Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kan een hond reageren op (afwijkende) vachtkleur?
Moderator: moderatorteam
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Kan een hond reageren op (afwijkende) vachtkleur?
Het klasje van Jet bestond vanavond uit twee poedels, een cattle dog en een hond waarvan ik het ras niet ken, zwart herderachtig en dikke maatjes met een Hollandse herder die vanavond spijbelde.
De cattle dog blaft veel, volgens de eigenares is dat het ras. Kee, weer wat geleerd. In het spel met de zwarte hond ook. Jet eromheen te dartelen, volgens de docente als vredestichtster. En de docente vroeg zich af of de cattle dog reageerde op Jet's apricot vachtkleur, als een afwijkende kleur?
Zou dat kunnen? De andere poedel is een harlekijn, wit met donkerbruine vlekken.
De cattle dog blaft veel, volgens de eigenares is dat het ras. Kee, weer wat geleerd. In het spel met de zwarte hond ook. Jet eromheen te dartelen, volgens de docente als vredestichtster. En de docente vroeg zich af of de cattle dog reageerde op Jet's apricot vachtkleur, als een afwijkende kleur?
Zou dat kunnen? De andere poedel is een harlekijn, wit met donkerbruine vlekken.

Groetjes,
Sandra
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Kan een hond reageren op (afwijkende) vachtkleur?
ik snap eerlijk gezegd niets van dit topic.. hoezo reageren dan? wat deed die cattledog?
- [Sandra]
- Zeer actief
Die cattledog was met die zwarte hond aan het klooien. Werd er ook uitgehaald door z'n bazin, hij bleef maar blaffen. O.a. naar Jet, die zich ermee bemoeide en om die twee heen aan het dartelen was.

Groetjes,
Sandra
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat zal alles met de situatie te maken hebben gehad en niks met de kleur van je hond. Dat is gewoon gedrag. Reactie op gedrag, gedrag dat in de hond zelf zit etc. Een hond gaat niet blaffen van de kleur abricot tenzij hij opgegroeid is in een roedel zwarte honden ergens waar hij nooit een andere hond gezien heeft. Dan kan het best zijn dat hij even moet kijken als er een witte hond aan komt lopen.
Dus die kleur van jouw hond speelt echt geen rol hoor.
Dus die kleur van jouw hond speelt echt geen rol hoor.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Gekke opmerking van een trainster waarvan je meer kennis mag verwachten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Nerazi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Ik vind het ook een beetje een rare opmerking. Ik denk dat je het eerder bij het gedrag van de honden onderling moeten zoeken dan in de vachtkleur.
-
Alex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder
Was het niet gewoon een grapje?
- [Sandra]
- Zeer actief
Ja, ik vond het ook wat raar. Dezelfde als die zei dat hulphonden juist werd aangeleerd om bij mensen op te gaan staan.bouvierpoedel schreef:Gekke opmerking van een trainster waarvan je meer kennis mag verwachten.
Ik denk eerder dat de cattledog Jet's bemoeienis dwars zat en hij daarom zo blafte.

Groetjes,
Sandra
-
Lemuria
Ok...als een trainster zo'n dommige opmerkingen weet te plaatsen, weet ik niet of ik daar zou lessen. Een beetje kennis van hondengedrag zou ik wel fijn vinden in een trainster 
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Oh was zij ook van die opmerking aangaande springen en hulphonden.[Sandra] schreef:Ja, ik vond het ook wat raar. Dezelfde als die zei dat hulphonden juist werd aangeleerd om bij mensen op te gaan staan.bouvierpoedel schreef:Gekke opmerking van een trainster waarvan je meer kennis mag verwachten.
Ik denk eerder dat de cattledog Jet's bemoeienis dwars zat en hij daarom zo blafte.
Noja als je het naar je zin hebt en Jet ook en ze geven leuk les waar je voor komt prima toch.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Jij was allang weggetrapt.Lemuria schreef:Ok...als een trainster zo'n dommige opmerkingen weet te plaatsen, weet ik niet of ik daar zou lessen. Een beetje kennis van hondengedrag zou ik wel fijn vinden in een trainster

-
Lemuria
Met m'n klapkaak zeker wel jabouvierpoedel schreef:Jij was allang weggetrapt.
- [Sandra]
- Zeer actief
Er zit ook een klapkaak ik de les, maar die krijgt apart, die mag niet bij de andere hondenLemuria schreef:Met m'n klapkaak zeker wel jabouvierpoedel schreef:Jij was allang weggetrapt.

Groetjes,
Sandra
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ik ook hoor, hahaha moet er altijd tegenin gaan bij dat soort mensen.Lemuria schreef:Met m'n klapkaak zeker wel jabouvierpoedel schreef:Jij was allang weggetrapt.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Diskriemienazi dus.[Sandra] schreef:Er zit ook een klapkaak ik de les, maar die krijgt apart, die mag niet bij de andere hondenLemuria schreef:Met m'n klapkaak zeker wel jabouvierpoedel schreef:Jij was allang weggetrapt.

- [Sandra]
- Zeer actief
Nee, realisme. Anders was het klasje aardig uitgedund geweestbouvierpoedel schreef:Diskriemienazi dus.[Sandra] schreef:Er zit ook een klapkaak ik de les, maar die krijgt apart, die mag niet bij de andere hondenLemuria schreef:Met m'n klapkaak zeker wel jabouvierpoedel schreef:Jij was allang weggetrapt.

Groetjes,
Sandra
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
-
Lemuria
Snap ik[Sandra] schreef:Er zit ook een klapkaak ik de les, maar die krijgt apart, die mag niet bij de andere hondenLemuria schreef:Met m'n klapkaak zeker wel jabouvierpoedel schreef:Jij was allang weggetrapt.
- [Sandra]
- Zeer actief
Yup.bouvierpoedel schreef:Oh een echte dus.

Groetjes,
Sandra
-
kleine2758
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
Geloof niet dat die daarop reageert. Al helemaal omdat honden roodtinten erg lastig zien. Ik denk dat apricot vooral grijs is voor andere honden.
Maar aparte opmerking hoor.
Maar aparte opmerking hoor.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Waren er dan cursisten weggebleven?[Sandra] schreef:Nee, realisme. Anders was het klasje aardig uitgedund geweestbouvierpoedel schreef:Diskriemienazi dus.[Sandra] schreef: Er zit ook een klapkaak in de les, maar die krijgt apart, die mag niet bij de andere honden
Ik heb een paar jaar geleden een op les gehad omdat hij bij een andere hondenschool niet werd toegelaten met zijn hond.
Ondat de andere cursisten dan weg liepen.
Het is bij ons nooit een probleem geweest.
Gewoon door de algemene regels in de lessen.
En daar hield ik de cursisten ook aan.
De baas was trouwens wel iemand met veel verantwoordelijkheidsgevoel.
Dat verhaal over de kleur van de vacht, daar heb ik mijn twijfels over.
-
blondie
- Zeer actief
Als je het naar je zin hebt is het prima, maar na deze uitspraken zou ik persoonlijk niet veel van haar aannemen als ze me iets wil vertellen over honden gedragingen.bouvierpoedel schreef:Oh was zij ook van die opmerking aangaande springen en hulphonden.[Sandra] schreef:Ja, ik vond het ook wat raar. Dezelfde als die zei dat hulphonden juist werd aangeleerd om bij mensen op te gaan staan.bouvierpoedel schreef:Gekke opmerking van een trainster waarvan je meer kennis mag verwachten.
Noja als je het naar je zin hebt en Jet ook en ze geven leuk les waar je voor komt prima toch.
- [Sandra]
- Zeer actief
Nee, dat niet. Spelen met de andere honden is niet vertrouwd. Dus als de andere honden aan het begin en aan het eind van de les even mogen spelen, dan blijft hij op een afstandje aangelijnd of zelfs uit zicht. En ze trainen ook op een afstandje met een wat individueler programma. Dat gaat op zichzelf prima.ranetje schreef:Waren er dan cursisten weggebleven?[Sandra] schreef:Nee, realisme. Anders was het klasje aardig uitgedund geweestbouvierpoedel schreef:Diskriemienazi dus.[Sandra] schreef: Er zit ook een klapkaak in de les, maar die krijgt apart, die mag niet bij de andere honden
Ik heb een paar jaar geleden een op les gehad omdat hij bij een andere hondenschool niet werd toegelaten met zijn hond.
Ondat de andere cursisten dan weg liepen.
Het is bij ons nooit een probleem geweest.
Gewoon door de algemene regels in de lessen.
En daar hield ik de cursisten ook aan.
De baas was trouwens wel iemand met veel verantwoordelijkheidsgevoel.
Dat verhaal over de kleur van de vacht, daar heb ik mijn twijfels over.

Groetjes,
Sandra
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Ik snap sowieso niet dat er aan het begin/eind gespeeld wordt op het trainingsveld.. Ik zou er nog in kunnen komen als dat twee aan twee is, maar ik vraag me af of er trainers bestaan die tegelijkertijd drie of meer honden kunnen lezen in hun gedrag/bezigheden. Als ik tussen dat soort groepen terecht kom met Beau, weiger ik hem los te laten en dan zou ik net als de stafford flink afstand nemen. Beau vindt andere honden ook onnodig. En ik ook: ik kom om te trainen en plezier te hebben met mijn hond, niet om mijn hond te laten spelen. Als ik dat überhaupt zou willen zou ik naar een hondenveld/park gaan. Gelukkig mogen de honden op de twee clubs waar ik kom niet spelen.

- [Sandra]
- Zeer actief
Aan het begin en aan het einde van de les, dat is niet meer dan 5 minuten. Dat vind ik niet verkeerd. Ik herinner me van de puppyles met Otto destijds ook dat ze aan het eind van de les nog even mochten spelen. Ik ben ook vrij terughoudend met andere honden hoor. Met die andere poedel in het lesje gaat het goed, die twee zijn wel dinnetjes, maar Jet is zelf ook vrij terughoudend en afwachtend naar (de) andere honden, die andere poedel helemaal. Die twee herders spelen doorgaans samen en de cattledog vliegt er wat tussendoor.Hilde schreef:Ik snap sowieso niet dat er aan het begin/eind gespeeld wordt op het trainingsveld.. Ik zou er nog in kunnen komen als dat twee aan twee is, maar ik vraag me af of er trainers bestaan die tegelijkertijd drie of meer honden kunnen lezen in hun gedrag/bezigheden. Als ik tussen dat soort groepen terecht kom met Beau, weiger ik hem los te laten en dan zou ik net als de stafford flink afstand nemen. Beau vindt andere honden ook onnodig. En ik ook: ik kom om te trainen en plezier te hebben met mijn hond, niet om mijn hond te laten spelen. Als ik dat überhaupt zou willen zou ik naar een hondenveld/park gaan. Gelukkig mogen de honden op de twee clubs waar ik kom niet spelen.

Groetjes,
Sandra
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Is niet verplicht toch.Hilde schreef:Ik snap sowieso niet dat er aan het begin/eind gespeeld wordt op het trainingsveld.. Ik zou er nog in kunnen komen als dat twee aan twee is, maar ik vraag me af of er trainers bestaan die tegelijkertijd drie of meer honden kunnen lezen in hun gedrag/bezigheden. Als ik tussen dat soort groepen terecht kom met Beau, weiger ik hem los te laten en dan zou ik net als de stafford flink afstand nemen. Beau vindt andere honden ook onnodig. En ik ook: ik kom om te trainen en plezier te hebben met mijn hond, niet om mijn hond te laten spelen. Als ik dat überhaupt zou willen zou ik naar een hondenveld/park gaan. Gelukkig mogen de honden op de twee clubs waar ik kom niet spelen.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Nou je wordt op die clubs wel raar aangekeken als je hondje "niet mee mag doen"bouvierpoedel schreef:Is niet verplicht toch.Hilde schreef:Ik snap sowieso niet dat er aan het begin/eind gespeeld wordt op het trainingsveld.. Ik zou er nog in kunnen komen als dat twee aan twee is, maar ik vraag me af of er trainers bestaan die tegelijkertijd drie of meer honden kunnen lezen in hun gedrag/bezigheden. Als ik tussen dat soort groepen terecht kom met Beau, weiger ik hem los te laten en dan zou ik net als de stafford flink afstand nemen. Beau vindt andere honden ook onnodig. En ik ook: ik kom om te trainen en plezier te hebben met mijn hond, niet om mijn hond te laten spelen. Als ik dat überhaupt zou willen zou ik naar een hondenveld/park gaan. Gelukkig mogen de honden op de twee clubs waar ik kom niet spelen.
Ik ben ook geen voorstander van dat spelen op het trainingsveld.
Dan vinden ze dat maar raar hoor Hilde, niks van aantrekken
- [Sandra]
- Zeer actief
Waarom niet eigenlijk? Voor de les kan ik me nog voorstellen, maar na de les?ranetje schreef:
Ik ben ook geen voorstander van dat spelen op het trainingsveld.

Groetjes,
Sandra
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik wil het ook niet hoor, spelen is voor andere momenten.
Gelukkig doen ze het bij ons niet.
Je kunt altijd na de les gaan lopen en dan je honden even los laten, dat kan vlakbij onze locatie al.
Gelukkig doen ze het bij ons niet.
Je kunt altijd na de les gaan lopen en dan je honden even los laten, dat kan vlakbij onze locatie al.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Ik vind het niet zo erg, na de les dan. Voor de les heb ik het liever niet, omdat pom dan als een ballon leegloopt hahaha..