Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Urgent - (evt.) Tijdelijke opvang Sharpei - reu - 7

Hier kan hulp gevraagd worden voor opvang van je hond ( of een hond waar je nauw bij betrokken bent ) bijvoorbeeld voor vakantie, werk, ziekte, noodopvang etc.

Moderator: moderatorteam

mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Urgent - (evt.) Tijdelijke opvang Sharpei - reu - 7

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik heb Cloris gemaild en het baasje van Nino zit in de aanmeldingsfase dus die kan hier straks
zelf ook reageren en foto's plaatsen.
Maar hier alvast;

Nino zit momenteel bij familie, maar dit gaat niet langer.
Hij wordt morgen, mits er plek is want dat is afwachten, eventueel naar het pension gebracht waar hij vaker geweest is tijdens vakantie's
Gelukkig dus geen volkomen vreemde plek voor hem, maar het is natuurlijk niet ideaal en het blijft zaak dat er een fjn nieuw huisje voor hem komt.
Is er iemand die hem (tijdelijk) een huisje kan bieden ?

Naam: Nino
Ras: Sharpei
Leeftijd: 7 jaar – 6 aug 2007
Geslacht: Reu

Kleur: Blauw (grijs)
Gevonden: Nee
Kan bij andere honden: Ja
Kan bij Katten: Ja
Kan bij kleine kinderen: Nee
Kan bij grote kinderen: Ja
Kan alleen thuis zijn: Ja
Kan mee in de auto: Ja

Omschrijving:
Nino is een actieve reu van zeven jaar. Bij zijn eerste baas heeft hij niet zo'n goede start gemaakt. Hij is met 9 maanden erg verwaarloosd bij ons gekomen. Door deze nare start heeft Nino moeite met onverwachte situaties en heeft hierdoor extra aandacht en zorg nodig.
Nino heeft helaas laten blijken dat de komst van een baby voor hem te lastig is, wat risicovolle situaties oplevert.
We zijn dan ook op zoek naar een huisje zonder kleine kinderen waar zijn nieuwe baasje(s) hem rust en regelmaat kunnen bieden en bereid zijn hem met liefde en geduld aan zijn gedrag verder te willen werken.
Wanneer je Nino's vertrouwen hebt gewonnen, is het een vriend voor het leven.
Wie geeft ons maatje een heerlijk leventje?

Uitgebreide omschrijving

Nino is een prachtige Shar Pei reu van 7 jaar oud. Hij zou bijna de stempel senior moeten krijgen, maar is nog een echte jonge hond met echte kwajongens-streken.

Nino is 6 jaar geleden bij een jongen uit huis gehaald die hem verwaarloosde en waarschijnlijk mishandelde. Op hem moment dat hij bij ons thuis kwam was hij 10 kilo te licht, uitgedroogd en had zwaar onstoken ogen en entropion. Hij was niet zindelijk en erg angstig voor nieuwe geluiden.

Met de hulp van Palace of Hope van Sharpei Palace hebben we hem helemaal opgelapt. In eerste instantie kon Nino tijdelijk bij mij blijven omdat ik al een sharpei teefje had en niet erg veel ruimte voor een tweede hondje. Maar binnen no-time had Nino mijn hart gestolen en inmiddels zijn we zes jaar verder.

Des te meer verdriet doet het me nu om wederom een nieuw huisje voor hem te moeten zoeken.

Nino is namelijk niet geheel onbeschadigd uit de nare situatie van zijn eerste huis gekomen. De angst voor onverwachte geluiden heeft zich ontwikkeld naar angst voor andere onverwachte situaties. Tot deze tijd hebben we dit goed kunnen ondervangen met veel liefde, geduld en aandacht, maar sinds vorige week is onze onvoorwaardelijke liefde niet meer genoeg.

Vorige week zijn we met ons pasgeboren dochtertje thuisgekomen en moesten we onderkennen dat deze angst een gevaar vormt voor het hele kleine mensje wat nu in het zelfde huis op zal groeien.

Nino is absoluut niet agressief van aard, maar kan wel met agressie reageren wanneer hij angst ervaart of hij de situatie niet kan inschatten. Dit hebben we als volwassenen altijd enigszins de kop kunnen indrukken, maar uitvallen naar een baby is voor ons onacceptabel.

We zoeken nu dan ook een huis voor ons vriendje waar hij met even veel liefde en geduld verder kan werken aan zijn angsten.

Nino heeft een zelfverzekerd baasje nodig die snapt dat Nino vooral baat heeft bij een positieve, liefdevolle, maar duidelijke heldere benadering.

Een voorspelbare omgeving werkt het best voor Nino. Een omgeving die ritme en regelmaat biedt.

Andere honden gaat niet bij voorbaat goed, echter heeft Nino de afgelopen 6 jaar in harmonie geleefd met onze andere sharpei.

Beweging vindt hij fijn, lekker rollebollen in het gras of hollen op het strand. Daarnaast is hij op zijn best als hij heerlijk lui op zijn kleedje kan blijven liggen. Af en toe een kroeltje halen.

Nino kan niet bij kinderen geplaatst worden.

Katten en andere rustige honden zijn geen enkel probleem. Wel heeft hij de neiging uit te vallen wanneer hij het idee heeft te moeten vechten om een snoepje. Baknijd is goed onder controle te houden met de juiste routine.

Nino is een echte kroelkont, meer dan de gemiddelde sharpei. Wie zijn vertrouwen heeft gewonnen, is dan ook zijn vriend voor het leven.

Proefplaatsing is mogelijk.

Voor meer informatie neem contact op met Pamela:
Telefoonnummer 06-30527233
Of email p.vriens@outlook.com
Urgent
AnthonySandraLady
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Sharpei x Golden retriever

Re: Urgent - (evt.) Tijdelijke opvang Sharpei - reu - 7

Ongelezen bericht door AnthonySandraLady »

Wat een triest verhaal om te lezen dit, maar begrijpelijk dat uitvallen naar een baby niet acceptabel is. Wij zijn wellicht geïnteresseerd in het tijdelijk onderbrengen van Nino, zodat hij in ieder geval niet in een asiel hoeft te zitten totdat hij een nieuw baasje heeft.

Wij hebben wel even een vraag over de aggressie van Nino tegenover andere honden. Wij hebben namelijk een 6 maanden oude (stuiterbal) kruising sharpei x golden retriever teef, en vroegen ons af hoe Nino reageert op pups. Ook vroegen wij ons af in hoeverre Nino aggressie toont naar andere honden in losloopgebieden. Gaat hij echt het gevecht aan, of bijt hij meer van zich af vanuit angst en laat hij het hierbij?

Groetjes Anthony & Sandra
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Re: Urgent - (evt.) Tijdelijke opvang Sharpei - reu - 7

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik ken Nino niet persoonlijk, maar hij heeft bijna 7 jaar in vrede geleefd met diverse honden naar ik begrijp.

Ik zal Pamela vragen hier in het topic te reageren op je vragen of contact met je op te nemen.

Super dat je het overweegt! :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Tijdelijke opvang gevraagd !”