Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Laat zien wat je mooi vindt.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Re: Laat zien wat je mooi vindt.

Ongelezen bericht door Elly* »

bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:Ik zou deze trouwens wel eens zien bewegen :80:
Ik geloof dat ik nog nooit eerder zukke lage hakjes heb gezien :80:

Afbeelding
Hadden ze nog wat losse onderelen over.,? :80: :schrik:
Ja, die hakjes komen van een langhaar teckel, waren per ongeluk verwisseld.

Wat vind ik dit een vreselijk lelijke hond. De kleur is dan ook het enige mooie aan hem/haar.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Jeetje dat ziet er toch echt niet uit :schrik:
Het is vast absoluut niet hoe men het tegenwoordig graag ziet maar dit topic gaat over wat je persoonlijk mooi vindt en dan vind ik dit mooi:
Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

samantha! schreef:Jeetje dat ziet er toch echt niet uit :schrik:
Het is vast absoluut niet hoe men het tegenwoordig graag ziet maar dit topic gaat over wat je persoonlijk mooi vindt en dan vind ik dit mooi:
Afbeelding
Daarvan vind ik zijn hoekingen in de achterhand gewoon knudde.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Oef, die Setter :schrik: En dan durven mensen nog te beweren dat het functioneel is?
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

die onderste lijkt wel een veulen met een hondenkop haha
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Inge O schreef:
bouvierpoedel schreef:
samantha! schreef:Jeetje dat ziet er toch echt niet uit :schrik:
Afbeelding
Daarvan vind ik zijn hoekingen in de achterhand gewoon knudde.
ik vind dit minder knudde dan de overhoekingsmode van tegenwoordig, om de één of andere mij totaal duistere reden denkt men dat dit een hond beter/gezonder maakt
Dat vind ik dus ook, je ziet het tegenwoordig steeds meer en men lijkt het normaal te gaan vinden, ik vind het er niet uitzien.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
bouvierpoedel
Zeer actief

Inge O schreef:steile schouders en een gebrek aan voorborst en/of borstdiepte, nog al zoiets waar de doorsnee moderne 'kynoloog' van gruwelt - waar is deze wilde hond zijn voorhandhoeking? en borstdiepte (om van de manenwolf nog maar even te zwijgen :F: )?

Afbeelding

en als er nu iéts functioneel is in de jacht is het wel een wilde hond.
toch kreeg ik laatst op de kcm (niet van de km maar van degene die het veteranenparcours keurde) te horen dat attack te weinig borstdiepte had waardoor - en nu komt het - de ellebogen geen steun zouden hebben en dat zou de hond ongeschikt maken voor sporten op een redelijk niveau.

hmmm, nee, wilde honden luieren maar een beetje en weten totaal geen blijf met hun ellebogen tijdens het kilometersvreten :oeps: .

de meeste uitleg van keurmeesters vind ik steeds meer en steeds vaker bol staan van de zelfinvulling en totaal ontdaan van enige realiteit.
Die wilde honden strompelen gewoon achter de rollator de drive in door van de Mac. :pffff: Je loopt ook wel een beetje achter Inge. :hmmm:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Inge O schreef:steile schouders en een gebrek aan voorborst en/of borstdiepte, nog al zoiets waar de doorsnee moderne 'kynoloog' van gruwelt - waar is deze wilde hond zijn voorhandhoeking? en borstdiepte (om van de manenwolf nog maar even te zwijgen :F: )?

Afbeelding

en als er nu iéts functioneel is in de jacht is het wel een wilde hond.
toch kreeg ik laatst op de kcm (niet van de km maar van degene die het veteranenparcours keurde) te horen dat attack te weinig borstdiepte had waardoor - en nu komt het - de ellebogen geen steun zouden hebben en dat zou de hond ongeschikt maken voor sporten op een redelijk niveau.

hmmm, nee, wilde honden luieren maar een beetje en weten totaal geen blijf met hun ellebogen tijdens het kilometersvreten :oeps: .

de meeste uitleg van keurmeesters vind ik steeds meer en steeds vaker bol staan van de zelfinvulling en totaal ontdaan van enige realiteit.
ik dacht het al voordat ik jouw verhaal helemaal afhad. Die klapperende ellebogen, dat kan echt niet hoor! :P

Voorborst is ook een beetje overrated ja, je ziet tegenwoordig honden die meer het model van een boot hebben.. Met een passende hoeking vind ik het nog wel mooi, maar soms is de voorhand vrij steil en komt er zo'n toeter vooruit. Nee bedankt :D
bouvierpoedel
Zeer actief

Nanna schreef:
Tara schreef:Nou vind ik die wilde honden ook serieus wel een beetje raar gebouwd hoor.
Ik vind een krokodil ook raar gebouwd :engel: Maar voorlopig is ie functioneler dan ik.
Hij zal jou ook vreemd gebouwd vinden maar wel lekker genoeg om op te vreten. :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

Tara schreef:
bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:
Tara schreef:Nou vind ik die wilde honden ook serieus wel een beetje raar gebouwd hoor.
Ik vind een krokodil ook raar gebouwd :engel: Maar voorlopig is ie functioneler dan ik.
Hij zal jou ook vreemd gebouwd vinden maar wel lekker genoeg om op te vreten. :engel:
Zo'n zuur wief? Ik lig vast heel zwaar op de maag.
Hij spugt haar wel in brokken uit. :engel:
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Nanna schreef:
Fretten dan. Het lijken wel vette slinky's met stompjes als ledematen maar ze zijn fokking snel.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Ik denk dat balans in hoekingen sowieso belangrijker is dan de mate van hoeking. En dat zie je bij die wilde honden ook. Ze zijn dan wel zeer matig gehoekt, maar wel zowel voor als achter. Er zijn nogal wat rassen die achter sterk gehoekt horen te zijn en voor zo steil als wat, dat werkt ook niet heel efficiënt lijkt me.

Toch is het wel interessant, dat van die aansluitende ellebogen heb ik ook gehoord en het klinkt ook heel logisch. Ik ben wel benieuwd waar het verschil dan in zit. Hebben die wilde honden een lagere leeftijdsverwachting dan (ras)honden? Belasten ze anders? Want er zijn ook verschillende aandoeningen gelinkt aan bouw, zoals bijvoorbeeld PL. Dat kunnen we ook moeilijk ontkennen natuurlijk.
deugenietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Ongelezen bericht door deugenietje »

Wauw mooie wolf.

Als je alleen de kop zou laten zien zal je ons ook kunnen wijs maken dat het een vos is.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Inge O schreef:
Tara schreef: Oh, maar dát zal ook wel, dat is ook mijn punt niet.
Maar ik vind het gewoon wonderlijke dieren om te zien, waarbij mij niet helemaal invalt waarom die merkwaardige bouw nu een significant evolutionair voordeel biedt als je het vergelijkt met de bouw van andere hondachtigen. Het zal er wel zijn, maar ík zie het niet. :wink:
ik zie niet echt een een constante bij de hondachtigen - heb je die manenwolf gezien :F: ?

en de ethiopische wolf, die ontkracht dan weer maeve's aannames, je kan blijkbaar prima functioneel zijn met een canyonsteile voorhand en een normaal gehoekte achterhand :mrgreen:
Zou het ook te maken kunnen hebben met de omgeving waar ze voorkomen? Dat de ene bouw functioneler is op het ene terrein? Of zeg ik iets doms?
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Tara schreef:Zo steil is hij volgens mij nog helemaal niet in de voorhand, hij heeft alleen niet eens de schijn van voorborst. :wink:
De hele voorhand ligt wat ver naar voren inderdaad, daarom geen voorborst. Maar extreem steil vind ik hem ook niet.

Maar ja, ik blijf het interessant vinden. Ik wil niet zeggen dat wij mensen alle wijsheid in pacht hebben en weten wat functioneel en efficient is voor onze honden hoor. Maar die logica zal toch wel ergens op gebaseerd zijn? Gewoon natuurkundige feitjes enzo? Dat het allemaal compleet onzinnig is gaat er bij mij ook niet in hoor. Dan kunnen we net zo goed zeggen dat honden zonder aanwijsbare voorsnuit ook best goed kunnen ademen. We overdrijven misschien de waarde van correcte hoekingen, maar dat het helemaal geen invloed heeft wil ik ook niet geloven hoor.
bouvierpoedel
Zeer actief

Als je basis zegt dan weet iedereen wel zo'n beetje wat er bedoeld word. Als je nu gewoon zorgd dat je met fokken niet teveel gaat veranderen en een beetje bij de basis blijft hangen dat je over het algemeen wel redelijk goed zit.
De DH is toch wel een voorbeeld van doorslaan en heel ver van de basis. Net als een moderne poedel met superkorte rug en nek die langer is als de hond zelf . Heel mooi hoor ,maar zoals de Amerikanen zeggen ; we fokken niet op bruikbaarheid maar mooie plaatjes.
Zie je hier ook steeds meer het op een mooi plaatje keuren en plaatsen en niet de beste volgens de rasstandaard plaatsen.
Show show show.
deugenietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler en witte dwerg schnauzer

Ongelezen bericht door deugenietje »

Ik vind dit een mooie hond. Qua bouw, geen verstand. Jammer van die staart.

Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:Dat hangt af van je definitie "de sterren van de hemel lopen" :engel:
Als het gaat om een rondje in de schijnwerpers over het groene tapijt van Westminster dan geloof ik meteen dat dit veel spectaculairder is en de handjes op elkaar krijgt.
Nou, dat vraag ik me af.
Slecht gehoekt is niet hetzelfde als weinig gehoekt natuurlijk, en een slecht gehoekte hond loopt gewoon niet goed. Net als een sterk gehoekte hond nkiet per definitie goed loopt.

Goed gehoekt als in passend en in balans, dát loopt goed. En dat kan zowel veel als weinig zijn.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Alleen vanwege de kleur :wink: met recht een tijgerkleurtje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Valerie schreef:Alleen vanwege de kleur :wink: met recht een tijgerkleurtje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Das wel een schoonheid met zijn mooie smoelwerk. :I:
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Dat is zeker een mooie kleur! Heel apart!

Dit vind ik een mooie hond:

Afbeelding
Caprice van 't Seebosch, moeder van onze pup. Hoewel vader (Devil van 't Seebosch) veel meer prijzen heeft gewonnen vind ik deze persoonlijk toch mooier.
Mooie dikke vacht, diepe kleuren en qua bouw heb ik er niet zo veel verstand van, maar hou ik wel van dat 'vierkante'.
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

Afbeelding

Helaas malamute niet voor mij weggelegd i.v.m tijd dus dan toch C.C

Afbeelding

Afbeelding

Dit omdat het grote lekkere robuuste honden zijn die ook atletisch goed meekunnen en geen druktemakers zijn.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Dinos schreef:Dit omdat het grote lekkere robuuste honden zijn die ook atletisch goed meekunnen en geen druktemakers zijn.
Hier loopt ook een Cane Corso (grote zwarte reu) die uit z'n dák gaat als hij Izzy ziet. Echt wel een druktemaker (maar wel een verschrikkelijke goedzak). Fijn ras inderdaad! Wie weet, ooit...
Dinos

Lemuria schreef:
Dinos schreef:Dit omdat het grote lekkere robuuste honden zijn die ook atletisch goed meekunnen en geen druktemakers zijn.
Hier loopt ook een Cane Corso (grote zwarte reu) die uit z'n dák gaat als hij Izzy ziet. Echt wel een druktemaker (maar wel een verschrikkelijke goedzak). Fijn ras inderdaad! Wie weet, ooit...
Er zitten ook best overeenkomsten tussen staff en cc ook al zijn het twee verschillende rasgroepen.
Ik heb het dan wel over Amerikaanse staff
-Saskia-
Zeer actief

De cane corso's van LaVitaBella hier op het forum vind ik een mooi type CC, mooi sportief zonder vel en drel.
Dinos

-Saskia- schreef:De cane corso's van LaVitaBella hier op het forum vind ik een mooi type CC, mooi sportief zonder vel en drel.
Ben benieuwd naar foto's van cane corso's met vellen en drellen ben je niet mis met Mastino?
Ik heb veel verschillende type's gezien maar vellen en drellen horen daar zeker niet bij.
-Saskia-
Zeer actief

Dinos schreef:
-Saskia- schreef:De cane corso's van LaVitaBella hier op het forum vind ik een mooi type CC, mooi sportief zonder vel en drel.
Ben benieuwd naar foto's van cane corso's met vellen en drellen ben je niet mis met Mastino?
Ik heb veel verschillende type's gezien maar vellen en drellen horen daar zeker niet bij.
Daarmee bedoel ik de wat zwaardere types die meer 'kinwabben' en hanglippen hebben enzo. De ogen die iets meer hangen ook.
Het mag wat mij betreft wat strakker zijn.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Had ik ook een keer. Mooie hond mevrouw is dat een bull mastiff? Bleek het een flink groot/breed uitgevallen cane corso.
Dinos

-Saskia- schreef:
Dinos schreef:
Daarmee bedoel ik de wat zwaardere types die meer 'kinwabben' en hanglippen hebben enzo. De ogen die iets meer hangen ook.
Het mag wat mij betreft wat strakker zijn.
Ok snap nu wat je bedoeld

Afbeelding

Zoals deze foto ik dacht dat je echt vellen op lichaam bedoelde.
Er zijn vele type's maar vel zoals op Mastino hoort daar niet bij, je hebt qua kop veel verschillen in de c.c wereld van boxerlook tot labradorlook
Dinos

Karin is daar ook helemaal gek van, ik vindt het maar grote bullebakken hahaha
Maar ben niet bekent met het ras zijn geloof ik wel lieve honden over het algemeen.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”