Wij hebben sinds een paar dagen een Whippetpup, Zoë van bijna 9 weken oud . Mijn dochter Isabel blijkt een windhondenmeisje in hart in nieren te zijn en het is voornamelijk haar hondje.
Ze is harstikke gek met haar kleine meid , speelt veel met haar , wandelt met haar en helpt ook met het voeren en het opruimen van eventuele " ongelukjes ".
Het enige waar ik op dit moment over in dubio zit is of het verstandig is om haar los te laten. Ik snap dat het goed is voor de ontwikkeling om haar lekker te laten rauzen, maar als ik sommige berichten lees op internet (toevallig gisteren nog van een Whippet die was aangereden door een auto nadat hij achter een konijn was aangegaan ) dan zit mij dat toch niet helemaal lekker.
`s morgens loop ik altijd door het park en `s avonds loop ik met mijn Engelse Springers Fiia en Sherlock het hele losloopgebied ( zo`n 6 km ) af. Het is een fijn stuk om te wandelen , alleen moet je op sommige stukken je honden aanlijnen omdat er een (auto)weg doorheen loopt die uitkomt aan de snelweg. Het gebied is gelukkig afgezet en er zijn ook kleine afgezette weitjes waar je je hond zijn behoeften kunt laten doen en spelen.
Groetjes,
Linda