Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoei, spannend!
Moderator: moderatorteam
-
Lieske1977
Re: Hoei, spannend!
Ik denk dat ik haar eerst maar 's leer stofzuigen, kan ze mooi haar eigen haren achter haar kont opruimen 
-
Lieske1977
Snap ik, Inge en Zamunda. Ik moet ook zeggen dat ik het hele traject had afgeblazen als me van hogerhand was opgelegd dat Joy bijvoorbeeld niet zou mogen zwemmen. Dat ga ik mijn hond echt niet ontnemen, ze is niet voor niets labrador geworden 
Ik kan me trouwens bijna niet voorstellen dat honden geplaatst worden bij niet-hondenmensen als ik kijk naar de screening van de hulphondenschool, maar misschien is dat per stichting verschillend is en glippen er toch zulke gevallen door. Ik ken zelf echter te weinig mensen met een hulphond om daar een gefundeerd oordeel over te hebben.
Ik kan me trouwens bijna niet voorstellen dat honden geplaatst worden bij niet-hondenmensen als ik kijk naar de screening van de hulphondenschool, maar misschien is dat per stichting verschillend is en glippen er toch zulke gevallen door. Ik ken zelf echter te weinig mensen met een hulphond om daar een gefundeerd oordeel over te hebben.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
-
blondie
- Zeer actief
Ik zie het wel om me heen hoor en dan vind ik het sneu voor de hond.Lieske1977 schreef:Snap ik, Inge en Zamunda. Ik moet ook zeggen dat ik het hele traject had afgeblazen als me van hogerhand was opgelegd dat Joy bijvoorbeeld niet zou mogen zwemmen. Dat ga ik mijn hond echt niet ontnemen, ze is niet voor niets labrador geworden
Maar wat ontzettend fijn zou het zijn als je eigen hond geschikt is! Mag je zelf ook deels de trainingen dan gaan doen, of moet ze dan toch intern?
@apple, je zult het niet zo bedoelt hebben, maar de reactie dat je je vraagtekens zet bij het gegeven dat de zorgverzekering een ADL-hond vergoedt kwam op mij wat zuur over.
In deze tijd wordt niet zomaar een ok gegeven voor bepaalde zaken, dus dat TS de toezegging kreeg zegt mij al genoeg. Dat TS zelf een hond heeft die ervoor in aanmerking kan komen om haar hulphond te worden vind ik persoonlijk heel erg mooi om te lezen.
Ik duim dus dat ze ook fysiek geschikt is!
-
Lieske1977
Dat is dan ook wel sneu voor de hond, ja. Officieel mag hij/zij dan tot hulpmiddel gebombardeerd zijn, in de eerste plaats is en blijft het een hond met zijn eigen gevoelens en behoeften. Ik snap ook niet zo goed dat je er als niet-hondenliefhebber aan zou willen beginnen, want alle bezwaren die aan een hond kleven in de ogen van een niet zo grote hondenfan (haren, vuil, er in alle weersomstandigheden vier keer per dag uit moeten, etc.) gelden natuurlijk net zo hard voor een hulphond als voor een gewone huishond.
Ik mag (moet
) de trainingen zelf gaan doen samen met Joy. Ze hoeft gelukkig niet ergens zonder mij te bivakkeren
De interne week is op een locatie in het land met circa zes andere combinaties, er zijn daarnaast drie gezamenlijke lesdagen met andere cursisten en de rest van de training vindt plaats in de thuissituatie.
Ik mag (moet
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Welke hulphondenschool gaat je helpen.?Lieske1977 schreef:Dat is dan ook wel sneu voor de hond, ja. Officieel mag hij/zij dan tot hulpmiddel gebombardeerd zijn, in de eerste plaats is en blijft het een hond met zijn eigen gevoelens en behoeften. Ik snap ook niet zo goed dat je er als niet-hondenliefhebber aan zou willen beginnen, want alle bezwaren die aan een hond kleven in de ogen van een niet zo grote hondenfan (haren, vuil, er in alle weersomstandigheden vier keer per dag uit moeten, etc.) gelden natuurlijk net zo hard voor een hulphond als voor een gewone huishond.
Ik mag (moet) de trainingen zelf gaan doen samen met Joy. Ze hoeft gelukkig niet ergens zonder mij te bivakkeren
De interne week is op een locatie in het land met circa zes andere combinaties, er zijn daarnaast drie gezamenlijke lesdagen met andere cursisten en de rest van de training vindt plaats in de thuissituatie.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Lieske1977
(Hulp)hondenschool De Click.bouvierpoedel schreef: Welke hulphondenschool gaat je helpen.?
- Sandra & Phoebe
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cavalier king charles spaniel ( Phoebe )
- Aantal honden: 1
Gefeliciteerd!
-
Lieske1977
Weer een hobbeltje genomen: de uitgebreide check bij de dierenarts heeft geen bijzonderheden opgeleverd
Enige 'opvallende afwijking' is dat Joy "wat klein van stuk, maar wel in verhouding" is. Klopt, het is een klein teefje van nu 22,2 kg schoon aan de haak. Tja, groei forceer je nou eenmaal niet.
Algemene indruk, hart en longen, vacht, huid, oren, slijmvliezen, lymfeknopen, gebit en skelet + spieren waren dik in orde
Op naar het oogonderzoek en de hd- en ed-foto's aanstaande vrijdag!
Algemene indruk, hart en longen, vacht, huid, oren, slijmvliezen, lymfeknopen, gebit en skelet + spieren waren dik in orde
Op naar het oogonderzoek en de hd- en ed-foto's aanstaande vrijdag!
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Succes.
Idd wordt het gewoon vergoed uit de basisverzekering.
Jij nu je opleidingskosten en iemand zonder eigen hond krijgt de hond in "bruikleen"
Daarnaast krijg je jaarlijks nog een tegemoetkoming in de onderhoudskosten.
Idd wordt het gewoon vergoed uit de basisverzekering.
Jij nu je opleidingskosten en iemand zonder eigen hond krijgt de hond in "bruikleen"
Daarnaast krijg je jaarlijks nog een tegemoetkoming in de onderhoudskosten.
- Trinand
- Actief
- Mijn ras(sen): Briard.
En ik zou héél graag een Pyrenees herdertje erbij willen :-) - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat mooi en wat gaat het goed met de testen. Succes vrijdag ....
-
Lieske1977
- miemot
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Super! Gefeliciteerd en heel veel succes!
-
beatje
Fijn,gefeliciteerd!
- Evertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Parson russell terrier en Roemeense mix
Wat fijn! Gefeliciteerd en veel succes met de opleiding 
-
Lieske1977