Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik ben nu ook zo'n mevrouw

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Re: Ik ben nu ook zo'n mevrouw

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Cornelia, hahaha. Jij hebt een multifunctionele ballenwerper :D

Lola vindt balletjes en dus de ballenwerper stom. Behalve bij water. Dan gaat ze er wel achteraan en brengt het een soort van terug. Normaal is dat stom, maar in de buurt van water kun je maar beter balletjes halen en oppakken, want misschien gooit de baas het volgende balletje dan wel in het water. En dan kun je zwemmen :cheer: zwemmen zonder dat er iets ligt is stom, ballen halen zonder dat er water is is stom. Maar ballen en water is een pretbek van jewelste :cheer:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

cornelia schreef:Wij vinden dat de uitvinder van de ballenstok op zijn minst een Nobel prijs verdiend. We hebben er 1 met een lang touw er aan die ik als een boog (van; pijl en boog) over mijn rug hang en we hebben er altijd nog 1 in de auto liggen. Naast ballen super ver weg laten vliegen kun je er inderdaad gespuis mee weg rossen en hoge brandnetels en andere wildgroei mee uit de weg kappen (geeft zo'n oerwoud gevoel)
Daarnaast kun je er mee op je rug krabben, je kunt er een vol poepzakje inleggen en zo toch een vuilbak bereiken die hier altijd in een enorme plas water staat. Fijn is echter ook dat ten tijden van het vuurwerk jong Valkenburg zich wel 2 x bedenkt om rotjes in mijn richting af te schieten sinds ik ze heb uitgelegd dat het bereik wat ik met een bal haal ook met b.v. een verse hondendrol best kan halen. Daarnaast ben ik een geoefende schutter.

Ik vind dat ballenwerper best een Olympische discipline mag worden.

Haha, handig zo strondwerper.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Lunatic schreef:
Mit schreef:Absoluut! We moeten alleen even op jacht naar goede en niet te dure tennisballen.
We hadden wat gekocht maar die heeft ze net in een uur om zeep geholpen. We zijn dapper door blijven gooien tot het ding echt in 10 stukken lag :hmmm:
En ze is een waardeloze zoekhond en wij waardeloze gooiers dus ik wil er geen hoofdprijs voor betalen :mrgreen:

Maar ze geniet er echt heel erg van :cheer:
Woon je in de buurt van een tennisbaan? Ik ga eens per jaar langs de tennisbaan en vraag daar om oude ballen,mdie zijn verder nog prima maar voor een wedstrijd worden redelijk snel nieuwe ballen gebruikt, zo ga ik dan naar huis met een volle tas ballen en kan ik er weer een jaar tegen aan :F:

Heerlijk dat Stellar er zo van geniet, mijn zwartjes vinden het ook geweldig als de werparm meegaat :cheer:
Dit. Die goedkope ballen beet Zoë zó aan bonken, de echte deed ze veel langer mee.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

cornelia schreef:Wij vinden dat de uitvinder van de ballenstok op zijn minst een Nobel prijs verdiend. We hebben er 1 met een lang touw er aan die ik als een boog (van; pijl en boog) over mijn rug hang en we hebben er altijd nog 1 in de auto liggen. Naast ballen super ver weg laten vliegen kun je er inderdaad gespuis mee weg rossen en hoge brandnetels en andere wildgroei mee uit de weg kappen (geeft zo'n oerwoud gevoel)
Daarnaast kun je er mee op je rug krabben, je kunt er een vol poepzakje inleggen en zo toch een vuilbak bereiken die hier altijd in een enorme plas water staat. Fijn is echter ook dat ten tijden van het vuurwerk jong Valkenburg zich wel 2 x bedenkt om rotjes in mijn richting af te schieten sinds ik ze heb uitgelegd dat het bereik wat ik met een bal haal ook met b.v. een verse hondendrol best kan halen. Daarnaast ben ik een geoefende schutter.

Ik vind dat ballenwerper best een Olympische discipline mag worden.
:LOL:
En behalve bovenstaande is hij ook nog eens handig om je puberende dwergschnauzer op andere gedachten te brengen als hij zijn middelvinger naar je opsteekt :hmmm: .
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

O god nog een ballenwerper er bij, :schrik:
Mijn hond luistert prima,behalve als er iemand met een ballenwerper voorbij komt.Hij is er van overtuigt dat iedere bal die geworpen word voor hem is.
Ik krijg het dan ook niet uit zijn bolle harses gepraat ,dat het niet zo is.Ik kan net zo goed tegen een muur spreken.
Het is me al gebeurd dat ik net de honden uit de auto wil halen,keurig netjes riempjes om en zovoort, er net iemand achter me het nodig vond met zo'n werper te gooien waarbij ik voor het besefte op mijn rug lag, plat gewalst door twee duitsers.Tegen de tijd dat ik recht gekrabbelt was en mijn lijnen bijéén kon grabbelen waarbij er één in een plas was beland waren mijn honden allemaal joelend met de ballenwerper in de verte verdwenen :hmmm:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Gelukkig ken ik ook de andere kant. Stellar is, als ze zelf geen bal heeft, een notoire ballenjatter. Ik vraag dan ook vaak even of mensen willen wachten met gooien. Dat doen ze niet altijd :mrgreen:
Ik zal dus zelf ook niet gooien als er een andere hond in de buurt is omdat ik weet hoe vervelend het kan zijn.

Ik heb contact opgenomen met de tennisvereniging, ik moest maar even navraag doen bij de balie. Dus dat ga ik binnenkort even doen.
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Mit schreef:Absoluut! We moeten alleen even op jacht naar goede en niet te dure tennisballen.
We hadden wat gekocht maar die heeft ze net in een uur om zeep geholpen. We zijn dapper door blijven gooien tot het ding echt in 10 stukken lag :hmmm:
En ze is een waardeloze zoekhond en wij waardeloze gooiers dus ik wil er geen hoofdprijs voor betalen :mrgreen:

Welkom in de wondere wereld van de ballenwerper.
Ik zeg de Action.
Er zitten iets van 5 ballen in een plastic verpakking, zijn echt goede tennisballen ook voor honden die er graag op bijten.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Mit
Zeer actief

L@nghaar schreef:

Ik zeg de Action.
Er zitten iets van 5 ballen in een plastic verpakking, zijn echt goede tennisballen ook voor honden die er graag op bijten.
Echt waar? Stellar bijt namelijk inderdaad heel graag. We hadden nu ballen van de budget store ofzo, en die zijn echt belabberd.
Afbeelding
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Wij gebruiken alleen deze ballen van de Zooplus (die waar een piepje in zit) http://www.zooplus.de/shop/hunde/hundes ... all/180113

Dat piepje halen wij er altijd wel eerst uit maar deze balen zijn echt beresterk (Loki kauwt graag en veel) en blijven lang leven.

Normale tennisballen gebruiken wij niet meer ivm het slijten van de tanden door het staalwol (of wat het ook is) dat in die tennisballen zitten. Loki's tanden zijn bij de hoeken al daardoor afgesleten.
Afbeelding
Afbeelding
Mit
Zeer actief

Ik begin er dan weer niet aan om apartere ballen te kopen. We raken nogal eens wat kwijt en dat is een understatement :tongue:
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

hier ook zo'n ballengek. en hoe meer moeite ze er voor moet doen, hoe leuker ze het vindt. dus blijven zitten bv tot ik vrij geef (dan zit ze echt te stuiteren van ikwilikwilikwil) of ermee weglopen terwijl zij moet wachten. Ik heb haar er zelfs mee leren pootje geven, na een jaar :O: want daar begreep ze echt niks van. en ineens op een dag toen de bal te lang op zich liet wachten: een heel aarzelend pootje de lucht in :cheer: baasje uit haar dak natuurlijk, dus pootjes zijn nu vast onderdeel van de routine: hoe krijg ik mn baasje zover het balletje te gooien

Ik wil alleen nog maar balletjes-honden: je kunt ze altijd in korte tijd moe maken, veel mee varieren en perfect mee trainen :lol1:
Afbeelding
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

De ballen van de zooplus gaan hier in huis welgeteld 5 minuten mee :(
Ik heb ook afgekeurde tennisballen van de tennisclub,krijg ze altijd van een kennis.En een rondje wandelen rond de tennisbaan levert buiten een natte hond ook een tas tennis ballen op.Alle ballen die in de sloot liggen worden vol enthousiasme er uit gevist.
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik koop tennisballen op mp ,onlangs nog 100 gekocht voor 22 euro.
Sien raakt ze namelijk wel vaak kwijt dus vandaar.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Mirri
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpinschers

Ongelezen bericht door Mirri »

Tineke schreef:Ik koop tennisballen op mp ,onlangs nog 100 gekocht voor 22 euro.
Sien raakt ze namelijk wel vaak kwijt dus vandaar.
Hier ook op mp gekocht. Heel veul, Max zit wel goed in de ballen tot aan zijn pensioen
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Mit schreef:
L@nghaar schreef:

Ik zeg de Action.
Echt waar? Stellar bijt namelijk inderdaad heel graag. We hadden nu ballen van de budget store ofzo, en die zijn echt belabberd.
Echt waar. :D Nilsson bijt ook graag op die tennisballen en tot nu toe...afkloppen...nog nooit een stuk gebeten.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”