Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn Border collie is helaas mank gaan lopen door nog onbekende reden , wij moeten van de DA minimaal 2 weken rust houden
MAAR HOE DOE JE DAT MET EEN BORDER COLLIE
Hij mag een paar minuten naar buiten om zijn behoefte te doen en in rustig tempo een blokje om om een frisse neus te halen.
Ik heb natuurlijk wel een honden puzzel en dingen zoals een KONG maar hier heb je wel snoepjes voor nodig en om dat de hele dag te doen lijk me geen goed idee
Heeft iemand Tips hoe ik toch mijn hondje een plezierige tijd kan geven in de weken dat hij niet lekker rond mag scheuren ...
Je kan zijn gewone voer misschien in de puzzels doen? Verder geen tips, maar er zijn hier mensen die er ervaring mee hebben dus die zullen je vast kunnen helpen
Evelien en Joep Cause all of me, loves all of you
Dag mijn schaduw, dag flupperpupper. Je wordt gemist.
Joep 23-09-2014 ~ 18-12-2020
denkspelletjes doen we alleen omdat je hier voer voor nodig hebt (want bal als beloning mag niet ) kan ik dit dus maar een aantal keer per dag doen , maar de rest van de uren ?
Ik heb een pup die zo'n 6 weken geen donder mag doen. Dus het is dé tijd om domme dingen te leren als "pootje", "afblijven", "pak maar", enz.. Verder vul ik de kong met d'r gewone voer zodat ze daar langer mee doet en heb ik een kinderwagen waardoor ze toch nog naar buiten kan voor langere tijd. Zijn verder genoeg puzzels te vinden, dus in principe kun je wel vooruit hoor
Mischien zeg ik iets heel stoms , maar trucjes leren betekend meestal veel herhalingen veel bewegingen met de poten , iets wat ik juist moet vermijden ?
smokey schreef:Mischien zeg ik iets heel stoms , maar trucjes leren betekend meestal veel herhalingen veel bewegingen met de poten , iets wat ik juist moet vermijden ?
Is het z'n voor-of achterpoot? Als het z'n achterpoot is, is er weinig aan 't handje. Gewoon zorgen dat-ie met z'n billen op de grond blijft, dan kunnen ze prima werken met hun voorpoten, zoals pootje geven. Als het z'n voorpoot is, kun je weer richting aandachtsoefeningen gaan. Echt, d'r valt een mouw aan te passen.
smokey schreef:denkspelletjes doen we alleen omdat je hier voer voor nodig hebt (want bal als beloning mag niet ) kan ik dit dus maar een aantal keer per dag doen , maar de rest van de uren ?
Je kunt hem al zijn voer bij elkaar laten werken met denkspelletjes en je hoeft geen handvol voer per spelletje te gebruiken. Gewoon de inzet verhogen; meer laten doen (denken) voor minder beloning.
smokey schreef:Mischien zeg ik iets heel stoms , maar trucjes leren betekend meestal veel herhalingen veel bewegingen met de poten , iets wat ik juist moet vermijden ?
Is het z'n voor-of achterpoot? Als het z'n achterpoot is, is er weinig aan 't handje. Gewoon zorgen dat-ie met z'n billen op de grond blijft, dan kunnen ze prima werken met hun voorpoten, zoals pootje geven. Als het z'n voorpoot is, kun je weer richting aandachtsoefeningen gaan. Echt, d'r valt een mouw aan te passen.
Moet je hem echt bezig houden?
Die van mij zouden er geen moeite mee hebben als ze kalm aan moesten doen.
Wat ik zou doen: Als je ergens met de auto naartoe gaat, je hond meenemen.
Die van ons zitten heel graag in de auto en kijken naar buiten. is toch inspanning en de tijd gaat om.
Weet je niet waarom hij mank loopt?
Kijk eens op internet bij hersenspellen voor honden, daar kun je heel simpele spelletjes maken.
Odi schreef:Moet je hem echt bezig houden?
Die van ons zitten heel graag in de auto en kijken naar buiten. is toch inspanning en de tijd gaat om.
Kijk eens op internet bij hersenspellen voor honden, daar kun je heel simpele spelletjes maken.
We weten niet pressies waarom hij mank loopt inderdaad , het zou natuurlijk kunnen dat hij zich verstapt heeft / te hard gespeeld heeft of dat er iets anders aan de hand is.
Persoonlijk kan ik hem niet zomaar 3 weken lang niks laten doen ,, hijzelf vind dat ook maar niks ik zie zijn gedrag na een dag niks doen al veranderen (vervelend doen tegenover de pup )
IK heb al een begin gemaakt aan wat hersengames en hier zal ik de komende tijd ook mee bezig zijn
Met zo'n kong zijn ze ook lekker lang bezig, smeer er iets lekkers in, op een plakje kaas in stoppen
nog beter, kaas erin, ff smelten in de magnetron, laten afkoelen(!!!) En geven, nog moeilijker
Dit is trouwens een puppy, maar ze hebben ook gewone
formaat kiezen aan de hand van wat voor jou hond geschikt lijkt
Er zijn ook mooie massagetechnieken voor honden die ze rust en ontspanning bieden. Heb ik bij Henk gedaan toen hij zijn poot gebroken had. Dan ging hij er heerlijk voor liggen en waren we zo een half uur zoet met masseren. Daarna was hij moe en voldaan
'Touch' aanleren en daar allerlei trucjes mee bedenken. Deurtjes dichtdoen enzo.
Aanleren om de post te halen, sokken in de la te doen... van die dingen.
Odi schreef:Moet je hem echt bezig houden?
We weten niet pressies waarom hij mank loopt inderdaad , het zou natuurlijk kunnen dat hij zich verstapt heeft / te hard gespeeld heeft of dat er iets anders aan de hand is.
Persoonlijk kan ik hem niet zomaar 3 weken lang niks laten doen ,, hijzelf vind dat ook maar niks ik zie zijn gedrag na een dag niks doen al veranderen (vervelend doen tegenover de pup )
IK heb al een begin gemaakt aan wat hersengames en hier zal ik de komende tijd ook mee bezig zijn
Dan zou ik als eerste eens rust in de hond brengen, daar zijn ook genoeg oefeningen voor te vinden!
Stel je voor dat er wel iets is met z'n poot en hij geopereerd moet worden, dan moet je hem nog vèèl langer rustig houden namelijk
Mijn werklijn labje staat al 14 weken op rust terwijl hij normaal dagelijks uren rent en traint, maar met hersenwerk een kong en een botje op z'n tijd gaat het nog steeds prima.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
SannePP schreef:Er zijn ook mooie massagetechnieken voor honden die ze rust en ontspanning bieden. Heb ik bij Henk gedaan toen hij zijn poot gebroken had. Dan ging hij er heerlijk voor liggen en waren we zo een half uur zoet met masseren. Daarna was hij moe en voldaan
Dat lijkt me ook heerlijk voor Izzy! Doe je dat op gevoel, of had je daar een cursus o.i.d. voor gevolgd ?
SannePP schreef:Er zijn ook mooie massagetechnieken voor honden die ze rust en ontspanning bieden. Heb ik bij Henk gedaan toen hij zijn poot gebroken had. Dan ging hij er heerlijk voor liggen en waren we zo een half uur zoet met masseren. Daarna was hij moe en voldaan
Dat lijkt me ook heerlijk voor Izzy! Doe je dat op gevoel, of had je daar een cursus o.i.d. voor gevolgd ?
Ik zou eens overleggen met een dierenfysiotherapeut. Kay heeft vanaf pups af aan vele kreupelheden gehad, hij is nogal een brokkenpiloot. Paar jaar geleden heeft hij bijna een jaar rustig aan moet doen. Ik ben toen begeleid door een dierenarts/fysiotherapeut. Ik moest toen overigens voor behoud van spieren en rechtlijnig blijven lopen, wel 2 keer daags 10 minuten op zeer vlak wegdek met hem draven/fietsen (met een kleine hond kan die ook lopend, maar met grote hond is dat moeilijker). hij mocht sowieso niet meer op onverharde weg lopen. Aangezien een hekel heeft aan fietsen werd het een probleem. Ik ben met hem toen naar het hondenzwembad gegaan. 2 x daags werd mij wat te duur, maar ging paar keer per week. Verder moest hij gewoon rust houden. Geen gezeur. Border collie is geen speciale hond. Ze hebben juist helemaal niet meer lichaamsbeweging nodig dan welk ander ras dan ook. Het is een werkras, dat betekend dat ze wat willen doen. Lopen is geen taak. Een taak hoeft niet actief te zijn.
in de periodes dat Kay kreupel was heb ik hem allerlei onzinnig kunstje geleerd. Plat, rol. Speeltjes of koekjes op zijn neus leggen en dan wachten en dan op commando mag hij ze omhoog gooien, touch (neus aan hand drukken, of op een aangewezen object) sorteren in apporteren: eerst alle speeltjes bij naam leren en daarna moet hij specifiek speeltje pakken. Pretty (op zijn kont met pootjes omhoog), buig (en de volgende keer hoop ik toch echt shame eindelijk te kunnen aanleren). Beheersoefeningen in overvloed. Beetje hulphondhoefening aanleren. Kastjes door een touwtjes opentrekken en dichtdoen. Ritsen openen en sluiten, sokken uittrekken, helpen met mijn jas uitrtrekken. Zelf de neus door zijn riem, of tuig steken, ook zelf zijn poot erin steken.
Ze moeten het accepteren en jij ook. Jij vind het zielig en vind dat hij veel moet bewegen, daarmee wakker je met je eigen gedrag zijn gedrag aan. Ja hij zal eens anders reageren, maar goed hij zit ook niet lekker in zijn vel. Maar hij heeft zich ook de te gedragen (en pup zal er ook mee om leren moeten gaan, die zal jij ook moeten begeleiden in niet nodeloos lastig vallen van de oudere hond).
Norah is een hond die het niet van jongs af aan geleerd heeft en is veel onrustiger, maar heeft ook wel eens op rust gemoeten. Ze heeft het te accepteren. Wil best wat extra doen(zoals eerder aangegeven), maar ga er vooral niet moeilijk over doen. Er is een reden waarom ze rustig aan moeten doen, het zijn geen zweetvoeten....