Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Deze keer was ik de klos. Jullie hadden gelijk.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: Deze keer was ik de klos.

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Jeetje, sterkte zeg!

Is dat dezelfde dog als diegene die een keer losbrak, maar gelukkig met riem onder een autoband vast kwam te zitten? Klinkt als een eng beest, muilkorf zou ik wel heel erg nodig vinden.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Lekker verhaal. Ook een lekker verhaal om een D-dog op een gallerijflat te gaan houden.... :ugh: Als die hond al lief was wordt hij wel gek door gebrek aan ruimte.

Bah, ik zou ook als de dood zijn dat dat beest me weer grijpt. Je moet toch elke dag meerdere keren naar buiten.... :schrik:
Afbeelding
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Jemig, ik snap niet dat die hond geen muilkorf om heeft. Ik hoop dat je snel weer beter bent! :flower:
Afbeelding
Dinos

Ongelezen bericht door Dinos »

laeken schreef:Lekker verhaal. Ook een lekker verhaal om een D-dog op een gallerijflat te gaan houden.... :ugh: Als die hond al lief was wordt hij wel gek door gebrek aan ruimte.

Bah, ik zou ook als de dood zijn dat dat beest me weer grijpt. Je moet toch elke dag meerdere keren naar buiten.... :schrik:
Ben ik niet helemaal eens, als een d dog flink wordt uitgelaten en zijn ei kwijt kan is het geen probleem om hem op flat te houden.
Een grote hond wil niet zeggen groot huis grote tuin grote auto .
Denk je dat Dinos altijd in de tuin ligt, die ligt heel vaak opgekruld op de bank zonder te talen naar de grote tuin die er voor hem is.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Dinos schreef:
laeken schreef:Lekker verhaal. Ook een lekker verhaal om een D-dog op een gallerijflat te gaan houden.... :ugh: Als die hond al lief was wordt hij wel gek door gebrek aan ruimte.

Ben ik niet helemaal eens, als een d dog flink wordt uitgelaten en zijn ei kwijt kan is het geen probleem om hem op flat te houden.
Denk je dat Dinos altijd in de tuin ligt, die ligt heel vaak opgekruld op de bank zonder te talen naar de grote tuin die er voor hem is.
Geloof dat het meer gaat over het type karakter en het niet kunnen handelen van zo'n hond.
Moet je het willen als je dagelijks een aantal maal een volle smalle gallerij over moet en trappenhuis plus lif in moet met de kans op.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Pendrag schreef:Wat een rotervaring. Beterschap!

Ik zou zeker aangifte doen. En dit bij de gemeente melden. Aangezien de burgemeester muilkorf- en aanlijngebod kan opleggen. Desnoods op het spreekuur langs. Vooral omdat je deze hond niet kunt ontlopen.
Even in de gemeentelijke verordening kijken of daar iets staat over muilkorven en aanlijngebod. Kun je de burgermeester eisen deze te handhaven.
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Alles wat ik wilde zeggen is al gezegd, dus ik wil je alleen nog beterschap wensen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Odi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collie
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Odi »

Wat een nare ervaring.
Ik hoop dat er nu iets aan gedaan wordt, zo kun je wachten op een volgend voorval.
Ik zou zeker aangifte doen en je zorgverzekering bellen, zodat alles vastligt.
Afbeelding
Odi, Meagan, Judy, Macey, Jade (Jace *)
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Oef wat naar! Beterschap
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ben je mooi klaar mee met zo'n hond in de buurt waar je elkaar in kleinere ruimtes moet passeren :ugh: Beterschap, ik hoop dat het goed geneest.

De kosten zou ik haar laten verhalen op haar verzekering, daar hoef jij toch niet voor op te draaien? Valt onder WA verzekering en die is verplicht toch?
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Oh kan me voorstellen dat je zo schrikt :( En een hondenbeet kan echt zeer doen. Sterkte! :roos:
pinguin20
Zeer actief
Mijn ras(sen): leonberger

Ongelezen bericht door pinguin20 »

Bah bah, dat zal wel flink pijn doen. Heel veel beterschap!
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Beterschap Gonnie :flower: Ik zou het zeker even melden bij je eigen zorgverzekering, dan verhalen die de kosten maar.
Afbeelding
Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Ik snap het niet.... Al was het een kind geweest, die hij had gebeten, was de hond gelijk in beslag genomen.....
Waarom nu niet?
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Tjonge zeg, wat een verhaal.
Ik kan verder niks toevoegen wat er al gezegd is maar ik wil je wel beterschap wensen en hoop dat je er geen narigheid aan overhoudt.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Oh gets beterschap en hopelijk neemt de eigenaresse maatregelen zodat dit niet nog een keer kan gebeuren.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Dinos schreef:

Denk dat wij dan een andere mening hebben over welke hond je in welke omstandigheden moet nemen. Wat Dinos doet heeft daar niks mee te maken. Ik vind dat je geen dog op een flatje moet houden. Een dog neem je als je dat beest wat te bieden hebt. Al ga je 10 keer per dag wandelen. Je moet nog steeds 10 keer door een gallerij, je moet 10 keer met de lift en binnen ligt de hond nog steeds languit in de kamer en heeft geen andere opties. De doggen die ik ken die gehouden werden zoals het in mijn ogen hoort grepen nooit mensen. Die waren hartstikke lief. Ze liepen overigens wel heel veel buiten in de wei die die mensen voor hun honden hadden. Ze waren stabiel, gelukkig en gezond. Ik geloof niet in een gelukkige dog op een gallerij flat. Beest loopt dan de hele dag op zijn tenen en zit door zijn grootte iedereen in de weg.

Je moet ook geen mechelaar nemen op een flatje in mijn ogen. Of een boerboel als je geen tuin hebt. Wat moet je dan met zo'n beest als je niet eens ruimte hebt om hem wat te laten rommelen?
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Waar de tanden niet meteen door de huis heengegaan zijn is het natuurlijk behoorlijk gekneusd.

Het klinkt misschien hard maar wat mij betreft moet die hond "opgeruimd" worden voordat
er dodelijke slachtoffers vallen. Dat laatste is niet afwachten of maar eerder wanneer.

Ik ben me ooit rotgeschrokken van een duitse dog bij het winkelcentrum. Een prachtige vrij jonge hond
Toen hij mijn bewonderende blik in de gaten kreeg werd er met opgetrokken lip tegen mij gegromd.
Er werd mij door de eigenaar te verstaan gegeven dat ik niet zo naar de hond moest kijken want dat was dreigend en de hond
kreeg een paar beloningsklapjes op zijn flank. :hmmm: :denken:
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Beterschap Gonnie :flower:

Ik zou er ook zeker werk van maken dat deze hond op zijn minst gemuilkorft moet worden. Je hebt al advies gekregen over hoe je dat kan doen. Is toch werkelijk te gek dat een hond steeds mensen bijt. Die eigenaren snap je toch ook niks van.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Jeetje wat een schrik. Tegen een hond van dat formaat ben je gewoon weerloos..
Beterschap!
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Nanna schreef:
lets have fun schreef:Beterschap Gonnie :flower:

Ik zou er ook zeker werk van maken dat deze hond op zijn minst gemuilkorft moet worden. Je hebt al advies gekregen over hoe je dat kan doen. Is toch werkelijk te gek dat een hond steeds mensen bijt. Die eigenaren snap je toch ook niks van.
Sommigen genieten ervan :19: En ik denk dat een muilkorfgebod bij deze hond weinig zin heeft want dat mens kan hem niet houden dus hij kan nog steeds overal op af duiken.
Ja, dat is ook zo. Doodeng zo'n reus van een hond en loeisterk natuurlijk. Ook met muilkorf kan ie nog schade toebrengen :(
j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door j.werkman »

Sterkte, een afschuwelijke gebeurtenis, die helemaal niet had mogen gebeuren.
Ik vind je begrip voor de buurvrouw, die zo overstuur is nogal misplaatst. Haar vraag of je kwaad bent is op zo'n moment van een onnozelheid, die niet veel goeds voorspelt voor haar leervermogen (ook als je ziet dat vorige incidenten geen reden was om zulke zaken te voorkomen).

Ik zou een keurig verslag maken, met fotos gelardeerd en meteen aangifte doen.
Alle kosten horen op die mevrouw verhaald te worden, jij hoort in ieder geval geen kosten te hebben. Dat ze het maar regelt.

Ik denk ook niet, dat het mijn keuze zou zijn, om naar mevrouw toe te gaan, om te kijken hoe het met haar gaat, dat is volgens mij de omgekeerde wereld. Ze hoort gewoon overstuur te zijn en wel zo erg en zo langdurig, dat ze er iets aan gaat doen. Mevrouw is geen slachtoffer, het was niet de eerste keer, dus ik zou haar ook niet bevestigen in haar idee dat ze er niets aan kon doen.

Mocht je toch een bezoekje afsteken, zou ik mevrouw aanbevelen een cavia te nemen en de hond te herplaatsen.

Ik hoop dat je snel weer fris en fruitig op pad kunt met je honden.
*tweety*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *tweety* »

Beterschap, en net als wat de anderen al zeggen, aangifte doen!
Groetjes Anja en de Goldenknuffels van Yvar en in mijn dierbare herinnering Kyra

Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Jemig Gonnie, om je kapot te schrikken zoiets :jank: Ik kan me voorstellen dat je van schrik en pijn in huilen uitbarst, maar
ik vind het ook de omgekeerde wereld dat jij naar haar toegaat. Zij mag naar jou komen met een flinke bos bloemen zeg :ugh:
Ik snap echt niet dat mensen honden hebben die ze totaal niet kunnen houden en dan ook nog zo agressief zijn en ik zou zeker
nadenken over aangifte. Het is me ook niet nogal een grote hond zeg :ugh:

Heel veel sterkte! :flower:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Wat een akelig verhaal, "gelukkig" is het gebleven bij een paar gaten in je been (vooralsnog dan) maar met een hond van dit formaat had de schade veel groter kunnen zijn.

Ik ga mee met mijn voorgangers: aangifte doen en de kosten die je zou moeten maken verhalen op de eigenaar. Ze zal best geschrokken zijn maar dit is al het 3e incident, blijkbaar is ze de vorige keren niet voldoende geschrokken om er wat aan te gaan doen. Een hond die een mens grijpt moet minimaal een muilkorfplicht krijgen, einde verhaal voor die hond zou nog de beste keuze zijn.

Beterschap! Dat branden hoeft overigens niks te betekenen, houd vooral in de gaten dat het niet rood wordt of heel warm aan gaat voelen. Bij koorts sowieso terug maar dat zullen ze je gisteren al verteld hebben gok ik zo :)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Heb niet veel toe te voegen aan wat er al gezegd is, maar wil je wel veel beterschap wensen :flower:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik vind het typisch Gonnie, dat begrip en ik vind het een van haar mooiste eigenschappen :ok:
En ik weet ook behoorlijk zeker dat ze er achteraan gaat wat verzekering betreft, en als daarvoor aangifte nodig is gebeurt dat heus wel.

Die vrouw heeft een hond die ze niet zou moeten hebben en er is niets mis mee de mens daarachter te zien en daarvoor open te staan. Alleen vind ik wel dat wanneer die hond zoveel problemen geeft, ze daar maatregelen op moet nemen. Niet alleen aanlijnen en een halti maar ook korven. Nu loop je het risico dat het beest moet inslapen vanwege dit soort dingen.

Overigens is de vraag of je kwaad bent volgens mij helemaal niet onnozel. Zulke dingen zegt een mens als ie heel erg geschrokken is.

Hoe gaat het nu, Gonnie? Zal wel branden als de ziekte. Fijne plek ook, je been, zal wel lastig lopen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
ElPerroFantástico
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Podenco Andaluz

Ongelezen bericht door ElPerroFantástico »

Lizanne schreef:Jeetje wat een verhaal. Hopelijk betaalt haar verzekering jou kosten. En hopelijk heb jij snel wat minder pijn. Sterkte!
Dat is het probleem van de buurvrouw. Zij is aansprakelijk, ongeacht van het al dan niet betalen door haar verzekering.
En inderdaad doorgeven aan de zorgverzekering dat het letsel door een derde is veroorzaakt, dan kunnen zij de kosten ook verhalen. Dit hoort de TS geen cent te kosten.
Met een beetje geluk wordt dit een hele dure les voor de buurvrouw.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

En daar lag je dan :80:
Heel veel beterschap :ok:
Ik denk trouwens dat je binnenkort een brief van jouw ziektekostenverzekeraar krijgt waarin ze vragen hoe het gebeurd is enz zodat ze daarmee aan de slag kunnen naar de verzekeraar van de eigenares van de andere hond. Hoe het dan met jouw eigen risico zit weet ik niet.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
bouvierpoedel
Zeer actief

Marjoleine schreef:Ik vind het typisch Gonnie, dat begrip en ik vind het een van haar mooiste eigenschappen :ok:
En ik weet ook behoorlijk zeker dat ze er achteraan gaat wat verzekering betreft, en als daarvoor aangifte nodig is gebeurt dat heus wel.

Die vrouw heeft een hond die ze niet zou moeten hebben en er is niets mis mee de mens daarachter te zien en daarvoor open te staan. Alleen vind ik wel dat wanneer die hond zoveel problemen geeft, ze daar maatregelen op moet nemen. Niet alleen aanlijnen en een halti maar ook korven. Nu loop je het risico dat het beest moet inslapen vanwege dit soort dingen.

Overigens is de vraag of je kwaad bent volgens mij helemaal niet onnozel. Zulke dingen zegt een mens als ie heel erg geschrokken is.

Hoe gaat het nu, Gonnie? Zal wel branden als de ziekte. Fijne plek ook, je been, zal wel lastig lopen.
Wil nog even je eerste zin aanhalen en ben het daar roerend mee eens. :W:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”