Domor schreef:@Lynnepien: Bij mij blijven ze ieder weekend 48 uur alleen. In het verleden zijn ze wel eens 4.5 dag alleen geweest. Al was dat toch verre van ideaal. Maar ja, als ze een keer ziek worden dan is het vaak wel goed mis. Gelukkig worden ze dat zelden (vorige set met 5.5 jaar, die waren een week na elkaar de pijp uit. O.a. vanwege nierfalen, dus daar kon ik toch niets aan redden). Maar inderdaad, als ze 24 uur niet eten hebben ze veel moeite met hun darmen weer op gang krijgen.
Ja, het ligt ook meer aan mij hoor, ik ben er te veel stresskonijn voor

Maar ook dat vage gedoe met ziek zijn, dwangvoeren, geen idéé wat er precies aan de hand is,... En zo heb ik één cavia gehad bij wie de kiesjes moesten bijgevijld worden. Had de DA ook zijn voortandjes geknipt. Dat was helemaal niet nodig, met als gevolg dat die te kórt waren en de caaf geen eten meer kon oppakken

Dat was toch wel een week of twee dwangvoeren (of nou ja, gewoon korreltjes tussen zijn kiesjes stoppen, of opgeplooide hooisprietjes). Hij had een beetje een wazig oogje na die operatie, we dachten dat het wel weg zou trekken, nog een zalfje voor gaan halen. Net toen hij meer zelfstandig begon te eten werd dat oogje steeds erger en na een tijdje plopte het er zowat uit

We wilden nog naar Utrecht om een foto te laten maken om te kijken wát er precies aan de hand was, maar net de dag ervoor kreeg de cavia een soort aanvalletjes dus we hebben hem laten inslapen, met de gok dat het één of andere tumor was die op zijn hersentjes (en oogje) drukte. Doe mij dan maar zo'n hamstertje, dat ligt gewoon ineens dood.