreken van de ogen nog veel erger dan die vacht
Die is mooi qua ogen en vacht. Lijkt me wel een mooie hond.Nanna schreef:
Maar als je dit ook een haarbal vindt, ja, dan kun je beter gaan omkijken naar een kortharig ras.
Nouja, maar wij mogen er wel iets van vinden toch?DeDiana schreef:Even voor de duidelijkheid (wellicht totaal overbodig): ik plaatste deze hond niet als in mijn ogen mooie rasvertegenwoordiger, maar als voorbeeld van een Amerikaan met veel vacht.
Ik ben zelf over het algemeen niet zo'n liefhebber van het Amerikaanse type.
Ik vind deze hond op zich mooi gebouwd, maar wat grof, met een te zwaar hoofd en inderdaad te kleine ogen.
Haha, natuurlijk mogen jullie er iets van vindenMarjoleine schreef:Nouja, maar wij mogen er wel iets van vinden toch?DeDiana schreef:Even voor de duidelijkheid (wellicht totaal overbodig): ik plaatste deze hond niet als in mijn ogen mooie rasvertegenwoordiger, maar als voorbeeld van een Amerikaan met veel vacht.
Ik ben zelf over het algemeen niet zo'n liefhebber van het Amerikaanse type.
Ik vind deze hond op zich mooi gebouwd, maar wat grof, met een te zwaar hoofd en inderdaad te kleine ogen.
Ik snap wat je bedoelt met die voorsnuit, maar ik heb toch heel wat collies in handen gehad met zulke smalle snuiten dat het gebit er amper (of niet) in paste.
Als ik dan moet kiezen heb ik toch liever deze voorsnuit.
Letten ze daar eigenlijk op bij collies, die gebitten?
En zaten al die tanden er überhaupt wel in?samantha! schreef:Ik heb afgelopen weekend tussen de collies doorgebracht en naast de overdadige vacht van veel honden (maar dat wist ik al) schrok ik ook van de gebitten van veel van de honden (en die waren goed te zien omdat er best wat waren die hun lippen nogal vaak optrokken).
De voortandjes zaten bij veel honden schots en scheef en het leek of ze er ieder moment uit zouden kunnen vallen.
Ze zijn vaak heel steil, vooral in het front. Herders zijn sowieso veel steiler dan groep 7-8 mensen gewend zijn trouwens.Daarnaast viel de manier van bewegen me op, er waren een aantal workshops en er waren maar een paar honden (waaronder Mila en een korthaar collie) die gewoon snel en soepel konden bewegen en springen, iedere collie zou toch gewoon atletisch moeten kunnen bewegen lijkt me.
Ja, ik zag bij een aantal ook wat missende tandjes inderdaad.Marjoleine schreef:En zaten al die tanden er überhaupt wel in?samantha! schreef:Ik heb afgelopen weekend tussen de collies doorgebracht en naast de overdadige vacht van veel honden (maar dat wist ik al) schrok ik ook van de gebitten van veel van de honden (en die waren goed te zien omdat er best wat waren die hun lippen nogal vaak optrokken).
De voortandjes zaten bij veel honden schots en scheef en het leek of ze er ieder moment uit zouden kunnen vallen.
Ik heb echt al zo vaak missende snijtanden gezien![]()
Ah dan zou best kunnen inderdaad.Marjoleine schreef:Ze zijn vaak heel steil, vooral in het front. Herders zijn sowieso veel steiler dan groep 7-8 mensen gewend zijn trouwens.samantha! schreef:Daarnaast viel de manier van bewegen me op, er waren een aantal workshops en er waren maar een paar honden (waaronder Mila en een korthaar collie) die gewoon snel en soepel konden bewegen en springen, iedere collie zou toch gewoon atletisch moeten kunnen bewegen lijkt me.
Al is de reden daarvan me niet duidelijk.
Ja, dit vind ik ook een mooi teefje!Nanna schreef:Ik vind het hele Engelse type echt niet mooi. Veel teveel haar, die kleine oogjes, dat spitse keeshondenbekkie en die luciferpootjes. En ik vind ze een aparte uitdrukking hebben; ze hebben iets doms over zich.
Ik ben dan ook erg blij dat het Amerikaanse type ook op de NL shows in opmars is. Er is vraag naar door het kopend publiek en de fokkers gaan er dan in mee.
Dit vind ik een prachtig teefje![]()