laeken schreef:
Een pijnlijke stijve penis? OK. En hebben ze er nooit aan gedacht om de huid lokaal wat groter te maken met een klein sneetje en een hechting? Dat is nl de oorzaak. De hond is niet de hele dag geil totdat hij een pijnlijke penis krijgt. De voorhuid van die hond is te nauw en dus kan het bloed niet meer uit de penis. Apart dat een hond om die reden gecastreerd is terwijl dat met een heel simpel ingreepje te verhelpen was geweest.
Een testosteronbom van een reu. Is er ooit wel eens aangetoond dat een reu die sommige mensen testosteronbom neigen te noemen meer testosteron heeft dan normaal? Is een testosteronbom van een reu niet gewoon een reu bij een baas die helemaal geen reu had gewild? De ene persoon draait al door als een reu een keer uitvalt terwijl een ander 4 dekreuen in huis kan hebben zonder enig probleem. Ook jij schuift alles op de hond. Ik vind dat echt uitermate ergerlijk. De hond is een testosteronbom. Nou moe, de hond is gewoon een reu. Niet een hond met buitensporig veel testosteron en dus een probleem.
Vechten met elke willekeurige hond op straat heeft werkelijk niks met castreren te maken. Dat is puur en alleen opvoeding en evt maatregelen. Een muilkorf doet wonderen en een cursus gehoorzaamheid helemaal. Er zijn weinig mensen die honden kunnen trainen die een agressieve hond niet gewoon onder appel krijgen.
Je mag van mij best je hond castreren. Daar gaat het niet om. Maar iedereen legt het gewoon bij de hond neer. Het moet omdat de hond.....nee! Het moet helemaal niet. Je doet het omdat jij het wil. De hond wil het niet, het is niet beter voor het dier en het dier is niet uitzonderlijk mannelijk door extreme spiegels aan hormonen. Een hormoonbom. Jeetje. Een reu heet dat. En er zijn genoeg mensen die daar helemaal geen problemen mee hebben. Ik heb jaren een reu gehad en eigenlijk nog nooit een gecastreerde reu gehad. Ik heb gelukkig nog nooit een testosteron bom gehad. En ook geen reu die niet te mannen was. Ja, ze kunnen wat pittiger zijn en soms heb je er best wat gedoe mee. Maargoed, dat heb je met een hengst ook. Een mannelijk dier is nu eenmaal vaak wat heftiger.
Maargoed, castreer wat je niet laten kan, alleen schuif het vooral niet af op de hond zelf. Die is gewoon een doodnormale reu. Wat hij doet en hoe hij doet hoor jij te bepalen en niet de hond zelf. Een reu zonder ballen kan overigens nog veel agressiever worden. Hij kan bv ook teven gaan aanvallen. Neem al die gecastreerde staffies en pitjes. Die kunnen vaak op den duur helemaal niet bij andere honden in de buurt komen. Als reu konden ze vaak prima met teefjes. Dat is dan de andere kant van de medaille die vergeten wordt.
Wij hebben vroeger thuis 17 jaar lang een intacte reu gehad, ik heb jaren met een Rottweiler reu (mee) gewandeld, toch ook niet de minste als het aankomt op reu-zijn.
Daarnaast ken ik tientallen reuen, maar ik heb nooit gezien wat ik bij Puchu zag.
Je kan het een testosteronbom noemen of welk ander woord dan ook, maar feit was dat hij niet alleen maar een reu was die wat pittiger was en een wat strengere hand nodig had.
Heb jij ooit een reu buiten niet kunnen zien lopen omdat zijn poten in de kramp zaten van de stress om andere reuen?
Ik wil absoluut niet beweren dat ik alle kennis in huis heb, maar ik heb in totaal nu 24 jaar Rottweilers gehad (kruising + puur), ik heb t/m VZH getraind met Kaya bij een Rottweilerwerkgroep. Ik weet wel een beetje iets van trainen en van honden af na 45 jaar honden en ik weet ook dat het gedrag van Puchu niet als normaal reuengedrag weg te zetten was.
Ik weet niet of het ooit onderzocht is bij reuen of het inderdaad gaat om een hogere testosteronspiegel of wat anders, maar bij mensen/mannen zie je toch ook hetzelfde terug: de één is zachtaardig, de ander zit voor meervoudige moord in de gevangenis 'stoer' te zijn
Ik heb ook nooit zo'n hond gehad die zo doordraaide in 40 jaar tijd en verrot... toen ineens wel