mee eens. ik heb er zelf ook gehad, maar met de honden die ik nu heb ontwijk ik ze. luna is niet opgewassen tegen opdringerig gedrag, tommy is te agressief, en phoenix te onzeker. daarnaast wil dinos ze om die redenen beschermen.sky schreef:Mijn ervaring met staff/pitt (kruisingen) is dat het op het eerste gezicht goed kan gaan maar zodra er iets niet gaat zoals ze willen draaien ze door en waar een andere hond stopt (dmv overgave andere hond, pijn of eigen overgave) blijven deze honden doorgaan en zijn niet meer van je hond af te krijgen (letterlijk).
En ja ik heb er zelf in totaal twee gehad en vrienden met dit type hond.
En nee ik wil ze niet bij mijn honden hebben.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat doe je met een op je af stormende pitbull
Moderator: moderatorteam
-
lunaquinty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog, cane corso, chihuahua
- Aantal honden: 4
Re: Wat doe je met een op je af stormende pitbull
-
Dinos
Dinos geeft aan dat het zijn roedel is , en dat mag hij ook met de signalen die hij afgeeft.
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Er kwam een keer een staf met niet zulke vriendelijke bedoelingen op Roxy afstormen, baas was in huis. Ik heb toen uit angst voor Roxy De flexi van storm laten vieren die godzijdank optijd was om de klap op te vangen en ja storm vecht terug. Uiteindelijk beide (storm en de andere) met alleen gaatjes vanaf gekomen we kregen ze ook normaal uitelkaar geen van beide had zich vast gebeten. Storm had wel allemaal gaatjes in zijn hals.
Ik laat Roxy nu eigenlijk altijd gelijk los als er een hond aan komt dan heeft ze ruimte
Ik laat Roxy nu eigenlijk altijd gelijk los als er een hond aan komt dan heeft ze ruimte
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- Aantal honden: 1
Het is allemaal prachtig maar in de praktijk komt er niets van terecht
Pietje let niet op Filpje en Japie mag zijn gang gaan en Tyson gaat aan de lange flex enz
Baco zijn laatste dag in aanlijngebied was een jaar of 3 geleden, een grote rottweiler reu rondom ons en een baas die heel langzaam aan kwam lopen en ik kan Baco best handelen maar leuk was het niet, ik wil ontspannen lopen dus zoeken we lekker de ruimte op, met Madam gaan we nog wel eens lekker rellen los in een aanlijngebied, just for fun
Pietje let niet op Filpje en Japie mag zijn gang gaan en Tyson gaat aan de lange flex enz
Baco zijn laatste dag in aanlijngebied was een jaar of 3 geleden, een grote rottweiler reu rondom ons en een baas die heel langzaam aan kwam lopen en ik kan Baco best handelen maar leuk was het niet, ik wil ontspannen lopen dus zoeken we lekker de ruimte op, met Madam gaan we nog wel eens lekker rellen los in een aanlijngebied, just for fun
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Inderdaad was ook erg blij dat ik storm bij mij had.Nanna schreef:Ja, dan heb jij nog een hond die de klappen op kan vangen. Maar je zult daar lopen met je poedeltje....StormenRoxy schreef:Er kwam een keer een staf met niet zulke vriendelijke bedoelingen op Roxy afstormen, baas was in huis. Ik heb toen uit angst voor Roxy De flexi van storm laten vieren die godzijdank optijd was om de klap op te vangen en ja storm vecht terug. Uiteindelijk beide (storm en de andere) met alleen gaatjes vanaf gekomen we kregen ze ook normaal uitelkaar geen van beide had zich vast gebeten. Storm had wel allemaal gaatjes in zijn hals.
Meneer had zijn tuinhekje open en zijn hond deed dit anders nooit
Wilde mij ook nog de schuld in de schoenen schuiven die van jem wilde alleen spelen
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Daar krijgen ze hier de kans niet voor met die groten , want die houden daar niet van
Al zou t een sjiwie geweest zijn , ze pikken dat gewoon niet
Behalve Ziva , die schrikt en denkt na een korte kennismaking 9 vd 10 keer ow gezellig
De enkele keer dat ze n hond niet moet snauwt ze of wil ze weg
Maar ik loop vaak met Kyto en Ziva tegelijk dus zulke dingen komen niet vaak voor
Hetgeen waar ik me wel aan stoor is dat als je dan met je pupje loopt , iedereen zijn hond dan maar op je pup af moet laten denderen
Laatst een staff teefje , en dat mens flikt dat elke keer
Zag ze nu aankomen , dus pup afgeleid , opgetild en terg naar huis
Was kwestie van de straat oversteken want stond net buiten
Die hond vloog mee de straat over en bleef maar tegen me opspringen
Was t zo beu dat die even vlieglessen heeft gehad
Ze heeft t nl eerder geflikt toen zag ik ze niet aankomen en pup ook niet
Die schrok zich wezenloos natuurlijk , ben toen niet zo aardig geweest tegen dat mens
Al zou t een sjiwie geweest zijn , ze pikken dat gewoon niet
Behalve Ziva , die schrikt en denkt na een korte kennismaking 9 vd 10 keer ow gezellig
De enkele keer dat ze n hond niet moet snauwt ze of wil ze weg
Maar ik loop vaak met Kyto en Ziva tegelijk dus zulke dingen komen niet vaak voor
Hetgeen waar ik me wel aan stoor is dat als je dan met je pupje loopt , iedereen zijn hond dan maar op je pup af moet laten denderen
Laatst een staff teefje , en dat mens flikt dat elke keer
Zag ze nu aankomen , dus pup afgeleid , opgetild en terg naar huis
Was kwestie van de straat oversteken want stond net buiten
Die hond vloog mee de straat over en bleef maar tegen me opspringen
Was t zo beu dat die even vlieglessen heeft gehad
Ze heeft t nl eerder geflikt toen zag ik ze niet aankomen en pup ook niet
Die schrok zich wezenloos natuurlijk , ben toen niet zo aardig geweest tegen dat mens
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
Chris78
- Actief
- Aantal honden: 2
Maar de meeste honden hebben altijd wel een reden....soms is een blik van 1 seconde van een andere hond al genoeg.Nanna schreef:Een hond die meteen zonder reden aanvalt en bijt (mens of hond) hoort altijd gemuilkorfd te zijn.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
helemaal mee eens. en dat rode is precies wat ik bedoel. natuurlijk moeten andere mensen zorgen dat hun hond luistert. maar als het gevolg is dat hun niet luisterende hond simpelweg dood gaat vind ik dat een té groot risico waarvoor de eigenaar van de hond die dat wil doen moet zorgen dat het niet KAN gebeuren.Tara schreef:Je hebt maar gewoon te zorgen dat je hond geen schade maakt, je weet nou eenmaal dat je andere honden tegen zult komen en dat heel veel honden gewoon niet goed luisteren. Als jij een hond hebt die voor slopen van andere honden gaat, dan hang je er maar een muilkorf om. Mijn honden vinden aanstormend geweld ook niet tof, maar die gaan dan niet gelijk in de killermodus.smoekie schreef:M@scha schreef:ik snap wat je zegt maar de zwaarte van de schade die ervan komt als een onschuldige puppemans even gaat buurten bij een aangelijnde hondagressieve hond vind ik te zwaar om jouw verhaal te laten kloppen. je weet dat het kan gebeuren dus je moet zorgen dat het geen kwaad kan. kun je je hond niet optillen oid dan maar muilkorven
Ben het er nog steeds niet mee eens. Zoals het hier verondersteld wordt zou iedereen die een hond aan de lijn heeft welke nu niet bepaald op "gezelschap" van andere honden zit te wachten zijn/haar hond moeten muilkorven.
Kleine nuance, groot verschil wat mij betreft. Als ik met mijn hoogloopse teef in een (rustig) losloopgebied loop (en daar loop ik, want mijn andere honden moeten immers ook uit) weet ik ook dat ik andere honden tegen kan komen. Dus hou ik haar voor alle zekerheid aangelijnd, zodat ik de zaak onder controle kan houden. Dat vind ik eigenlijk wel net zoiets.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
En daarnaast is het ook nog zo dat het overgrote deel van hondenbezittend Nederland NIET op dit forum zitten en gewoonweg geen flauw benul heeft van honden, hondengedrag en hondenetiquette.M@scha schreef:helemaal mee eens. en dat rode is precies wat ik bedoel. natuurlijk moeten andere mensen zorgen dat hun hond luistert. maar als het gevolg is dat hun niet luisterende hond simpelweg dood gaat vind ik dat een té groot risico waarvoor de eigenaar van de hond die dat wil doen moet zorgen dat het niet KAN gebeuren.Tara schreef:Je hebt maar gewoon te zorgen dat je hond geen schade maakt, je weet nou eenmaal dat je andere honden tegen zult komen en dat heel veel honden gewoon niet goed luisteren. Als jij een hond hebt die voor slopen van andere honden gaat, dan hang je er maar een muilkorf om. Mijn honden vinden aanstormend geweld ook niet tof, maar die gaan dan niet gelijk in de killermodus.smoekie schreef:M@scha schreef:ik snap wat je zegt maar de zwaarte van de schade die ervan komt als een onschuldige puppemans even gaat buurten bij een aangelijnde hondagressieve hond vind ik te zwaar om jouw verhaal te laten kloppen. je weet dat het kan gebeuren dus je moet zorgen dat het geen kwaad kan. kun je je hond niet optillen oid dan maar muilkorven
Ben het er nog steeds niet mee eens. Zoals het hier verondersteld wordt zou iedereen die een hond aan de lijn heeft welke nu niet bepaald op "gezelschap" van andere honden zit te wachten zijn/haar hond moeten muilkorven.
Kleine nuance, groot verschil wat mij betreft. Als ik met mijn hoogloopse teef in een (rustig) losloopgebied loop (en daar loop ik, want mijn andere honden moeten immers ook uit) weet ik ook dat ik andere honden tegen kan komen. Dus hou ik haar voor alle zekerheid aangelijnd, zodat ik de zaak onder controle kan houden. Dat vind ik eigenlijk wel net zoiets.
Die mensen hebben gewoon een leuke poelewoep-kruising aangeschaft omdat 'die zo leuk met de kinderen zijn' (vaak al rond het half jaar gecastreerd 'want de da raadde dat aan') en lopen vrolijk fluitend over straat. Waarbij Fifi of Bello al direct bij het zien van andere honden worden losgegooid, zich niet bewust van het feit dat er honden zijn die
a) niet van pups houden (en ze het liefst willen mollen)
b) niet weten dat er volle reuen/teven zijn die niet van castraten houden (en ze het liefst willen mollen)
c) dat castraat-reuen nogal eens worden bereden
d) dat er hondenrassen zijn die soortgenoten graag naar de eeuwige jachtvelden willen helpen
e) dat er een groot verschil zit tussen spelen en vervelend patserig gedrag
f) dat het vaak niet slim is 'om de honden het zelf maar te laten uitzoeken want dan leert Tyson het wel af'.
En zo kan ik het hele alfabet wel afwerken. Maar het komt er op neer dat de meeste hondenbezitters gewoon geen flauw benul hebben van wat normaal hondengedrag is. En dat zullen ze ook nooit leren ook. Gewoonweg omdat de interesse daar ook niet voor is.
Die mensen willen gewoon een leuke hond bij de kinderen. Maar het mag niet zoveel tijd/moeite/energie/geld kosten omdat het voor hen een klein onderdeel van hun leven is.
Voor de mensen op het HF is een hond veel meer, nl. een passie en een gróót deel van je leven waardoor we ons allemaal grondig verdiepen in het wezen van de hond.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Maar dat is leuk en aardig maar ze lijnen poelewoep maar gewoon aan als ik dat vraag. Of ze houden hem op welke manier dan ook bij je.
Iedereen heeft t moeten leren dus jandoedel kan dat ook.
Ik heb geen killers voor de duidelijkheid maar zit niet te wachten op vreemde honden.
Ik heb geen killers voor de duidelijkheid maar zit niet te wachten op vreemde honden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Precies (Wat Lieke zegt
).
Maar het is natuurlijk altijd leuk dat je kan zeggen dat je gelijk hebt, en dat het hun eigen schuld is, als je hond met een nietsvermoedende dooie soortgenoot in de bek staat te kiekeloeren.
Maar het is natuurlijk altijd leuk dat je kan zeggen dat je gelijk hebt, en dat het hun eigen schuld is, als je hond met een nietsvermoedende dooie soortgenoot in de bek staat te kiekeloeren.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Jaap*
- Zeer actief
Je mag natuurlijk net zoveel onrealistische verwachtingen hebben als je wilt, maar je weet zelf ook wel dat het niet realistisch is.malinois schreef:Maar dat is leuk en aardig maar ze lijnen poelewoep maar gewoon aan als ik dat vraag. Of ze houden hem op welke manier dan ook bij je.
Als iedereen zou doen wat ik zeg zou ik nooit een probleem hebben. Maar het is niet zo dat ik mijn probleem naar een ander kan schuiven omdat niet iedereen doet wat ik zeg. Snap je?
Als je het gelijk niet krijgt heb je er niks aan.
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Jaap* schreef:Je mag natuurlijk net zoveel onrealistische verwachtingen hebben als je wilt, maar je weet zelf ook wel dat het niet realistisch is.malinois schreef:Maar dat is leuk en aardig maar ze lijnen poelewoep maar gewoon aan als ik dat vraag. Of ze houden hem op welke manier dan ook bij je.
Als iedereen zou doen wat ik zeg zou ik nooit een probleem hebben. Maar het is niet zo dat ik mijn probleem naar een ander kan schuiven omdat niet iedereen doet wat ik zeg. Snap je?
Als je het gelijk niet krijgt heb je er niks aan.
Ik vind zo'n uitspraak niet alleen onrealistisch (gelijk hebben is één ding, gelijk krijgen iets anders
Er geen rekening mee houdend dat veel mensen gewoon het risico niet beseffen noch kunnen inschatten. Mijns inziens betekent dit dat als jij een hond hebt die andere honden naar de gallemiesjes bijt, jij dus je verantwoordelijkheid hebt te nemen om te zorgen dat dit dus niet gebeurt. Altijd en nergens.
Het kan toch niet zo zijn dat onbenul en onkunde van de baasjes de doodstraf voor de hond betekent?
(En 'je' in het algemeen dus, hè?

-
j.werkman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
Waar ik benieuwd naar ben is, hoevaak komen jullie zulke problemen tegen.
Ik woon in zo'n prachtwijk met ik denk alle nationaliteiten van de wereld en een handje vol nederlanders.
Het aantal pittige honden is best groot en toenemend.
Ik ben nog nooit zulke problemen tegen gekomen.
Veel van die baasjes zien er wel stoer uit, maar lopen dagelijks geruime tijd met hun hond en zorgen totaal niet voor dergelijke problemen.
Wel zie ik regelmatig dat een aangeschaft exemplaar binnen een jaar weer uit het straatbeeld verdwijnt.
En buurtende honden, ja je komt van alles tegen, angstige honden, blaffende honden enz. en alle baasjes zijn ook niet wat je graag ziet, maar hoe vaak ervaren jullie echte problemen daarmee, afgezien van een ergernisje zo af en toe.
Oh, en ik weet dat er best wel eens wat echt ernstigs gebeurt, wat voorkomen had kunnen worden.
Maar dat is met ongevallen enzo ook.
Ik woon in zo'n prachtwijk met ik denk alle nationaliteiten van de wereld en een handje vol nederlanders.
Veel van die baasjes zien er wel stoer uit, maar lopen dagelijks geruime tijd met hun hond en zorgen totaal niet voor dergelijke problemen.
Wel zie ik regelmatig dat een aangeschaft exemplaar binnen een jaar weer uit het straatbeeld verdwijnt.
En buurtende honden, ja je komt van alles tegen, angstige honden, blaffende honden enz. en alle baasjes zijn ook niet wat je graag ziet, maar hoe vaak ervaren jullie echte problemen daarmee, afgezien van een ergernisje zo af en toe.
Oh, en ik weet dat er best wel eens wat echt ernstigs gebeurt, wat voorkomen had kunnen worden.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik heb mijn hond prima onder controle, maar ik vind het ook wel erg fijn als andere mensen ook wat te zeggen hebben over hun honden.
riet houdt niet van buurtende honden en ik eigenlijk ook niet zo, dus vind ik het heel prettig als we gewoon kunnen lopen zonder lastig gevallen te worden door ongeleide projectielen.
wat is daar verkeerd aan dan?
riet houdt niet van buurtende honden en ik eigenlijk ook niet zo, dus vind ik het heel prettig als we gewoon kunnen lopen zonder lastig gevallen te worden door ongeleide projectielen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Chris78
- Actief
Die moet je ook niet los laten lopen jaNanna schreef:Nou, dan houd je ook fijn de hond gemuilkorfd die om een blik van een seconde al gaat knokkenChris78 schreef:Maar de meeste honden hebben altijd wel een reden....soms is een blik van 1 seconde van een andere hond al genoeg.Nanna schreef:Een hond die meteen zonder reden aanvalt en bijt (mens of hond) hoort altijd gemuilkorfd te zijn.![]()
Ik ken hier zat reuen die allemaal graag even hun punt komen maken bij mijn reuen maar dat loopt nooit scheef. Dat is gewoon een ritueeltje dat even afgedraaid wordt en daarna loopt iedereen weer fijn door. Niets aan de hand.
Meteen er op duiken na een blik gilt voor mij 'gefrustreerde hond' en die houd je fijn bij je
Mijn reu heeft het niet op andere reuen dus ik houd em altijd aangelijnd met andere honden in de buurt. Muilkorven gaat me nou weer net te ver.
Misschien maar de losloopgebieden afschaffen? Want dat schijnt het magische gebied te zijn waarin mensen de lijn losknippen en hun hond z'n goddelijke gang laten gaan.
- Jaap*
- Zeer actief
Toevallig had ik het daar laatst ook al eens over. In de afgelopen 11 jaar zijn de 'spannende' momenten op één hand te tellen, en één keer heeft Felix twee gaatjes gekregen.j.werkman schreef:Waar ik benieuwd naar ben is, hoevaak komen jullie zulke problemen tegen.
Nu moet ik erbij zeggen dat ik niet veel mensen tegenkom, en ik een meester ben in het omzeilen van hond/baas combinaties waar ik geen zin in heb.
Maar ik heb er een hekel aan als mensen doodleuk uitspreken zich niet verantwoordelijkheid te voelen voor agressief gedrag van hun hond.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Precies...renee-uk schreef:ik heb mijn hond prima onder controle, maar ik vind het ook wel erg fijn als andere mensen ook wat te zeggen hebben over hun honden.
Wegwezen en gek genoeg snappen mensen dat zomaar ineens als je zogenaamd een hond met kennelhoest hebt... gek toch dat t dan zomaar ineens wel kan toch...
En als mensen t niet willen snappen maak ik t wel erg snel duidelijk.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- renee-uk
- Zeer actief
maar dat geldt dan toch voor beide kanten?Tara schreef:Helemaal niks, maar verwachten dat iedereen gewoon de volledige verantwoording en leiding over zijn eigen hond neemt is gewoon niet zo realistisch helaas.renee-uk schreef:ik heb mijn hond prima onder controle, maar ik vind het ook wel erg fijn als andere mensen ook wat te zeggen hebben over hun honden.
voor mij hoeft een hond die in overtreding is ook niet meteen doodgebeten te worden uiteraard en als je een hond hebt die zonder meer voor de kill gaat zul je daar maatregelen voor moeten nemen, dan korf je inderdaad maar, maar dat zo'n ongeleid projectiel wel eens een gaatje oploopt is niet te voorkomen denk ik.
niet alle honden die niet overlopen van tolerantie gaan voor de kill, ze kunnen ook gewoon een hond die zich niet aan de hondenetikette houdt op hun eigen hondse manier op hun nummer willen zetten en dat lijkt me eigenlijk alleen maar logisch en de hond niet aan te rekenen.
ik vind dit soort discussies altijd zo heel erg zwart/wit en ook niet helemaal realistisch

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Niks verkeerd aan toch?renee-uk schreef:ik heb mijn hond prima onder controle, maar ik vind het ook wel erg fijn als andere mensen ook wat te zeggen hebben over hun honden.
Wordt toch ook nergens gezegd?
Natuurlijk zou het prettig zijn als je dan gewoon kunt lopen zonder lastig gevallen te worden.
Alleen lukt dat niet altijd omdat het wel de wens is, maar niet de realiteit in het dagelijkse leven.
En daar kan je weinig tegen doen.
- renee-uk
- Zeer actief
ah ok, dat had ik niet zo uit de discussie gehaald maar daar ben ik het helemaal mee eens!Nanna schreef:Als ik voor mezelf spreek heb ik daar ook nul problemen mee. Dat is nu eenmaal hondentaal. Glenn kan soms van een dameshond weleens een beste hijs krijgen als ze zijn gesnuffel niet op prijs stelt. Net goed. Hij taait dan ook altijd meteen met een nou moe hoofd afrenee-uk schreef: voor mij hoeft een hond die in overtreding is ook niet meteen doodgebeten te worden uiteraard en als je een hond hebt die zonder meer voor de kill gaat zul je daar maatregelen voor moeten nemen, dan korf je inderdaad maar, maar dat zo'n ongeleid projectiel wel eens een gaatje oploopt is niet te voorkomen denk ik.
niet alle honden die niet overlopen van tolerantie gaan voor de kill, ze kunnen ook gewoon een hond die zich niet aan de hondenetikette houdt op hun eigen hondse manier op hun nummer willen zetten en dat lijkt me eigenlijk alleen maar logisch en de hond niet aan te rekenen.![]()
Waar ik moeite mee heb zijn mensen met honden die agressief reageren ongeacht wat er voor ze staat. En die dan voorts de verantwoording bij jou leggen "had je hem maar vast moeten houden"

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Jij hebt daar geen problemen mee (ik ook niet als Xavi op die manier op zn plek wordt gezet) maar t gros wel als bello een snauw krijgt van Xena omdat bello iewat te brutaal zn neus in haar muts wil proppen.Nanna schreef:Als ik voor mezelf spreek heb ik daar ook nul problemen mee. Dat is nu eenmaal hondentaal. Glenn kan soms van een dameshond weleens een beste hijs krijgen als ze zijn gesnuffel niet op prijs stelt. Net goed. Hij taait dan ook altijd meteen met een nou moe hoofd afrenee-uk schreef: voor mij hoeft een hond die in overtreding is ook niet meteen doodgebeten te worden uiteraard en als je een hond hebt die zonder meer voor de kill gaat zul je daar maatregelen voor moeten nemen, dan korf je inderdaad maar, maar dat zo'n ongeleid projectiel wel eens een gaatje oploopt is niet te voorkomen denk ik.
niet alle honden die niet overlopen van tolerantie gaan voor de kill, ze kunnen ook gewoon een hond die zich niet aan de hondenetikette houdt op hun eigen hondse manier op hun nummer willen zetten en dat lijkt me eigenlijk alleen maar logisch en de hond niet aan te rekenen.![]()
Waar ik moeite mee heb zijn mensen met honden die agressief reageren ongeacht wat er voor ze staat. En die dan voorts de verantwoording bij jou leggen "had je hem maar vast moeten houden"
Een herder en die snauwt, lawaai en blikkerende tandjes zonder enig schrammetje overigens maar dat is voor t gros al een reden om bijna aangifte te doen van een bijtincident.
Ik heb daar helemaal geen zin in dus geen vreemde honden ongevraagd bij de mijne ...

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Sommige mensen snappen het gewoon niet. Gisteren kwam ik met de honden in het bos en er stond een vrouw met een pup van 10 weken en 15 cm hoog.
Ik haalde eerst Tenzin uit de kofferbak en toen vroeg ze of haar pup even mocht spelen want daar was ze dol op.
Ik zei doe maar niet want Tenzin houdt niet van andere honden.
Toch kwam ze steeds dichterbij en zei zal ik het even proberen???
Nou doe maar niet hè, straks is pupje stuk.
Ze begreep ook niet dat hij dan wel overweg kon met de andere 2 honden in de auto.
Tenzin zal niet echt iets doen maar ik wil er gewoon geen hond bij.
Ik haalde eerst Tenzin uit de kofferbak en toen vroeg ze of haar pup even mocht spelen want daar was ze dol op.
Nou doe maar niet hè, straks is pupje stuk.
Ze begreep ook niet dat hij dan wel overweg kon met de andere 2 honden in de auto.
Tenzin zal niet echt iets doen maar ik wil er gewoon geen hond bij.

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Woon je stiekum bij mij om de hoek?malinois schreef:Jij hebt daar geen problemen mee (ik ook niet als Xavi op die manier op zn plek wordt gezet) maar t gros wel als bello een snauw krijgt van Xena omdat bello iewat te brutaal zn neus in haar muts wil proppen.Nanna schreef:Als ik voor mezelf spreek heb ik daar ook nul problemen mee. Dat is nu eenmaal hondentaal. Glenn kan soms van een dameshond weleens een beste hijs krijgen als ze zijn gesnuffel niet op prijs stelt. Net goed. Hij taait dan ook altijd meteen met een nou moe hoofd afrenee-uk schreef: voor mij hoeft een hond die in overtreding is ook niet meteen doodgebeten te worden uiteraard en als je een hond hebt die zonder meer voor de kill gaat zul je daar maatregelen voor moeten nemen, dan korf je inderdaad maar, maar dat zo'n ongeleid projectiel wel eens een gaatje oploopt is niet te voorkomen denk ik.
Een herder en die snauwt, lawaai en blikkerende tandjes zonder enig schrammetje overigens maar dat is voor t gros al een reden om bijna aangifte te doen van een bijtincident.
Ik heb daar helemaal geen zin in dus geen vreemde honden ongevraagd bij de mijne ...
- lieke
- Zeer actief
- Contacteer:
Doet me denken aan een voorvalletje vorige week. Bonnie was weer eens gezellig aan het rondrauzen in het uitlaatgebied achter mijn huis. Een gebied dat zij zo langzamerhand als het hare beschouwt.
Dat betekent dat ze soms onder veel gejoel op een hond afstormt die zij niet herkent. Vervelend gedrag maar zij kan uitstekend inschatten of ze het kan flikken of niet. Over het algemeen zet ik haar trouwens onder appèl omdat ik het ook vervelend vind.
Maar goed, soms ben ik niet op tijd en is ze te ver weg voor mijn halve stemband om terug te reopen.
Zo ook vorige week. Loopt een mevrouw met een aangelijnde zwarte herder door het gebied en Bonnie vond het nodig om er weer eens op af te rennen. Herder vond het duidelijk níet leuk en gaf een brul vanuit haar tenen naar Bonnie, die daarop als de wiedeweerga midden in haar spurt afbuigt en zogenaamd onschuldig gaat snuffelen aan een grassprietje.
Toen die mevrouw dichterbij kwam, bood ik mijn verontschuldigingen aan voor Bonnie's gedrag waarop zij ook haar excuses maakte: 'haar herderteef hield niet van honden in haar persoonlijke zone.'
Ik lachte erom en zei dat haar hond groot gelijk had.
Ik maak daar echt geen probleem van. Ik zou er wel een problem van maken als haar hond het nodig had gevonden om Bonnie als straf tot veters te reduceren.
Dat betekent dat ze soms onder veel gejoel op een hond afstormt die zij niet herkent. Vervelend gedrag maar zij kan uitstekend inschatten of ze het kan flikken of niet. Over het algemeen zet ik haar trouwens onder appèl omdat ik het ook vervelend vind.
Maar goed, soms ben ik niet op tijd en is ze te ver weg voor mijn halve stemband om terug te reopen.
Zo ook vorige week. Loopt een mevrouw met een aangelijnde zwarte herder door het gebied en Bonnie vond het nodig om er weer eens op af te rennen. Herder vond het duidelijk níet leuk en gaf een brul vanuit haar tenen naar Bonnie, die daarop als de wiedeweerga midden in haar spurt afbuigt en zogenaamd onschuldig gaat snuffelen aan een grassprietje.
Toen die mevrouw dichterbij kwam, bood ik mijn verontschuldigingen aan voor Bonnie's gedrag waarop zij ook haar excuses maakte: 'haar herderteef hield niet van honden in haar persoonlijke zone.'
Ik lachte erom en zei dat haar hond groot gelijk had.
Ik maak daar echt geen probleem van. Ik zou er wel een problem van maken als haar hond het nodig had gevonden om Bonnie als straf tot veters te reduceren.

-
Lemuria
Pemba schreef: Ik haalde eerst Tenzin uit de kofferbak en toen vroeg ze of haar pup even mocht spelen want daar was ze dol op.
Heb overigens net zelf een Engelse Stafford(-mix?) weggeschopt die aanstalten maakte om (op niet gezellige wijze) bij Izzy in de buggy te springen. Eigenaar kwam er 20 meter verder achteraan sjokken "Hij was me ontglipt". Ja, da's best makkelijk als je er geen halsband en/of riem aanhangt, hè! Toen ik zei dat ik de hond net hardhandig moest wegzetten durfde hij nog z'n schouders op te halen met "Ja je schopt maar hoor, dan leert-ie 't wel af"
Gister had ik een práchtige Ammstaf-reu opeens in m'n nek hijgen die werd voortgetrokken door z'n baas, een 50jarige trainingspak. Dat soort mensen maken het niet erg makkelijk, maar we zien het maar als een uitdaging
- M@scha
- Zeer actief
mijn reu had al minimaal 10 honden naar de andere wereld kunnen helpen in de 11 jaar dat hij bestaat. de enige reden dat hij nog nooit een andere hond een haar gekrenkt heeft is omdat wij, zijn eigenaren daarvoor zorgen. en geen spannende verhalen hoor. gewoon enthousiaste honden die even gezellig kwamen buurten. allemaal in aanlijngebied trouwens..j.werkman schreef:Waar ik benieuwd naar ben is, hoevaak komen jullie zulke problemen tegen.
en dit is één hond in één dorp.
als ik dus o.a. smoek en malinois hoor/lees had ik dat moeten laten gebeuren, want sam was immers aan de lijn en in aanlijngebied én ik heb de eigenaren gewaarschuwd dat het niet slim is hun hond bij de mijne te laten..
ik vraag mij dan serieus af of je doorhebt wat je zegt.
het rare aan het verhaal is dat ik van beide dames voor 500% zeker weet dat ook zij zouden voorkomen dat sam de andere hond iets aan zou doen.
precies wat jaap zegt: harder roepen zorgt niet voor gelijk hebben. en utopia is zover ik weet niet hier.

- M@scha
- Zeer actief
renee-uk schreef:ik heb mijn hond prima onder controle, maar ik vind het ook wel erg fijn als andere mensen ook wat te zeggen hebben over hun honden.
niks. maar daar gaat het hier niet om. natuurlijk is dat irritant en vinden we denk ik allemaal wel dat iedereen in staat moet zijn om zijn/haar hond bij zich te houden. maar ook weten we allemaal dat dat een utopie is. en héb je dan een hondagressieve hond (en dan bedoel ik echt agressief. niet zoals mijn lola die haar muil open zet en honden wegschreeuwde, dat mag van mij best) dan zorg je er in mijn ogen voor dat er niks kan gebeuren. kun je dat niet dan muilkorf je of zoek je een alternatieve manier om je hond zijn uitlaatronde te geven.
en alweer: je in het algemeen bedoeld

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
mee eens. Die hondagressieve honden zijn overigens wel een maatje meer dan het 'gewoon niet leuk vinden dat er een vreemde hond in de buurt is'.M@scha schreef: niks. maar daar gaat het hier niet om. natuurlijk is dat irritant en vinden we denk ik allemaal wel dat iedereen in staat moet zijn om zijn/haar hond bij zich te houden. maar ook weten we allemaal dat dat een utopie is. en héb je dan een hondagressieve hond (en dan bedoel ik echt agressief. niet zoals mijn lola die haar muil open zet en honden wegschreeuwde, dat mag van mij best) dan zorg je er in mijn ogen voor dat er niks kan gebeuren. kun je dat niet dan muilkorf je of zoek je een alternatieve manier om je hond zijn uitlaatronde te geven.
Ds vindt andere honden in haar buurt ook niet leuk. Maar die doet ze niet dood. Onlangs op het strand ook een malamute achtig iets ineens bij ons. Geen baas te bekennen (malamute had tt om dus dat was denk ik een vrijgeleide om hem maar zo te laten lopen, even 'telefoneren' wanneer baaskes hem kwijt waren volstond denk ik
Vond ze écht niet leuk, vooral omdat hij ook aan haar balletje wou snuffelen
Stond ik daar met een ander, dan stond ik in een gevecht waar de malamute niet levend was uitgekomen of er op zijn minst stukken in het rond zouden vliegen.
En dat is wel een serieus verschil. Beide situaties hoeven er geen vreemde honden af te komen nee, maar de situatie waarbij die vreemde hond het zou moeten bekopen met zijn leven, vind ik toch wel wat anders.
Maakt het wel triestig dat ik in een situatie zit waarbij ik zoiets mag oplossen, maar die hond in wezen helemaal geen kuthond is, maar alleen zo gemaakt is. Lijkt de oplossing wel simpel, alleen de uitvoering is dat niet.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Pardon?M@scha schreef:
als ik dus o.a. smoek en malinois hoor/lees had ik dat moeten laten gebeuren, want sam was immers aan de lijn en in aanlijngebied én ik heb de eigenaren gewaarschuwd dat het niet slim is hun hond bij de mijne te laten..
Wil je me ff laten zien waar ik dat zeg?
Je weet zelf ook dat Xantos nog nooit een vreemde hond maar een haartje gekrenkt heeft en ook hondagrassief was maar desondanks gewoon los kon lopen.
Omdat ik met ogen voor en achter liep.