Percy schreef:NudityAndTheBeast schreef:Percy schreef:blacky schreef:Tja je ziet het ook bij de Peruanen. Als je een naakte wilt dan gaan je niet voor een peludo. En kijk je als het karakter niet bij je past bij een andere fokker lijkt mij.

Dit dus...
Er is al een aantal jaar een boterberg aan chineesjes gefokt , en de pupzoeker is spekkoper daarin bevalt vacht/kleur/karakter etc etc je niet bij de 1 , ga je lekker naar een ander
Gefeliciteerd met je nestje trouwens !
Leuke chineesjes heb jij ook zeg!
Op dit moment zijn er inderdaad een hele boel fokkers van... Het is dat ik er van overtuigd ben dat ik iets kan bijbrengen wbt. het karakter (waar vaak toch wel echt wat aan mankeert bij sommige fokkers!) , anders was ik er niet aan begonnen

Dank je
Ik heb geen idee wat de lijnen van je nest zijn , maar dat 99% van de fokkers in "ons" ras denkt "iets" te kunnen toevoegen aan de honden... Wat mankeert er dan volgens jou aan de karakters van de hondjes , ik ben daar wel benieuwd naar . Mijn puff is nu 14 , en zolang ben ik ook bekend met de chineesjes, vandaar mijn vragen en reactie

Ik merk tegenwoordig toch echt veel honden die erg angstig zijn, wat dan wordt afgedaan als 'ja ze mogen terughoudend zijn' , terughoudend en angstig zijn voor mij twee verschillende dingen... Als je dan hoort dat bepaalde fokkers honden hebben die letterlijk bijten en aanvallen, en echt gewoon associaal zijn, (en daarboven een verschrikkelijke bouw hebben , maar goed, dat is dan nog het minste) en dan wel een nest doen met twee van die agressieve honden...
Bij mij moeten de honden iets meer kunnen dan 'lief zijn voor het baasje ' en 'mooi bij de bank passen'

Ik doe sport met mijn roedel, met mijn reu agility en dogdance, met mijn powderpuff teefje ben ik gisteren begonnen op frisbee (dogdance was te saai voor haar

) en verder moeten ze ook gwoon écht kunnen functioneren als hond. Eerlijk gezegd mis ik dat toch bij veel fokker (niet het sporten, dat kiest iedereen voor zicht) maar wel het functioneren als hond, dus het besef van 4 poten te hebben en gewoon honden gedrag...
Hoevaak ik niet hooor van mensen 'Normaal zijn dat toch van die angstige honden die nog eens agressief zijn bovenop?'
Verder vind ik ook gewoon dat ik best wel leuke lijnen in huis heb. Ik zal misschien geen kampioenshonden fokken (alhoewel ze dt zouden kunnen worden hoor, maar daar show ik te weinig voor) maar ze zitten qua bouw zeker niet slecht... Gezondheid binnen mijn lijnen is ook echt wel in orde (en daar ben ik héél streng op gezien ik een Franse bull heb en ik wéét hoe het is om een zieke hond te hebben en het verdriet wat daar bij komt kijken) en bovenal dus dat karakter...
Hierthuis word je meteen begroet door 5 honden als je binnen stapt. Niet dat mijn standaard is 'je moet super sociale honden hebben die iedereen leuk vinden' maar ze moeten toch zeker wel sociaal zijn en een zekere dosis zelfvertrouwen hebben..
Overigens vind ik niet alle andere fokkers slecht hoor

Er zijn er een heel aantal waar ik een heel goed contact mee heb en waar ik dus ook heel blij mee ben... Maar tegenwoordig zie ik toch ook wel heel wat (vooral nieuwe) fokkers die 100% kennelblind zijn...