Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Deze keer was ik de klos. Jullie hadden gelijk.
Moderator: moderatorteam
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: Deze keer was ik de klos.
Ja, Tetanus heb ik een paar maanden terug gehad.
Nee, hoor die vrouw vind zich zelf niet het slachtoffer, ze was heel erg geschrokken gisteren en vanmiddag zag ze de wond en toen schrok ze zich echt een ongeluk.
Ze trok gewoon wit weg.
En zoals ik al zei: het zou mij best ook weleens kunnen overkomen als mijn honden uit hun dak gaan aan de riem. Ik kan ze best houden en zeker als ik vooruit kijk, maar heel af en toe loop ik te dromen onderweg naar het bos.
Het is me tot nu toe nog maar een keer overkomen toen de meiden een kat zagen en ik een heuveltje afliep, maar die kat kon gelukkig in een boom klimmen.
Dus vandaar dat ik begrip voor haar heb.
Nee, hoor die vrouw vind zich zelf niet het slachtoffer, ze was heel erg geschrokken gisteren en vanmiddag zag ze de wond en toen schrok ze zich echt een ongeluk.
Ze trok gewoon wit weg.
En zoals ik al zei: het zou mij best ook weleens kunnen overkomen als mijn honden uit hun dak gaan aan de riem. Ik kan ze best houden en zeker als ik vooruit kijk, maar heel af en toe loop ik te dromen onderweg naar het bos.
Het is me tot nu toe nog maar een keer overkomen toen de meiden een kat zagen en ik een heuveltje afliep, maar die kat kon gelukkig in een boom klimmen.
Dus vandaar dat ik begrip voor haar heb.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
gonnie
- Zeer actief
Maar de hond liet wel gelijk los en ik denk zomaar dat een van mijn honden niet zo snel los zou laten.ranetje schreef:Ik vind het typisch iets voor jou om begrip te hebben voor die mevrouw, Gonnie
En ik vind dat ontzettend lief.![]()
Maar jij bent degene die gebeten is en ik krijg nu een beetje het gevoeld dat de zaken omgedraaid worden.
Het lijkt wel of die mevrouw nu het slachtoffer is.
Heb je een tetanus injectie gehad Gon?
En ik zou wel aangifte doen.
Ook al had die hond het waarschijnlijk op Jarah voorzien, dat wil niet zeggen dat het logisch is dat hij jouw been door je broek heen zo beschadigd. Hij hield bepaald niet in toen hij voelde dat hij Jarah niet te pakken had.
En ik zou niet vragen of mevrouw die hond een muilkorf om doet, ik zou het eisen.
Ze kan die hond niet houden.
Dus er MOET een muilkorf om en bij voorkeur moet iemand die hond uitlaten die het beest wel kan houden.
Beterschap
Groetjes Gonnie.
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Jeetje wat een gedoe hopelijk leren ze nu wel de les hier uit en doen er wat aan , muilkorf of wat dan ook.
Sterkte met je gaatjes
Sterkte met je gaatjes
-
gonnie
- Zeer actief
Dank je.
Heb net de aansprakelijkheidsverzekering gebeld, er werd ons verteld dat we de zorgverzekering moesten bellen. Wij dat gedaan we moeten nu alvast die mevrouw aansprakelijk stellen voor de eigen bijdrage van me, maar niet via haar maar via haar verzekering. De zorgverzekering probeert alle kosten op de verzekering van mijn buurvrouw te verhalen minus de eigen bijdrage dan, daar moeten we dus zelf achteraan.
Heb net de aansprakelijkheidsverzekering gebeld, er werd ons verteld dat we de zorgverzekering moesten bellen. Wij dat gedaan we moeten nu alvast die mevrouw aansprakelijk stellen voor de eigen bijdrage van me, maar niet via haar maar via haar verzekering. De zorgverzekering probeert alle kosten op de verzekering van mijn buurvrouw te verhalen minus de eigen bijdrage dan, daar moeten we dus zelf achteraan.
Groetjes Gonnie.
-
Dinos
[/quote]
Ik ben gewoon wat realistischer Maltezer. Deze hond heeft al een aantal malen gebeten. Moet er eerst een kind gedood of ernstig verminkt worden om dan alsnog dat dier te laten inslapen? Ik ben meer het type dat de put doet dempen om te voorkomen dat het kalf kan verdrinken.
Honden die er een sport van maken om mensen te bijten horen niet in de maatschappij thuis. Gevaarlijke menselijke psychopaten worden opgeborgen. Psychopathische bijtgrage honden mogen gelukkig opgeruimd worden. En dat is maar goed ook. Je zou met je kind maar argeloos over straat wandelen en dan komt er zo'n bakbeest op je kind afgestormd en die bijt je kind dood.
Dan kun jij mijn uitspraken wel dom en kortzichtig vinden. Sterker nog, als zo'n agressieve bijter, die vanwege hun bijtgedrag, over het algemeen wel bekend zijn in de wijk, zich in mij of mijn honden vastbijt om vervolgens niet meer los te laten, dan euthanaseer ik ter plekke. En dat is dan binnen 5 seconden gepiept. En daar vraag ik echt geen toestemming voor aan het baasje of vrouwtje. Ik steek mijn kop niet in het zand, ook niet voor eventuele juridische gevolgen.
In de buitengebieden kom je dit soort monsters veel tegen op afgelegen boerderijen. Daar weet je gewoon dat je bij de poort moet wachten tot iemand eerst de hond veilig stelt.
Maar zo'n bijtend monster in de stad en zeker op een flat. Nee, daar horen ze absoluut niet thuis.
Het welzijn van een mens staat bij mij hoger aangeschreven dan dat van een agressieve bijter waar mensen constant bang voor zijn.[/quote]
Vind het vaak erg zwart/wit wat je schrijft. Maar met dit verhaal ben ik het absoluut eens.[/quote]
Gelul wolfsblut je reageert als eerste of tweede en in haar openingspost staat niets van al meerdere voorvallen deense dog dat kwam pas later ,dus de opmerking van jou is hij al ingeslapen,en geen interesse t.s is dus sensatielust.
Ik ben gewoon wat realistischer Maltezer. Deze hond heeft al een aantal malen gebeten. Moet er eerst een kind gedood of ernstig verminkt worden om dan alsnog dat dier te laten inslapen? Ik ben meer het type dat de put doet dempen om te voorkomen dat het kalf kan verdrinken.
Honden die er een sport van maken om mensen te bijten horen niet in de maatschappij thuis. Gevaarlijke menselijke psychopaten worden opgeborgen. Psychopathische bijtgrage honden mogen gelukkig opgeruimd worden. En dat is maar goed ook. Je zou met je kind maar argeloos over straat wandelen en dan komt er zo'n bakbeest op je kind afgestormd en die bijt je kind dood.
Dan kun jij mijn uitspraken wel dom en kortzichtig vinden. Sterker nog, als zo'n agressieve bijter, die vanwege hun bijtgedrag, over het algemeen wel bekend zijn in de wijk, zich in mij of mijn honden vastbijt om vervolgens niet meer los te laten, dan euthanaseer ik ter plekke. En dat is dan binnen 5 seconden gepiept. En daar vraag ik echt geen toestemming voor aan het baasje of vrouwtje. Ik steek mijn kop niet in het zand, ook niet voor eventuele juridische gevolgen.
In de buitengebieden kom je dit soort monsters veel tegen op afgelegen boerderijen. Daar weet je gewoon dat je bij de poort moet wachten tot iemand eerst de hond veilig stelt.
Maar zo'n bijtend monster in de stad en zeker op een flat. Nee, daar horen ze absoluut niet thuis.
Het welzijn van een mens staat bij mij hoger aangeschreven dan dat van een agressieve bijter waar mensen constant bang voor zijn.[/quote]
Vind het vaak erg zwart/wit wat je schrijft. Maar met dit verhaal ben ik het absoluut eens.[/quote]
Gelul wolfsblut je reageert als eerste of tweede en in haar openingspost staat niets van al meerdere voorvallen deense dog dat kwam pas later ,dus de opmerking van jou is hij al ingeslapen,en geen interesse t.s is dus sensatielust.
-
Wolfsblut
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Dinos, soms weet je na enkele zinnen al genoeg.
@ Ze kon hem weer niet houden hij beet me in mijn bovenbeen, ik viel gelijk op de grond.
@ Zegt ze eerst nog dat ik door mijn eigen hond gebeten was.
Alsnog en tegen beter weten in proberen de rollen om te draaien in de hoop om op slinkse wijze in de slachtofferrol te kunnen kruipen.
En dat laatste gebeurt veel. Vanwege het financiele nastaartje, laten we het daar maar op houden. En we weten allemaal dat dit soort honden vroeg of laat fataal zullen toeslaan. Dat lezen we regelmatig in het nieuws.
Verder heeft dat niets met sensatie te maken, het is gewoon realiteit. Gisteravond heb ik mijn wandelroute voortijdig moeten afbreken vanwege een of andere lamlul die zijn Pitbullachtige als een ongeleid projectiel los liet rennen. Op mijn verzoek om hem aan te lijnen werd geen gehoor gegeven.
Nu net wederom mijn wandeling moeten afbreken. Loopt weer zo,n klootzak die zijn Pitbullachtige met een schofthoogte van 60 cm los liet lopen en direct op mijn honden afkwam. Afstand tot man ca 200 meter. Ik roep naar hem en wijs naar zijn hond waarop hij zijn schouders ophaalt en zijn weg vervolgd. Lut had ik aan de riem en de dwergteckel had ik om veiligheidsredenen op mijn arm genomen. Pitbull begon te grommen toen ik hem weg wilde jagen. Uiteindelijk is hij toch vertrokken.
Kijk Dinos, van dit soort situaties word ik en velen met mij niet vrolijk van. Je moet constant op je hoede zijn voor een aantal bijtgrage honden. En dat wandelt niet bepaald ontspannen. Al zal dat per regio natuurlijk kunnen verschillen.
Dit soort honden met dat zelfde soort bazen heb ik de pest aan en daarbij zal ik beslist niet de enige zijn. Dit in tegenstelling tot een aantal die hun Pitbull altijd keurig netjes aangelijnd houden. Daarom scheer ik de eigenaren niet over een kam. Al zijn er dat binnen die laatste groep maar heel weinig.
Het kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn dat normale mensen met normale honden thuis moeten blijven zodat de anti socialen onder ons met hun gedragsgestoorde loslopende bijters vrij spel hebben.
Recentelijk schreef iemand hoe het er in Duitsland aan toe ging. Mogen ze wat mij betreft direct invoeren. Extreem hoge hondenbelasting en uitbraak vrije omheiningen rondom hun huis. Dan is het grotendeels afgelopen met dat soort honden. Althans, ik ga dan even uit van de wijk die grenst aan die van mij. In week drie kun je ze op hun kop zetten, dan zal er geen stuiver meer uitvallen. Laat staan dat ze een hondenbelasting of een omheining kunen betalen.
@ Ze kon hem weer niet houden hij beet me in mijn bovenbeen, ik viel gelijk op de grond.
@ Zegt ze eerst nog dat ik door mijn eigen hond gebeten was.
Alsnog en tegen beter weten in proberen de rollen om te draaien in de hoop om op slinkse wijze in de slachtofferrol te kunnen kruipen.
En dat laatste gebeurt veel. Vanwege het financiele nastaartje, laten we het daar maar op houden. En we weten allemaal dat dit soort honden vroeg of laat fataal zullen toeslaan. Dat lezen we regelmatig in het nieuws.
Verder heeft dat niets met sensatie te maken, het is gewoon realiteit. Gisteravond heb ik mijn wandelroute voortijdig moeten afbreken vanwege een of andere lamlul die zijn Pitbullachtige als een ongeleid projectiel los liet rennen. Op mijn verzoek om hem aan te lijnen werd geen gehoor gegeven.
Nu net wederom mijn wandeling moeten afbreken. Loopt weer zo,n klootzak die zijn Pitbullachtige met een schofthoogte van 60 cm los liet lopen en direct op mijn honden afkwam. Afstand tot man ca 200 meter. Ik roep naar hem en wijs naar zijn hond waarop hij zijn schouders ophaalt en zijn weg vervolgd. Lut had ik aan de riem en de dwergteckel had ik om veiligheidsredenen op mijn arm genomen. Pitbull begon te grommen toen ik hem weg wilde jagen. Uiteindelijk is hij toch vertrokken.
Kijk Dinos, van dit soort situaties word ik en velen met mij niet vrolijk van. Je moet constant op je hoede zijn voor een aantal bijtgrage honden. En dat wandelt niet bepaald ontspannen. Al zal dat per regio natuurlijk kunnen verschillen.
Dit soort honden met dat zelfde soort bazen heb ik de pest aan en daarbij zal ik beslist niet de enige zijn. Dit in tegenstelling tot een aantal die hun Pitbull altijd keurig netjes aangelijnd houden. Daarom scheer ik de eigenaren niet over een kam. Al zijn er dat binnen die laatste groep maar heel weinig.
Het kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn dat normale mensen met normale honden thuis moeten blijven zodat de anti socialen onder ons met hun gedragsgestoorde loslopende bijters vrij spel hebben.
Recentelijk schreef iemand hoe het er in Duitsland aan toe ging. Mogen ze wat mij betreft direct invoeren. Extreem hoge hondenbelasting en uitbraak vrije omheiningen rondom hun huis. Dan is het grotendeels afgelopen met dat soort honden. Althans, ik ga dan even uit van de wijk die grenst aan die van mij. In week drie kun je ze op hun kop zetten, dan zal er geen stuiver meer uitvallen. Laat staan dat ze een hondenbelasting of een omheining kunen betalen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Nou wat een verhaal zeg Gonnie
, wat zul je geschrokken zijn.
Ik vind eerlijk gezegd ook dat dit niet onder een ongelukje valt en ik snap werkelijk waar niet waarom deze dame geen passende maatregelen neemt zodat haar hond niet meer met haar aan de ren gaat.
Als ze een beetje fatsoen heeft dan staat ze met een grote bos bloemen en het boetekleed om aan je deur en vraagt ze wat de financiele gevolgen hiervan zijn voor jou, om daarop direct haar knip te trekken.
Voor jou in ieder geval beterschap en je kunt nog zo begripvol zijn maar onthoud ook maar Al te goed is buurmans gek hoor
Sterkte in ieder geval
Ik vind eerlijk gezegd ook dat dit niet onder een ongelukje valt en ik snap werkelijk waar niet waarom deze dame geen passende maatregelen neemt zodat haar hond niet meer met haar aan de ren gaat.
Als ze een beetje fatsoen heeft dan staat ze met een grote bos bloemen en het boetekleed om aan je deur en vraagt ze wat de financiele gevolgen hiervan zijn voor jou, om daarop direct haar knip te trekken.
Voor jou in ieder geval beterschap en je kunt nog zo begripvol zijn maar onthoud ook maar Al te goed is buurmans gek hoor
Sterkte in ieder geval

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
gonnie
- Zeer actief
Dank je Tineke, de politie doet nu onderzoek naar de hond hoor, tenminste dat zei de agente gisteren.
Ik moet nu al achter genoeg dingen aan, die buurvrouw werkt voorlopig wel mee hoor.
En als ze niet meewerkt zei de zorgverzekering dat als ze haar naam en adres hebben ze er zelf wel achter komen waar ze verzekerd is.
Ze wil haar gegevens geven, ze vroeg of ik dan bij haar wilde komen want ze wilt mijn man niet meer zien, Gerard is gisteren volgens haar nogal bot tegen haar geweest.
Ze bood haar excuses aan aan hem, toen zei hij: dat is nu te laat he of zoiets.
Gerard zei dat hij dat niet gezegd heeft maar ik kan me wel herinneren dat ik hem tot kalmte heb gemaand. Hij was volgens haar in ieder geval heel onbeschoft en zoals ik mijn man ken kan dat best waar zijn, hij ging vanochtend ook tekeer tegen mij dus hij zal op haar zeker pissig geweest zijn.
Ik ga dan toch echt niet bij haar naar binnen want helemaal vertrouwen doe ik die hond niet meer. En dat voelt die hond dan aan.
De politie is erbij geweest en de agente zei tegen me dat er een onderzoek plaats gaat vinden, dus ik ga er maar vanuit dat de agente daar niet over gelogen heeft.
Als ik de buurvrouw zie zal ik nog wel even vragen of de agente nog met haar gesproken heeft.
Ik moet nu al achter genoeg dingen aan, die buurvrouw werkt voorlopig wel mee hoor.
En als ze niet meewerkt zei de zorgverzekering dat als ze haar naam en adres hebben ze er zelf wel achter komen waar ze verzekerd is.
Ze wil haar gegevens geven, ze vroeg of ik dan bij haar wilde komen want ze wilt mijn man niet meer zien, Gerard is gisteren volgens haar nogal bot tegen haar geweest.
Gerard zei dat hij dat niet gezegd heeft maar ik kan me wel herinneren dat ik hem tot kalmte heb gemaand. Hij was volgens haar in ieder geval heel onbeschoft en zoals ik mijn man ken kan dat best waar zijn, hij ging vanochtend ook tekeer tegen mij dus hij zal op haar zeker pissig geweest zijn.
Ik ga dan toch echt niet bij haar naar binnen want helemaal vertrouwen doe ik die hond niet meer. En dat voelt die hond dan aan.
De politie is erbij geweest en de agente zei tegen me dat er een onderzoek plaats gaat vinden, dus ik ga er maar vanuit dat de agente daar niet over gelogen heeft.
Als ik de buurvrouw zie zal ik nog wel even vragen of de agente nog met haar gesproken heeft.
Groetjes Gonnie.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Een Duitse Dog is normaal gesproken heel wat anders dan een pitbullachtige. Ik ken ze eigenlijk alleen maar als grote goedzakken, maar dit is jammer genoeg een verknipt exemplaar. Dus waarom je over pitbulls en hun eigenaren begint in een topic over de Duitse Dog?Wolfsblut schreef: Dit soort honden met dat zelfde soort bazen heb ik de pest aan en daarbij zal ik beslist niet de enige zijn. Dit in tegenstelling tot een aantal die hun Pitbull altijd keurig netjes aangelijnd houden. Daarom scheer ik de eigenaren niet over een kam. Al zijn er dat binnen die laatste groep maar heel weinig.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik zou daar ook niet naar binnen durven hoor Gonnie. Je hebt groot gelijk! Hoe gaat het nu met jouw been?
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Omdat ik beticht werd van stemmingmakerij haalde ik enkele voorbeelden aan die ik zelf de laatste dagen ondervonden heb. En dat waren Pitbullachtigen.TessaThomas schreef:Een Duitse Dog is normaal gesproken heel wat anders dan een pitbullachtige. Ik ken ze eigenlijk alleen maar als grote goedzakken, maar dit is jammer genoeg een verknipt exemplaar. Dus waarom je over pitbulls en hun eigenaren begint in een topic over de Duitse Dog?Wolfsblut schreef: Dit soort honden met dat zelfde soort bazen heb ik de pest aan en daarbij zal ik beslist niet de enige zijn. Dit in tegenstelling tot een aantal die hun Pitbull altijd keurig netjes aangelijnd houden. Daarom scheer ik de eigenaren niet over een kam. Al zijn er dat binnen die laatste groep maar heel weinig.
Maar je hebt wel gelijk het is een verknipt exemplaar die je bij meerdere rassen tegen komt.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
gonnie
- Zeer actief
Gaat best goed, wel nog gevoelig zeker als ik ergens tegen aan kom, maar het is uit te houden het lopen gaat ook best wel goed, al lijkt het er wel op of ik in mijn broek heb gepoept. Haha.TessaThomas schreef:Ik zou daar ook niet naar binnen durven hoor Gonnie. Je hebt groot gelijk! Hoe gaat het nu met jouw been?
Er komt nog wel veel wondvocht uit dus mijn broeken worden steeds nat en vies. Maar dat is ook zo ramp niet.
Groetjes Gonnie.
-
gonnie
- Zeer actief
Nou, ik denk niet dat die Duitse Dog zo verknipt is, heb hem nog nooit zo zien doen tegen anderen honden hoor. Maar goed ik loop ook niet altijd tegelijk met haar buiten. Dus zie ik ook niet alles.Wolfsblut schreef:Omdat ik beticht werd van stemmingmakerij haalde ik enkele voorbeelden aan die ik zelf de laatste dagen ondervonden heb. En dat waren Pitbullachtigen.TessaThomas schreef:Een Duitse Dog is normaal gesproken heel wat anders dan een pitbullachtige. Ik ken ze eigenlijk alleen maar als grote goedzakken, maar dit is jammer genoeg een verknipt exemplaar. Dus waarom je over pitbulls en hun eigenaren begint in een topic over de Duitse Dog?Wolfsblut schreef: Dit soort honden met dat zelfde soort bazen heb ik de pest aan en daarbij zal ik beslist niet de enige zijn. Dit in tegenstelling tot een aantal die hun Pitbull altijd keurig netjes aangelijnd houden. Daarom scheer ik de eigenaren niet over een kam. Al zijn er dat binnen die laatste groep maar heel weinig.
Maar je hebt wel gelijk het is een verknipt exemplaar die je bij meerdere rassen tegen komt.
Als mjn honden opgewonden raken wil Nikkie ook nog weleens in de dichtstbijzijnde hond bijten en dat is meestal haar zus een keer beet ze in mijn been, alleen was dat net mijn velletje, bij die Duitse Dog had ik het gevoel dat hij een hap uit mijn been nam, durfde amper mijn broekspijp omhoog te doen, gelukkig had ik alleen een paar gaten.
Groetjes Gonnie.
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
Maar waarom hebben andere mensen dan ook al over deze hond geklaagd?
Dat zal vast niet zijn omdat hij alleen jouw hond niet mag?
Dat zal vast niet zijn omdat hij alleen jouw hond niet mag?
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik vind het knap hoe kalm je er over schrijft en blijkbaar denkt.
Beterschap!
Beterschap!
-
j.werkman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
Ik moet nu al achter genoeg dingen aan, die buurvrouw werkt voorlopig wel mee
Ik ga dan toch echt niet bij haar naar binnen want helemaal vertrouwen doe ik die hond niet meer. En dat voelt die hond dan aan.citaat
Nou, dit zegt ook weer veel over de mevrouw. Bot en onbeschoft, hoe durft hij.
Ik ga dan toch echt niet bij haar naar binnen want helemaal vertrouwen doe ik die hond niet meer. En dat voelt die hond dan aan.citaat
Nou, dit zegt ook weer veel over de mevrouw. Bot en onbeschoft, hoe durft hij.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Nou, de reactie van Gerard is toch niet zo gek? Hij zag z'n vrouw bloedend door haar hond, vrij logisch dat hij dan even niet nadenkt over hoe tactisch te communiceren. Dat zij daar zo raar over doet, vind ik wel veelzeggend. JIJ moet bij HAAR komen met je zere been omdat gerard verminderd vriendelijk tegen haar was. Niet te geloven!
En goed dat de politie ermee bezig is, ik denk niet dat het handig is als deze hond nog meer kansen krijgt om slachtoffers te maken.
En goed dat de politie ermee bezig is, ik denk niet dat het handig is als deze hond nog meer kansen krijgt om slachtoffers te maken.
- Madison
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Sterkte Gonnie, hoop dat je snel hersteld bent!
-
Lemuria
Heb je zelf eigenlijk door dat je precíes zo gedraagt als jouw stereotype beeld van de Pitbull?; Bijt zich in een willekeurig onderwerp vast, blijft aanvallen en laat niet meer los. Vind jouw gedrag in dezen dus ergens wel lolligWolfsblut schreef: Omdat ik beticht werd van stemmingmakerij haalde ik enkele voorbeelden aan die ik zelf de laatste dagen ondervonden heb. En dat waren Pitbullachtigen.
Het raakt werkelijk kant noch wal dat je hier over dit soort honden begint. Duitse Doggen zijn de goedsullen van de hondenwereld
-
Wolfsblut
- Zeer actief
Normaliter wel ja. Echter de Duitse dog waar TS het over had is redelijk gestoord.Lemuria schreef:Heb je zelf eigenlijk door dat je precíes zo gedraagt als jouw stereotype beeld van de Pitbull?; Bijt zich in een willekeurig onderwerp vast, blijft aanvallen en laat niet meer los. Vind jouw gedrag in dezen dus ergens wel lolligWolfsblut schreef: Omdat ik beticht werd van stemmingmakerij haalde ik enkele voorbeelden aan die ik zelf de laatste dagen ondervonden heb. En dat waren Pitbullachtigen.
Maar je hebt wel gelijk het is een verknipt exemplaar die je bij meerdere rassen tegen komt.![]()
Het raakt werkelijk kant noch wal dat je hier over dit soort honden begint. Duitse Doggen zijn de goedsullen van de hondenwereld
Aanvallen en niet meer loslaten vind ik dan wel weer wat overdreven. Zelf vind ik dat ik wel defensief ben.
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Jee Gonnie.. wat erg! Beterschap
Wil je mijn vriendin worden?
Je kan me nog heel wat leren over geduld, inlevingsvermogen, burenliefde en begrip, want ik had ongetwijfeld niet zo lief gereageerd als jij!
Wil je mijn vriendin worden?
-
gonnie
- Zeer actief
Anja schreef:Jee Gonnie.. wat erg! Beterschap![]()
Wil je mijn vriendin worden?Je kan me nog heel wat leren over geduld, inlevingsvermogen, burenliefde en begrip, want ik had ongetwijfeld niet zo lief gereageerd als jij!
Haha, ik ben geen goede onderwijzer hoor, ik zou niet weten hoe ik dat iemand moet leren.
Jij zal vast andere goede eigenschappen hebben die ik weer niet heb.
En ik denk dat het me nog geeneens om de buurvrouw gaat.
Natuurlijk vind ik het erg als een hond bijt, maar een hond is een hond en die kunnen weleens bijten, ik doe daar niet zo moeilijk over. Ik zou het natuurlijk wel erg vinden als die hond een kind zou grijpen maar dan vind ik dat toch nog steeds de verantwoordelijkheid van de eigenaresse. De politie is erbij geweest en verder zoeken zij het maar uit.
Ik hou er met mijn honden ook altijd rekening mee, als er mensen met kinderen in de lift staan ga ik er niet in met mijn honden, alleen terug naar huis wel maar dan ligt het eraan welke kinderen erin staan en hoeveel volwassenen, als er iemand in staat met kinderen die goed luisteren en niet al te klein en ze moeten er later uit dan wij dan ga ik er wel in, als ik naar boven ga zijn de honden rustiger.
Mijn honden zijn ook etterbakkies, tenminste twee van de drie en toch hou ik van ze. Al kan ik ze ook weleens achter het behang plakken.
Groetjes Gonnie.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Een klote joekel blijft toch een klote joekel waarom zou je het daar niet over mogen hebben.? Of word het in ene anders als je door een pit ipv tekkel of ..... in je poten word gebeten.TessaThomas schreef:Een Duitse Dog is normaal gesproken heel wat anders dan een pitbullachtige. Ik ken ze eigenlijk alleen maar als grote goedzakken, maar dit is jammer genoeg een verknipt exemplaar. Dus waarom je over pitbulls en hun eigenaren begint in een topic over de Duitse Dog?Wolfsblut schreef: Dit soort honden met dat zelfde soort bazen heb ik de pest aan en daarbij zal ik beslist niet de enige zijn. Dit in tegenstelling tot een aantal die hun Pitbull altijd keurig netjes aangelijnd houden. Daarom scheer ik de eigenaren niet over een kam. Al zijn er dat binnen die laatste groep maar heel weinig.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
S@ndr@
- Zeer actief
Gelukkig is dat beneden je waardigheidWolfsblut schreef:Omdat ik beticht werd van stemmingmakerij haalde ik enkele voorbeelden aan die ik zelf de laatste dagen ondervonden heb. En dat waren Pitbullachtigen.TessaThomas schreef:Een Duitse Dog is normaal gesproken heel wat anders dan een pitbullachtige. Ik ken ze eigenlijk alleen maar als grote goedzakken, maar dit is jammer genoeg een verknipt exemplaar. Dus waarom je over pitbulls en hun eigenaren begint in een topic over de Duitse Dog?Wolfsblut schreef: Dit soort honden met dat zelfde soort bazen heb ik de pest aan en daarbij zal ik beslist niet de enige zijn. Dit in tegenstelling tot een aantal die hun Pitbull altijd keurig netjes aangelijnd houden. Daarom scheer ik de eigenaren niet over een kam. Al zijn er dat binnen die laatste groep maar heel weinig.
Beetje jammer vind ik het wel dat een hond als deze in een zo`n gebouw wordt gehouden, ik zou er met mijn honden ook niet aan moeten denken, misschien moet je voor zoiets ( die woonsituatie) de eis stellen dat t draagbaar is of zo
- Tineke
- Zeer actief
Nou hoe haalt hij het ook in zijn hoofd om op zo'n moment tactloos te zijngonnie schreef:Ze wil haar gegevens geven, ze vroeg of ik dan bij haar wilde komen want ze wilt mijn man niet meer zien, Gerard is gisteren volgens haar nogal bot tegen haar geweest.
Ja dat is echt het moment om tactvol te zijn ,alsof ze die bord voor haar kop dat doorlaat
Niet te aardig zijn hoor Gonnie ,want straks is het nog allemaal jouw schuld en komt het door jullie honden en moet jij nog je excuses maken voor het optreden van je man.
Zij zat fout ,en niet zo'n beetje ook en tactloos zijn is nog wel het minste wat ze had kunnen verwachten.
Is ze nou helemaal van de pot gerukt om nog een beetje de beledigde ziel uit te gaan hangen die verwacht dat jij naar haar toekomt.
Laat ze maar naar jou komen en laat manlief dan zijn botte modus vooral niet uitzetten

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
Dinos
Ik ga zeker geen enkele aanval hond goedkeuren , niet op mens of dier.
Maar om gelijk hond in te laten slapen gaat mij wat ver.
Immers ligt de fout 90% bij eigenaar.
Ik zou liever zien i.p.v inslapen inbeslagname, veel van deze honden zijn nog te rehabiliteren, of leveren bij verantwoorde baas geen problemen meer.
Het is zo dat hond nooit zijn baas kiest, en maar moet afwachten wat er gaat komen aan opvoeding e.d .
Groot respect hoe Gonnie hier instaat, en dat er wat moet gebeuren is duidelijk.
Nogmaals beterschap.
Maar om gelijk hond in te laten slapen gaat mij wat ver.
Immers ligt de fout 90% bij eigenaar.
Ik zou liever zien i.p.v inslapen inbeslagname, veel van deze honden zijn nog te rehabiliteren, of leveren bij verantwoorde baas geen problemen meer.
Het is zo dat hond nooit zijn baas kiest, en maar moet afwachten wat er gaat komen aan opvoeding e.d .
Groot respect hoe Gonnie hier instaat, en dat er wat moet gebeuren is duidelijk.
Nogmaals beterschap.
-
gonnie
- Zeer actief
Nou Tineke, ik vind dat als iemand zo overstuur is omdat haar hond iemand gebeten heeft en haar excuses aan de partner van het "slachtoffer" doet, niet gelijk onbeschoft behandeld hoeft te worden.
Tenslotte helpt dat helemaal niks en het veranderd niks aan het gebeurde.
Natuurlijk moet er wel wat gebeuren, zoals ik al zei onderzoekt de politie het en ik wil het verder aan de politie overlaten.
Kennissen van me roepen ook al gelijk dat ze de hond zouden doodschieten nou ik vind dat niet nodig.
Al zal ik nog beter opletten of ik haar niet zie als ik naar buiten ga. Heb gisteravond de andere ingang genomen zodat ik haar niet in de hal of voor onze portiek tegen kom, schoot wel even door mijn hoofd: wat als zij daar ook aan denkt en dezelfde ngang neemt. Heb goed om me heen gekeken bij het naar buiten gaan.
En leuk is het niet om zo naar buiten te moeten maar het is niet anders.
Natuurlijk moet er wel wat gebeuren, zoals ik al zei onderzoekt de politie het en ik wil het verder aan de politie overlaten.
Kennissen van me roepen ook al gelijk dat ze de hond zouden doodschieten nou ik vind dat niet nodig.
Al zal ik nog beter opletten of ik haar niet zie als ik naar buiten ga. Heb gisteravond de andere ingang genomen zodat ik haar niet in de hal of voor onze portiek tegen kom, schoot wel even door mijn hoofd: wat als zij daar ook aan denkt en dezelfde ngang neemt. Heb goed om me heen gekeken bij het naar buiten gaan.
Groetjes Gonnie.
-
gonnie
- Zeer actief
En ik zal jullie zeggen dat ik liever in mijn eigen schoenen stond toen ik donderdagavond gebeten werd dan in haar schoenen.
Ik zou me verschrikkelijk voelen als een van mijn honden iemand zo gebeten had.
Ik zou me verschrikkelijk voelen als een van mijn honden iemand zo gebeten had.
Groetjes Gonnie.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik denk ook hoor dat als je t op een goede manier probeert op te lossen dat beleefd blijven dan veel productiever is dan onbeschoft zijn ( hoe begrijpelijk ook hoor- emoties spelen vaak toch op ) ik hoop dat er een oplossing komt voor de toekomst, en dat er afspraken gemaakt kunnen worden die werken.gonnie schreef:Nou Tineke, ik vind dat als iemand zo overstuur is omdat haar hond iemand gebeten heeft en haar excuses aan de partner van het "slachtoffer" doet, niet gelijk onbeschoft behandeld hoeft te worden.
sterkte nog trouwens, met alles want t gaat je gewoon niet in de kouwe kleren zitten, dat weet ik wel