Ik denk ook dat ze maar eens heel goed moeten zoeken. Wie steelt er nu een JR van 4 jaar met een wat ouder kopje? Want wat wil je ermee? Je raakt dergelijke hondjes aan de straatstenen niet kwijt. Of je moet weten dat het om een ongecastreerd teefje gaat waar je mee kan fokken. Of je moet weten dat die mensen geld hebben en je gaat geld vragen aan de baasjes. Of je moet overlast van dat hondje hebben of de baas wat aan willen doen. Als ze geen "vijanden" heb ben dan zou ik echt niet uit gaan van zomaar een diefstal. Het kan wel, maar dan is het door baldadige figuren en dan is het hondje waarschijnlijk, hoop ik, zo weer terug.
Misschien een beetje een vaag verhaal maar ik denk dat de hond weggerend is. Zoals iemand hiervoor zegt, geschrokken en 1 weg gepeerd. Dus ik zou vooral de hele buurt uitkammen en niet wachten op bericht over het "gestolen" hondje. Denk echt dat die ergens in de buurt onder de struiken zit.
In elk geval vreselijk als je je hondje niet meer ziet als ze naar binnen moeten en je weet niet wat ermee gebeurd is. Zou mij ook kunnen gebeuren want Bas is ook vaak alleen buiten (met de deur open als ik thuis ben uiteraard om verwarring te voorkomen

). Ze blaft zelden en de poort staat open.

Nu woon ik zo rustig dat er nooit mensen langs lopen oid. Dus iedereen die hier in de straat loopt komt voor ons. Weinig gelegenheid maakt de dief gebeuren gelukkig. Verder moeten ze langs de buren en daar kunnen ze ook de nodige hondjes stelen vaak. Alleen die keffen wel als er iemand onze straat in loopt. Nu kan ik me ook niks voorstellen bij het stelen van Bas. Misschien een kadootje voor oma oid maar dan nog...