Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hebben julliedat ook wel eens?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel
Aantal honden: 1

Hebben julliedat ook wel eens?

Ongelezen bericht door j.werkman »

De eerste keer was het toen Herman zo'n 4,5 jaar was. Ik kon er de vinger niet opleggen, maar er was iets met hem.Het maakte me onrustig. Moest ik naar de dierenarts? Maar ja, waarmee dan.
En toen, ja dat duurde best lang, viel het kwartje. Herman was puber af, hij was toch nog volwassen geworden.

Nu weer, weer een periode dat ik zo'n onrustig, ongemakkelijk gevoel had. Heeft hij iets onder de leden?
Nee, Herman is nu 8 jaar en gedraagt zich ernaar. Hij is nog steeds erg actief, maar in huis reageert hij veel minder op allerlei en ligt meer rustig alles te volgen. Er is, zal ik maar zeggen, minder supervisie op mijn bezigheden.
dagmar88
Zeer actief

Re: Hebben julliedat ook wel eens?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Wel dat ik me opeens besef hoe rustig het is.
Op 8 jaar tijd 6 jonge honden. Twee leven niet meer, de andere vier zijn de afgelopen anderhalf jaar fijne volwassen honden geworden.
De tropenjaren zijn voorbij.
Nu ja, pjotr blijft een uit de kluiten gewassen pup :mann:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ben daar ook niet zo mee bezig. We hebben allemaal wel eens wat zonder ziek of dood te gaan.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

Ja, helaas was het hier niet de leeftijd, maar was er wel degelijk iets medisch mis.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ik heb het wel gehad, maar toen was er ook wat aan de hand.
Dit was met Moritz, ik voelde aan m'n water dat er wat was, maar iedereen zei dat ik spoken zag: hij was gewoon actief, at goed,
enz.
Maar het zat me niet lekker, dus ik een afspraak gemaakt bij de dierenarts en de dag voordat de afspraak was, zag ik ineens
dat hij twee verschillend gekleurde ogen had en toen begon ik me echt zorgen te maken.
Bloedtest wees uit dat hij zeer ernstig ziek was, uiteindelijk bleek het om Ehrlichia te gaan. Na het dierenarts bezoek werd hij
ineens ontzettend snel erg ziek; hij vermagerde in een paar dagen tijd enorm en van een hond waar nog niets aan te zien was (behalve
toen de ogen) veranderde hij in een doodzieke hond.
Hij heeft nog een behandeling gekregen, leek op te knappen, maar toen ineens was het toch helemaal over.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ja, heel duidelijk. Felix is sinds een paar jaar ook echt wijs geworden. Hij wil nog steeds wel even heel hard achter de eenden aanrennen en ouwehoeren enzo, maar hij is in het algemeen veel meer beschouwend geworden.
Ik vind het heerlijk. Eergisteravond waren we bijvoorbeeld met een ploeg mannen bezig enkele kilometers buurtversiering op te ruimen, omdat het dorpsfeest is afgelopen, en dan scharrelt hij ook weer gewoon los mee, naast de trekker en bij de mannen, en is supergezellig bij het bier achteraf :I:
Zulke dingen kunnen allemaal zonder er bij na te denken. Dat kon vroeger allemaal écht niet :mrgreen:

edit: Maar dan denk ik dus eerst ook dat hem iets mankeert :oeps:
Laatst gewijzigd door Jaap* op 18 sep 2014 16:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

nee , ik herken het niet.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ja met jan het laatste jaar en dat bleek ook terecht.
ik heb me daarna voorgenomen om mijn onderbuikgevoel heel erg serieus te nemen en me door niemand meer met kluiten in het riet te laten sturen.

met rietje heb ik het (nog) niet.
ik hou haar met argusogen in de gaten, maar behalve dat ze duidelijk ouder wordt, heb ik niet het idee dat ze anders is dan anders of dat er wat mis is met haar.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Nou, ik ben net blij dat dit stil aan wat rustiger word. Hij is nu meer aan het stabiliseren. 3 jaar word hij en we beginnen bekend te raken met patronen. Weten waar hij onzeker van word (starende mensen en "hoge/trotse" honden), waarom hij soms moeilijk doet met zijn eten (loopse teven in de omgeving of niet duidelijk krijgen dat het NU etenstijd is en daar dan ook de rust voor word genomen), vertrouwen krijgen in hem en in mijzelf als zijnde zijn "bazin", weten waar zijn sterke punten liggen maar ook zijn minder sterke punten en daar op kunnen anticiperen. Hem steeds beter leren lezen. Voor mij dus meer rust, minder snel "er is toch niks" of "ik heb het verkloot". Heerlijk is dat. Meer het gevoel dat mijn rol als "opvoeder" veranderd naar die van "vriendin" of hoe je zoiets moet noemen.

Ik kan daar zo vreselijk geweldig van genieten.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Het viel me laatst op bij Nilo. Dat ie af en toe ook gewoon rustig aan kan doen tijdens de wandeling. Gewoon even gezellig naast me hobbelen, om vervolgens weer bloedfanatiek te worden als ik een tennisbal tevoorschijn haal :wink: Even baarde het me zorgen, en toen bedacht ik me dat hij inmiddels 6.5 is en dit misschien best normaal gedrag is voor zijn leeftijd :idea:
j.werkman
Zeer actief

Nou, het is even wennen dat hij anders doet.
Als jonge puberale hond hielp hij bijv. graag mee met stofzuigen, aanwijzen dat er iets onder de bank of onder de kast ligt, de route alvast langsgaan. In de keuken overal bijzijn, vooral met koken enz. .en ineens rond zijn volwassenheid hoefde dat kennelijk niet meer, zulke dingetjes.
En nu, met zijn 8 jaar ineens niet meer mee naar boven als ik daar bezig ben, niet meer mee tuinieren, komt nog wel eens kijken, maar dat is het wel. Alle andere dingen is hij wel zeer actief in, spelen en stoeien is hij altijd voor te vinden en we maken elke dag zwerftochten en dan werkt hij hard, wel meer beheerst.

Herman is overigens altijd een stabiele hond geweest, van nature denk ik. Ik heb hem ook eigenlijk altijd als een gemakkelijke hond ervaren. En met zijn gezondheid boffen we ook tot nu toe, 1 keer bij de dierenarts geweest, voor manken, dat was spierpijn en laatst vetbulten laten bekijken.
Ik heb het erg met hem getroffen.

De periode van onrust is weer voorbij nu ik me realiseer dat hij doet wat nu bij hem past.
We genieten gewoon weer verder.
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Gelukkig maar! Lekker van genieten zonder onrust.

Hier helaas wel de keren dat iets in mij zei dat er iets niet klopte en anderen niets zagen, en me vonden overdrijven (overbezorgd) bleek er wat aan de hand te zijn. Ik hoop voor nu een hele tijd dat gevoel niet meer te krijgen in ieder geval.
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Ja dat had ik op een moment met woezel.
Hij raakte nogal eens uit zn halsband (lang verhaal waarom).
En dan vloog ie weg om pas 2 uur later terug te komen.
Ik heb doodsangsten uitgestaan.
Tot hij een keer losschoot en ik riep en hij kwam gelijk naar me toe en liet gewillig zn halsband weer om doen......
Dat was wel even een WTF momentje!
Tot zn laatste gezonde dag is ie nooit meer weggevlogen.

Heerrrrrrrrlijk!!!!!
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
KKiara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en 2 kruisingen

Ongelezen bericht door KKiara »

Helaas wel, ik had het gevoel dat er iets niet oke was met Kiara....en het bleek lymfeklierkanker te zijn.
Ze had licht opgezette klieren en verder helemaal geen symptomen.
De dierenarts zei in eerste instantie dat hij niet dacht dat dat het dat was (omdat ze verder helemaal oke was en de klieren echt minimaal te voelen waren) maar ik heb toch aangedrongen op aanprikken van een lymfeklier....en helaas bleken mijn vermoedens juist. Gelukkig dus ook mijn onderbuikgevoel opgevolgd.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Alsof de duvel ermee speelt.
Felix is gisteren voor een hartfilmpje en een echo geweest omdat hij wat hoestte, en hij heeft dus hartproblemen.
Dat laat onverlet dat hij ook gewoon ontspannen en beschouwender van aard is geworden, maar toch :ugh:

Het hoesten was na een financiele injectie en twee plastabletten over :mrgreen: , maar nu zit hij voortaan wel mooi aan de Benakor en Cardisure.
Ik ga vanavond even kijken bij een tweedehands fietskar :klaar:

Edit: medicijnnaam verbeterd
Laatst gewijzigd door Jaap* op 23 sep 2014 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom is nog steeds wel wild maar als ik nu vergelijk met vorig jaar, toen was er helemaal geen land mee te bezeilen. Nu is ze redelijk aan het volwassen worden, loopt netjes mee aan de riem langs andere honden enzo. Het is nog niet perfect maar dit mag zo wel doorgaan wmb
j.werkman
Zeer actief

Oh Jaap, dat is wel minder, maar ik bedoel inderdaad de verschillende fases in een hondenleven. Aandacht voor eventuele kwalen is natuurlijk wel nodig. Ik realiseer me ook dat e.e.a. door elkaar kan lopen. Herman was een paar maanden geleden nog gecontroleerd,bij een onderzoek naar vetbulten, anders had ik waarschijnlijk een controle laten doen.
Ik hoop dat ik voorlopig niet aan de kar moet.
Hoe jong is Felix?
Jaap*
Zeer actief

j.werkman schreef:Oh Jaap, dat is wel minder, maar ik bedoel inderdaad de verschillende fases in een hondenleven. Aandacht voor eventuele kwalen is natuurlijk wel nodig. Ik realiseer me ook dat e.e.a. door elkaar kan lopen. Herman was een paar maanden geleden nog gecontroleerd,bij een onderzoek naar vetbulten, anders had ik waarschijnlijk een controle laten doen.
Ik hoop dat ik voorlopig niet aan de kar moet.
Hoe jong is Felix?
Felix is een jonge Adonis van 11 :wink:
Hij is een jaar geleden nog onder zeil geweest voor foto's, maar toen is er ook niks aan het licht gekomen :19:
Ik ga er geen kasplant van maken hoor, maar hij moet niet meer zwaar belast worden en zal dus wel eens in de kar moeten :wink:
j.werkman
Zeer actief

Als kasplantje behandeld worden is voor niemand goed,maar een tandje minder kan geen kwaad. Overigens regelen ze dat zelf vaak goed.
11 jaar is niet oud, daar kunnen nog vele jaren achteraan geplakt worden.
Ik zou benieuwd zijn of ik Herman ooit aangeleerd zou krijgen om in een karretje plaats te nemen, nog afgezien van of ik tegen die tijd nog met een karretje kan fietsen. Wij worden samen oud.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb ook een "oudje" van 10,5 jaar. hij heeft iets en ik kan mijn vinger er niet op leggen wat. zo geeft hij ineens heel veel over, iets wat hij nooit heeft gedaan, wil vaak niet meer mee naar buiten.
morgen heb ik een afspraak bij de dierenarts voor een echo van zijn buik en het na laten kijken van weer enkele bulten (tot nu toe allemaal vetbulten).
ellen
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Kruimel53 schreef:Jakkes Jaap, dat is naar! Maar wel goed dat je het nu weet. En een fietskar vinden de ouwetjes vaak wel fijn. Hoewel, tante Tara niet. Die liep tot d'r dertiende liever naast de fiets dan er achter te hangen.
Wij moeten het ook nog gaan beleven hoor :mrgreen:
We zullen in het weekend eens even kijken wat hij ervan vindt. Stukje fietsen, en dan nét voordat hij omvalt de kar als reddingsboei aanbieden. Dat moet lukken :lol1: :wink:
Zoals mijn vader altijd zei: Een slag voor het breken ophouden :mrgreen:
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Jaap* schreef:Alsof de duvel ermee speelt.
Felix is gisteren voor een hartfilmpje en een echo geweest omdat hij wat hoestte, en hij heeft dus hartproblemen.
Dat laat onverlet dat hij ook gewoon ontspannen en beschouwender van aard is geworden, maar toch :ugh:

Het hoesten was na een financiele injectie en twee plastabletten over :mrgreen: , maar nu zit hij voortaan wel mooi aan de Benakor en Cardisure.
Ik ga vanavond even kijken bij een tweedehands fietskar :klaar:

Edit: medicijnnaam verbeterd
Balen Jaap de hartproblemen :ugh:
Maar de fietskar is een puik idee :ok:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Oei Jaap, dat is een stuk minder :ugh:
Hopelijk kan hij wel nog een tijd ermee vooruit al is het dan misschien wat aangepast hier en daar.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Jaap*
Zeer actief

Ja het is wel klote natuurlijk. Voor hemzelf vooral. Maar je merkt er verder niet zoveel van, het is alleen zaak om hem niet al te zwaar te belasten.
Wij kunnen hem echt totaal niet missen, maar ik moet zeggen dat ik het hem ook niet misgun om zomaar onderweg tijdens een eendenachtervolging om te vallen. Als het dan toch moet :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”