http://theilovedogssite.com/the-10-dog- ... -the-most/
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke rassen verharen het meest?
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Re: Welke rassen verharen het meest?
haha, ik zie de labrador er ook in staan, en tuurlijk verliest een hond wel haren, maar pom verhaart gewoon 2 keer per jaar en echt niet year round. Gelukkig 
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Was het maar waar. De Akita staat echt niet voor niets op 1. Nooit meer neem ik zo een haarbal.
-
lets have fun
Wat mij betreft mag de golden retriever ook wel op dat lijstje. Niet normaal zoveel haar als er van Floor af komt 
- dagmar88
- Zeer actief
-
Safari
Ik mis de Mops in het rijtje, niet normaal dat er van zo'n kleine hond zo verschrikkelijk veel haar af komt.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
De Duitse Herder op 6, dat klopt ook wel. Die verliezen zowel dek als onderhaar, heel vervelend.
- semmyboy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De duitse herdershond!
Vraag me af of het klopt.
De duitse herder stond er ook bij, maar die van mij verhaard maar 2 keer per jaar, en het valt erg mee hoeveel dat is.
Als ik foto's zie van andere honden die ontwolt worden of gekamd en ze laten zien hoeveel er af gekomen is.
Dat is vaak veel meer dan mijn hond verhaart.
Ik denk ook dat het veel ligt aan voeding en of ze gecastreerd zijn of niet
De duitse herder stond er ook bij, maar die van mij verhaard maar 2 keer per jaar, en het valt erg mee hoeveel dat is.
Als ik foto's zie van andere honden die ontwolt worden of gekamd en ze laten zien hoeveel er af gekomen is.
-
beatje
Ik had de duits op 1 verwacht.Hier komt aardig wat haar af,n tegenstelling tot de kees die weinig verhaart.
Gelukkig heb ik ook een nakert rondlopen daar komt niks af
Gelukkig heb ik ook een nakert rondlopen daar komt niks af
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Nou nee hoorsemmyboy schreef:Vraag me af of het klopt.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Poolrassen hebben stokhaar. Alle stokharen en andere verhaarvachten zouden natuurlijk netjes e''en (reu) of twee (teef) maal per jaar moeten verharen. Ware het niet dat wij nogal rondkloten met die vachten als in, bij de kachel leggen, castreren, meuk voeren en teveel borstelen..... Ik denk dat er aan de meeste verhaarhonden nog best wat te stabiliseren is.Nanna schreef:Volgens mij zijn de stokharen het ergst omdat die vaak het jaar rond verharen.
Poolrassen gooien meestal 2x per jaar hun vacht eraf.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Helaas klopt het aardig
Apple is echt qua verharen een ramp, het hele jaar door en dan 2 a 3 keer per jaar gaat echt de hele ondervacht er uit lijkt wel. Ze ziet er dan ook echt niet uit.
Apple is echt qua verharen een ramp, het hele jaar door en dan 2 a 3 keer per jaar gaat echt de hele ondervacht er uit lijkt wel. Ze ziet er dan ook echt niet uit.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
eens met de dh (en niet te vergeten of te missen de zwh
)
riet was eindelijk een paar weken niet in de rui maar die is vrolijk weer begonnen.
moet wel zeggen dat ik dh-haar minder erg vind dan die overal instekende korte haartjes van bijvoorbeeld de dalmaat.
die haren vond ik werkelijk op de vreemdste plekken terug en waren bovendien ook moeilijker op te zuigen dan de langere en zachtere haren van mijn diverse soorten herders
riet was eindelijk een paar weken niet in de rui maar die is vrolijk weer begonnen.
moet wel zeggen dat ik dh-haar minder erg vind dan die overal instekende korte haartjes van bijvoorbeeld de dalmaat.
die haren vond ik werkelijk op de vreemdste plekken terug en waren bovendien ook moeilijker op te zuigen dan de langere en zachtere haren van mijn diverse soorten herders

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Nick verhaart het hele jaar, met pieken in het voor- en najaar.sbientje schreef:haha, ik zie de labrador er ook in staan, en tuurlijk verliest een hond wel haren, maar pom verhaart gewoon 2 keer per jaar en echt niet year round. Gelukkig
Geeltjes zijn het ergst qua verharen aldus een gerenommeerd fokker in het Noorden der lands
En zo is het. Gelukkig heb ik geen smetvrees en wél een Dyson

- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
Dat is balen 2 van mijn optie rassen staan erop. Minpuntje dus
Snap niet zo goed waarom de rottweiler er niet bij staat, die had van mij op 1 gemogen
Snap niet zo goed waarom de rottweiler er niet bij staat, die had van mij op 1 gemogen

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
dat hoor ik vaker ja, dat de geeltjes heel erg zijn. Maupie haarde ook wel meer dan Pom moet ik zeggen.labje schreef:Nick verhaart het hele jaar, met pieken in het voor- en najaar.sbientje schreef:haha, ik zie de labrador er ook in staan, en tuurlijk verliest een hond wel haren, maar pom verhaart gewoon 2 keer per jaar en echt niet year round. Gelukkig
Geeltjes zijn het ergst qua verharen aldus een gerenommeerd fokker in het Noorden der lands![]()
En zo is het. Gelukkig heb ik geen smetvrees en wél een Dyson
Toch maar een zwarte erbij dan
-
S@ndr@
- Zeer actief
Van Gils verhaart niet veel, maar t zijn wel hele gemene haren die rechtop in je poriën gaan staan en dat kan flink pijn doen, zeker onder je voet of zo, t voelt dan als een splinter en verder stuift het nogal dus je vind het overal
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Hmm wonderbaarlijk dat de dalmatiër er niet op staat, die verhaart continue en heeft dan ook nog eens 2 keer in het jaar de rui. Dan is de bank gewoon wit.
- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Als ik de haren van een dag bij elkaar veeg heb ik een nieuwe hond:(

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ik denk dat Beau's vacht wel redelijk vergelijkbaar is met die van een dalmaat. Kleine prikhaartjes, verhaart continu en dan af en toe ook nog erger. Als je hem aait komen er sowieso veel haartjes mee, laat staan als 'ie op schoot zit of zo. Dan heb ik liever honden die verharen in plukken met zachte haren, dan de duizenden prikhaartjes die je soms zelfs met de stofzuiger ergens niet uit krijgt. Gelukkig hier ook geen smet/haar vrees en ik vind het allemaal best. Zijn fleecekleden pleur ik gewoon eens in de zoveel tijd weg als ze te harig worden.Elmo/maureen schreef:Hmm wonderbaarlijk dat de dalmatiër er niet op staat, die verhaart continue en heeft dan ook nog eens 2 keer in het jaar de rui. Dan is de bank gewoon wit.

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Bowie verhaarde het hele jaar zo erg dat ik 2x per dag moest stofzuigen. Hele plukken en haar aan de bank enz.
Pasha verhaart heel licht en de weimen netjes 2x per jaar een paar dagen.
Pasha verhaart heel licht en de weimen netjes 2x per jaar een paar dagen.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Een Figo hoort echt wel in de top tien. Boven de DH.
- Stippelteam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): dalmatiers
- Contacteer:
Dat verbaasde mij ook jaElmo/maureen schreef:Hmm wonderbaarlijk dat de dalmatiër er niet op staat, die verhaart continue en heeft dan ook nog eens 2 keer in het jaar de rui. Dan is de bank gewoon wit.

-
Manu
Ik stofzuig elke dag en binnen een paar uur zie je bij het openen van een deur alweer hele wolken pluis vliegen.
Er ligt een plakroller bij de deur, zodat ik die nog even over mezelf heen kan halen voor ik de deur uit ga met mijn zwarte broek. Als ik bij vrienden ben geweest vinden zij een week later nog hondenhaar en dan ben ik zonder hond geweest. Als ik de was ophang zit er ook binnen no time haar op, ook al is die hond nooit in de buurt geweest. Het is overal, je kunt er niet voor vluchten, het zal er altijd zijn en het vermenigvuldigt zich sneller dan het licht.
Er ligt een plakroller bij de deur, zodat ik die nog even over mezelf heen kan halen voor ik de deur uit ga met mijn zwarte broek. Als ik bij vrienden ben geweest vinden zij een week later nog hondenhaar en dan ben ik zonder hond geweest. Als ik de was ophang zit er ook binnen no time haar op, ook al is die hond nooit in de buurt geweest. Het is overal, je kunt er niet voor vluchten, het zal er altijd zijn en het vermenigvuldigt zich sneller dan het licht.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Kan dus ook wel uit de ras standaardjanine lola en dips schreef:Dat verbaasde mij ook jaElmo/maureen schreef:Hmm wonderbaarlijk dat de dalmatiër er niet op staat, die verhaart continue en heeft dan ook nog eens 2 keer in het jaar de rui. Dan is de bank gewoon wit.
Manu schreef:Ik stofzuig elke dag en binnen een paar uur zie je bij het openen van een deur alweer hele wolken pluis vliegen.
-
flaneloba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Mijn verhaal haha. Elke 2 maanden naar de Ikea want die hebben van die handige navullingen voor de rollers, en 1 dag zonder is een wereldrampManu schreef:Ik stofzuig elke dag en binnen een paar uur zie je bij het openen van een deur alweer hele wolken pluis vliegen.

Dag monster... *14-01-2016
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ik heb een plakroller die je niet hoeft te vervangen, als je hem afwast met water en evt. een beetje afwasmiddel doet 'ie het weer perfect.

-
Manu
Die heb ik ook, RollCare. IdeaalHilde schreef:Ik heb een plakroller die je niet hoeft te vervangen, als je hem afwast met water en evt. een beetje afwasmiddel doet 'ie het weer perfect.
-
Safari
Ideaal die dingen, kocht er altijd tien tegelijk in Duitsland (veel goedkoper daar) en in iedere kamer lag er wel 1. Zelfs in de auto hadden we er 1 liggen.Hilde schreef:Ik heb een plakroller die je niet hoeft te vervangen, als je hem afwast met water en evt. een beetje afwasmiddel doet 'ie het weer perfect.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou vlak de haartjes van een Pinscher ook niet uit.
Die rothaartjes vindt je overal, ze zitten in je handdoeken in je kleren, in je voeten.
Als ik schoonmaak smeer ik overal haren op.
Die rothaartjes vindt je overal, ze zitten in je handdoeken in je kleren, in je voeten.
Als ik schoonmaak smeer ik overal haren op.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.

[/url]