Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier geen Lotgering meer, wat is een andere goede kvv?
Moderator: moderatorteam
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Vet vlees nu met foto 26/7 update
Zoals op bovenstaande foto vind ik haar prima.
Zo mogen meer Rotties er wat mij betreft uit zien.
Zo mogen meer Rotties er wat mij betreft uit zien.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Als ze slanker is dan op de foto, lijkt ze mij prima.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
ik vind haar mooi
Ze is goed zo hoor

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mij ookduitse herder schreef:Als ze slanker is dan op de foto, lijkt ze mij prima.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Ze is een stuk slanker dan op de foto. Ik ga ook niet meer luisteren naar het commentaar dat ze te mager is. Ze is vrolijk, speelt zeer actief etc etc.
Ze is inderdaad een ander type Rottweiler dan bv Cu. Amy is klein en slank en echt atletisch en Cu is erg grof gebouwd (wel mooi slank) en vooral erg lomp
Ze is inderdaad een ander type Rottweiler dan bv Cu. Amy is klein en slank en echt atletisch en Cu is erg grof gebouwd (wel mooi slank) en vooral erg lomp
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
Mojuan
- Zeer actief
Julia was ook jarenlang érg slank.
Maar ze was gezond, ze was actief, ze was vrolijk en ze at goed.
Ik kreeg maar wat vaak de vraag hoe het kwam dat ze zo mager was, nou ik vond haar dus helemaal niet mager, ik vond haar erg slank, maar wel mooi.
Maar ze was gezond, ze was actief, ze was vrolijk en ze at goed.
Ik kreeg maar wat vaak de vraag hoe het kwam dat ze zo mager was, nou ik vond haar dus helemaal niet mager, ik vond haar erg slank, maar wel mooi.

- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Hier geen Lotgering meer, wat is een andere goede kvv?
Na de zoveelste keer een vette zooi aan te treffen in, dit keer, de vis variant van Lotgering, heb ik besloten het niet meer te geven. De honden zijn de laatste tijd wat vaker aan de diarree en ik wil met een andere kvv kijken of ze dan ook nog regelmatig aan de diarree zijn.
Omdat ik nog steeds geen duidelijker antwoord heb dan ' het is gewoon een beetje vet wat achterblijft eind van de dag in de molen' en geen reactie's krijg op mijn mailtjes en als ik bel is hij altijd erg druk en heeft even geen tijd ben ik er wel klaar mee.
Wat is een kvv die vergelijkbaar is met Lotgering? Ik geef ze al jaren Lotgering en ze hebben het hier altijd goed op gedaan (totdat die vette zooi er omheen zat).
Iemand misschien een idee?
Dit trof ik net aan

Omdat ik nog steeds geen duidelijker antwoord heb dan ' het is gewoon een beetje vet wat achterblijft eind van de dag in de molen' en geen reactie's krijg op mijn mailtjes en als ik bel is hij altijd erg druk en heeft even geen tijd ben ik er wel klaar mee.
Wat is een kvv die vergelijkbaar is met Lotgering? Ik geef ze al jaren Lotgering en ze hebben het hier altijd goed op gedaan (totdat die vette zooi er omheen zat).
Iemand misschien een idee?
Dit trof ik net aan

-
nomo
- Zeer actief
Ik ben van lotgering overgestapt op degomeat / naturis
Voor het botwerk/knabbels etc
http://www.naturis.nu/index.php
Voor de grote hoeveelheden
http://www.best4dogs.nl/
Iets duurder, maar het bevalt me 100x beter! Was ook helemaal klaar met lotgering.
Iets duurder, maar het bevalt me 100x beter! Was ook helemaal klaar met lotgering.
- dagmar88
- Zeer actief
nomo schreef:Ik ben van lotgering overgestapt op degomeat / naturis
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ook degomeat maar vind lotgering toch fijner maar voor 1 of 2 x per week vind ik t geen drama. Het is me veel te fijn gemalen en vet.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Ik mix voor mijn honden smuldier met Carnibest.
Tammenga is ook een mooie KVV maar wel iets duurder.
Tammenga is ook een mooie KVV maar wel iets duurder.
Groetjes, Marjan
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Bleza krijgt nog steeds Lotgering, en ze doet het er super op.
Jade krijgt Degomeat, maar vind het eigenlijk te fijn gemalen, en voor mijn gevoel is het vetter dan de Lotgering.
Ze doet het er best goed op, op wat maagzuur na af en toe, maar als ze regelmatig iets te kauwen bij haar eten krijgt dan valt dat ook wel mee.
Jade krijgt Degomeat, maar vind het eigenlijk te fijn gemalen, en voor mijn gevoel is het vetter dan de Lotgering.
Ze doet het er best goed op, op wat maagzuur na af en toe, maar als ze regelmatig iets te kauwen bij haar eten krijgt dan valt dat ook wel mee.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- NiN
- Actief
- Aantal honden: 1
Hier alleen maar diarree van Lotgering helaas.
De katten deden het er wel heel goed op (op de kattenvariant dan)
Ik lees even mee
De katten deden het er wel heel goed op (op de kattenvariant dan)
Ik lees even mee
-
Mieke-Bo
Jemig Demi wat een bende! Sorry, kan er niks anders van maken.....
Hier koop ik zowel mijn kvv rollen als mijn barf producten in grote hoeveelheden bij degomeat.. Voor de kleinere tussen bestellingen is animalfoodexpress super voor! Die bezorgen via de post, hebben ook kvv van Kiezebrink dacht ik..
Ben erg blij met beide leveranciers! Nog nooit klachten gehad.
Hier koop ik zowel mijn kvv rollen als mijn barf producten in grote hoeveelheden bij degomeat.. Voor de kleinere tussen bestellingen is animalfoodexpress super voor! Die bezorgen via de post, hebben ook kvv van Kiezebrink dacht ik..
Ben erg blij met beide leveranciers! Nog nooit klachten gehad.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ook niet met lotgering 
En dr gaat hier en bij vrienden die t ook voeren nogal wat doorheen per maand

maar nog nooit iets gezien wat op de foto lijkt...
Daarom vind ik t ook zo vreemd...
En dr gaat hier en bij vrienden die t ook voeren nogal wat doorheen per maand

maar nog nooit iets gezien wat op de foto lijkt...
Daarom vind ik t ook zo vreemd...

-
nomo
- Zeer actief
Malinois, ik bestelde ook aardige hoeveelheden, maar kreeg een paar keer precies dezelfde rotzooi als Demi. En op klachten werd nauwelijks gereageerd.
Was altijd ook tevreden. Morris deed het er ook goed op. Maar Morris at echt die gore rollen niet en kreeg nu ook regelmatig diarree. Een van de honden van iemand die altijd mee bestelde kreeg huidproblemen en diarree en de honden van ander die mee bestelde kregen een doffe vacht. Die labradors vreten alles
dus ook die gore rollen wel, maar je voert toch liever iets wat eruit ziet en ruikt als vlees.
Toen ik ook nog een keer in een bestelling allemaal rollen kreeg die half uit de verpakking lagen en een krat met vlees wat gewoon rot was toen was ik er wel klaar mee.
Heb het een paar jaar naar volle tevredenheid gevoerd. Helaas nu een paar keer achter elkaar troep bij de bestelling. Weet ook niet waar het door komt. Als jij en anderen nog wel goed spul geleverd krijgen... het zijn blijkbaar echt niet alle kratten die verkeerd zijn. Maar wel teveel naar mijn idee.
Was altijd ook tevreden. Morris deed het er ook goed op. Maar Morris at echt die gore rollen niet en kreeg nu ook regelmatig diarree. Een van de honden van iemand die altijd mee bestelde kreeg huidproblemen en diarree en de honden van ander die mee bestelde kregen een doffe vacht. Die labradors vreten alles
Toen ik ook nog een keer in een bestelling allemaal rollen kreeg die half uit de verpakking lagen en een krat met vlees wat gewoon rot was toen was ik er wel klaar mee.
Heb het een paar jaar naar volle tevredenheid gevoerd. Helaas nu een paar keer achter elkaar troep bij de bestelling. Weet ook niet waar het door komt. Als jij en anderen nog wel goed spul geleverd krijgen... het zijn blijkbaar echt niet alle kratten die verkeerd zijn. Maar wel teveel naar mijn idee.
- Hylos
- Zeer actief
malinois, jij haalt het toch zelf ergens op? Of het wordt rechtstreeks geleverd?
Aangezien we het hier al zo vaak over hebben gehad. Bepaalde delen in NL blijken rommel geleverd te krijgen, ik kreeg het hier ook zo zoals het bij Demi op de afbeelding staat. Maar er zijn ook mensen die wel gewoon goed spul krijgen.
Ik denk dat het te maken heeft met de leveringen en dat het al sowieso 1 a 2 keer ontdooit en weer ingevroren is alvorens het voor mijn deur staat. Zo ziet het er namelijk gewoon uit.. en zo hadden alle buren het hier ook.
Ik voer al een hele tijd enkelvoudige mixen van Degomeat. Nu niet zo veel meer omdat ik barf toch beter vind (maar wel gedoe
). Maar ik ben erg te spreken over de enkelvoudige mixen. Het gaat hier beter dan de dure kvv merken als Alaska, Barfmenu e.d. en is nog eens goedkoper ook. Ziet er goed en puur uit alleen sommige mixen zijn wat "droog", zoals geit.
Aangezien we het hier al zo vaak over hebben gehad. Bepaalde delen in NL blijken rommel geleverd te krijgen, ik kreeg het hier ook zo zoals het bij Demi op de afbeelding staat. Maar er zijn ook mensen die wel gewoon goed spul krijgen.
Ik denk dat het te maken heeft met de leveringen en dat het al sowieso 1 a 2 keer ontdooit en weer ingevroren is alvorens het voor mijn deur staat. Zo ziet het er namelijk gewoon uit.. en zo hadden alle buren het hier ook.
Ik voer al een hele tijd enkelvoudige mixen van Degomeat. Nu niet zo veel meer omdat ik barf toch beter vind (maar wel gedoe

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik laat t bezorgen. En de ene keer is t s ochtends vroeg dat ik t krijg en de andere keer pas rond 1700 uur s middags en altijd prima vlees.
De enige die t 2x invriest ben ik zelf af en toe. Ik ken veel mensen die t voeren maar niemand met deze problemen.
Wat ik al zei, 1 of 2 x per week voer ik degomeat enkelvoudig maar dat zou ik dan weer niet als hoofdvoer willen veel te fijn gemalen en veel te vet.
De enige die t 2x invriest ben ik zelf af en toe. Ik ken veel mensen die t voeren maar niemand met deze problemen.
Wat ik al zei, 1 of 2 x per week voer ik degomeat enkelvoudig maar dat zou ik dan weer niet als hoofdvoer willen veel te fijn gemalen en veel te vet.

- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
Het ziet er inderdaad vreemd uit zeg.
Zelf voer ik ook al jaren Lotgering, maar nog nooit zulke aparte dingen gezien gelukkig.
Zelf voer ik ook al jaren Lotgering, maar nog nooit zulke aparte dingen gezien gelukkig.
- Demi
- Zeer actief
- Contacteer:
Als het bezorgd wordt door Lotgering, dan krijg ik dit soort rollen ertussen. En gelukkig zitten er ook heel veel goede tussen, maar ook veel van deze rotzooi. Het is bij mij eigenlijk heel makkelijk, de Rottweilers eten werkelijk alles, maar dus niet hetgeen wat er op de foto staat. Ze ruiken er aan en gaan weer voor het aanrecht staan (ze willen dan iets anders
)
Ik haal steeds vaker af op een afhaalpunt en daar zitten dus geen vette rollen tussen en ziet het er prima uit.
Ik haal volgende week nog een keer bij het afhaalpunt wat op en als dat weer goed is dan ga ik het mixen met een andere kvv, een waarbij ze wat meer moeten kauwen.
Maar ik blijf het vreemd vinden, ik geef het echt al zo lang en dit is echt iets van de laatste tijd.
Ik haal steeds vaker af op een afhaalpunt en daar zitten dus geen vette rollen tussen en ziet het er prima uit.
Ik haal volgende week nog een keer bij het afhaalpunt wat op en als dat weer goed is dan ga ik het mixen met een andere kvv, een waarbij ze wat meer moeten kauwen.
Maar ik blijf het vreemd vinden, ik geef het echt al zo lang en dit is echt iets van de laatste tijd.
-
nomo
- Zeer actief
En wij zullen op dezelfde route zitten. Hier wordt dus ook rommel geleverd.Hylos schreef:malinois, jij haalt het toch zelf ergens op? Of het wordt rechtstreeks geleverd?
Ik voer al een hele tijd enkelvoudige mixen van Degomeat. Nu niet zo veel meer omdat ik barf toch beter vind (maar wel gedoe). Maar ik ben erg te spreken over de enkelvoudige mixen. Het gaat hier beter dan de dure kvv merken als Alaska, Barfmenu e.d. en is nog eens goedkoper ook. Ziet er goed en puur uit alleen sommige mixen zijn wat "droog", zoals geit.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat lijkt me sterk, de bezorger heeft laatst uitgelegd dat alle kratten klaar staan in een koelcel en dat alle chauffeurs 's ochtends hun auto's gelijktijdg laden met de kratten die zij nodig hebben. Die moeten ze dus zelf pakken van de stapel. Lijkt me dus erg sterk dat het routeafhankelijk is.

- dagmar88
- Zeer actief
malinois schreef:dat lijkt me sterk, de bezorger heeft laatst uitgelegd dat alle kratten klaar staan in een koelcel en dat alle chauffeurs 's ochtends hun auto's gelijktijdg laden met de kratten die zij nodig hebben. Die moeten ze dus zelf pakken van de stapel. Lijkt me dus erg sterk dat het routeafhankelijk is.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk dat jij ook op mijn route ligt? Geen idee hoor, maar welke dag kwamen ze bij jou over het algemeendagmar88 schreef:malinois schreef:dat lijkt me sterk, de bezorger heeft laatst uitgelegd dat alle kratten klaar staan in een koelcel en dat alle chauffeurs 's ochtends hun auto's gelijktijdg laden met de kratten die zij nodig hebben. Die moeten ze dus zelf pakken van de stapel. Lijkt me dus erg sterk dat het routeafhankelijk is.Op onze route was het ook prut.

-
nomo
- Zeer actief
Maar dan is het toch heel raar dat het op sommige routes meer voorkomt. Bij hylos + buren rommel geleverd. Bij mij + 3 anderen die meebestellen.
Nou ja, denk ook niet dat we erachter komen wat het is en waar het aan ligt
Dat het regelmatig voorkomt is in elk geval wel duidelijk. Gelukkig heb jij nog geen problemen
hopelijk krijg je ze ook niet!
Nou ja, denk ook niet dat we erachter komen wat het is en waar het aan ligt
- dagmar88
- Zeer actief
malinois schreef:Ik denk dat jij ook op mijn route ligt? Geen idee hoor, maar welke dag kwamen ze bij jou over het algemeendagmar88 schreef:malinois schreef:dat lijkt me sterk, de bezorger heeft laatst uitgelegd dat alle kratten klaar staan in een koelcel en dat alle chauffeurs 's ochtends hun auto's gelijktijdg laden met de kratten die zij nodig hebben. Die moeten ze dus zelf pakken van de stapel. Lijkt me dus erg sterk dat het routeafhankelijk is.Op onze route was het ook prut.
Geen idee meer. In ieder geval later op de dag en vaak genoeg helemaal niet, of niet op de afgesproken dag.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
hmm dat heb ik echt nog nooit gehad, altijd op maandag of donderdag. En altijd op de dag geweest... wel verschillend qua tijd maar ik bel om 9 uur en dan kan hij bijna op de minuut aangeven hoe laat hij er is. Of dat een uurtje later is of 6 uur later... 

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
naja van die regelmaat herken ik en ook de mensen die ik ken dus niets, dus of het zo regelmatig voorkomt ... hoeveel ervaringen hebben we hier nu, 3 of 4?nomo schreef:Maar dan is het toch heel raar dat het op sommige routes meer voorkomt. Bij hylos + buren rommel geleverd. Bij mij + 3 anderen die meebestellen.
Nou ja, denk ook niet dat we erachter komen wat het is en waar het aan ligtDat het regelmatig voorkomt is in elk geval wel duidelijk. Gelukkig heb jij nog geen problemen
Ik ga er niet vanuit dat ik die problemen krijg als ik het al ruim 3,5 jaar voer zonder enig probleem

- dagmar88
- Zeer actief
malinois schreef:naja van die regelmaat herken ik en ook de mensen die ik ken dus niets, dus of het zo regelmatig voorkomt ... hoeveel ervaringen hebben we hier nu, 3 of 4?nomo schreef:Maar dan is het toch heel raar dat het op sommige routes meer voorkomt. Bij hylos + buren rommel geleverd. Bij mij + 3 anderen die meebestellen.
Nou ja, denk ook niet dat we erachter komen wat het is en waar het aan ligtDat het regelmatig voorkomt is in elk geval wel duidelijk. Gelukkig heb jij nog geen problemen
Ik ga er niet vanuit dat ik die problemen krijg als ik het al ruim 3,5 jaar voer zonder enig probleem
Uhm, hier al 3 van de 3 mensen die ik ken en daar bestelden.
-
JBK
Ik vond het ook prut, het stonk, was ranzig. Nee, bagger vond ik het om te voeren.
Wordt van zalm e.d. nu ook niet heel blij qua geur maar er is een duidelijk verschil tussen slechte kwaliteit vlees/vis of een gewone vlees/vis geur.
Wordt van zalm e.d. nu ook niet heel blij qua geur maar er is een duidelijk verschil tussen slechte kwaliteit vlees/vis of een gewone vlees/vis geur.