Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Asiel Breda overspoeld door modehonden
Moderator: moderatorteam
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Re: Asiel Breda overspoeld door modehonden
Wat een onzin wat ze zegt.. Dat deze rassen een harde hand nodig hebben in de opvoeding. Ik ken er enorm veel die het geweldig doen op een zachte hand en vind het vaak doetjes tegen mensen.

-
beatje
Als je de reactie's er onder leest weet je gelijk waarom ze er zitten.
Mensen weten dus echt niet wat het ras inhoud.
Maar asiel's zitten altijd vol met mode honden.
Toen ik zo'n 25 jaar terug in een asiel werkte hadden we ineens een stormvloed van dobermans(film de dobermangang), duitse herders(commesaris Rex) ,dalmatiers (101 dalmatiers).Natuurlijk de collie's ,van lassie dan hebben we nog een aanval van boomers gehad ook een tv serie,Stond dan ook heel serieus op marktplaats Boomers te koop,alsof het een ras was.
Ik denk niet dat het heel lang duurt of de stroom chi's komen ook wel op gang
Mensen weten dus echt niet wat het ras inhoud.
Maar asiel's zitten altijd vol met mode honden.
Toen ik zo'n 25 jaar terug in een asiel werkte hadden we ineens een stormvloed van dobermans(film de dobermangang), duitse herders(commesaris Rex) ,dalmatiers (101 dalmatiers).Natuurlijk de collie's ,van lassie dan hebben we nog een aanval van boomers gehad ook een tv serie,Stond dan ook heel serieus op marktplaats Boomers te koop,alsof het een ras was.
Ik denk niet dat het heel lang duurt of de stroom chi's komen ook wel op gang
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
http://www.doggo.nl/artikelen/aanschaf- ... rsteld.php
Overigens hoop ik dat dit hetzelfde is als de babyboom. Mensen voelen zich even veilig en gaan los maar daarna trekt het wel weer recht.
Overigens hoop ik dat dit hetzelfde is als de babyboom. Mensen voelen zich even veilig en gaan los maar daarna trekt het wel weer recht.
- Miepmiept
- Zeer actief
Is zo op het RTL nieuws inderdaad.
-
meissielief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Terrier x Dogo Argentino
Old English Bulldog x Cane Corso - Locatie: amersfoort
Ik zie ook steeds meer van dit type honden in het asiel zitten. Ik vraag me wel af hoe selectief ze op nieuwe eigenaren zijn? Want ik gok maar zo dat het niet altijd de makkelijkste honden zijn.

Fan van de bredere rassen honden en paarden
-
Lemuria
Dat viel mij ook gelijk op. Ik ken persoonlijk geen enkele Stafford die gebaat zou zijn bij een harde hand. Ja, consequentie. Dát moet je hebben. Dat is rete belangrijk want ze winden je om hun pink met hun maniertjes. Maar het zijn over het algemeen hele tere zieltjes. Als ik iets te hard roep naar Izzy (of naar de katten, of uberhaupt), dan maakt ze zich al klein, dat kan ze heel slecht hebben en dan komt ze al tongelend heel voorzichtig naar me toe om te peilen hoe kwaad ik ben en of het ooit nog goed gemaakt kan wordenHilde schreef:Wat een onzin wat ze zegt.. Dat deze rassen een harde hand nodig hebben in de opvoeding. Ik ken er enorm veel die het geweldig doen op een zachte hand en vind het vaak doetjes tegen mensen.
Of er ooit vloedgolf aan Chihuahua's in asiels terechtkomt, denk ik niet. Het zijn kleine hondjes die je makkelijk "vergeet" als je ze even beu bent en als je niet wil, kunnen ze op de kattenbak. En als ze in asiels komen, zijn ze er ook zo weer uit. Gaat zo tussen de tralies door, snapte. Dan zijn ze ook weg
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Maar wat is harde hand? Harde hand als in slaan is bij elke hond fout. Harde hand als in je hond niet zomaar overal mee wegkomen en zeer consequent moeten zijn dat klopt wel.
Kiyoshi kan ik niet verbaal op zijn sodemieter geven, bij Jigzy kom ik er niet onderuit.
Staffords gedragen zich als kleine kinderen waardoor ze veel te snel met teveel dingen wegkomen.
Kiyoshi kan ik niet verbaal op zijn sodemieter geven, bij Jigzy kom ik er niet onderuit.
Staffords gedragen zich als kleine kinderen waardoor ze veel te snel met teveel dingen wegkomen.
-
Lemuria
Beggars can't be choosers. Dat denk ik echt. Als iemand Rocky of Tank wil, dan zal die zo wel meegegeven worden gok ik zo. Anders blijven ze er waarschijnlijk mee zitten.meissielief schreef:Ik zie ook steeds meer van dit type honden in het asiel zitten. Ik vraag me wel af hoe selectief ze op nieuwe eigenaren zijn? Want ik gok maar zo dat het niet altijd de makkelijkste honden zijn.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Het was gister ook op de radio, dat asielen overspoelt worden door bullen en staffords. Zonde dat het ras kapot gaat door zijn eigen populariteit
In het asiel waar ik destijds werkte, werden helaas soms onherplaatsbare staffords ingeslapen. Ze konden niet met andere honden, verder prima honden. Maar helaas wel 1 van de zovele.
In het asiel waar ik destijds werkte, werden helaas soms onherplaatsbare staffords ingeslapen. Ze konden niet met andere honden, verder prima honden. Maar helaas wel 1 van de zovele.
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Nou bij ons niet hoor.Lemuria schreef:Beggars can't be choosers. Dat denk ik echt. Als iemand Rocky of Tank wil, dan zal die zo wel meegegeven worden gok ik zo. Anders blijven ze er waarschijnlijk mee zitten.meissielief schreef:Ik zie ook steeds meer van dit type honden in het asiel zitten. Ik vraag me wel af hoe selectief ze op nieuwe eigenaren zijn? Want ik gok maar zo dat het niet altijd de makkelijkste honden zijn.
Wij hebben 5 honden in het asiel waarvan 2 staffords en een gevonden stafford.
1 is nog maar 9 maanden oud maar al helemaal verkloot. (al 5 baasjes gehad)
De juiste baas heeft er een prachthond aan en er komen ook veel mensen voor vanwege haar zeldzame kleur.
Echt niet dat ze zomaar wordt meegegeven.
1 is al 11 en heeft een soort epilepsie, dus ook hij kan niet zomaar bij iedereen. Hij is wel heel lief, maar tijdens zo'n aanval +- 1x in de week sloopt ie alles tot de dood.
Heel zielig en gevaarlijk. Wat de planning is met hem weet ik ook nog niet.
De gevonden staf is super lief naar mensen, maar asociaal naar honden. (vaak)
Zij wordt door niemand gemist, verschrikkelijk.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
-
S@ndr@
- Zeer actief
dit gaat over Buldogs, en als ik t zou durven, ( met die gezondheid) dan nam ik er zo weer een, ik vind het geweldige honden, met heel veel humor en een hele lange lont.
maar de gezondheid van dit soort honden is dusdanig dramatisch dat ik het niet meer durf, te veel verdriet gehad in t verleden.
Ik ben dus over gegaan op de CC, alleen al vanwege de gezondheid.
t is jammer voor de Buldog,
maar de gezondheid van dit soort honden is dusdanig dramatisch dat ik het niet meer durf, te veel verdriet gehad in t verleden.
Ik ben dus over gegaan op de CC, alleen al vanwege de gezondheid.
t is jammer voor de Buldog,
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Nou, die ging bij mij toch fijn hemelen. Hem zo laten zitten is niet alleen zielig voor de hond (daar vind je echt niemand voor), maar ook gevaarlijk zo te lezen.Roxywoezel schreef:1 is al 11 en heeft een soort epilepsie, dus ook hij kan niet zomaar bij iedereen. Hij is wel heel lief, maar tijdens zo'n aanval +- 1x in de week sloopt ie alles tot de dood.![]()
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- dagmar88
- Zeer actief
Mocht van mij sowieso veel vaker bij moeilijk plaatsbare honden.
Wachtlijsten voor een asiel zijn echt van de pot gerukt.
Wachtlijsten voor een asiel zijn echt van de pot gerukt.
- Marco88
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
- Aantal honden: 1
lol daar dacht ik dus ook al aan.Tara schreef:Goh, heet ze toevallig Darko en is het eigenlijk een reu?Roxywoezel schreef: Wij hebben 5 honden in het asiel waarvan 2 staffords en een gevonden stafford.
1 is nog maar 9 maanden oud maar al helemaal verkloot. (al 5 baasjes gehad)![]()
De juiste baas heeft er een prachthond aan en er komen ook veel mensen voor vanwege haar zeldzame kleur.![]()
![]()
En ja, pitjes en staffords zullen populair blijven vooral bij bepaalde bevolkinsgroepen, en die zullen echt geen retriever aanschaffen.
dus dit probleem zul je waarschijnlijk houden
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ondanks dat het sneu is voor de honden zelf zullen asiels toch echt goed moeten kijken naar wat plaatsbaar is en wat.niet. En vooral niet wachten op het ene baasje uit duizenden.
Laat zo'n hond dan liever hemelen dan de rest van zijn leven in het asiel.
Mijn amstaff teef komt uit de herplaatsing bij de fokker. Ook een baasje die zich heel mooi voor deed maar toen de hond 6 maand werd waren ze haar zat.
Dus de fokker gebeld of ze nog een koper voor haar wisten.
De fokker heeft haar (gelukkig) terug geeisd en heeft zelf een baasje gezocht voor haar.
Wij kregen een compleet los geslagenstafford teefje van 7 maand in huis.
Zat en zit veel werk aan maar is wel te doen... moet niet bedenken wat er van haar terecht was gekomen in het asiel. Daar was ze nooit weer uit gekomen denk ik
Laat zo'n hond dan liever hemelen dan de rest van zijn leven in het asiel.
Mijn amstaff teef komt uit de herplaatsing bij de fokker. Ook een baasje die zich heel mooi voor deed maar toen de hond 6 maand werd waren ze haar zat.
Dus de fokker gebeld of ze nog een koper voor haar wisten.
De fokker heeft haar (gelukkig) terug geeisd en heeft zelf een baasje gezocht voor haar.
Wij kregen een compleet los geslagenstafford teefje van 7 maand in huis.
Zat en zit veel werk aan maar is wel te doen... moet niet bedenken wat er van haar terecht was gekomen in het asiel. Daar was ze nooit weer uit gekomen denk ik
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
haha dacht ook gelijk aan de hond van Devel.Tara schreef:Goh, heet ze toevallig Darko en is het eigenlijk een reu?Roxywoezel schreef: Wij hebben 5 honden in het asiel waarvan 2 staffords en een gevonden stafford.
1 is nog maar 9 maanden oud maar al helemaal verkloot. (al 5 baasjes gehad)![]()
De juiste baas heeft er een prachthond aan en er komen ook veel mensen voor vanwege haar zeldzame kleur.![]()
![]()
Waarom wordt zo'n hond in leven gehouden? Voor wie is dat leuk?Roxywoezel schreef:1 is al 11 en heeft een soort epilepsie, dus ook hij kan niet zomaar bij iedereen. Hij is wel heel lief, maar tijdens zo'n aanval +- 1x in de week sloopt ie alles tot de dood.![]()
Harde hand kun je ook als sterke hand lezen als een harde hand je tegen staat. Zijn natuurlijk wel honden die zelf ook nogal fysiek lomp en hard zijn.
Veel volk wat er mee loopt hebben zelf ook weinig wetten of grenzen en zijn vaak zo asosiaal als de neten dus wat kun je verwachten van die honden , ook een beetje grenzeloos.
Iedereen is tegen ons dus wij zijn ook teggen iedereen , hondje net zo.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Nee ze heet Jane en was met 3 maanden ook al in ons asiel, omdat iemand haar uit een schuur had gered. (Wij moesten haar toen van de politie teruggeven.)Tara schreef:Goh, heet ze toevallig Darko en is het eigenlijk een reu?Roxywoezel schreef: Wij hebben 5 honden in het asiel waarvan 2 staffords en een gevonden stafford.
![]()
Waarom wordt zo'n hond in leven gehouden? Voor wie is dat leuk?Roxywoezel schreef:1 is al 11 en heeft een soort epilepsie, dus ook hij kan niet zomaar bij iedereen. Hij is wel heel lief, maar tijdens zo'n aanval +- 1x in de week sloopt ie alles tot de dood.![]()
Ja dat is het gevaar, dat mensen zich mooier voordoen dan in werkelijkheid zijn.
De 11 jarige is, voor zover ik weet, nog in onderzoek, maar ze verdenken epilepsie.
Ook ik vind het een te lang verhaal worden voor hem
Maar goed, feit blijft, het is verdomde moeilijk om voor zulke beschadigde honden een goede baas te vinden. Welk ras dan ook.
Ik heb nog veel meer schrijnende gevallen gezien. Alleen deze maand al een mechelse herder mix en een anatolische herder (pup) teruggebracht.
Lang leve de nacontroles.
Mensen wees toch eens eerlijk naar jezelf en naar de hond of jullie überhaupt wel bij elkaar passen....
Dat zal een hoop leed schelen.
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hier absoluut niet. We kijken bij elke hond of er een goede match is maar zijn juist bij staffords ed kieskeurig.Lemuria schreef:Beggars can't be choosers. Dat denk ik echt. Als iemand Rocky of Tank wil, dan zal die zo wel meegegeven worden gok ik zo. Anders blijven ze er waarschijnlijk mee zitten.meissielief schreef:Ik zie ook steeds meer van dit type honden in het asiel zitten. Ik vraag me wel af hoe selectief ze op nieuwe eigenaren zijn? Want ik gok maar zo dat het niet altijd de makkelijkste honden zijn.
Het is de bedoeling dat we ze in 1 keer goed plaatsen en dat ze niet weer terug komen naar het asiel.
Dat wil je geen 1 hond aandoen door een verkeerde plaatsing.
De meeste staffords die wij binnen krijgen is van de "dombo's"; aso's hebben we weinig last van zullen we maar zeggen.
De grootste reden is toch het probleem wat ze vaak hebben met andere honden; dan is het niet leuk meer.
We hebben gelukkig afgelopen week 2 jonge staffies geplaatst waardoor we er nu nog maar 2 hebben; maar voor je het weet heb je weer een nieuwe.
We hebben een wachtlijst voor honden die officieel niet bij onze regio horen. De meeste asielen hebben een eigen regio en nemen niks aan wat daar buiten valt.
Wij doen dat wel maar er moet wel plek blijven voor onze eigen regio.
Steeds meer asielen weigeren stafford-achtige of zelfs mollosers en dus komen mensen sneller naar de asielen die ze wel aannemen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
- noekie
- Zeer actief
- Contacteer:
Er komen toch best veel "goede" baasje die op zoek zijn naar een stafford of molloser; vaak mensen die er al eerder 1 hebben gehad.Nanna schreef:Ik kan me dat best voorstellen. De mensen die naar het asiel gaan voor een hond zijn meestal op zoek naar een leuke kameraad en niet naar een hond die er een levenswerk van maakt om andere honden om zeep te helpen. Plus dat je bezoek van familie en vrienden ook bar snel terug ziet lopen en op straat nagewezen wordt ("daar hejje weer zo'n vechthond, omlopen Marie") Dat zal een bepaald slag natuurlijk allemaal reuze aanspreken maar de doorsnee asielbezoeker wenst dat niet. Die wil gewoon een leuke hond nog een fijn huis bezorgen.noekie schreef: Steeds meer asielen weigeren stafford-achtige
En als 80% van de inwoners van het asiel uit klapkaken gaat bestaan komen die mensen ook niet meer. Want ja, de krenten zijn dan meestal al uit de vechtpap gehaald.
Van mij mag er ook een fiks euthanasiebeleid ingevoerd gaan worden, laat alles dat onaanvaardbaar gedrag vertoond maar inslapen. Beter voor iedereen.
En daarna mag de overheid er ook weleens naar kijken. Ik stel dezelfde maatregelen voor als in het buitenland. Geen strafblad van de a.s. baas, een veel hogere hondenbelasting, een huis huren met een klapkaak nagenoeg onmogelijk maken en op straat een 100% aanlijn- en muilkorfgebod.
Moet je zien hoe snel de liefde over is.
Van de week een stafford geplaatst die vrij moeilijk op straat is met andere honden; eigenaar had een hond-agressieve rottweiler gehad en dus had hij geen probleem met het gedrag.
Maar het aanbod is nu zo groot; dat ze langer blijven zitten.
Ga je als asiel dan de beslissing nemen om een hond te euthanaseren die al een aantal maanden in het asiel zat en op straat echt helemaal uit d'r plaat ging en zelfs niet meer benaderbaar was door mensen. Dan krijg je de stront emmer over je heen.
Hoe je het in je hoofd haalt om een gezonde hond te euthanaseren.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Dat is ook het probleem bij DA's die voor bepaald publiek honden te snel afspuiten.noekie schreef:Er komen toch best veel "goede" baasje die op zoek zijn naar een stafford of molloser; vaak mensen die er al eerder 1 hebben gehad.Nanna schreef:Ik kan me dat best voorstellen. De mensen die naar het asiel gaan voor een hond zijn meestal op zoek naar een leuke kameraad en niet naar een hond die er een levenswerk van maakt om andere honden om zeep te helpen. Plus dat je bezoek van familie en vrienden ook bar snel terug ziet lopen en op straat nagewezen wordt ("daar hejje weer zo'n vechthond, omlopen Marie") Dat zal een bepaald slag natuurlijk allemaal reuze aanspreken maar de doorsnee asielbezoeker wenst dat niet. Die wil gewoon een leuke hond nog een fijn huis bezorgen.noekie schreef: Steeds meer asielen weigeren stafford-achtige
En als 80% van de inwoners van het asiel uit klapkaken gaat bestaan komen die mensen ook niet meer. Want ja, de krenten zijn dan meestal al uit de vechtpap gehaald.
Van mij mag er ook een fiks euthanasiebeleid ingevoerd gaan worden, laat alles dat onaanvaardbaar gedrag vertoond maar inslapen. Beter voor iedereen.
En daarna mag de overheid er ook weleens naar kijken. Ik stel dezelfde maatregelen voor als in het buitenland. Geen strafblad van de a.s. baas, een veel hogere hondenbelasting, een huis huren met een klapkaak nagenoeg onmogelijk maken en op straat een 100% aanlijn- en muilkorfgebod.
Van de week een stafford geplaatst die vrij moeilijk op straat is met andere honden; eigenaar had een hond-agressieve rottweiler gehad en dus had hij geen probleem met het gedrag.
Ga je als asiel dan de beslissing nemen om een hond te euthanaseren die al een aantal maanden in het asiel zat en op straat echt helemaal uit d'r plaat ging en zelfs niet meer benaderbaar was door mensen. Dan krijg je de stront emmer over je heen.
Maar je hoeft het toch niet aan de grote klok te hangen en die zeikers moet je al helemaal niet als doelgroep willen.

- Marco88
- Zeer actief
maar als zon hond herplaatst en neemt iemand te grazen krijg je ook emmers strond over je heennoekie schreef:Er komen toch best veel "goede" baasje die op zoek zijn naar een stafford of molloser; vaak mensen die er al eerder 1 hebben gehad.Nanna schreef:Ik kan me dat best voorstellen. De mensen die naar het asiel gaan voor een hond zijn meestal op zoek naar een leuke kameraad en niet naar een hond die er een levenswerk van maakt om andere honden om zeep te helpen. Plus dat je bezoek van familie en vrienden ook bar snel terug ziet lopen en op straat nagewezen wordt ("daar hejje weer zo'n vechthond, omlopen Marie") Dat zal een bepaald slag natuurlijk allemaal reuze aanspreken maar de doorsnee asielbezoeker wenst dat niet. Die wil gewoon een leuke hond nog een fijn huis bezorgen.noekie schreef: Steeds meer asielen weigeren stafford-achtige
- noekie
- Zeer actief
- Contacteer:
bouvierpoedel schreef:Dat is ook het probleem bij DA's die voor bepaald publiek honden te snel afspuiten.noekie schreef:Er komen toch best veel "goede" baasje die op zoek zijn naar een stafford of molloser; vaak mensen die er al eerder 1 hebben gehad.Nanna schreef:Ik kan me dat best voorstellen. De mensen die naar het asiel gaan voor een hond zijn meestal op zoek naar een leuke kameraad en niet naar een hond die er een levenswerk van maakt om andere honden om zeep te helpen. Plus dat je bezoek van familie en vrienden ook bar snel terug ziet lopen en op straat nagewezen wordt ("daar hejje weer zo'n vechthond, omlopen Marie") Dat zal een bepaald slag natuurlijk allemaal reuze aanspreken maar de doorsnee asielbezoeker wenst dat niet. Die wil gewoon een leuke hond nog een fijn huis bezorgen.noekie schreef: Steeds meer asielen weigeren stafford-achtige
Maar je hoeft het toch niet aan de grote klok te hangen en die zeikers moet je al helemaal niet als doelgroep willen.
Deden we ook niet. Ze stond met het hele moeilijke verhaal op onze pagina en later was ze uit de herplaatsing.
Iemand belde voor haar maar toen is er aan diegene verteld dat we haar helaas hebben moeten in laten slapen omdat ze niet herplaatsbaar was.
Die heeft hart voor dierenfb ingeschakelt en die hebben er een heel topic aan gewend dat 100en keren gedeeld werd met het verhaal dat wij als asiel een gezonde jonge hond in lieten slapen die niet moeilijk was; alleen maar omdat het een staffordachtige was.
Ras had er niks mee te maken. Al was het een middeslag kruising geweest.
Vorig jaar hebben we een Xboerboel/bordeaux in laten slapen die een kind had aangevallen; moeilijk met andere honden was en heel dominant. Dat kan je gewoon niet meer in de maatschappij brengen.
-
Gijsstabij
Het valt me mee dat dit nu pas nieuws is, een half jaar geleden toen ik regelmatig op sites van asielen keek viel me al op dat er bijna alleen maar staffordachtige honden zitten..
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Gezonde instelling als asiel . Maar goed, dat vind ik en vele anderen weer niet.
Van de zotte dat je na een telefoontje gelijk een FB pagia start om je gelijk te willen halen terwijl je niet echt wil luisteren naar de echte motivatie.
Als asiel vang je honden op die gedumpt worden en dan krijg je nog een trap na ook.
Van de zotte dat je na een telefoontje gelijk een FB pagia start om je gelijk te willen halen terwijl je niet echt wil luisteren naar de echte motivatie.
Als asiel vang je honden op die gedumpt worden en dan krijg je nog een trap na ook.

-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
En over een tijdje zitten asiels vol Messi hondjes (teckels)
- Marco88
- Zeer actief
Meeste krijsers hebben geen praktijk ervaring met het runnen van een asiel.
Ik kan me voorstellen dat er geen geld is om honden die eigenlijk niet plaatsbaar/kansloos zijn tot sint juttemis te houden en verzorgen, en dan moet je keuzes maken.
Zodat er ruimte en geld beschikbaar komt om honden te herplaatsen die wel gewild/leuk etc zijn.
Dus van mij mogen asiels best selectief zijn in wat ze willen opnemen, en hun eigen euthanasie beleid voeren mits die redelijk is.
En als mensen daar niet mee akkoord gaan, moeten ze hun hond maar zelf zien te herplaatsen.
Ik kan me voorstellen dat er geen geld is om honden die eigenlijk niet plaatsbaar/kansloos zijn tot sint juttemis te houden en verzorgen, en dan moet je keuzes maken.
Zodat er ruimte en geld beschikbaar komt om honden te herplaatsen die wel gewild/leuk etc zijn.
Dus van mij mogen asiels best selectief zijn in wat ze willen opnemen, en hun eigen euthanasie beleid voeren mits die redelijk is.
En als mensen daar niet mee akkoord gaan, moeten ze hun hond maar zelf zien te herplaatsen.
-
Lemuria
Maar wat gebeurt er met de honden die worden geweigerd in asiels? Via mp kun je ze volgens mij ook niet snel slijten (tenzij het een Darko-kleurtje is of unne heule goeie knokk'rt). Zo krijg je de verhalen van honden die worden verzopen, doodgeschopt en noem maar op.
Wel fijn te horen dat ik nou al 2 reacties heb op m'n beggars can't be chosers-opmerking dat de honden niet met jan en alleman meegaan. Dat valt me alleszins heel erg mee
Goed werk mensen 
Wat betreft onherplaatsbare honden...mens-agressief, ziekelijke bijtdrang door epilepsie...dat hoeft wat mij betreft ook niet eeuwig in een asiel te zitten. Laat ze lekker hemelen inderdaad, da's voor die honden ook geen doen lijkt me.
Wel fijn te horen dat ik nou al 2 reacties heb op m'n beggars can't be chosers-opmerking dat de honden niet met jan en alleman meegaan. Dat valt me alleszins heel erg mee
Wat betreft onherplaatsbare honden...mens-agressief, ziekelijke bijtdrang door epilepsie...dat hoeft wat mij betreft ook niet eeuwig in een asiel te zitten. Laat ze lekker hemelen inderdaad, da's voor die honden ook geen doen lijkt me.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Zijn jullie dan niet bang dat juist door plek te creëren er nog meer honden bij zullen komen? Als ze toch hun hond kwijt kunnen, dan kunnen ze meteen weer nieuwe aanschaffen.
Het lijkt mij dat er iets qua fok gedaan moet worden, dat er al minder staffies/bullen geboren worden. Misschien als ze specialer en duurder zijn, dat niet iedereen ze zomaar meer aanschaft. Of ben ik te optimistisch daarin?
Het lijkt mij dat er iets qua fok gedaan moet worden, dat er al minder staffies/bullen geboren worden. Misschien als ze specialer en duurder zijn, dat niet iedereen ze zomaar meer aanschaft. Of ben ik te optimistisch daarin?
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
gister weer een staffordkruising aan een boom gebonden ter hoogte van het asiel in rijswijk. er zitten nu 7 honden in het asiel waarvan heel verrassend 5 staffordkruisingen. 1 die ruim 2 jaar in een kast is opgesloten, zelf de mensen opzoekt die ze mag. ze zijn in onze regio heel moeilijk te plaatsen en ook bij het plaatsen gaan we niet over 1 nacht ijs. vandaar dat ze erg lang zitten bij ons.
ellen
ellen
-
Lemuria
Nee, mensen die hun hond kwijt willen, raken deze wel kwijt. Als het niet in asiels kan, dan maar "anders". Je moet het inderdaad bij de basis, de fok aanpakken. Strengere richtlijnen, of alleen maar stambomen o.i.d. waarbij er gefokt wordt op stabiele(re) karakters?
Als, wat Nanna zegt, een huis huren vrijwel onmogelijk wordt gemaakt als je een Stafford/Pitbull hebt, zou Izzy ook weg zijn. Dat heeft werkelijk waar geen ene reet te maken met je liefde voor het dier en of je deze wel of niet verantwoord kan houden...Als ik moest kiezen tussen m'n hond en m'n huis, zou ik (en ik gok bijna iedereen) kiezen voor een dak boven m'n hoofd. Dat zou ik dus onder het kopje "pesterij" zetten, want dat is geen onderbouwende manier om gedoe tegen te gaan.
Als, wat Nanna zegt, een huis huren vrijwel onmogelijk wordt gemaakt als je een Stafford/Pitbull hebt, zou Izzy ook weg zijn. Dat heeft werkelijk waar geen ene reet te maken met je liefde voor het dier en of je deze wel of niet verantwoord kan houden...Als ik moest kiezen tussen m'n hond en m'n huis, zou ik (en ik gok bijna iedereen) kiezen voor een dak boven m'n hoofd. Dat zou ik dus onder het kopje "pesterij" zetten, want dat is geen onderbouwende manier om gedoe tegen te gaan.