Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Asiel Breda overspoeld door modehonden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller
Aantal honden: 2

Re: Asiel Breda overspoeld door modehonden

Ongelezen bericht door Omega »

De belastingen in Duitsland variëren nogal, ook wat ze vragen voor de Anlagehunde (de 'gevaarlijke honden'), wel een forse verhoging, zal wel aan de gemeente liggen hoe graag ze ze willen weren.
De belastingen: http://www.tiervermittlung.de/hundesteuer.shtml
en voor welke rassen het geldt in de verschillende bondslanden http://de.wikipedia.org/wiki/Rasseliste.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

iones schreef:
Lemuria schreef:Dat is zeker waar Iones, maar wat er al eerder aangehaald is; wat koopt het klootjesvolk dan wél? Want er zal een vervanger komen. En dan gaan ze richting Rottweilers en Mechelaars, wat ik je brom. Worden die ook kapotgefokt op agressie en kunnen we over een jaar of 10 daar weer €900,- op beuren. Worst scenario: over 100 jaar is elke grote hond een "gevaar voor de maatschappij".
Dan gaat het klootjesvolk over op reptielen, gevaarlijke slangen of zo. Maar als het goed is komen die niet op straat. Ik denk niet dat hun interesseveld werkelijk op het gebied van honden ligt, maar meer op status.
en mensen die onverantwoordelijk omgaan met honden doen dat niet met slangen denk je?
wat heb je trouwens aan een statussymbool als anderen dat niet kunnen zien?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Reptielen als statussymbool, het wordt steeds gekker :Q:

Ik denk niet dat je een baas van tevoren kunt toetsen, daar is geen beginnen aan.
Ik ben er zelf wel voor om, bij bepaalde soorten honden die in het asiel komen, te kijken naar het karakter. Ik zou zelf een hond die bijvoorbeeld al heeft gebeten of agressief is naar andere honden en die in een asiel komt, laten inslapen.
Zal wel erg radicaal zijn en ik maak er vast geen vrienden mee, maar we leven in een klein landje en ik vind niet dat er ruimte is om voor dat soort honden een nieuw huis te zoeken. Risico te groot en er zijn zat honden die wél gezellig zijn.

De eigenaren die honden hebben die al moeilijk zijn, maar die er gewoon goed voor zorgen, daar heb ik het dus niet over. Even voor de duidelijkheid.
Afbeelding
vaagheid
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
Contacteer:

Ongelezen bericht door vaagheid »

Ik denk dat ze gewoon iets of wat strenger om moeten gaan met incidenten wbt deze honden.
Hier in het park zijn 4 kleine hondjes doodgebeten door staffs/pitbulls (er loopt ook een agro herder btw), 2 hondjes zijn 'opgegeten' door dezelfde. Iedereen weet wie de eigenaar is en meneer loopt nog vrolijk met de beestjes rond, geen muilkorf, niks. Zal me niks verbazen als ie ze ook nog los laat lopen.
Dat het je één keer gebeurt is al apart, maar goed, technisch gezien kán het gebeuren, al moet je daarvoor dus al een hoop signalen gemist hebben. Dat iemand het nóg een keer gebeurt is gewoon bizar, neem dan gewoon direct de honden weg of laat het agressieve dier inslapen, blijkbaar kan de eigenaar er niet mee overweg (als zelfs simpel muilkorven al teveel is).
Goed, het stikt hier van de staffords/pitbulls en blijkbaar mensen die niet met het ras om kunnen gaan, dus dat is vragen om problemen. Het valt me nog mee dat ze er niet eerder waren.
Verder kom ik ook regelmatig mensen tegen met een hele leuke stafford die gewoon leuk speelt dus het kan echt wel. Toch blijf ik altijd wat terughoudend ermee, vooral hier in dat park dus.

Van de andere kant zijn kom ik ook regelmatig mensen met kleine hondjes tegen die minder handig bezig zijn. Beestje loopt los of vooruit en zwalkt overal heen, en ik zet meestal netjes de hond aan de kant zodat ze erlangs kunnen. Meestal wordt mijn gebaar genegeerd en moet het hondje toch perse de mijne ontmoeten, en daarna komt pas vaak de vraag: vertrouw je haar niet ofzo; is ze agressief? :hmmm:

Tsjaa, als je er zo mee om gaat dan kom je op een gegeven moment inderdaad een keer de verkeerde tegen..
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:
Marie-Josée schreef: Inderdaad, je moet er niet aan denken dat een of andere "deskundige"voor jou die dingen gaat bepalen :schrik:
Alsjeblief zeg, mogen we nog een beetje vrijheid overhouden?
Niet als die vrijheid betekent dat de asielen steeds meer door vechthonden overspoeld worden. Honden die in handen van eigenaars met maar anderhalve hersencel wel degelijk gevaar opleveren.
Scherp de wetten die er nu al zijn een beetje aan en je bent er ook.

Doe het in ieder geval zo dat er een duidelijk landelijk beleid is en pak de overtreder (hard) aan.
Niet zoals nu dat het er maar net aan ligt waar je woont of hoe de pet van de agent staat en het varieert tussen in beslag nemen/afschieten voor een scheet of niet eens aangifte kunnen doen.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

iones schreef:
malinois schreef:Heb van de week hier ergens op t forum een link gezien en gelezen over de hondenbelasting voor t houden van kampfhunde rassen en 'normale' hondenrassen in duitsland.
Elk ander ras was iets van €90,- een kampfhunderas €900,-

We staan hier op 5 voor 12 hoor.. veel te veel incidenten dat is nog een paar keer dan is t klaar....
Lijkt mij een hele goede oplossing!
De overheid hoeft alleen maar over de grens te kijken, ze hoeven niet eens na te denken. Slechts toe te passen.

900 euro belasting heeft het klootjesvolk er niet voor over, dan kopen ze die honden niet meer en dan heeft het ook geen zin meer om ze zo grootschalig te fokken.

Het is lullig voor de ware liefhebbers, maar een ware liefhebber ziet zijn ras graag beschermd.
Ach met strafblad huurwoning etc , denken jullie dat echt ,zoveel mazen in de wet b.v op naam van ander gesjoemel met stamboom (gebeurt nu ook al) en denken jullie dat de gemiddelde ambtenaar het verschil ziet tussen b.v een Pitt xxl en een cane corso? Denk het niet heb daar zelf al moeite mee.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dinos schreef:
iones schreef:
malinois schreef:Heb van de week hier ergens op t forum een link gezien en gelezen over de hondenbelasting voor t houden van kampfhunde rassen en 'normale' hondenrassen in duitsland.
Elk ander ras was iets van €90,- een kampfhunderas €900,-

We staan hier op 5 voor 12 hoor.. veel te veel incidenten dat is nog een paar keer dan is t klaar....
Lijkt mij een hele goede oplossing!
De overheid hoeft alleen maar over de grens te kijken, ze hoeven niet eens na te denken. Slechts toe te passen.

900 euro belasting heeft het klootjesvolk er niet voor over, dan kopen ze die honden niet meer en dan heeft het ook geen zin meer om ze zo grootschalig te fokken.

Het is lullig voor de ware liefhebbers, maar een ware liefhebber ziet zijn ras graag beschermd.
Ach met strafblad huurwoning etc , denken jullie dat echt ,zoveel mazen in de wet b.v op naam van ander gesjoemel met stamboom (gebeurt nu ook al) en denken jullie dat de gemiddelde ambtenaar het verschil ziet tussen b.v een Pitt xxl en een cane corso? Denk het niet heb daar zelf al moeite mee.
Kan me voorstellen dat die ook onder de kampfhunderassen vallen... heb de lijst niet van alle deelstaten bekeken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

renee-uk schreef:
iones schreef:
Lemuria schreef:Dat is zeker waar Iones, maar wat er al eerder aangehaald is; wat koopt het klootjesvolk dan wél? Want er zal een vervanger komen. En dan gaan ze richting Rottweilers en Mechelaars, wat ik je brom. Worden die ook kapotgefokt op agressie en kunnen we over een jaar of 10 daar weer €900,- op beuren. Worst scenario: over 100 jaar is elke grote hond een "gevaar voor de maatschappij".
Dan gaat het klootjesvolk over op reptielen, gevaarlijke slangen of zo. Maar als het goed is komen die niet op straat. Ik denk niet dat hun interesseveld werkelijk op het gebied van honden ligt, maar meer op status.
en mensen die onverantwoordelijk omgaan met honden doen dat niet met slangen denk je?
Ik weet niet wat dat idiote volk denkt, en of er überhaupt wel iets in die stomme koppen om gaat. Zo´n slang kun je om je nek hangen en mee rondlopen. Of ze kopen een voorwerp dat hun status aanvult. Een bontjas met de kop er nog aan, weet ik veel. Die lui verzinnen wel weer wat.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

iones schreef:
renee-uk schreef:
iones schreef:
Ik weet niet wat dat idiote volk denkt, en of er überhaupt wel iets in die stomme koppen om gaat. Zo´n slang kun je om je nek hangen en mee rondlopen. Of ze kopen een voorwerp dat hun status aanvult. Een bontjas met de kop er nog aan, weet ik veel. Die lui verzinnen wel weer wat.
Afbeelding
Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

malinois schreef:Afbeelding
Dank je wel, dan is Bayern en brandenburg een twijfelgeval voor mijn cane corso maar met stamboom dus geen probleem.
Dit is niet nieuw voor mij , maar verbaas me over de willekeur van lijst geen d.d geen b.d geen d.h geen Sint Bernard etc etc.
Er zijn zoveel rassen die bij niet verantwoordelijke baas schade kunnen toebrengen, dus vindt ik dit een kneuterig lijstje. Maar daar kan jij niet aan doen, nogmaals deze tabel was nieuw voor mij.
En heb dit al eerder gezegd een chi is net zo fout als hij bijt, ja de verwondingen zijn minder maar het feit blijft.
Of een 10 tonner door rood rijd en je kind dood rijd ,of een fiat panda het is het zelfde feit en gedrag.

P.s Sorry zag de b.d wel op lijst staan.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Dinos schreef:
Dank je wel, dan is Bayern en brandenburg een twijfelgeval voor mijn cane corso maar met stamboom dus geen probleem.
Dit is niet nieuw voor mij , maar verbaas me over de willekeur van lijst geen d.d geen b.d geen d.h geen Sint Bernard etc etc.
Er zijn zoveel rassen die bij niet verantwoordelijke baas schade kunnen toebrengen, dus vindt ik dit een kneuterig lijstje. Maar daar kan jij niet aan doen, nogmaals deze tabel was nieuw voor mij.
En heb dit al eerder gezegd een chi is net zo fout als hij bijt, ja de verwondingen zijn minder maar het feit blijft.
Of een 10 tonner door rood rijd en je kind dood rijd ,of een fiat panda het is het zelfde feit en gedrag.

P.s Sorry zag de b.d wel op lijst staan.
Het verschil is wel dat zowel een fiat panda als een tientonner een kind kunnen doodrijden, de gemiddelde chi zie ik nog geen kind (of andere hond) doden of zelfs maar zwaar verwonden. En ja, dat vind ik een significant verschil.

Aan de andere kant weet ik niet of ik wel voorstander ben van speciale regels en voorwaarden voor bepaalde rassen. Maak gewoon de eigenaren verantwoordelijk en je bent klaar. Misdraagt jouw hond zich op een manier die ontoelaatbaar is in de samenleving, dan draai je daar als eigenaar voor op, voor elke hond van elk ras.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”