Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hulp nodig hondenmatras voor een sloper
Moderator: moderatorteam
- WillieH
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Hulp nodig hondenmatras voor een sloper
De titel is niet misleidend onze Semmy (Golden Retriever) is inmiddels 11 maanden oud en alles gaat goed behalve met de mand en de speeltjes, want het moet en zal kapot en altijd als wij er niet zijn. Ze krijgt een kluif en een volle kong maar dat is ook niet genoeg voor mevrouw. Ben 1 week lang beneden gaan slapen om het te betrappen, maar dan doet mevrouw het natuurlijk niet. Dan ga je naar boven en kom je om de paar uur even kijken en dan is er ook niks aan de hand. Dan denk je wellicht is het over nu en dan kom je 1 nacht niet kijken en de volgende ochtend is het weer kapot.
We hadden eerst een orthopedische mand met traagschuim maar die is bezweken.
Toen een aantal goedkope matrasjes van de boerenbond. Dat was helemaal niks.
Toen een oud mensen matras met een hoes erover. Dat duurde langer maar ging uiteindelijk ook kapot.
Kortom we hebben een kussen voor in de bench nodig en een hondenmand die bijtbestendig is.
Ter informatie het enige wat ze niet kapot krijgt zijn de speeltjes van kong of vergelijkbaar materiaal.
Er zullen hier vast wel mensen zijn die mij een zetje in de goede richting kunnen geven.
Alvast bedankt.
We hadden eerst een orthopedische mand met traagschuim maar die is bezweken.
Toen een aantal goedkope matrasjes van de boerenbond. Dat was helemaal niks.
Toen een oud mensen matras met een hoes erover. Dat duurde langer maar ging uiteindelijk ook kapot.
Kortom we hebben een kussen voor in de bench nodig en een hondenmand die bijtbestendig is.
Ter informatie het enige wat ze niet kapot krijgt zijn de speeltjes van kong of vergelijkbaar materiaal.
Er zullen hier vast wel mensen zijn die mij een zetje in de goede richting kunnen geven.
Alvast bedankt.
- christina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.
Re: Hulp nodig hondenmatras voor een sloper
Een kunststof hondenmand. In de kringloopwinkel liggen ze soms voor weinig. Er hoeft niet perse een kleed in.

- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Bench deurtje open laten, klinkt raar maar bij de hond van mijn dochter was het gelijk over.

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou voorlopig de hond 's nachts meenemen naar de slaapkamer
. Het is niet voor niets dat ze het niet doet als je bij haar gaat slapen, denk ik maar zo.
- Roxywoezel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chiweeny= chihuahua X Dwerg Teckel
- Aantal honden: 2
Helemaal mee eens, maar hoe los je het op als je weg bent.Zamunda schreef:Ik zou voorlopig de hond 's nachts meenemen naar de slaapkamer. Het is niet voor niets dat ze het niet doet als je bij haar gaat slapen, denk ik maar zo.
Blijkbaar heeft de hond last van verlatingsangst.
Ik had ook zo'n hond, zij at de muren op als ik naar bed ging of ff boodschappen ging doen.
Bench werkte niet want daar ontsnapte ze uit.... En niet via het deurtje
Woezel you will be loved forever 02-09-2014
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Toch uitzoeken hoe je het beter kunt opbouwen (en ondertussen oppas etc. regelen) en er veel op trainen op een manier die bij de hond past. Erachter zien te komen hoe de hond het prettiger vindt (wat iemand ook al noemde, misschien benchdeur juist open bijv.).Roxywoezel schreef:Helemaal mee eens, maar hoe los je het op als je weg bent.Zamunda schreef:Ik zou voorlopig de hond 's nachts meenemen naar de slaapkamer. Het is niet voor niets dat ze het niet doet als je bij haar gaat slapen, denk ik maar zo.
Blijkbaar heeft de hond last van verlatingsangst.
Ik had ook zo'n hond, zij at de muren op als ik naar bed ging of ff boodschappen ging doen.
Bench werkte niet want daar ontsnapte ze uit.... En niet via het deurtje
Daarnaast geen sloopspul in de bench als je de hond toch alleen laat. Of juist een sloophanddoek oid erbij als je zeker weet dat de hond het niet opeet.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
Onze hond deed het ook maar is er op ongeveer 8 mnd zonder bijzondere (therapeutische) interventies mee gestopt. Had niks te maken met "verlatingsangt" (laat je daar niet meteen door gek maken. Kijk eerst of daar meer aanwijzingen voor zijn)
Hij vond het gewoon leuk. Vind het trouwens nog leuk om te "knippen", een flostouw heel geconcentreerd door midden bijten met zijn knipkiezen zodat je opeens 2 flostouwen hebt, heel netjes. Heeft verder nooit wat stuk gemaakt aan meubels etc. etc. behalve 1 x op poot van tuinstoel geknauwd. Hij "knipte" ahw lapjes uit zijn beddengoed of scheurde reepjes af. Wij kochten een paar dekens bij de kringloop en hebben ons er verder niet zo druk er over gemaakt. Ligt nu (is 2 jaar en 8 mnd) prinsheerlijk op zijn dure, stoffen, matras zonder ook maar 1 gaatje.
Krijgt ze veel beweging, verveeld ze zich snel. Heb je al eens geprobeerd haar uit de bench te laten. Doet ze het alleen 's nachts of ook overdag als je weg bent. Hoe lang is ze dan alleen. ????
Hij vond het gewoon leuk. Vind het trouwens nog leuk om te "knippen", een flostouw heel geconcentreerd door midden bijten met zijn knipkiezen zodat je opeens 2 flostouwen hebt, heel netjes. Heeft verder nooit wat stuk gemaakt aan meubels etc. etc. behalve 1 x op poot van tuinstoel geknauwd. Hij "knipte" ahw lapjes uit zijn beddengoed of scheurde reepjes af. Wij kochten een paar dekens bij de kringloop en hebben ons er verder niet zo druk er over gemaakt. Ligt nu (is 2 jaar en 8 mnd) prinsheerlijk op zijn dure, stoffen, matras zonder ook maar 1 gaatje.
Krijgt ze veel beweging, verveeld ze zich snel. Heb je al eens geprobeerd haar uit de bench te laten. Doet ze het alleen 's nachts of ook overdag als je weg bent. Hoe lang is ze dan alleen. ????
-
sjuutje
- Actief
- Mijn ras(sen): kruising kangaroo en kelpie... een working kelpie!
Als je hond niets opeet, zou ik me er niet te druk om maken.
Mijn eerste hond deed het ook en daar heb ik op een gegeven moment een hele ruime bench gegeven voor als ik even weg moest of in de nachten, daarin een houten plank met tapijt erop geplakt. Als ik moest werken ging ze zowiezo naar het pension. Toen ze ongeveer 1 jaar oud was kon ze ook gewoon in een bench slapen met een gewoon kleedje zonder dat er iets gebeurde.
Nu heb ik een tweede hond erbij, zelfde ras. Deze is nu ook ongeveer 1 jaar oud en vertoond hetzelfde gedrag. Maar, deze is bijna nooit alleen want natuurlijk altijd samen met zijn vriendin. Ondanks dat vindt hij het geweldig om alle fleecekleedjes in reepjes te trekken, ze te begraven in de tuin etc.
De honden hebben samen een ruime overkapping in de tuin met een afgezet stuk, aan ruimte en speeldingen geen gebrek, én ze hebben elkaar. Dat alleen op momenten dat wij er niet zijn natuurlijk. Hij is helaas nog niet gestopt met zijn sloopgedrag maar hij doet zijn best maar.
Ik koop bij de Wibra fleecedekens voor € 3,- en die liggen in het nachthok en die mogen stuk en gaan ook stuk.
En jullie raden het al, de oudste vindt het zo leuk, die is gewoon weer mee gaan spelen met het stukmaken van de fleecekleedjes
Mijn eerste hond deed het ook en daar heb ik op een gegeven moment een hele ruime bench gegeven voor als ik even weg moest of in de nachten, daarin een houten plank met tapijt erop geplakt. Als ik moest werken ging ze zowiezo naar het pension. Toen ze ongeveer 1 jaar oud was kon ze ook gewoon in een bench slapen met een gewoon kleedje zonder dat er iets gebeurde.
Nu heb ik een tweede hond erbij, zelfde ras. Deze is nu ook ongeveer 1 jaar oud en vertoond hetzelfde gedrag. Maar, deze is bijna nooit alleen want natuurlijk altijd samen met zijn vriendin. Ondanks dat vindt hij het geweldig om alle fleecekleedjes in reepjes te trekken, ze te begraven in de tuin etc.
De honden hebben samen een ruime overkapping in de tuin met een afgezet stuk, aan ruimte en speeldingen geen gebrek, én ze hebben elkaar. Dat alleen op momenten dat wij er niet zijn natuurlijk. Hij is helaas nog niet gestopt met zijn sloopgedrag maar hij doet zijn best maar.
Ik koop bij de Wibra fleecedekens voor € 3,- en die liggen in het nachthok en die mogen stuk en gaan ook stuk.
En jullie raden het al, de oudste vindt het zo leuk, die is gewoon weer mee gaan spelen met het stukmaken van de fleecekleedjes
Working kelpie, eigenwijs, sportief en prachtig om te zien!
- River8
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
River heeft ook pas sinds ze 1 was een kleedje. Daarvoor was het leuk speelgoed
Harde grond is niet zielig om op te liggen hoor. Riv ligt vaker op het laminaat dan in mand/op kleed.
Harde grond is niet zielig om op te liggen hoor. Riv ligt vaker op het laminaat dan in mand/op kleed.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Geen kussen voor zo'n sloper op die leeftijd. Een deurmat of een op maat gemaakt stukje vloerbedekking in de bench als je toch wilt dat hij zacht ligt.

- Woest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Västgötaspets
Schapenvachtje? Rico heeft daar alleen de rand vanaf gesloopt, maar het matje zelf ligt er al 5 jaar.
- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Mijn honden sloopten ook hun kussens toen ze jong waren. Nu gelukkig niet meer. Maar ik koop bij de kringloop wollen dekens en leg die voor ze neer. Dan liggen ze ook lekker zacht. En die worden niet gesloopt hier.