Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie weet wat dit is?
Moderator: moderatorteam
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wie weet wat dit is?
Kwam dit tegen op onze wandeling. Dat witte zand lag er eerst ook niet. Er stond ook een paaltje bij, zon latje met van die feloranje verf wat je ook wel ziet in de bouw/stratenmakerij. Dit is overigens een strook met bomen tussen een kanaal en akkers, ongeveer 10m breed totaal denk ik.

-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Wie weet wat dit is?
nou ik ben eruit
Met wat hulp. Het is blijkbaar kleibiks om een monstergat (voor waterpeiling) af te dichten.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
-
Alex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder
Het is bentoniet. Er is daar een grondmonster genomen; uit de verschillende lagen is een potje gevuld met die grond, voor onderzoeksdoeleinden (bijvoorbeeld vervuiling). Het gat wordt daarna gedicht met de opgeboorde grond (min wat in die potten zit, die gaan naar het lab).
Wanneer er een peilbuis wordt geplaatst (dus om watermonsters uit te nemen), wordt het gat gedicht met bentoniet, om vervuiling van bovenaf te beperken. Als hier een peilbuis geplaatst zou zijn, zou dit bovengronds zijn afgewerkt met een straatpot of een koker. Er is hier dus geen peilbuis geplaatst.
Wat hier, denk ik, gebeurd is, is dat er te weinig grond over was om terug te stoppen. Normaal gebruik je dan fijn grind, maar misschien lag dit gewoon voor de hand in de bus. Heel erg slordig trouwens!
Wanneer er een peilbuis wordt geplaatst (dus om watermonsters uit te nemen), wordt het gat gedicht met bentoniet, om vervuiling van bovenaf te beperken. Als hier een peilbuis geplaatst zou zijn, zou dit bovengronds zijn afgewerkt met een straatpot of een koker. Er is hier dus geen peilbuis geplaatst.
Wat hier, denk ik, gebeurd is, is dat er te weinig grond over was om terug te stoppen. Normaal gebruik je dan fijn grind, maar misschien lag dit gewoon voor de hand in de bus. Heel erg slordig trouwens!
-
sbientje
- Zeer actief
- Contacteer:
oh ja, zo'n peilbuis heb ik weleens gezien, met een dekseltje.. Hier zat volgens mij niets in, maar dat witte zand is er wel bij opgegooid want dat lag er echt nietAlex schreef:Het is bentoniet. Er is daar een grondmonster genomen; uit de verschillende lagen is een potje gevuld met die grond, voor onderzoeksdoeleinden (bijvoorbeeld vervuiling). Het gat wordt daarna gedicht met de opgeboorde grond (min wat in die potten zit, die gaan naar het lab).
-
Alex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder
Dat witte zand komt waarschijnlijk uit een van de grondlagen.