Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Epilepsie pup 6 maanden UPDATE

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Epilepsie pup 6 maanden UPDATE

Ongelezen bericht door Moos »

Een vriendin van mij heeft een maltezer pup van nu bijna 6 maanden. Afgelopen week heeft het hondje (Jozefien ofwel Fientje ) een epileptische aanval gehad. Ze ligt 's nachts altijd bij mijn vriendin op bed en begon opeens te schuimbekken, klappertanden, en raakte buiten bewustzijn. Het duurde maar zo'n 10 sec. maar mijn vriendin is zich natuurlijk helemaal rot geschrokken. Ze is verpleegster en wist dus wel meteen wat er aan de hand was, maar het blijft toch een heel naar gezicht.

Ik vind het zo zielig voor d'r! Ze is echt helemaal verliefd op Fientje, en zal er ook alles aan doen wat nodig is om Fien zich beter te laten voelen.
De da wacht met pillen tot een volgende aanval zich voordoet, en mijn vriendin geeft Fientje nu homeopatische druppels in overleg met een arts.

Volgens de DA kan het ook iets hormonaals zijn i.v.m met een misschien aankomende eerste loopsheid.

Mijn vriendin wacht nu dus maar af hoe het zich verder ontwikkelt, maar je zit er natuurlijk altijd mee in je gedachten....
Laatst gewijzigd door Moos op 08 jan 2004 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Een pupje van nog geen zes maanden wordt voorlopig toch nog niet loops.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Moos
Zeer actief

basil schreef:he wat naar :cry: is een levershunt trouwens wel uitgesloten door de dierenarts in dit geval? het is er wel het ras voor....
Nou, het gekke vind ik dat de dierenarts het daar helemaal niet over gehad heeft. Volgens haar is het 98 procent zeker aangeboren. Ik dacht zelf ook meteen aan levershunt inderdaad.
Min vriendin moet wel binnenkort weer voor de kat naar de DA en dan zou ze er op aan dringen om Fien op levershunt te laten testen.

Wat we ons wel afvroegen; als het een levershunt is, zou epilepsie dan niet een van de laatste verschijnselen zijn die ze krijgen. Zou ze dan niet eerder al allemaal klachten gehad moeten hebben voordat het tot epilepsie zou leiden?
Laatst gewijzigd door Moos op 30 dec 2003 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

vinkje schreef:Een pupje van nog geen zes maanden wordt voorlopig toch nog niet loops.
Nou, volgens alle Maltezer boekjes kan het bij kleine hondjes al vanaf 6 maanden.........vond het ook erg vroeg.
Afbeelding
felicia
Zeer actief

Ongelezen bericht door felicia »

Moos schreef:
vinkje schreef:Een pupje van nog geen zes maanden wordt voorlopig toch nog niet loops.
Nou, volgens alle Maltezer boekjes kan het bij kleine hondjes al vanaf 6 maanden.........vond het ook erg vroeg.
zijn ook kleine hondjes...
maar idd heel vervelend.. maar hopen dat het niet terug gaat komen..
Afbeelding
dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Als haar DA het niet wil doen kan ze ook nog naar een ander DA gaan voor een second opion.
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
annicka
Zeer actief

Ongelezen bericht door annicka »

6 maanden is erg jong voor een epileptische toeval van erfelijke aard, het kan wel, maar meestal krijgen ze de eerste toevallen na de leeftijd van 1 jaar. Mocht het vaker voorkomen, dan toch verder laten onderzoeken.
Er is trouwens een heel goed forum op Yahoo over epilepsie, zeker de moeite waard.

http://groups.yahoo.com/group/Honden-met-epilepsie/

Groeten, Ellen
Groetjes van Ellen en een Knuf van Noa, Luna en Fitz.
Moos
Zeer actief

Ellen, bedankt voor de link :ok:
Mijn vriendin heeft zelf helaas geen computer, maar ik zal alle info doorsluizen.
En Annemieke, ik heb haar gisteren opgebeld over dat jij ook meteen aan levershunt dacht, en ze zou Fientje's bloed direct na oud en nieuw laten testen.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

basil schreef:
Moos schreef:Ellen, bedankt voor de link :ok:
Mijn vriendin heeft zelf helaas geen computer, maar ik zal alle info doorsluizen.
En Annemieke, ik heb haar gisteren opgebeld over dat jij ook meteen aan levershunt dacht, en ze zou Fientje's bloed direct na oud en nieuw laten testen.
direkt...dat weet ik niet. het kan natuurlijk ook gewoon primaire epilepsie zijn, maar je moet het wel uitsluiten. het is wel 1 van de risicorassen. suc6! hou je ons op de hoogte?
Het kan inderdaad gewoon primaire episepsie zijn, maar ze wil toch wel graag de levershunt eerst uitsluiten voor ze die conclusie trekt.
Ik hou jullie op de hoogte hoe het verder gaat.
Bedankt voor alle tips!
Afbeelding
Elvira
Zeer actief
Mijn ras(sen): golden retriever
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elvira »

Op deze site http://canine-epilepsy.com kunnen ze misschien ook info vinden. Op een barf mailing list, las ik van een hond die minder aanvallen kreeg nadat ze op een dieet zonder granen (barf) over waren gegaan. Ze gaf ook rescue-remedy als ze bang was dat er een aanval aankwam en ook aan het begin van een aanval. De aanvallen duurde korter als ze rescue-remedy gaf.
Maar ik hoop voor de hond en zijn eigenaren, dat dit de eerste en laatste aanval is.

Groetjes Elvira
Moos
Zeer actief

Helaas heeft Fientje maandagnacht weer een aanval gehad. Deze duurde wat langer en ze liet daarbij ook haar ontlasting lopen.
Mijn vriendin is meteen naar de DA gegaan, bloed en urine zijn getest, maar daar was niets afwijkends aan te zien. Fientje heeft nu medicijnen gekregen, de naam ben ik even vergeten. Nu maar hopen dat het nu beter gaat.
Afbeelding
felicia
Zeer actief

Ongelezen bericht door felicia »

jeetje wat vervelend dat ze weer een aanval heeft gehad!
nu maar hopen dat ze wat kunnen vinden en de medicijnen aanslaan..
wens je vriendin maar veel sterkte!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”