Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

3 kinderen +- 10 jaar met 2 staffords

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Roxywoezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
Aantal honden: 2

3 kinderen +- 10 jaar met 2 staffords

Ongelezen bericht door Roxywoezel »

Ten eerste heb ik helemaal niks tegen staffords.
Voor het gezin zijn het hele leuke honden.
Maar over het algemeen zijn ze niet altijd sociaal naar andere honden.

Ik loop net in het park (1recht pad) met Roxy en Charly en mn dochter van 3 op dr step.
Komen er 3 kinderen van +- 10 jaar oud voortgetrokken door 2 staffords.
Dus ik neem mijn maatregelen. Zet mezelf tussen mn dochter mn hondjes en de staffords. Zodat mijn klein grut veilig is.
Vliegen die staffords mijn kant op met de kinderen er hulpeloos achteraan. Godzijdank konden ze net op tijd de rem vinden!!!
Maar dan......

ZE BLIJVEN STAAN!!!! Ik kan geen kant op. Ondanks dat ik mn koelte begin te verliezen zijn mijn hondjes rustig en stil.
Ik beveel de kinderen om door te lopen, omdat ze op deze manier het gevaar opzoeken.
Gezien de reu zichzelf al behoorlijk aan het oppompen was.

Wat een onzin zegt 1 van de jongens.

Dus ik geef een behoorlijke oerschreeuw: EN NOU DOORLOPEN!!!!

De reu stafford schrok zich wild van mij en besloot zelf om door te lopen.
Kind had geen keus en hobbelde braaf mee.

Sorry maar kinderen en staffords op straat gaat echt niet samen....

Gelukkig luisteren honden beter naar mij dan kinderen.....
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Re: 3 kinderen +- 10 jaar met 2 staffords

Ongelezen bericht door sbientje »

kinderen zouden met geen enkele hond moeten lopen die ze niet fysiek tenminste enigszins kunnen mannen.. trouwens, volwassenen ook niet..
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

sbientje schreef:kinderen zouden met geen enkele hond moeten lopen die ze niet fysiek tenminste enigszins kunnen mannen.. trouwens, volwassenen ook niet..
Precies. Vervang "Staffords" met "Duitse Herders" en je hebt hetzelfde verhaal :19: Kinderen horen geen honden uit te laten. Punt. Uit.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lemuria schreef:
sbientje schreef:kinderen zouden met geen enkele hond moeten lopen die ze niet fysiek tenminste enigszins kunnen mannen.. trouwens, volwassenen ook niet..
Precies. Vervang "Staffords" met "Duitse Herders" en je hebt hetzelfde verhaal :19: Kinderen horen geen honden uit te laten. Punt. Uit.

Ligt er aan. Het ene kind is het andere niet.
Als ze het inzicht niet hebben en de hond fysiek niet kunnen houden in ieder geval nooit nee.
Ik kom liever mijn buurmeisje van 13 met één van haar honden tegen dan haar moeder.
Zij heeft ze best goed onder controle, ma is een intens dom mens dat het leuk vindt andere honden te plagen en ze fysiek niet aan kan.
Erg fijn bij mensen met een chow chow, sharpei, voorheen twee jack russel pups waarvan er één al na een half jaar een muilkof moest en sinds die verdwenen is een jonge pitbull reu. Hiephoi!
Roxywoezel
Zeer actief

Lemuria schreef:
Ja dat zoiezo!!!
Maar dit keer ging het om staffords die mijn hondjes wel als maaltijd wilde.
Ik schrok van mn eigen hulpeloosheid.
Wat kan ik de volgende keer beter doen?
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Biet »

Roxywoezel schreef:
Lemuria schreef:
Ja dat zoiezo!!!
Weten dat je niet zo hulpeloos bent.
Maar ik snap 'm wel.
Liep laatst over straat met een jochie van 3 op m'n nek, beide handen vol en een jochie van 5 ernaast.
Komt een Staf, los, met een meisje van een jaar of 10-11 erachteraan.
Mij beviel de blik van de Staf niet, dus ik stak over.
Meisje riep echter de hond; die kwam meteen, wat haar een applausje van mij opleverde.
Verander de stelling in: 'mensen horen alleen maar honden uit te laten die ze ook helemaal aan kunnen', en ik ben het er 100% mee eens.
Wiel
Aniway

Ongelezen bericht door Aniway »

Hier loopt een meisje van een jaar of 12 met een heel leuk hondje.
Naar andere honden is dat hondje niet zo lief ( hondje is altijd aangelijnd).
Het meisje heeft tijdens het passeren de volle aandacht van haar hondje en hij luistert perfect.
Ze gaat er ook heel goed en verantwoord mee om.

Het kan dus wel, kinderen en honden.
Maar het is inderdaad niet altijd verstandig om kind en hond alleen buiten zonder toezicht te laten.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Aniway schreef:Hier loopt een meisje van een jaar of 12 met een heel leuk hondje.
Naar andere honden is dat hondje niet zo lief ( hondje is altijd aangelijnd).
Het meisje heeft tijdens het passeren de volle aandacht van haar hondje en hij luistert perfect.
Ze gaat er ook heel goed en verantwoord mee om.

Het kan dus wel, kinderen en honden.
Maar het is inderdaad niet altijd verstandig om kind en hond alleen buiten zonder toezicht te laten.
Mijn zoon, nu 16, loopt al sinds zijn 10e met drie (of vier) honden en ze luisteren perfect naar hem. Sterker nog, hij heeft een aantal vaste adresjes in de buurt waarvan hij de honden ook uitlaat. Eén daarvan is een reu-agressieve borderreu en dat gaat ook prima.
Dus zo zwart-wit hoef je dat ook niet te stellen.
Afbeelding
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Roxywoezel schreef:
Lemuria schreef:
Ja dat zoiezo!!!

volgende keer hopen dat ze je niet tegenkomt en niet zo'n situatie krijg.
**Aanpassing door moderator: Let op: link bevat schokkende inhoud**
Afbeelding
beatje

Ongelezen bericht door beatje »

Ik heb ook ooit zo'n situatie mee gemaakt.
Ik op de fiets 1 kind voor en 1 kind achter op en mijn duitser ernaast aan de lijn.
Komt er ineens een loslopende klapkaak aan die bedacht op mijn hond te gaan rijen.Nu had ik een teef die daar zeker niet van gedient was dus ik stond met de fiets tussen mijn benen en daar tussen de kop van mijn hond geklemt te vragen of die eigenaar alsjeblieft zijn hond bij wilde houden.
Hij doet geen kwaad riep die klootzak ook nog :gvd: .
Stoom kwam uit mijn oren.
Ik kon mijn fiets niet laten vallen ivm de kinderen de hond niet loslaten ,dan had het op een gevecht uitgelopen.En ik kon die hond zelf geen trap verkopen omdat ik niks kon loslaten.
Heb die combinatie dus ook nooit niet meer gemaakt kinderen op de fiets en hond er naast.

Maar goed wat voor ras het ook is en wie er ook mee lopt het is wel fijn als ze hun verantwoording nemen en hun eigen hond bij zich houden of aan kunnen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lemuria schreef:
Wat dacht met zoiets als een pyreneese berghond of zoiets. Het was in ieder geval groter dan een golden retriever. Ik ben maar even blijven wachten totdat ze de plaats opgingen waar ze woonden. Zag dat niet zo zitten met 2 van die iele jochies. Ik kende de hond niet. Misschien is het een schat, maar dat ga ik niet testen op zo'n manier.
Biet
Zeer actief

Marco88 schreef:
Roxywoezel schreef:
Lemuria schreef:
Ja dat zoiezo!!!

volgende keer hopen dat ze je niet tegenkomt en niet zo'n situatie krijg.
Man je bent ziek!
Laat je nakijken.
Wiel
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Ongelezen bericht door Marco88 »

Biet schreef: Man je bent ziek!
Laat je nakijken.
Nee, die eigenaars van die honden zijn ziek.
Als het je niet bevalt wat sommige honden doen bij eigenaren die niet weten wat ze hebben, hoef je het filmpje ook niet te kijken hoor. :U:
Afbeelding
Biet
Zeer actief

Marco88 schreef:
Biet schreef: Man je bent ziek!
Laat je nakijken.
Nee, die eigenaars van die honden zijn ziek.
Als het je niet bevalt wat sommige honden doen bij eigenaren die niet weten wat ze hebben, hoef je het filmpje ook niet te kijken hoor. :U:
Op de vraag "Wat kan ik de volgende keer beter doen", vind je bovenstaande een goed antwoord (vraagteken).
Of probeer je nu op een of andere manier te scoren (weer een vraagteken).
En ja ja, je kan het nu uitgebreid over die 'zieke eigenaren' gaan hebben, maar dat zegt helemaal niets over wat je kan doen.
In deze context is het alleen maar sensatie-klets (: is een nieuw woord, bij deze claim ik het auteursrecht ervan..)
Wiel
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zou kinderen helemaal niet op pad sturen ,ongeacht wat voor hond of kennis die ze blijken te hebben.
Als ik al zie en hoor wat er aan mongolen met honden loslopen waar volwassenen al niets mee kunnen kan een kind er helemaal niets mee.
Kind zal maar thjuis komen helemaal overstuur dat haar hondje aan gort is gebeten of uit angst de benen heeft genomen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Zou kinderen helemaal niet op pad sturen ,ongeacht wat voor hond of kennis die ze blijken te hebben.
Als ik al zie en hoor wat er aan mongolen met honden loslopen waar volwassenen al niets mee kunnen kan een kind er helemaal niets mee.
Kind zal maar thjuis komen helemaal overstuur dat haar hondje aan gort is gebeten of uit angst de benen heeft genomen.
Zoiets denk ik ook.
Afbeelding
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Off-topic: Zo, ben helemaal ellendig geworden van dat filmpje.... Vraag me af waarom je dit filmpje in dit topic moet plaatsen Marco, zie het nut er niet van in. We weten hier denk ik allemaal wel hoe ernstig het kan zijn wanneer een Stafford of een Pitje eenmaal vast heeft.. Dat hoeft door jou echt niet nog eens geïllustreerd te worden met zo'n ziek filmpje.

Ontopic: Tja, wat kun je doen? Misschien had je rechtsomkeert kunnen maken toen de kinderen stil bleven staan, maar je schrijft dat je geen kant op kon. Het is gewoon een lastige situatie, waarvan je hoopt dat die niet nog een keer voor gaat komen.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

hm. okay, dus ik heb pakweg 15 jaar meerdere bullmastiffs gehad en uitgelaten, en dat was vaak meer dan 100 kg tegenover 55 kilo, en damagdusnie?
in al die jaren is er nooit een incident gebeurd met de bullen en kon ik ze aan mijn pink uitlaten.
maar ik mocht er dus niet eens eentje uitlaten van 65 kilo met een basset erbij (ook weer 100 kilo)? kweenie hoor.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
hm. okay, dus ik heb pakweg 15 jaar meerdere bullmastiffs gehad en uitgelaten, en dat was vaak meer dan 100 kg tegenover 55 kilo, en damagdusnie?
in al die jaren is er nooit een incident gebeurd met de bullen en kon ik ze aan mijn pink uitlaten.
maar ik mocht er dus niet eens eentje uitlaten van 65 kilo met een basset erbij (ook weer 100 kilo)? kweenie hoor.
dat zei ik toch niet? als jij ze onder controle had, is er natuurlijk niets aan de hand, dat valt toch ook onder fysiek aankunnen.. maar als jij door jouw bullen en/of basset door de straat gesleept wordt zou ik dat enigszins onveilig vinden ja..
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

sbientje schreef:
Hutsje schreef:
dat zei ik toch niet? als jij ze onder controle had, is er natuurlijk niets aan de hand, dat valt toch ook onder fysiek aankunnen.. maar als jij door jouw bullen en/of basset door de straat gesleept wordt zou ik dat enigszins onveilig vinden ja..
nou, ik kan je vertellen dat als een bm gaat dat die gaat hoor, dus nee, fysiek had ik ze niet onder controle. ik had wel respect en overwicht waardoor ze prima luisterden en geen ongein uithaalden. maar dat is iets anders dan fysiek overwicht, dat had zelfs reinier niet op kiefer.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
sbientje schreef:
Hutsje schreef:
nou, ik kan je vertellen dat als een bm gaat dat die gaat hoor, dus nee, fysiek had ik ze niet onder controle. ik had wel respect en overwicht waardoor ze prima luisterden en geen ongein uithaalden. maar dat is iets anders dan fysiek overwicht, dat had zelfs reinier niet op kiefer.
okee dan heb ik me wat ongelukkig uitgedrukt wellicht :) Het is een beetje hetzelfde als met een paard denk ik, als die echt willen kan je nog zo sterk zijn, dan ga je gewoon mee.. Het ging mij er meer om dat je controle hebt over de hond, hetzij door respect en overwicht, hetzij fysiek, dat kan me nietzo schelen :)
Roxywoezel
Zeer actief

Door dat filmpje had ik ff niet gereageerd. Was bedoeld als shock effect ofzo.....

Maar goed nee ik kon geen kant op. Stand in het gras met 1 staf schuin voor me en 1 staf schuin achter me.
Als het echt nodig was, was ik de sloot in gesprongen.
Maar liever niet met een kind van 3 en 2 hondjes die geen ervaren zwemmers zijn.......
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

Ik vind dat je te snel klaar ligt met je vooroordelen.
Kinderen zitten niet fout, honden deden niks verkeerd. Ja zich groot maken, maar verder gebeurde er niks toch.
T ligt meer nu aan jou dan aan de kinderen. Vind niet dat je zo'n grote mond had moeten opzetten.
Ik liep als 13 jarige ook met een grote goldenretriever reu.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Roxywoezel
Zeer actief

semmyboy schreef:Ik vind dat je te snel klaar ligt met je vooroordelen.
Kinderen zitten niet fout, honden deden niks verkeerd. Ja zich groot maken, maar verder gebeurde er niks toch.
T ligt meer nu aan jou dan aan de kinderen. Vind niet dat je zo'n grote mond had moeten opzetten.
Ik liep als 13 jarige ook met een grote goldenretriever reu.
Uhm je was er niet bij toch? Tot zover de vooroordelen.
Ik weet heus wel wanneer het een hond menis is.
En juist door mijn schreeuw is er niks gebeurd.
Daar ben ik van overtuigd.
Kirra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Kirra »

Honden die door kinderen worden uitgelaten vind ik sowieso niet zo'n goed idee...

Vanmiddag op het losloopveld was er goldenretriever teefje met twee kinderen. Heel lief beestje, dus wat dat betreft geen probleem.
Echter is dat teefje schijtensbang en de kinderen hebben niets door. Er gebeurde van alles rondom het veld en dit teefje wist er zich geen raad mee. Ze zat helemaal onder het kwijl en was paniekerig rondjes aan het rennen. Ik heb een paar keer naar de kinderen gekeken, maar die letten totaal niet op de hond. Toen heb ik op een gegeven moment de hond bij me geroepen en samen met vriend hebben we haar even rust gegeven, ga hier maar zitten. Ze zag er meteen heel anders uit. Ze keek ons haast opgelucht aan.
Wat doen die kinderen op dat moment, grijpen haar bij de halsband, trekken haar naar zich toe en zeggen "*naam* en nu rustig doen he!" waardoor de hond gelijk weer in de stress vliegt. Ik had medelijden met het beestje.

Kinderen vangen dat soort signalen (bang, te veel enthousiasme, te opgewonden, agressie) vaak gewoon niet op. Uitzonderingen daargelaten, maar dat vind ik ook echt uitzonderingen.
Volwassenen soms ook niet hoor, maar goed dat is een andere discussie.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”