Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Blunderen.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Blunderen.

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Op tv en in films zie je altijd zulke gave beelden van mensen met honden.
Dat ze samen door zo'n veld rennen, samen in het water duiken, samen in slaap vallen en dat gaat dan allemaal perfect. :love:

Ik weet niet of het aan mij ligt of aan mijn honden maar bij mij gaat dat dus zo:
- als ik in het water spring met mijn honden en ik steek mijn armen uit springen ze zomaar in mijn armen.
Heeel schattig, ware het niet dat ik dan half verzopen word en na een potje zwemmen met mijn draken onder de blauwe plekken en krassen zit. :gvd:
- Als ik op de hondenschool ben met Max heb ik inmiddels geleerd dat ik niet te dicht langs de rand van de vijver moet gaan staan. Als ik na een goede ronde dan roep : jeeeeeeeej, goedzo kanjer! Dan springt Max namelijk helemaal happy op om dat samen te vieren (met alle gevolgen van dien :hmmm: )
- als ik met Bo op de hondenschool moet rennen en Bo rent los naast me wil ze zo goed op mij letten dat ze niet genoeg afstand houdt en ik drie keer mijn nek breek om niet over haar te vallen en dan dus steeds languit op de grond eindig met een hond bovenop me die denkt dat ik daar lig om te stoeien/kroelen :schrik:
- als ik Max aan de 20m lijn doe in het park om ervoor te zorgen dat hij niet achter de nijntjes aan kan gaan gaat dat altijd perfect. Totdat ik 20 seconden niet oplet. Dan gaat Max rollen en rollen en rollen en is het net een rollade die verstrikt zit in die lijn. :19:
- als ik thuis kom is het geen schattige knuffel maar een feest waarbij ik op de grond moet zitten (dan springt Max niet) en gekke liedjes zing zodat zij hun staartje er bijna af kwispelen. Het stomme is dat dat zo'n gewoonte wordt dat je dat dan ook doet als je visite mee naar huis neemt. :80: :jank:
- als ik een snuffelparcours uitzet eindigt dat niet met twee hondjes die tevreden in een diepe slaap liggen. Nee dat eindigt met Max met een schoenendoosdeksel om z'n kop en Bo die verliefd is op een roze douchefluffy. (Daar gaat je stoere imago Bo, eigen schuld!) :piew:
- als ik op de bank lig en de hondjes komen knuffelen laten ze altijd een boer, niezen ze in mijn gezicht, laten ze een scheet of gaan ze water drinken en lekken ze de restjes over mij heen. :blauwoog:

Nou ja, ik kan nog even doorgaan....
Het komt erop neer dat dat geromantiseerde beeld hier niet echt opgaat en ik behoorlijk vaak voor paal sta met mijn geliefde boefjes. :Q:
Lemuria

Re: Blunderen.

Ongelezen bericht door Lemuria »

In films is het ook meestal redelijk in scene gezet :mrgreen: Daar zie je ook niet hoe een hond bijna je kaak breekt terwijl ze je alleen maar af wilden lebberen, of hoe ze je een slag in je gezicht geven (met nagel) als je vraagt een pootje te geven :oohja: Dat soort dingen.
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Drazic »

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Totaal niet herkenbaar, op het water drinken en struikelen, en snuffelparcours en samen slapen incluis de boeren na. :engel:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

:LOL: :LOL: :LOL:
Dat is de kale werkelijkheid :engel:
In filmpjes knippen ze dat er altijd uit
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Gijsstabij

Ongelezen bericht door Gijsstabij »

Hahahahah wat moest ik lachen om je verhalen
sommige dingen zijn erg herkenbaar, vooral dat struikelen met rennen
is me zelfs al 1x lelijk in mn voet geschoten omdat ik een onverwachte beweging moest maken
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Felix heeft een blauwe maandag op behendigheid gezeten ( :mrgreen: ), en die kon dan vaak zomaar ergens halverwege over een sloot het belendende perceel in springen omdat hij daar iets van zijn gading vermoedde. Alsof dat de normaalste zaak van de wereld was :lol1:

Als je zenuwachtig en vol adrenaline aan de start stond rende hij, na het startsignaal, ook wel eens rechtstreeks naar het finishtafeltje om het daar in een bakje klaarliggende brokje op te vreten :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Gijsstabij

Ongelezen bericht door Gijsstabij »

Hahahahah wat moest ik lachen om je verhalen
sommige dingen zijn erg herkenbaar, vooral dat struikelen met rennen
is me zelfs al 1x lelijk in mn voet geschoten omdat ik een onverwachte beweging moest maken
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Haha, ik moet erg lachen om je verhalen. :D

Meestal is Vita heel beleefd. Als ze opspringt voel je het amper (ze leunt niet tegen je aan, want ze kan best goed op haar achterpoten staan), dus ik zal (zo zwaar is ze ook niet) niet snel ergens in worden geduwd.
Niezen in m'n gezicht als ze tegen me aan ligt heeft ze al wel een keer gedaan toen ze niet op tijd haar hoofd weg kon draaien. :oeps: Vriend is vaker de pineut. :LOL:

Oh en als ik niet oplet gaat ze met de volgoefening expres voor mijn voeten lopen. Want ze weet dat de oefening afgelopen is als ik ga stil staan en zij gaat zitten, dus dat probeert ze af te dwingen. Slimme meid, maar dat mag dus niet. :roll:
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door j.werkman »

Herman meende een keer een bekende te zien, sprong aangelijnd over de heg en ik lag op de heg. Over een sloot ook een keer, toen liet ik de lijn los en lag net naast de sloot. Dat waren zijn jonge jaren.
Op de jachttraining kende hij de oefeningen wel, maar wist wel altijd hoe het leuker kon. Ik was niet geschikt voor die jachttraing, genoot teveel van zijn interpretaties.
Lemuria

Overigens niest Izzy nooit in m'n gezicht. Daar heb ik 2 katten voor. M'n opa-kat schudt zich ook wel eens uit na het slapen en weet het altijd zo te mikken dat er een klodder spuug in m'n gezicht vliegt. Izzy doet dat niet. Izzy rúft. Zo erg dat vrienden haar al zó maneuvreren dat haar kont niet richting hun ligt. Niet dat dat helpt.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Heel herkenbaar :LOL:
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Een beetje opvoeden helpt! Ik heb mijn jongste nu zo ver dat hij tegen me aan komt liggen, en niet achter mijn kiezen probeert te kruipen.
Lemuria

Een beetje opvoeden? Wie heeft daar nou tijd voor :pffff:
ZorroMax
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door ZorroMax »

Motivatie is alles! Ik wil geen dikke bullenkop achter mijn kiezen ( ja, echt dat probeert hij!). Zijn oudere broer gaat heel beschaafd in mijn knieholtes liggen....
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Afbeelding

Afbeelding
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Haha sommige dingen zijn erg herkenbaar. Vooral het boeren in je gezicht. Heb nu echt al zo vaak gehad dat ik op de bank lig, Skye heel blij naar mij toe komt, we kijken elkaar verliefd aan en ik aai hem, waarna hij gewoon een boer laat! Iedere keer recht in mijn gezicht )
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Of je hebt je hond net high five geleerd en gaat dat heel trots aan je vriend laten zien. Je hond kijkt je op zijn aller intelligentst aan om vervolgens in je gezicht te springen omdat hij zo graag wil knuffelen :lol1:
Afbeelding
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

:LOL: :LOL: :LOL: Jee wat heb ik gelachen om al jullie verhalen! En dan met name om de plaatjes van Miranda :mrgreen:
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Zolang ik niet met balletjes speel, heb ik best normale honden :lol1:
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Mijn hond mocht nooit op de bank, maar hij bleef dan zo zielig staan kijken. En stiekem leek het me heerlijk zo een avondje bankhangen met hond tegen je aan. Nu mag hij op de bank als de kids op bed liggen en ik de rood met witte stippen deken op de bank leg voor hem. Dat gaat als volgt:
Ik drapeer de deken, hij staat te trappelen voor de bank. Ik zeg kom maar, hij neemt een aanloop en springt. Hij gaat liggen, ik pak gelukzalig mijn wijntje in de hand. HIj staat op gaat draaien, ik zet mijn wijn weer weg, hij draai nog een keer en ploft weer neer. Om vervolgens op zijn rug te draaien en vervolgens wijdbeens een paar nagels in mijn neusgaten te boren. Ik ga verzitten, hij staat weer op en draait, ploft zuchtend neer , legt zijn kop op mijn schoot en gaat weer tig keer verliggen. Mijn schoot is te hoog :hmmm: r
Vervolgens stapt hij van de bank, trekt de deken op de grond en gaat gelukzalig op de grond aan mijn voeten liggen :roll:

Na drie avonden proberen geef ik het dan maar op.
Ik moet gewoon een hond erbij als ik op de bank met een hond wil kroelen. :cheer: :cheer:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Inderdaad zijn balletjes erg gevaarlijk!

Of een jonge hond roepen, die dol enthousiast op je afkomt, je hoort het zoetsappige muziekje al in je hoofd en ineens wordt je wakker geschud uit de droom, omdat je op de grond ligt met je knie aan barrels en de hond bovenop je. :schrik:
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

:LOL: :LOL: Heerlijke verhalen en de meeste zijn wel herkenbaar :LOL: :LOL:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Pino01
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pino01 »

TessaThomas schreef:Inderdaad zijn balletjes erg gevaarlijk!

Of een jonge hond roepen, die dol enthousiast op je afkomt, je hoort het zoetsappige muziekje al in je hoofd en ineens wordt je wakker geschud uit de droom, omdat je op de grond ligt met je knie aan barrels en de hond bovenop je. :schrik:
Heel herkenbaar en dan kijken ze je met een onschuldig snuitje aan van waarom lig je in de modder. Het volgende moment duiken ze boven op je. GGGGRRRRR
moniek&bo
Zeer actief

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Fjieuw ik ben dus niet de enige :E: :LOL:
Wat een leuke verhalen! :cheer:

Stiekem vind ik dat soort gein ook wel leuk en tot nu toe kon ik er altijd (achteraf) heel hard om lachen. Stelletje mafkezen :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”